X

În fruntea noii “biserici autocefale a Ucrainei” a fost ales un mitropolit după modelul românesc: a urcat rapid în ierarhie și are deschidere ecumenistă

foto: Wikipedia Creative Coomens (Frolexandr)

Vă invităm să ne urmăriți pe o altă pagină de Facebook, căci cea veche este inutilă fiind obturată de algoritmii lui Zuckerberg. Noua pagină poate fi accesată AICI.

O adunare a liderilor religioși ucraineni a proclamat sâmbătă la Kiev constituirea Bisericii Ortodoxe Ucrainene autocefale, adică independente față de Moscova, într-o mișcare cu implicații politice pe termen lung în regiune.  Șeful noii biserici este mitropolitul Epifanie (39 de ani), un tânăr care a urcat rapid în ierarhia bisericească după ce a făcut studii teologice în Grecia.

El a studiat timp de doi ani la Facultatea de Filosofie a Universității din Atena (2006 – 2007), potrivit BBC, ulterior luându-și doctoratul în teologie la Academia Teologică Ortodoxă din Kiev.

Studiile în Occident sunt un element de diferențiere între mitropolitul Epifanie (pe numele său de mirean Serghei Dumenko) și restul liderilor ortodocși ucraineni, care și-au făcut studiile la Moscova.

De relațiile mitropolitului Epifanie cu liderii celorlalte biserici ortodoxe va depinde modul în care acestea se vor raporta față de noua Biserică Ortodoxă Ucraineană, ruptă de Moscova, care își dorește recunoașterea cât mai rapidă în interiorul ortodoxiei. De altfel, potrivit informațiilor Mediafax.ro, mai mulți lideri ortodocși au transmis Kievului semnalul că numirea în fruntea noii biserici autocefale a unui episcop cu deschidere internațională ar facilita dialogul inter-bisericesc (n.n. ecumenist).

El este născut în regiunea Odesa, dar și-a făcut studiile (seminar și facultate) la Kiev. A urcat apoi în ierarhia bisericească, ajungând în în 2008 secretarul personal al Mitropolitului Filaret, conducătorul bisericii ortodoxe ucrainene și promotor al ruperii de Moscova.

Reamintim că preşedintele Ucrainei, Petro Poroşenko, a anunţat sâmbătă crearea Bisericii ortodoxe ucrainene independente de Patriarhia Moscovei, ca urmare a unei decizii în acest sens a ”Conciliului de Reunificare”, format din feţe bisericeşti ortodoxe ucrainene, reunit sâmbătă la Kiev, transmite Agerpres.

În octombrie, patriarhul ecumenic Bartolomeu I al Constantinopolului a recunoscut o biserică ortodoxă independentă în Ucraina, revocând o decizie veche de 332 de ani care plasase Ucraina sub patriarhatul Moscovei. În replică, Biserica Ortodoxă Rusă a anunţat ruperea relaţiilor cu Patriarhatul Constantinopolului.

Președintele Petro Poroşenko a făcut din independenţa religioasă a Ucrainei o chestiune de securitate naţională şi unul dintre elementele- cheie ale campaniei sale electorale pentru scrutinul prezidenţial din 31 martie 2019. ”Ce este această biserică? Este o biserică fără Putin. Ucraina nu va mai bea otrava moscovită din potirul Moscovei”, a mai spus şeful statului ucrainean, potrivit Agerpres.

Reclame

Sistemul vrea să ne reducă la tăcere! Sprijiniți OrtodoxINFO!

Ne străduim să menținem viu acest site și să vă punem la dispoziție informații care să facă lumină în provocările pe care le trăim. Activitatea independentă a OrtodoxINFO funcționează strict cu ajutorul cititorilor, din acest motiv vă cerem acum ajutorul. Ne puteți sprijini printr-o donație bancară sau prin PayPal, completând formularul de mai jos.



Mulțumim celor care ne-au ajutat până acum!

3 comentarii

  1. Avem prima biserica ortodoxa sososista.
    In Ucraina B O Rusa a fost perceputa de ucrainienii sovini ca o armata a 15 a care rusifica aceasta tara.
    Din aceasta perspectiva, mare parte din populatie se simte mai mult ucrainiana decat ortodox-cananca. Pe termen lung exista riscul de a-i pierde la greco-catolici sau la secte, sau la fictinea necanonica a lui Porosenko-Soros intr-o tara in care ateismul a facut ravagii.
    S-a intamplat si in Basarabia: multi romani au cazut in plasa neoprotestantilor, ca sa nu cada in mitropolia lui Vladimir.

    Scopul aceste “biserici” sosrosiste este de a produce un conflict religios inter-ortodox, interminabil cu Biserica Canonica, sminteala continua; motive de viitoare acuzatii si persectii religioase impotriva ortodocsilor.

  2. Niste schismatici si-au ales conducatorul. Treaba lor.

    Important este insa cum ne vom raporta la ei. Daca-i vom recunoaste ne-am ars pentru ca ne plasam in afara Bisericii alaturi de ei. Extrem de grav.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button