X

Dacian Cioloș și Cătălin Drulă au vrut să vândă în 2016 20% din acțiunile Portului Constanța și 20% din acțiunile Companiei Aeroporturi

SONDAJ. Cioloș, pe primul loc, Drulă – locul 2, dar dublu față de Barna – locul 3. Top final pentru șefia USRPLUS – ROMÂNII DIN AFARA GRANIŢELOR

Vă invităm să ne urmăriți pe o altă pagină de Facebook, căci cea veche este inutilă fiind obturată de algoritmii lui Zuckerberg. Noua pagină poate fi accesată AICI.

Fostul premier Dacian Cioloș și consilierul său de atunci, Cătălin Drulă, au vrut să vândă în 2016 20% din acțiunile Portului Constanța și 20% din acțiunile Companiei Aeroporturi.  Acțiunile portului ar fi ajuns atunci pe mâna olandezilor, al căror interes este ca obiectivul să rămână subdezvoltat, iar ale aeroporturilor, pe mâna francezilor, ne spune Răzvan Cuc, fostul ministru al Transporturilor,scrie national.ro.

Dacă nu s-ar fi temut în 2016 că vor fi acuzați de trădare națională, fostul premier Dacian Cioloș, și consilierul său pe infrastructură, Cătălin Drulă, ar fi vândut o bună parte din acțiunile celor mai profitabile companii românești.

”În 2016, când era Cioloș prim-ministru, eu eram secretar de stat numit de pe vremea lui Victor Ponta, făcusem competențe pe aviație, și mai era un băiat de la Galați, tot de la PSD, care avea competențe pe nave.

La un moment dat, ne-a chemat Cioloș la Guvern, era și Drulă, consilierul faimos pe infrastructură, că toate prostiile de acolo le-a învățat. Și atunci Cioloș ne-a spus că noi trebuia să creștem valoarea investițională la Portul Constanța și la Compania Aeroporturi și că a găsit două companii care vor să investească, una franceză la aeroport și una olandeză la Portul Constanța, și că vrea să vindem 20% din acțiunile portului și 20% din acțiunile aeroporturilor. Și i-am spus lui Cioloș că acestea sunt niște companii strategice ale României și că nu putem să vindem olandezilor și francezilor infrastructura critică strategică, adică pistele de aeroport și danele de ancorare pentru navele de război.

Replica lui Cioloș a fost că trebuie să vindem, că noi nu știm să le gestionăm și să facem management. La Portul Constanța 20% deține Fondul Proprietatea și 80%, statul român. Dacă vindeam atunci, erau 20% la fond, 20% la olandezi și 60% la statul român și ușor, ușor sigur mai găseau ăștia să facă ceva”, ne-a declarat Răzvan Cuc, fostul ministru al Transporturilor.

Pretextul lui Dacian Cioloș că ar vinde acțiunile celor două companii pentru a le dezvolta nu era susținut de realitate, având în vedere faptul că Portul Constanța avea, la vremea aceea, 20 milioane de euro în cont, iar Aeroporturile, 200 de milioane de euro, acestea fiind extrem de profitabile.

”Deci nici nu am cheltuit banii și el voia să vândă din acțiuni. Am amenințat că o să fie mare scandal public dacă vinde acțiunile, și ne-a și eliberat din funcție la o săptămână. Atunci a renunțat să mai vândă, că i-a fost frică de consecințe, că asta era trădare națională.

Noi putem deveni oricând o forță cu Portul Constanța și să falimentăm Rotterdamul. Este clar că Portul Constanța reprezintă, din punct de vedere geostrategic, un mare pericol pentru Portul din Rotterdam, tocmai de aceea sunt conotații cu Schengen-ul, pentru că Olanda se opune în permanență.

Toată lumea care transportă marfă pe maritim vrea viteză. Pentru că transportul mărfii în containere este foarte ieftin, dar ai nevoie ori de fluență pe rutier, cum este Coridorul 4, ori de fluență pe cale ferată. Și dacă reușești să ai viteza asta ai scos Rotterdamul din joc. Lor le este frică de ce vine prin Azerbaijan, China, Drumul Mătăsii, asta îi omoară pe ei. Până la urmă se vor termina investițiile pe rutier și pe calea ferată, cam în doi ani sunt gata. Dar degeaba mărești viteza pe autostrăzi și pe calea ferată dacă nu îți faci dane și infrastructura necesară pentru containere în Portul Constanța”, ne-a precizat fostul ministru al Transporturilor, Răzvan Cuc.

Legea achizițiilor, blocajul continuu

Legislația pe achiziții trebuie urgent modificată, pentru că altfel nu vom putea construi niciodată obiective importante, ne spune Răzvan Cuc.

”Dacă mă apuc acum să construiesc un nou terminal în port și îl scot la licitație astăzi, durează trei luni de zile până se depun ofertele, încă două luni de zile să evaluez și dau câștigătoare o firmă. Iar dacă vine o altă firmă și contestă stăm vreo 2 ani de zile în procese. Timp în care prețurile materialelor cresc și atunci licitația trebuie reluată, pentru că nu poți să închei acte adiționale în care să majorezi costurile”, a mai afirmat Răzvan Cuc, fostul ministru al Transporturilor.

Reclame

Sistemul vrea să ne reducă la tăcere! Sprijiniți OrtodoxINFO!

Ne străduim să menținem viu acest site și să vă punem la dispoziție informații care să facă lumină în provocările pe care le trăim. Activitatea independentă a OrtodoxINFO funcționează strict cu ajutorul cititorilor, din acest motiv vă cerem acum ajutorul. Ne puteți sprijini printr-o donație bancară sau prin PayPal, completând formularul de mai jos.



Mulțumim celor care ne-au ajutat până acum!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button