X

Japonia vrea să renunțe la banii cash

Vă invităm să ne urmăriți pe o altă pagină de Facebook, căci cea veche este inutilă fiind obturată de algoritmii lui Zuckerberg. Noua pagină poate fi accesată AICI.

TOKYO (Reuters) – Numerarul este rege în Japonia, cu atât mai mult pentru populația de la țară care îmbătrânește rapid, dar care este reticentă la a renunța definitiv la numerar. 

Presiunea primului ministru Shinzo Abe de a face cât mai mulți japonezi – cei mai fideli agenți a numeralului din lume –  să treacă la utilizarea plăților fără numerar are succes, dar nu la fel de mult pe cât și ar fi dorit. Un număr din ce în ce mai mare de pensionari în vârstă din țară rezistă schimbărilor, ceea ce ar putea plasa Japonia în spatele colegilor săi privind adoptarea plății prin intermediul aplicațiilor mobile și banilor electronici.

Tokyo dorește să dubleze raportul de plată fără numerar de la 40% în 2025 până la 80% pentru a stimula productivitatea muncii. Japonia pălește în comparație cu alte țări – 96% din tranzacțiile din Coreea de Sud și 66% din China sunt fără numerar, arată un promotor al industriei Payments Japan Association.

Tranziția la tranzacțiile digitale va ajuta Japonia să facă față unei populații în scădere și a unei piețe de muncă strânse. Plățile fără numerar vor permite, de asemenea, magazinelor să automatizeze estimările de vânzări și băncilor să reducă din rețelele de automatizare costisitoare.

Cumpărătorii au fost recent încurajați să renunțe la numerar în favoarea banilor electronici, după ce guvernul a îndulcit acordul, prin introducerea unui program de reduceri, pentru a ușura greutatea unor majorări a taxelor pe vânzări de la 1 octombrie.

Finanțați cu 2,57 miliarde de dolari, alocați subvențiilor, cumpărătorii obțin o rambursare sub formă de puncte, dacă folosesc plăți fără numerar la magazinele mici și cele cu program prelungit.

SĂLTÂND PE BANDWAGON

Firmele mari tehnologice au răspuns cu campanii agresive de promovare a sistemelor de plată electronică, inclusiv SoftBank Group Corp (9984.T), Yahoo Japan Corp (4689.T), compania de e-commerce Mercari (4385.T) și operatorul de aplicații de mesagerie LINE. Corp (3938.T).

Unele firme au avut succes inițial. Aplicația de plată a codului QR PayPay – deținută în comun de SoftBank și Yahoo Japonia – a  sărit de la 5 milioane din august la 15 milioane, datorită, în parte, campaniei guvernului.

East Japan Railway Co (9020.T) a înregistrat, de asemenea, în calitate de membru al sistemului de decontare electronică a căilor ferate, un salt până la  11 milioane, mai mult cu un milion din septembrie.

„Clienții beneficiază de comoditatea plății electronice, în timp ce noi primim comisioane și reducem costurile optând pentru banii electronici”, a declarat Tomoyuki Soyama, directorul general adjunct însărcinat cu dezvoltarea afacerilor IT la East Japan Railway. „Este o situație câștigătoare.”

Costul direct care implică tranzacții cu numerar, inclusiv forța de muncă la ghișeuri, se ridică la aproximativ 73,60 miliarde de dolari pe an, estimează Mizuho Financial Group, sugerând că trecerea la fără numerar va reduce dramatic astfel de costuri.

Satoshi Kumagai, vicepreședinte senior responsabil cu serviciile financiare și afaceri digitale la operatorul de lanțuri de magazine Lawson Inc (2651.T), a declarat că raportul dintre plățile fără numerar ale vânzărilor a crescut la 25% din octombrie față de 20% anterior.

„Ar fi ideal să vedem că toate tranzacțiile au loc fără numerar, având în vedere deficiența de forță de muncă și necesitatea de a spori comoditatea pentru clienții noștri”, a declarat Kumagai pentru Reuters.

„Pe de altă parte, va trebui să găsim o modalitate de a ajuta acei vârstnici cărora le este greu să meargă la cumpărături fără bani lichizi.”

TEZAURIZAREA

Gospodăriile japoneze dețin mai mult de jumătate din activele lor în numerar și  depozite. Această proporție crește la persoanele în vârstă, unele dintre ele rămân la numerar ca o modalitate de a preveni cheltuielile nefolositoare.

„Tuturor le plac banii, nu-i așa?”, a spus o femeie în vârstă de 65 de ani din Tokyo, în timp ce privea un banner pentru aplicații de plată fără numerar.

„Nu mă interesează să folosesc banii electronici. Mă simt inconfortabil în cazul în care îmi pierd telefonul mobil. De asemenea, nu este clar cât am cheltuit în comparație cu atunci când am banii în portofel. ”

Multe întreprinderi mici se chinuie să se orienteze către plăți fără numerar, iar altele văd avantaje mici în acest sens.

„Magazinele mom-and-pop se bazează pe veniturile zilnice în numerar pentru a-și gestiona operațiunile, astfel încât acestea nu pot depinde prea mult de creanțe”, a declarat Yukio Kawano, președintele lobby-ului industriei supermarketurilor din Japonia.

Mai puțin de jumătate din aproximativ 2 milioane de firme mici considerate eligibile pentru subvenții la plăți fără numerar au fost înregistrate în cadrul campaniei guvernamentale, din cauza costurilor de introducere a mașinilor și a comisioanelor ridicate pentru tranzacții.

O rată scăzută a infracțiunii, ratele dobânzilor ultra-scăzute și o rețea web de bancomate la nivel național au făcut mult timp să atragă numerar în Japonia, oferind oamenilor puține stimulente să treacă la plăți fără numerar.

Totuși, această tendință se poate schimba treptat pe măsură ce băncile comerciale își consolidează bancomatele, reducând accesul consumatorilor la numerar.

Totuși, convingerea persoanelor în vârstă, care alcătuiesc aproape o treime din populație, să își schimbe practicile, nu va fi ușoară.

Într-un cartier comercial plin de viață din centrul Yanaka Ginza din Tokyo, multe magazine mici încă nu trebuie să acopere tranzacții fără numerar.

Mitsuo Kotake, proprietarul unui mic magazin de flori, în vârstă de 70 de ani, a declarat că a început să ofere PayPay în urmă cu trei luni.

Dar introducerea codurilor pin și configurarea aplicațiilor sunt pur și simplu prea confuze pentru clienții săi, cei mai mulți fiind persoane care vin să cumpere flori pentru mormintele celor dragi, a adăugat el.

„Este ușor de utilizat pentru tineri, dar persoanele în vârstă nu sunt familiarizate cu acesta”, a spus el. „Eu însumi folosesc numerar. Cash-ul este cel mai rapid.”

traducere de Nicoleta D

Reclame

Sistemul vrea să ne reducă la tăcere! Sprijiniți OrtodoxINFO!

Ne străduim să menținem viu acest site și să vă punem la dispoziție informații care să facă lumină în provocările pe care le trăim. Activitatea independentă a OrtodoxINFO funcționează strict cu ajutorul cititorilor, din acest motiv vă cerem acum ajutorul. Ne puteți sprijini printr-o donație bancară sau prin PayPal, completând formularul de mai jos.



Mulțumim celor care ne-au ajutat până acum!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button