X

Părintele Gabriel revine la nepomenirea Ierarhului

Am scris despre dansul la: Sa ne rugam pentru parintele Gabriel

Intre timp a “reluat pomenirea la sfatul unui preot nepomenitor notoriu”, dupa cum a marturisit intr-un comentariu.

Iata insa ca pe 1 mai 2019 a revenit la hotararea de a nu mai pomeni. Cititi va rugam mai multe la rubrica de comentarii a articolului VIDEO: O tornadă a răsturnat un autocar cu 39 de pasageri, în Călărași

Sa ne rugam in continuare pentru dansul.

Jurnalismul independent al portalului OrtodoxINFO se bazează strict pe cititorii săi mulți, care sprijină fiecare cât poate acest demers. Vă punem la dispoziție conturi bancare sau varianta PayPal de mai jos. Fără sprijinul vostru acest proiect se poate diminua, până la dispariție.

Mulțumim celor care ne-au ajutat până acum!

Categorii
Ecumenism
cuvinte cheie

Articole asemănătoare



Vă rugăm să comentați decent, în duhul Ortodoxiei! Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. vă revine în exclusivitate.

9 comentarii

  1. Doamne ajuta,

    Intareasca Domnul si Maica Domnului cu acoperamantul ei cel luminos pe tot omul incercat si pe Pr. Gabriel.

    Fara frica si fara nici un compromis legat de credinta. Nu putem sluji la doi domni.

    Mantuire

  2. @Gagalyuk
    Hristos a înviat !
    Văd că te-ai supărat, dar hai să te întreb ceva: ştii care e una dintre temele de doctorat ale lui PS Ignatie ? „Contribuţia teologilor români contemporani la dialogul teologic intercreştin”. Adică temă ecumenistă până în măduva oaselor. Tu chiar crezi că ajunge careva episcop fără să fie ecumenist ? Faptele bune pe care le face ar trebui să fie NORMALE pentru orice episcop şi NU E NORMAL să ne bucurăm că avem episcop ecumenist doar pentru că are faţă mai umană decât a lui Poponilă ! Dacă e așa de bun PS Ignatie, vreau să aud şi eu că apără DREAPTA CREDINŢĂ şi că vorbeşte ÎMPOTRIVA ecumenismului şi pseudosinodului din Creta, așa cum e DATORIA DE CĂPĂTÂI a oricărui episcop.

  3. Doamne ajuta ,

    Pt pr. Gabriel

    un comentariu pentru alt frate la un alt articol dar care poate fi de folos :

    Intr-o oarecare masura ai dreptate cand spui ca unde este episcopul e si biserica, doar intr-o oarecare masura anume doar in sens ortodox . Biserica Nu este episcopo-centrica e hristologica si salasluieste si in ultimul mirean ortodox Botezat (exceptie fac savarsirea tainelor). Iar de nu va fi Episcop in acel loc, peste tot pamantul se va gasi unul drep . Vezi viata sf Grigorie dialogul si convorbirea cu sf. Vasile cel Mare. De ce spun asta , din momentul Creta eu personal pe exemplul Sf. parinti si anume Sf Marcul al Efesului (Evghenikos-Eugenicul) , ma feresc a spune ca mai au har a fi lucrator prin iconomie sau nu , cu sinod sau fara stiut fiind ca duhul ce salasluieste in ei spurca darul duhului sfant. Ca au sau ca nu au deci nici un beneficiu , tot e spre osanda si trebuie tratati ca eretici, nici un compromis cu ei. Despartiti si taiati de la comuniune si partasie cu ei, pana la intoarcere. Mai jos redau spusele Sf. Marcu din hrisoavele vremii:

    „Pentru aceasta învataturile dascalilor apuseni nici nu le cunosc, nici nu le primesc, încredintat fiind ca sunt înselatoare. În materie de credinta ortodoxa nu poate fi pogoramânt. Stricarea credintei obstesti este pierzarea de obste a tuturor. Toate cele ale credintei ortodoxe nu îngaduie iconomia. Niciodata nu s-au îndreptat cele bisericesti prin rezolvari de mijloc.

    Între lumina si întuneric poate cineva sa spuna ca este înserare sau amurg; dar mijloc între adevar si minciuna nu poate nimeni sa gândeasca, oricât s-ar stradui. Împacare între adevar si minciuna nu este! În cele ale credintei nu încape pogoramântul nici iconomia, deoarece pogoramântul pricinuieste putinatatea credintei. Aceasta este deopotriva cu a spune: “Taie-ti capul si du-te unde vrei.” ”

    Mantuire

  4. AXIOS!

    Din punctul meu de vedere aceste situații ce implică dubitații arată cât de mult cântărește alăturarea la mărturisirea și slujirea unui episcop.

    Văzând aceste frământări în sânul credinței noastre ortodoxe și precauții în a rămâne foarte aproape de cei care păstrează credința nealterată așa cum a fost transmisă de sfinții apostoli, cei de alte confesiuni vor înțelege rezerva în a ne alătura în practicile lor religioase, modernizate, reformate și îndepărtate de la ceea ce ni s-a transmis la începuturile creștinismului.
    Poate chiar să le fie un prilej de a decide să cerceteze atent ce mai transmit în prezent ca adevăr de credință papa, episcopii sau pastorii lor.
    Înregistrările cu traduceri la ceremonii, declarații semnificative și analize ale devierilor dogmatice din ce în ce mai frapante sunt acum disponibile pe internet…

    Aceasta nu înseamnă că noi, ortodocșii nu avem de lucru în continuare la noi înșine, la felul în care mai trăim creștinește și îi ajutăm pe cei din preajmă, nerușinându-ne la gândul că Bunul Dumnezeu le vede pe toate.

    .

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Reclamele sunt blocate

Te rog să ne susții, deblocând reclamele.