X

Internetul LUCRURILOR, sfarsitul LIBERTATII omului

Trăim deja în zorii erei Internet of Things sau IoT.  Poate că nu ne dăm perfect seama de asta, dar suntem deja acolo. IoT permite unui număr foarte mare de device-uri să comunice prin internet cu un server care analizează informaţiile primite şi le trimite înapoi utilizatorilor cele mai relevante informaţii.

 

Imaginaţi-vă un frigider care în mod automat comandă mâncare. Sau un expresor care ştie când ai nevoie de următoarea porţie de cafea. Cum ar fi să îmbraci un tricou care îţi măsoară ritmul cardiac şi temperatura corpului şi care poate trimite alerte către Salvare atungi când ţi se întâmplă ceva grav în timpul unui antrenament în parc? Toate acestea au început deja să se întâmple.

Pentru a ne face o părere despre amploarea pe care acest domeniu o va lua în anii următori este suficient să ne uităm la un studiu realizat de Intel. Conform acestuia, dacă în 2015 existau 15 miliarde de dispozitive din sfera Internet of Things, până în 2020 numărul acestora va ajunge la 200 de miliarde.

Domeniile în care se vor regăsi cele mai multe device-uri conectate la internet sunt business şi sănătate, unde se vor concentra aproximativ 40% respectiv 30% din întreaga industrie. Retail-ul , securitatea şi transporturile sunt alte domenii care vor influenţate de IoT.

Despre prezentul şi viitorul IoT s-a discutat  în cadrul IoT Fest din Bucureşti, din 13 mai, susţinut de Telekom Romania şi de hub:raum Cracovia. Evenimentul a atras mai mulţi participanţi din zona specialiştior IoT, startupuri, companii şi studenţii din domenii IT, hardware geeks şi oricine a dorit să înveţe despre Internet of Things. Pe scurt IoT Fest a fost locul perfect pentru a face schimb de experienţe, informaţii şi viziune despre dezvoltarea afacerilor din domeniul Internet of Things.

 “Internet of Things schimbă totul, iar aceasta nu este doar o observaţie făcută asupra unui viitor distant, ci, în prezent suntem în zorii unui noi revoluţii industriale. Se întâmplă chiar acum şi are un impact uriaş asupra a orice din jurul nostru. Sunt bucuros că datorită IoT Fest din Bucureşti i-am putut aduce împreună pe toţi creatorii şi entuziaştii IoT din România”, a spus Cosmin Ochişor, Investment Manager la hub:raum Cracovia.

Invitaţii de la Ericsson Romania, Fitbit, Avira, Flashnet şi alte copanii IoT din România au adus în prim plan subiecte fierbinţi. Dintre acestea, unul dintre cele mai importante a fost cel al Narrow Band Internet of Things –  noua modalitate de comunicare cu “lucrurile”. NB-IoT a devenit recent una dintre cele mai inovative şi mai palpitante tehnologii ale prezentului, iar Deutsche Telekom este unul dintre cei mai relevanţi jucători din acest domeniu. NB-IoT oferă un spectru larg de posibilităţi şi un potenţial remarcabil pentru Internet of Things. Această nouă tehnologie, care foloseşte GSM şi spectru LTE, a fost special creată pentru a pune în legătură un număr mare de lucruri din jurul nostru. Este în mod special folositoare atunci când avem nevoie să trimitem cantităţi reduse de date şi căutăm soluţii pentru prelungirea vieţii bateriei. NB-IoT oferă noi oportunităţi pentru sectoare precum agricultură, sogistică, sănătate, retail, securitate, smart cities, smart homes, dar şi pentru alte domenii. Pe scurt, potenţialul NB-IoT este uriaş. De aceea, hub:raum, hubul de inovaţie al Deutsche Telekom, oferă un ecosistem industrial care le permite startupurilor, partenerilor B2B şi clienţilor să dezvolte aplicaţii şi soluţii NB-IoT la orice nivel.

O parte extrem de importantă a IoT Fest a fost showroom-ul pentru proiecte IoT. Aici, participanţii au putut atinge, literalmente, soluţiile Internet of Things. Expozanţii au fost atât companii sprijinite de hub:raum, cât şi companii externe proiectului, precum BOX2M, Flashnet, Tremend, Robofun, DeviceHub.net, AgriTech Solutions şi Synchro. Un invitat special în cadrul showroomului a fost Andrei Tudor, un foarte pasionat băieţel de 8 ani, susţinut de Telekom România, care a prezentat propriii săi roboţi.

IoT Fest din Bucharest a fost organizat la iniţiativa creatorilor IOT şi a fost susţinut de Telekom Romania. Mişcarea IoT Creators este susţinută dehub:raum Cracovia, care face posibilă relaţionarea dintre ecosistemul startupurilor digitale şi Deutsche Telekom. hub:raum pune în legătură antreprenorii tech şi startupurile dezvoltate cu experţi din domeniu, cu resurse financiare şi cu oportunuităţile de business oferite de Deutsche Telekom. De asemenea, IoT Festival din Bucharest a fost al doilea eveniment din seria dedicată subiectului Internet of Things. Următoarele vor avea loc în Croaţia şi în Bratislava. Ultimul eveniment va fi organizat în Varşovia şi va fi dedicat rezumării şi împărtăşirii impresiilor despre celelalte Festivaluri IoT. Ceea ce ştim cu siguranţă, de pe acum, este faptul că, implicându-se şi în zona IoT, Telekom România face încă o dată ca viitorul să fie azi.

NOTĂ OrtodoxINFO

Prin acest INTERNET al LUCRURILOR, omul isi pierde libertatea si devine subiectul unei supravegherii continue, prin orice obiect din jurul sau.

DESPRE INTERNETUL  LUCRURILOR:

Internetul Lucrurilor este un concept prin care orice element se poate conecta la Internet pentru a prelua informații si pentru a spori valoarea sa intrinsecă. Domeniul de aplicare al Internetului Lucrurilor (IoT) este prin urmare foarte larg.

Acesta include dispozitivele de comunicare și M2M, dar are scopul de a merge dincolo de M2M prin care sa permita oricarui obiect a se conecta și folosi de Internet (Internet de obiecte – IoO), chiar dacă acesta nu conține electronica necesara pentru a se conecta direct la Internet; se conecteaza la internet prin utilizarea unui dispozitiv intermediar.

Conform acestei definiții, 15 miliarde de lucruri (mașini, dispozitive conectate și obiecte) au fost conectate la Internet în 2012, de la 4 miliarde în 2010.

Cititi va rog si:

Categorii
Internetul obiectelor
cuvinte cheie

Articole asemănătoare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Jurnalismul independent al portalului OrtodoxINFO necesită mult timp, foarte multă muncă, dar și resurse financiare. Veniturile obținute din publicitate sunt însa cu mult sub așteptările noastre inițiale. Chiar dacă portalul are mulți cititori, totuși, sunt foarte puțini care găsesc în produsele promovate prin reclame ceva să-i intereseze… și să dea click pe ele. Pe de altă parte, jurnalismul nu poate fi independent dacă este finanțat de vreun mogul sau organizație.

Pentru a fi independent, acesta trebuie să se bazeze strict pe cititorii săi mulți, care să sprijine fiecare cât poate această lucrare. Ca atare, de bază rămân tot clasicele conturi bancare sau varianta PayPal. Fără sprijinul vostru acest portal nu-și va mai putea continua activitatea.

Mulțumim celor care ne-au ajutat până acum!