X

[VIDEO] Niciun cuvânt anticip la Sinaxa de la Botoșani, dar un atac împotriva portalului OrtodoxINFO căci și-a permis să ceară un astfel de mesaj…

de Saccsiv

Vă invităm să ne urmăriți pe o altă pagină de Facebook, căci cea veche este inutilă fiind obturată de algoritmii lui Zuckerberg. Noua pagină poate fi accesată AICI.

Cu doi ani în urma, Sinaxa de la Botosani era transmisa în direct.

În aprilie 2019 un părinte ne întreba dacă știm ceva de o Sinaxa ce se va tine într-un oarece viitor tot la Botosani. Unul dintre administratorii portalului Ortodoxinfo a întreabat la rândul sau grupul părinților nepomenitori din jurul teologului Mihai-Silviu Chirila, dar n-a primit niciun răspuns. Pe 25 aprilie 2019 apare pe blogul lor („Marturisirea Ortodoxa”) anuntul, pe care a doua zi l-a preluat și portalul nostru .

Cum nu comunicau cu noi, singura varianta de a le transmite un mesaj ramanea portalul Ortodoxinfo, ceea ce am și făcut, publicand pe 27 aprilie:

Vreau mesaj ANTI CIP la Sinaxa de la Botoșani, din 1 mai 2019. Mai vrea cineva?

Trebuie menționat însă ca nu pe 27 aprilie mi-a venit ideea. E o treaba deja veche. Începând de acum doi ani, l-am tot rugat pe Mihai-Silviu Chirila sa abordeze public și aceasta tema fundamentala la sinaxele, întâlnirile și conferintele ce le-a avut de-a lungul timpului cu părinții Sava Lavriotul, Theodoros Zisis, Longhin Jar, Matei Vulcanescu, etc. în Romania, Grecia, Ucraina. Dar n-a făcut-o niciodată.

Ba mai rău. În vara anului 2018, preotul Matei Vulcanescu declara la rubrica de comentarii a portalului Ortodoxinfo ca rămâne la aceleași pareri referitoare la cip (eu crezand ca renuntase intre timp la ele). Îl informez de Mihai-Silviu Chirila iar el îmi promite ca-l va lamuri. Nu știu dacă au discutat chestiunea, cert e însă ca preotul Matei Vulcanescu nu și-a schimbat părerea, așa ca am fost nevoit ca în vara aceluiasi an sa postez anuntul:

Motivele pentru care mă delimitez de preotul Matei Vulcănescu: cipuri, Mișcarea Legionară, muzica rock
Eu m-am delimitat de el, Mihai-Silviu Chirila însă n-a făcut-o, ba mai mult, pe blogul Marturisirea Ortodoxa activistul procip posteaza articole la greu.

Așa ca, după cum vedeți frații mei dragi, dorința mea de a se aborda și aceasta tema e veche.

Revenind în zilele noastre, în articolul din 27 aprilieaminteam faptul ca în 2013 preotul Theodoros Zisis gresea grav afirmand ca Sfântul Paisie Aghioritul a fost influentat de neoprotestanti in privinta semnelor vremurilor. Și rugam ca la Sinaxa să fie întrebat dacă mai are aceeași parere.

Sigurul răspuns a fost din partea parintelui Vasile Iovita:

nu mai spuneti niciun cuvant impotriva Parintelui Theodoros Zisis, caruia nu-I ajungeti la genunchi ca statura morala. Cat despre nivelul intelectual ce sa mai vorbim. Va descalificati, atacandu-l cu acuze puerile, credeti-ma. Sfintia sa a condus niste doctorate cand era la catedra ca sa ne ingaduim sa-l improscam cu noroi.”

Iar din cauza acestui răspuns am fost nevoit sa postez articolul:

EU CRED CA GREȘEȘTE: Preotul Theodoros Zisis spune ca Sfântul Paisie Aghioritul a fost influențat de neoprotestanți și liniștește credincioșii asigurându-i că nu există cifra 666 nici în cipuri și nici în buletine

Articol care, de fapt, este o dezvoltare a unei postari din 2013 de pe saccsiv, dovada ca ma preocupa de mulți ani chestiunea.

Dar lucrurile nu s-au oprit aici. Pe 30 aprilie 2019 preotul Matei Vulcanescu posteaza un material procip pe Marturisirea Ortodoxa, motiv pentru care am fost nevoit iar sa scriu:

Preotul Matei Vulcănescu scrie pe blogul “Mărturisirea Ortodoxa” ca „Atâta timp cât cineva primește un buletin cu cip sau card, etc și nu i se cere să se lepede de Hristos atunci nu îl afectează în viața lui cu Dumnezeu.”

Pana la urma a venit și ziua de 1 mai, când s-a ținut Sinaxa, dar pe internet, tot ceea ce am putut găsi pana la ora aceasta sunt filmarile de mai jos, postate de cineva pe facebook:

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=2157735320979476&id=100002290868595

https://www.facebook.com/cracaoanu.mihai/videos/2157961324290209/UzpfSTEwMDAwMDUwOTI5MDg1MDoyNzM4Mzc0Njk5NTIyODEz/

Nu le-am ascultat încă, ci am sărit din doua în doua minute. N-am găsit nimic despre cipuri, însă la minutul 85:44 din prima inregistrare am găsit ceva ce m-a întristat foarte tare. Iată transcriptul spuselor lui Mihai-Silviu Chirila:

„Spre deosebire de alte site-uri care cultiva sângele pe pereți și cultiva lupta aceasta primitiva pentru audienta lor, cum ați văzut și în zilele trecute, dezvoltand o adevărata mișcare de diversiune împotriva acestei conferințe, noi [blogul „Marturisirea Ortodoxa”] nu facem acest lucru.

Noi scriem ce trebuie scris, când trebuie scris, cui trebuie scris. Și dacă site-ul o să rămână 3, 4, 10 zile cu aceleași articole, ne pare rău dacă … atâta trebuia scris la momentul acela și atâta s-a scris.”

Așadar, public nu l-a întrebat pe preotul Theodoros Zisis dacă își menține părerea despre Sfântul Paisie Aghioritul. L-a întrebat oare în particular? Voi ce credeți?

Pana la Sinaxa, zile întregi, nu și-a luat vreun angajament public ca va organiza într-un oarecare viitor o Sinaxa anticip, ci am avut parte de aiurelile preotilor Vasile Iovita și Matei Vulcanescu.

Și nici măcar în timpul Sinaxei n-a vorbit câteva minute despre chestiune.

A găsit însă timp să ne atace…

Oare câte portaluri cu trafic mare au promovat preotii nepomenitori?

Câte portaluri au sărit în apărarea lor când au fost prigoniti?

Dar oare, când chiar Mihai-Silviu Chirila a fost cumplit atacat la începutul lui 2018, ce portal i-a fost alături? Iar pentru vina de a-l fi aparat, ce portal a devenit ținta celor mai mizerabile calomnii?

Răspunsul este: unul singur, Ortodoxinfo. Plus câteva bloguri mici, inclusiv ale respectivilor preoti nepomenitori. Atât!

Atunci Mihai-Silviu Chirila ne considera buni. Acum nu mai suntem buni. Brusc am devenit „diversionisti” „primitivi” ce „cultiva sângele pe pereti” „pentru audienta”. Adică ne-a vândut pe noi cei cu portalul, pentru niște greci procip. Și nu doar ca ne-a vândut, ci ne ataca folosind fix aceleași mizerii pe care le-au folosit și cei ce ne atacau pentru ca … îl apăram pe el. Incredibil.

Dar pana la urma, nu-i mare scofala ca ne ataca pe noi. Grozavia este cu totul alta: dovedeste faptul ca este de acord cu cele ce le-au spus acei greci despre cipuri și Sfântul Paisie Aghioritul. Adică i-a vândut pe Sfinti și pe marii duhovnici.

În concluzie:

Nu puteam face mai mult decât sa postez un articol public în care sa cerem un mesaj anticip la Sinaxa.

Mesajul lor antiecumenist probabil ca a fost corect, foarte bine, bravo lor. Dar este insuficient iar reactiile lui Mihai-Silviu Chirila și ale parintelui Iovita Vasile dovedesc grozavia despre care am scris mai sus.

Ce este de făcut?

Îmi amintesc de cuvintele marelui duhovnic Adrian Fageteanu: „E vremea lui scapa cine poate”.

Pentru mine orice forma de organizare (antiecumenism, anticip, anti multe) a murit. Cea de la Botosani era ultima speranța. Dacă voi credeți altfel, foarte bine. M-aș bucura să mă înșel, însă, deocamdată, eu consider ca de aici încolo lupta devine individuala. Adică marturisirea, lupta, trebuie sa continue, ea este obligatorie, dar fără să ne punem speranțe în vreo organizatie inchegata, pentru ca orice grupare a dovedit pana acum ca are „talentul” de a-si pune niște șefi mult prea mici pentru un război atât de mare. Marii duhovnici s-au mutat la Domnul. Gata.

Individual, să ne căutam fiecare câte un preot nepomenitor dar și anticip, dintre cei deja cunoscuți (poate chiar dintre cei ce au fost la Sinaxa) sau necunoscuți și să ne pregătim de vremuri grele, caci antihristul e la uși.

Reclame

Sistemul vrea să ne reducă la tăcere! Sprijiniți OrtodoxINFO!

Ne străduim să menținem viu acest site și să vă punem la dispoziție informații care să facă lumină în provocările pe care le trăim. Activitatea independentă a OrtodoxINFO funcționează strict cu ajutorul cititorilor, din acest motiv vă cerem acum ajutorul. Ne puteți sprijini printr-o donație bancară sau prin PayPal, completând formularul de mai jos.



Mulțumim celor care ne-au ajutat până acum!

72 comentarii

  1. Haideti să vedem ce a fost bun la această sinaxa. Nici lupta anti-cip, nici lupta antiecumenista, nici atitudinea precauta privind vizita Papei in România nu trebuie duse in derizoriu. Poate că nu stiu sa prepar un tort, dar imi iese bine iahnia.. Asadar cumpăr tortul si prepar doar iahnia. Si nu e corect să se supere nimeni pentru asta.

  2. Toți au nevoie de pașapoarte, de carduri bancare și de sănătate. Pe marile aeroporturi cu ce să plătească ? Ierusalim,Atena,Istambul…Părintele Paisie Aghioritul sau părintele Iustin stăteau doar în chilia lor, nu participau la conferințe internaționale, academice,etc.așadar nu prea aveau nevoie de acte biometrice.Asta cred că conduce la o ,,reținere” din partea unora de a aborda problema.Interesul personal.

  3. Să înțeleg că ce s a scris negativ la adresa domnului Silviu Chirilă era adevărat?
    Se poate ca domnia sa să fie un infiltră?

  4. Romanii isi fac idoli din acesti greci care se cred mai mari ca Sf Paisie Aghioritul si nu au curajul sa discute despre cipuri pentru ca astfel apar probleme intre ei.
    Pe vremea Sf Ignatie Briancianinov Athosul era plin de calugari inselati.

  5. Tu nu ai nevoie de ideologi pentru ortodoxinfo.

    Iar bani se găsesc pe toate drumurile fără sa trebuiască sa scrii la sugestia cuiva.

    Pe bune.

  6. Ecumeniștii îi lasă pe “antiecumenisti” să lucreze și jubilează în fotoliu cu o bere în mănă pe marginea acestui joc.

    De când nu au mai ieșit ecumeniștii cu vreun argument după sinodul din Creta?

  7. Admin!
    Te rog să nu fii necăjit!
    Era predictibilă tăcerea și ne-implicarea….
    Lumea, inclusiv majoritatea preoților și-a arhiereilor SUNT PLĂTIȚI SĂ TACĂ, nu așa a spus Pr.Iustin Pârvu cu gura sa?
    La fel și politicul care este filmat pe la porți străini cu tainul și căciuleala ca niște milogi și vânduți CE SUNT!
    Cum îți explici că majoritatea țărilor au astfel de politicieni care pupă tehnologia în bot, o promovează, îi face reclamă, O IMPUNE PRIN LEGI, iar Bisericile ortodoxe (din fostele țări comuniste), TAC RUȘINOS?
    Cei din spatele lor, le-a promis o pace mincinoasă și bănet la cingătoare pentru TRĂDARE….a propriului popor (pentru politicieni) și-a turmei Lui Hristos (pentru capii BOR)!
    S-a vorbit atât de mult și de demult DAR tot nu s-a luat nicio măsură… nici lumească, nici duhovnicească în timp ce lumea prin migrare de colo-colo își anină LA GREU numere și cipuri pentru distracție, plimbat și trăit!
    Când nu strigi ”Păzea, LUPUL LA OI!” decât sporadic, din doi în doi apoi DELOC…lupul poartă mantie de oaie subțiindu-și glasul pentru înșelare că n-ar fi ceea ce este, iar oaia AZI chiar flirtează, cochetează cu lupul, atrofiindu-se mirosul propriu oilor, pentru că parfumul lupului este mai puternic, mai tare, făcut în laborator!

    Deci, zarurile sunt aruncate!
    SCAPĂ NU NEAPĂRAT CINE POATE CI, CINE (mai) VREA!
    Dumnezeu n-are pe nimeni de pierdut, ne-a lăsat scrierile Sf.Părinți, Apocalipsa, semne, minuni și noi să dormim în papuci?
    Dormim pentru că VREM, nu pentru că ne-a dat cineva somnifere.

    După transcriptul celor 17 filmulețe ”Convorbiri răspândite despre Apocalipsă”, voi face transcriptul la:
    Adevărul despre actele cu CNP! (marturii si dovezi)
    https://www.youtube.com/watch?v=lBjlxsd_YiY
    ȘI NUMAI ASTEA DACĂ LE CITEȘTI/VIZIONEZI TE LĂMUREȘTI!
    CINE VREA, BINE, CINE NU, NU…poate cel târziu de la anul, ar trebui să ne întâlnim deja în pădure!
    Însăși natura a luat-o razna!
    Pământul, la fel…deci, intrăm în fazele ultime!

      1. Există sală de conferințe. Așa se face că eu am fost de două ori până acum în acea sală. Pentru cei nedumeriți o să fac lămurirea ca să fie limpede. La conferințele lui Gheron Savva însoțit de părinți athoniti.

        Am un pachet de păreri ale mele pe care nu am de gând să le dezvolt aici.

        Orice ortodox cinstit cu el însuși are două variante:
        1. Să meargă la conferință pregătit cu întrebări, sa asculte ce spun oamenii aceia acolo și apoi să discearnă în raport cu sfinții părinți din ultimii 2000 de ani. Ba chiar să sară la bătaie în timpul conferinței dacă este cazul. Bătaie duhovnicească desigur.

        2. Să nu se prezinte la această conferință și să se călăuzească după convingerile lui.

        În fond, aceasta este libertatea nu?

  8. Se stia dinainte agenda …si pt asta i-a deranjat mesajul anticip.
    La momentul prielnic iti dai seama cu cine ai de-a face…
    Daca iti cunosti atributiile si nu vrei sa le aplici…asta nu inseamna ca cel care iti aduce aminte de aceste atributii este de vina. Este valabil in orice domeniu.
    Eu unul m-am lamurit.

  9. Concluzia ta e una foarte buna . Dar cea mai pertinenta concluzie pe care trebuie sa o tragi din toata treaba asta: delimiteaza te sub toate formele de Mihai Silviu Chirila. Omul asta aduce numa dezbinare pe oriunde trece.

  10. Ich habe eine “teorien”.
    Bitte schoen…

    Teoria aceasta îmi umbla prin cap fără să se concretizeze de ceva timp dar acum s-a coagulat.

    Voi pleca de la un exemplu concret dar nu este singular.

    Am în București o prietenă o doamnă de 70 de ani care nu a fost preocupată de ortodoxie decât din punct de vedere cultural. Mai mult decât atât, casa ei este ticsită de cărți intelectuale, lumești, considerate cărți grele în lumea intelectuală.

    Prin predispoziția acestei doamne către acest gen de informație, către acest gen de trăire, ea a stat departe de lumea ortodoxă. Desigur este botezată ortodoxă, și probabil că a mers la evenimentele importante ale familiei și la unele nopți de înviere.

    N-am avut ce face și i-am trimis în câteva rânduri pe WhatsApp câte ceva din ceea ce se întâmplă în ortodoxie cu adevărat.

    Ce credeți că s-a întâmplat?

    Această femeie a absorbit ca un burete tot adevărul și, mai mult decât atât, mă trezesc că primesc de la ea citate din sfântul Iustin Popovici, sfântul Teodor Studitul și din alți sfinți care au apărat ortodoxia fără nici cel mai mic dubiu.

    Această femeie a reușit să facă în scurt timp diferența între site-urile ortodoxe intoxicate și înșelătoare și site-urile ortodoxe care se străduiesc să mai spună adevărul.

    La un moment dat am simțit că îmi vâjâie capul și că se învârte pământul cu mine văzând viteza cu care aceasta femeie pune cap la cap toată problematica.

    Am dat doar acest exemplu pentru economia scrisului. În jurul meu sunt o sumedenie de ortodocși, doar născuți ortodocși, care, atunci când au aflat de la mine cam ce se întâmplă au îmbrățișat imediat tot ce le-am spus și s-au apucat să cerceteze pe cont propriu.
    Care este teoria mea.
    Aparent, la prima vedere, Hristos i-a ținut pe acești oameni într-o stare care, la prima vedere, ne-ar fi spus nouă că sunt niște delăsători, niște oameni interesați de lumea materială, niște oameni pe cale să-și piardă sufletele.

    Este adevărat, nu ne-am fi înșelat categorisindu-i astfel.
    Dar realitatea ne arată că ne mai și înșelam.
    Ortodocși de-ai mie practicanți, implicați în lupta antiecumenista, sunt înșelați și debitează prostii pe bandă.

    Îngrădirea nu este o garanție a trăirii ortodoxe curate. Absolut deloc. Ea poate fi un punct de plecare fără de care nu se poate. Dar nu este o garanție.
    “Cei din urmă vor fi cei dintâi.”

    1. Pare simptomul “convetitului nebun”, asa cum Pr Serafim Rose invata; mai multe in cartea “Viata si lucrarile Parintelui Serafim Rose” la capitolul 88 “Convertitii”.

    2. @Stoler Filip
      Vă citez:
      ,,Ortodocși de-ai mie practicanți, implicați în lupta antiecumenista, sunt înșelați și debitează prostii pe bandă.”
      Să utilizăm cântarul în fiecare situaţie şi să ne ferim să aplicăm ştampile. Orice contribuţie valoroasă poate fi apreciată sau nu, dar orice înşelare trebuie vădită public sau în privat. Criticăm, dacă e cazul, comentariul în sine. Atât. Dumnezeu îngăduie să ne înşelăm în anumite privinţe, pentru a ne smeri. E periculos să credem că altcineva sau noi că nu ne putem înşela.

  11. Doamne ajuta,

    “Ihre Theorie scheint richtig zu sein” doar sa avem in vedere cum ai stipulat ca fara de ingradire nu se poate , pt ca nu se realizeaza legatura de credinta , vindecare si calauzire cu Hristos Adevarat(nu cu cel contrafacut) si la un moment dat fara marturisire impotriva cipului atat cu vorba cat si faptic din nou nu se poate, traii ortodox. Toate cele bune Filip.

    Mantuire

  12. Hristos a înviat!
    Nu au cum să mărturisească împotriva cipurilor, căci nu mărturisesc pe deplin nici în cazul ecumenismului.
    De la pr Zissis la monahul Sava Lavriotul și alți preoți români care tot umbla prin toată lumea cu “mărturisirea” folosindu-se de documente biometrice nu putem avea încredere in ei. E ciudată și organizarea acestei sinaxe de pe 1 mai cu acele declarații pe proprie răspundere. Termeni și formalități juridice care nu au ce căuta în Biserică. Parca toate aceste date personale ale celor ce au semnat sunt puse pe tava patriarhului eretic. Ce scop au toate aceste lucruri?

  13. Imi amintesc ca de multe ori domnul Stoler Filip a scris in comentarii despre libertatea in ortodoxie, aducand-o ca argument; pe acelas temei ma gandeam ca fiecare are libertatea sa aleaga exemplul unor sau altor cuviosi parinti contemporani, Sf Paisie Aghioritul a vorbit despre cipuri, CNP si altele asemenea, insa sunt parinti care nu au facut-o, ca exemplu de la noi Parintele Proclu (cine il stie personal, stie ca nu facea parte din invatatura lui acest subiect), Parintele Sofronie de la Essex, Cuviosul Porfirie, Cuviosul Iacov Tsalikis, acestia fiind unii dintre cei mai cunoscuti si cu sfintenie de netagaduit; invatatura lor se baza pe pocainta, lucrarea interioara, viata liturgica. Nu vreau sa supar pe nimeni, e doar ceva ce am observat in invatatura lor, dar precum la inceput am scris, fiecare are libertatea sa vada lucrurile cum crede.

    1. Parintele Proclu Nicau a spus NU categoric actelor cu cip, citez din memorie (din clipuri postate pe Youtube): ‘Cine ia cipul si se duce la biserica, se marturiseste, etc e ca o albina, cu un picior intr-o barca, cu celelalt in alta barca si cu fundul prin apa” (“se pierde cat e de mare sau cat e de mic”), “cine ia cipul il simti ca nu e de la Duhul Sfant”. El a refuzat sa accepte publicarea unei carti despre el pentru ca “pe spate (pe coperta) are cornite” (codul de bare), etc.

      1. nu va faceti griji, au avut grija unii ( de la ‘ Familia “Ortodoxa” ‘ ( Ecumenista, in realitate) ) sa publice o carte despre Pr Proclu, acum cateva luni

  14. Hristos a inviat!Frate saccsiv, lupta individuala a inceput de fapt imediat dupa Creta, fiindca de-atunci a inceput sa lucreze cu putere duhul dezbinarii.La nici doua saptamani dupa Creta am fost martor cum la o manastire a venit ierarhul ca sa convinga obstea sa-l pomeneasca in continuare.A fost un moment trist si cutremurator cand ierarhul a iesit de la staretie si vazandu-ne(eram un grup de 5 persoane) a ridicat mana sa ne binecuvanteze, crezand ca toti vom alerga disperati sa luam binecuvantare,dar niciunul nu s-a clintit din loc si a fost nevoit sa lase mana in jos… Atunci un parinte mi-a spus:DE ACUM FIECARE E PE CONT PROPRIU. Aceste cuvinte m-au cutremurat si m-au marcat profund.In anii care s-au scurs de la Creta am trait multe situatii dureroase in care am simtit tot mai mult ce inseamna singuratatea duhovniceasca. Sa nu te mire cand esti din nou tradat si in zilele de acum, doar ai fost de atatea ori tradat de cand scrii pe saccsiv si pe ortodoxinfo.Doar nu inceta lupta.Avem nevoie de tot ce scrii aici pe portal.Doar ca toata “rasplata” pe care o primesti e ca sa iti dai seama de niste lucruri.Eu iti multumesc pentru tot ce faci,te citesc de peste 10 ani.Dumnezeu sa iti dea putere si sa te indrepte spre toti cei care gandesc la fel ca tine,inclusiv preoti.

  15. Serafim a scris:
    “Eu iti multumesc pentru tot ce faci,te citesc de peste 10 ani.”

    Vasile, adu-ți aminte de ce spune omul asta.
    De 10 ani!
    Când au apărut ideologii, tu erai hârșit de contestări.

    @ Serafim

    PE CONT PROPRIU!

    Este trist și deosebit de periculos. Ne jucam mântuirea.

    Dar Hristos va vedea ce e in sufletele noastre și nu ne va lăsa. Ne-a promis-o personal.

      1. Pe cont propriu este deosebit de periculos.
        Eu nu-mi fac nicio iluzie asupra persoanei mele. Au fost momente în care am luat-o razna atât de tare în ortodoxie și a trebuit să fiu strunit la timp pentru că altfel ajungeam un eretic.

        Deocamdată (și cred că până la sfârșit), pe cont propriu este singura soluție. Dar este deosebit de periculos.

        Pentru un om neancorat permanent în scrierile sfinților părinți, absența unui duhovnic poate să genereze rătăcirea de pe urmă și, pe cale de consecință, pierderea mântuirii.

        Poate că ceea ce voi spune o să smintească mult pe unii. Dar buna înțelegere în același duh al sfinților părinți cu soția și cu copiii, în interiorul familiei este de mare valoare ca să nu pierzi direcția.

        O mică obște este necesară.

        Ca să dau un exemplu concret din familia mea: în familia mea eu sunt cel care s-ar duce mai degrabă către medicamente. Soția mea este mai precaută în ceea ce privește folosirea medicamentelor chiar și atunci când copiii au temperatură mare. Și mi-am dat seama într-un târziu că are dreptate.

        Noi la nevoie vizităm medicul de familie fără discuție. Și tot la nevoie ajungem și la specialist. Dar ne gândim de șapte ori înainte.

  16. Cu 20 de ani în urmă trăiam necununat împreună cu soția mea (astăzi). Și trăiam într-o hăbăuceală totală nepracticând sub nicio formă ortodoxia. În această hăbăuceală ne-am dus și noi la moaștele sfântului Calinic de la Cernica.

    Ne-am închinat după ce am stat la coadă și la ieșire nu-mi dau seama cum am intrat în discuție cu un preot al obștii de la Cernica. Avea aproape 2 m și era foarte solid și avea cu siguranță cel puțin 60 de ani. Era foarte guraliv și spunea că a trăit o bună parte a vieții lui în America în calitate de monah ortodox.

    Până aici nimic deosebit.

    La un moment dat, fără să-l întrebăm nimic despre credință, s-a apucat să ne spună, să ne liniștească.

    Ne-a spus că, până la urmă, Dumnezeu o să ierte pe absolut toată lumea, și pe cei din iad și chiar pe diavoli.

    Fiind un habarnist total în ale ortodoxiei am plecat totuși acasă deosebit de mâhnit după discuția cu acest preot. Eram realmente întors pe dos și nu mă împăcam cu ideea pe care mi-o spusese.

    Au trecut foarte mulți ani de atunci ca să primesc învățături despre apocatastază.

    Când am înțeles această noțiune, această erezie cumplită, m-am lăsat relaxat pe canapea cu un zâmbet larg pe față.

    Reacționasem corect după sufletul meu. Nu mă mândresc, nu îmi aduc laude.

    Preoți că acesta se sălășluiesc in sânul poporului român ortodox.

    De ce au apărut erezia numită apocatastază?

    Pentru că omul căzut în păcat nu este capabil să înțeleagă noțiunea pe care Hristos ne-a spus-o limpede tuturor: osânda veșnică.

    Omul căzut în păcat are remușcări cumplite iar cuvântul “veșnic” îl cutremură în conștiința lui atât de tare încât a simțit nevoia să se păcălească.

    Acestui om eu nu-i aduc nicio îndreptățire. A te duce în iad de bunăvoie este ultima prostie posibilă.

    1. Exact. Cum spunea un parinte: “Dumnezeu ne-a daruit raiul si pe lumea asta si pe cealalta, dar noi oamenii, niste nebuni si intunecati la minte, alegem iadul si pe lumea asta si pe cealalta. Fereasca Dumnezeu de oamenii cu mintea intunecata si inima impietrita”

      Hristos a inviat!

  17. @ Stoler Filip
    PE CONT PROPRIU, adica in sensul ca de atunci,de la sinod, fiecare alege cum ii dicteaza constiinta in ce fel si cu cine merge,pe cine asculta,in functie de starea sa duhovniceasca, de starea inimii sale.Pt ca multe rasturnari si rastalmaciri au fost si vor mai fi dupa Creta,multe tabere.

  18. Sinaxe si turnee ,,marturisitoare” pe jumate si pline de caldiceala.Noi suntem oameni plini de PATIMI si nici nu putem realiza acest lucru si de aia tot ne AMAGIM,o dam cu logica/ratiunea noastra INSELATA de draci si o ascultam orbeste pe aceasta ,,logica’’ patimasa ,fiindca defapt noi asa am vrea sa fie ,asa ne-am dori noi, sa putem fi si cu Hristos,dar si cu lumea,macar un pic,macar ptr o zi sau ptr o clipa sau pana terminam casa sau pana cresc mai mari copii sau cat mai suntem tineri sau cat mai stam in italia, sa ne strangem niste bani ptr la batranete sau….multe alte PATIMI si ,,planuri’’ logice.Ma gandeam la scrierile despre Sf Andrei cel Nebun ptr Hristos,care vedea pe oamenii cu PATIMI grele,pe cei ca noi,adica cu obisnuinta patimilor noastre(cum spune Sf Efrem Sirul in Plansuri),plini de serpi,broaste si alte lighioane scarboase si raioase lipite de trupurile lor.Din cauza ca actionam ,,logic’’ si fiind plini de cele trupesti,adica de telefoane destepte,conturi in banci,pe feisbuc sau net,masini,vacante,turnee,fiind cu CNP si acte moderne,adica a lu’ mamona=STATUL JIDANESC MONDIAL ,ca azi totu-I mondial,global,adica toti suntem sclavii stapanitorului acestei lumi-CLER si popor.Extrem de mici sunt exceptiile,de ordinul a cateva mii,nu se ajunge in nici un caz la ZECE mii .Asa cum citeam intr-o carte a unui pustnic ,,fara de nume si fara de ani’’ ,din M-tele Athos si care traieste si azi,zicea ,, fugiti de calugarii cu telefon,ca sunt draci cu camilafca’’…la ce-I trebuie unui calugar telefon ,daca el a intrat in manastire ptr a se RUPE definitive de cele pamantesti?!…tot in acea carticica spune ca….calugarii s-au mirenizat….manastirile NU sunt ptr PELERINAJE,ptr a fi admirate ACARETURILE din ele,nu sunt locuri TURISTICE de vizitat,ci sunt DOAR SI NUMAI lacasuri de rugaciuni…..Cat de departe suntem noi cei de azi ,de cele duhovnicesti si Sfinte oare?Ne asteptam de la POPI sa fie ORTODOCSI,doar ca chipurile s-au ingradit de erezie,dar asta nu e o conditie sau dovada ca sunt si DREPT CREDINCIOSI.Majoritatea dintre cei ,,ingraditi’’ propavaduiesc si invata ,,ortodocsia’’tot ,dupa capu’ lor si nici nu au o treaba cu Duhul Sfintilor Parinti,multi dintre ei ,stau prea mult in rugaciune probabil si nici nu citesc cartile Sfintilor sau daca citesc SE INDOIESC si atunci… precum n-au încercat să aibă pe Dumnezeu în cunoştinţă, aşa şi Dumnezeu i-a lăsat la mintea lor fără judecată, să facă cele ce nu se cuvine(Romani,cap 1,28)….si asa ei din Invatatura cea limpede si curata a Sfintilor ajung azi….
    Căci va veni o vreme când nu vor mai suferi învăţătura sănătoasă, ci – dornici să-şi desfăteze auzul – îşi vor grămădi învăţători după poftele lor,
    Şi îşi vor întoarce auzul de la adevăr şi se vor abate către basme.(Timotei,cap 2,4)…despre NOI e vorba,dar nici macar nu putem sa ne simtim de cat de nesimtiti am ajuns.Cum sa mai fie pastorii nostri ,tari in cuvant si sa fie anticip, antivaccin,anticurism,antipornografie in scoli, antimusulman si mai mult decat atat ANTIECUMENISM SPURCAT SI ERETIC,dat ANATEMA si de un Sinod PERFECT orthodox,Sinodul ROCOR 1983,pe care nici macar nu-l amintesc aceste grupuri de ,,luptatori’’ si ,,prigoniti’’ anti ecumenism.Pai tu daca le zici la eretici ca ei sunt inca in Biserica cea Sfanta ,chiar daca sunt constienti ca defapt invata si sunt in comuniune cu pseudoierarhi eretici,semnatari ai unor erezii,hule, slujitori cu mahomedanii sau jidovii,pupatori si iubitori de papi,desfiintatori de Sfanta Taina a cununiei,ca cica si alti NEBOTEZATI se pot casatori in Biserica cea Una si in fata lui Hristos cu unii din cei Botezati orthodox si multe ,imens de multe alte fapte PE FATA/VADITE si cred ca ei se si LAUDA cu ele ,iar ,,bravii’’ nostrii popi invata spre inselarea norodelor CREDULE ,ca astia sunt in Biserica …cea fara pata si zbarcitura….E hula si sunt mai PERICULOSI decat ecumenistii….Ce prigoana e asta ?…Pai Sf Teodor Studitul si cei din jurul lui erau inchisi in temnite si batuti…pana pe Sfant l-au prins si frigurile (bolile)…pai pe Sf Maxim Marturisitorul la 78 de ani,l-au pus sa stea in picioare gol golut in mijlocul celorlalti care erau cu el,I s-a smuls barba,a fost astupat in PUBLIC de scuipaturi,iar mai apoi satanistii i-au taiat limba si mana…iar toti Sf Mucenici (Ignatie Teoforul,Sf Policarp,Sf Clement Romanul,Sf Perpetua si Sf Felicitas,Sf Alexandru (soldatul roman) si multi,multi altii, nici macar sa arunce o bucata de tamaie in focul dracilor sau sa manance o firmitura din cele jertfite dracilor NU acceptau si erau rupti bucati,taiati,arsi, torturati…si toate erau ptr DREAPTA CREDINTA.Pai ce au patit pana acu’ POPII ,,prigoniti’’?Ce tot o tragem cu ,,prigoana’’ ,pai ce asta e prigoana?Doamne iarta-ne ca ne LINGUSIM pe noi insine si ne ,,martirizam’’-cica un ,,popa modern=commentator de net’’ zicea ca el …a infruntat si un episcop….vai de credinta matale bre…daca erai ORTODOX in cuget si suflet erai si tare in cuvant…caci Cuvantul este de la Dumnezeu si este Dumnezeu….dar ptr cei ce CRED.Credinta va fi si ptr noi atunci cand ne vom lepada de PATIMI si logici,pana atunci suntem inselati si inselatori altora,ingraditi sau neingraditi,ca trebuie sa fim ingraditi in cuget si suflet, nu doar pe jumate sau sa mimam . Daca nu intelegem ca exista doar si numai …o credinta, un Domn si un Botez,nu vom putea sa facem si sa dam roada buna in lupta de azi si mai ales cu ce urmeaza.E naucitor sa auzi de doua mii de ani ca… Biserica lui Hristos e fara pata si zbarcitura…sau ca …nimic necurat nu va intra in Imparatia Cerurilor….sau si inger din cer daca va invata altceva decat ce a-ti primit sa fie ANATEMA….dar tu sa inveti fara nici o FRICA sau remuscare baliverne din capu tau plin de patimi ca si ereticii sau partasii sunt in Biserica pana la sinod si pot sa spurce ce e Sfant si…. BASME,basme,basme … Ce intelegere e intre templul lui Dumnezeu si al idolilor….Mai bine ai tacea, oricare ai fi tu, cel care zici inselatorii si aduci smintelile in lume(ma refer la ,,pastorii” cei palizi in credinta cea curata si limpede ca cristalul de azi)…Iertati-ma!

    1. Hristos a-nviat! Frate Roman, mulțumesc pentru comentariu, mi-a mers la suflet! Ai mare dreptate. Frate Vasile, ispite sunt si vor mai fi dar nu te descuraja, și eu te citesc de 10 ani dar am simțit acum nevoia sa îți spun și eu sa nu dai înapoi și sa continui cu ajutorul Domnului! Off topic: dacă mai trebuie traducători En/ IT as putea și eu sa traduc.

  19. Populația din Iași a explodat: cât de bune au devenit condițiile de trai.

    https://playtech.ro/stiri/populatia-din-iasi-a-explodat-in-ultimii-ani-15263

    Atât de mulțumiți sunt oamenii din Iași încât s-au gândit să-i mulțumească celui care le-a creat condițiile de viață neprotestînd la vizita papei în acest oraș. Ba mai mult, poate chiar strângîndu-se într-o piață publică să caște gura la grădina zoologică adusă în orașul lor.

  20. Hristos a Inviat intradevar multe am invatat de pe acest portal nu prea stiu sa leg fraze texte unul de altul dar ma alatur la cuvintele spuse de Serafim mai sus la adresa redactorului si inca mai am multe de invatat Doamne ajuta.

  21. De cand sant si eu pe aici, de prin 2010, sustin ca nu e buna organizarea, ci dezorganizarea, nimic coagulat ci totul difuz, totul la modul “guerrilla”. Existenta de guerrilla, Biserica de guerrilla – adica de catacombe.
    Si am mai zis ca faptul ca romanii sant entropici, centrifugi, dezorganizati asta va fi un avantaj; pentru sistem nu e comod cu astfel de oameni, sistemul vrea ordine si disciplina ca sa-si poata indeplini agenda.

    Nu am inteles sensul acestor sinaxe inca de la inceput; in aceste conditii de dupa Creta. Si drept urmare nu am mai urmarit nimic pe tema asta.

    Acum e vremea lucrurilor simple. Explicatii simple, criterii simple de evaluare a unor situatii, viata simpla. Adevarul se explica simplu.
    Mihai -Silviu – Chirila explica ca aiurelile din Creta nu sant bune, dar scria foarte mult si complicat. Asta m-a facut sa nici nu mai citesc ce zice, si sa-mi ridice un semn de intrebare inca de la inceput. Prea complicat. De atata complicare s-a facut “pretin” cu pr Matei Vulcanescu.

    Parerea mea ca preotul nepomenitor care e preot, ar trebui sa se delimiteze foarte clar de un Matei Vulcanescu, Zisis si de cei care ii sustin pe acestia. Nu e de joaca cu smintirea poporului. Acte biometrice se elibereaza in fiecare zi de vreo 9-10 ani, in fiecare zi se amprenteaza oameni, si, deci, in fiecare zi ar trebui sa se vorbeasca impotriva lor. Ei lucreaza in fiecare zi. Noi nu. Ba mai mult, se gasesc niste ametiti sa-i contrazica pe Sfantul Paisie, pe Parintele Justin, Arsenie Papacioc, Adrian Fageteanu, pe Staretul Antonie, pe Parintele Novikov, pe Parintele Elpidie. Si se mai gasesc si unii care stau la discutii cu ametitii.

    Ecumenism, biometrie, cipuri, acte electronice, vaccinare, Sfintii Inchisorilor, ML toate merg mana in mana. Ok, nu esti roman, atunci ecumenism, cipuri…., vaccinare. Fara astea cu “si” intre ele, nu avem ce discuta.

  22. Cat de fina e lucrarea diavolului:

    un frgament din “Cumplite incercari, Doamne” – Marcel Petrisor

    ” Staniloae era figura cea mai reprezentativa a ortodoxiei romanesti si a preotului legionar, dar nu facea caz de aceasta.
    – Parinte – zicea Craciun ca i s-ar fi adresat generalul Cumpanasu -, am venit sa va scot de aici cu orice pret; asa ca…
    – Asa ca ce? – il intreba parintele. N-am de gand sa platesc orice pret.
    – Trebuie doar o declaratie ca n-ati avut nimic cu Legiunea.
    – Dar a avut si ea cu mine, si eu cu ea; crestinismul si nationalismul sant indisolubil legate.
    […]
    – Ce stiti, parinte? Ce stiu si legionarii?!
    – Da. Ca fara sacrificiu de sine, fara ispasirea pacatelor noastre, nu se poate nimic.
    – Si santeti gata pentru asa ceva?
    – N-am stofa de martir, domnule, dar de marturisitor, da. Si ispasesc, iar ceea ce v-am spus, voi marturisi in veac. Pentru asta am venit in lume.
    – Si pentru legionari?
    – Daca au avut si au nevoie de mine, da. Pentru cine nu ma vrea insa, nu. Iata ce am eu de spus.!
    – Deci nu ne putem invoi in nici un fel…
    – Ba da, dar dumneavoastra cu mine, si fara nici un pret.

    – Popa a ramas ce-a fost – ii spuse Cumpanasu lui Craciun.
    – Mie-mi spui?! Am incercat si eu, dar cu buna nu merge. E destul c-ati stat de vorba cu el si c-a acceptat discutia. Daca-l scoateti acum de aici, pentru ceilalti, pe care-i am sub cheie si difuzor, e semn ca a cedat si s-a lepadat de Legiune. Asa-s acum multi convinsi: ca daca-si fac autoanaliza, pleaca. Si, dupa cum bine stiti, primul grup a si plecat.
    – Oricum il voi lua, dar daca asta va este si de folos, cu atat mai bine!
    A doua zi, tot prin grija lui Craciun si a administratiei, se zvonise in tot Aiudul ca si parintele Staniloaie plecase… dupa ce-si facuse „autoanaliza”. Si multi crezura ca chiar asa se intamplasera lucrurile.

    Nu si cei din Zarca. Staretul Papacioc ii spunea lui Aurel State, dupa ce auzisera despre plecarea parintelui Staniloae, ca plecarea-i fusese cu cantec. Se intreba insa ce spusese inainte de a pleca…
    – N-are importanta, de vreme ce nu s-a anuntat la difuzor, le este suficienta simpla plecare. Cei ce cauta motivari pentru eventuale concesii vor mai gasi una in faptul ca disparitia lui din Aiud va fi luata drept consecinta a unei declaratii de desolidarizare. Si stiti cum sant oamenii… Daca si parintele Staniloae… noi ce asteptam?! Asa ca ceva-ceva tot va mai ciupi Craciun. Nu-i deloc prost, vulpoiul!
    – Important e cu ce constiinta ne-a „parasit” parintele? – se-ntreba mai departe staretul.
    – Pentru el cred ca e foarte important – incepu sa presupuna Aurel State – , nu faptul ca ne-a parasit, ci ca ne-a fost luat. Si chiar daca n-a scris sau n-a facut vreo declaratie – si cred ca n-a facut-o – e imposibil sa nu se fi-ntrebat si el la ce si cui foloseste scoaterea lui inopinata din inchisoare? Si daca, in afara faptului ca el e liber, nu s-o fi gandit si la ce-or fi crezand cei ce stiu cum se fac aici eliberarile anticipate?
    – Fiecaruia, Aurele, i se dau incercarile potrivit masurii lui; potrivit a ceea ce i-a dat Dumnezeu ca sa poata face fata la ceea ce-i va fi dat sa traiasca.
    – Saracu’ parinte! – incerca sa-ncheie discutia Aurel.
    Mirat, staretul Papacioc se prefacu ca nu intelege ceea ce voia sa spuna Aurel State.
    – Era doar profesor, sacerdot si, din pacate, mai putin inclinat spre sacrificiu. Pacat!
    – Mare pacat! Dar fiecare cu soarta lui! – mai spuse Aurel State, aplecandu-se iar intre cele doua carje ale lui, ca sa-si duca mai departe povara incercarilor sale.”

  23. Mircea!

    În Rusia anilor în care comunismul era implementat samavolnic, undeva în preajma Invierii, politrucul derbedeu de serviciu i-a adunat la căminul cultural pe săteni ca să le spună că Hristos nu există.
    Cuvântarea lui a ținut câteva ore. Sătenii au ascultat cuminți și dădeau impresia că bagă la cap. Politrucul, dorind să se convingă, în cele din urmă și-a ales un bătrânel care a venit în față și a fost întrebat: ia zi bătrâne, ai înțeles ceva din ce s-a spus astăzi aici? Ce ai înțeles?
    La care bătrânul cu bunul simț al taranului, cu sfială a întrebat: Ati terminat? Acum pot să spun și eu? Acesta i-a răspuns: da bătrâne, vorbește. La care bătrânul își face o cruce mare și lată si strigă:
    Hristos a înviat!
    La care toată sala a strigat din toți plămânii: Adevărat a înviat!
    Acest bătrân este modelul meu în viață. Ca el vreau să trăiesc și ca el vreau să ajung. Așa să ne ajute Dumnezeu!

    1. Filip Stoler,

      da, da, am citit si eu si mi-a placut povestea asta, nu mai stiu pe unde, prin cartile cu sfintii inchisorilor, pe la Steinhardt, prin Sfintii catacombelor Rusiei… Asa vom ajunge, vrem nu vrem.
      A zis un Parinte: “daca nu te calugaresti tu, te calugareste viata”. Exact asta se intampla cu noi acum.

      Hristos a Inviat!

  24. Președintele României Klaus Iohannis are, deja, în mâna dreaptă un implant cu microcip de identificare, fără de care nu ar putea intra în sediul ONU din New York, de exemplu. Uite-l cum dă cu mânuța pe la porțile de securitate, în noiembrie 2018:

    https://stirileprotv.ro/stiri/politic/iohannis-participa-la-deschiderea-segmentului-la-nivel-inalt-al-celei-de-a-73-a-sesiuni-a-adunarii-generale-a-onu.html

    Saltă, ușor, mânuța ca un gest reflex că trebuie să ‘dea’ cu ceva și dacă ești atent zărești o clipire verde a mașinăriei> nimeni nu trece printre porțile acelea de securitate fără implant cu microcip!

    Cine știe câți alții dintre ‘aleșii’ României au la rândul lor implant cu microcip… poate că… toți!?

    Și cum tradiția B.O.R este să se roage pentru sănătatea și bunăstarea conducătorilor țării…

    Premierul Dăncilă a fost recent la ‘muncă’ în Polonia, de mână cu jidanii și bot în bot cu Bartolomeu I al Constantinopolului:

    https://www.youtube.com/watch?v=g7990I8j05Q&feature=youtu.be&t=105

    https://www.youtube.com/watch?v=3yFpDXwOiuc&feature=youtu.be&t=2

    Iar acum madam Viorica e supărată foc că încă nu a fost invitată la summitul de la Sibiu din 9 mai.

    https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/politica/viorica-dancila-suparata-ca-nu-a-fost-invitata-la-summitul-de-la-sibiu-1124961

    Se pare însă că nu prea trebuia să vă spun că Klaus Iohannis este microcipat, pentru că este an electoral și se vor găsi voci care să spună cum că eu as fi cu rușii, care se bagă în treburile electorale ale altora și care ar susține ‘pesede☻U’ și pe Dragnea, de parcă ăia n-ar fi microcipati sau n-ar avea pașapoarte biometrice electronice. Ei, și mi se rupe!… ☺☺☺

    Hristos a Înviat!

    1. Adevărat a înviat!
      Eu cred că majoritatea sunt cipați, altfel n-ar putea să se ducă să pupe mâna stăpănilor lor de peste hotare, INDIFERENT din ce partid fac parte!
      Tocmai d-aia nu trebuiesc votați pentru că ei, nu-și mai aparțin, sunt teleghidați!
      Fac numai ce li se spune, în rest….mint frumos sau grosolan de prea mult timp, ceea ce nu numai grețos, dar și penibil, numai zic imoral ca, după atâția ani să vii cu aceeași și aceeași placă pentru a te vota pe tine, marionetă ocultată care pune în plan PAS CU PAS (precum cartea robocopului :) de înrobire, înjosire, umilire a poporului român rămas, bejenia spre în afară pentru tineri sau cei care nu mai suportă, plus vânzarea de pământ românesc fără nicio rușine, alături de uciderea aerului respirabil prin defrișarea pădurilor românești!
      Lumea nu vrea să bage la cap că ăștia din politică, fie sunt din servicii, fie masoni, dar mai ales alogeni, pentru că altminterea n-ar avea nicio logică ceea ce s-a întâmplat cu noi, cu țara în cei 30 de ani de la ”revoluție”.

    2. @Spaceman

      Posibil ca plavanul sas de la Cotroceni sa aibe o bratara cu CIP….nu e obligatoriu sa fie injectat cu un CIP…nu inca……evident ca si daca are bratara tot robul satanei e…nu e cu nimica mai breaz decat unul injectat cu CIP….dar cred ca e totusi o bratara caci daca era implantat ar fi trebuit sa lipeasca mana de acel dispozitiv….nu doar sa treaca pe langa….eu asa cred

  25. Hristos a inviat !
    Poate rezuma cineva, va rog ( sau trimite la articole de analiza – preferabil concise) urmatoarele aspecte ( neclare pt mine. Stiu ce e ecumenismul, stiu si ce s-a stabilita la Sinodul din Creta)
    1. Care sunt motivele separarii dintre gruparea Savva si gruparea Silviu-Chirila ? ( initital erau divergente ( gheron Savva – Pr.Th.Zissis ) despre necesitatea / urgenta organizarii unui Sinod care sa condamne erezia din Creta. Ulterior am citit ca “centrul” disputei era existenta harului in BOR ( sub ierarhii semnatari ai hotararilor “Sinodului” cretan )). Mai sunt si alte grupari ( de ne-pomenitori) ?
    2. De ce e importanta / cruciala pt cele doua grupari, acest “har” in aripa BOR ( de sub ierarhii semnatari ai “Sinodului” Cretan) si care sunt implicatiile acceptarii / neacceptarii existentei acestui har ? Cei care sustin ca exista (har), sustin ei ca exista in toata BOR, inclusiv la ierarhii cretani (practic, tot Sinodul, in cazul BOR) , sau doar la preoti (care sunt de fapt loctiitori ai ierarhilor, la slujirea in biserici), sau doar la unii din acesti preoti ? Care preoti, anume ?
    3. Pe ce se bazeaza argumentatia unora si altora ( pro / contra ) in problema harului in BOR ?
    4. Dezbinarea aceasta ( gruparea gheron Savva / gruparea S.Chirila ) e indispensabila / necesara ? cui ii este utila ?
    5. Alte motive de separare ( cip, etc, etc) sunt fundamentale / necesare in acest moment ? Nu de alta, dar o astfel de separare ( pro / anti cip) nu cred ca a existat in BOR anterior Sinodului din Creta, desi duhovnici f.f.cunoscuti ( Pr. Justin Parvu, Pr.Arsenie Papacioc, Pr. Adrian Fageteanu ) erau anti-cip.
    (in mod cert sutiatia era similara si in Grecia, anterior Sinodului din Creta)
    va multumesc pt eventualele explicatii / rezumate / referinte ( articole)

  26. @Victor,

    E greu să se reia toată istoria şi lucrurile sunt foarte complicate. Încerc eu o explicaţie simplă, deşi şi pentru mine sunt multe lucruri tulburi. Până la o condamnare sinodală, ierarhii, preoţii au har prin iconomie, chiar dacă sunt eretici. Ca de exemplu, dacă mâine toţi ierarhii îşi cer iertare şi revin la Adevăr, nu va fi nevoie să se refacă botezurile, cununiile, hirotoniile şamd din cadrul BOR (sunt valabile). Dar, deşi există har în BOR, preoţii neîngrădiţi şi ierarhii semnatari lucrează spre osânda lor, fiindcă ştiu Adevărul şi nu fac nimic. Nici mirenii delăsători nu sunt iertaţi.
    Dar există unii care nu recunosc iconomia şi spun că, după acrivie, ereticii nu pot să aibă har. Problema e că Biserica nu poate dăinui fără episcopi, așa că preoţii care nu recunosc harul sunt împinşi să-şi caute episcopi prin alte părţi (de ex Artemie), ceea ce înseamnă schismă.

    Apar şi alte probleme: “reface” preotul care s-a îngrădit botezul unui copil care a fost botezat la ecumenişti ? “Reface” nunta unor tineri ? Şi de când “reface” Sfintele Taine, care-i momentul “dispariției” harului ?
    Deci vezi că problema nu e chiar lipsită de importanţă şi trebuie citite canoanele cu mare atenţie, în totalitatea lor, ca să se vadă că, până la o eventuală condamnare sinodală, preotul (alături de credincioşi) nu are altă scăpare decât aceea de a se îngrădi de erezia ierarhului său nepomenindu-l la slujbe şi de a aştepta întoarcerea lui la Adevăr, chiar dacă harul lucrează încă prin iconomie. Orice altă variantă duce mai devreme sau mai târziu la schismă.
    Dacă am spus prostii, rog pe alţii mai pricepuţi să lămurească.
    Doamne ajută !

    1. Doamne ajuta, @cata

      Intr-o oarecare masura ai dreptate cand spui ca unde este episcopul e si biserica, doar intr-o oarecare masura anume doar in sens ortodox Biserica Nu este episcopo-centrica e hristologica si salasluieste si in ultimul mirean Botezat (exceptie fac savarsirea tainelor). Iar de nu va fi Episcop in acel loc, peste tot pamantul se va gasi unul drep . Vezi viata sf Grigorie dialogul si convorbirea cu sf. Vasile cel Mare. De ce spun asta , din momentul Creta eu personal pe exemplul Sf. parinti si anume Sf Marcul al Efesului (Evghenikos-Eugenicul) , ma feresc a spune ca mai au har a fi lucrator prin iconomie, cu sinod sau fara stiut fiind ca duhul ce salasluieste in ei spurca darul duhului sfant. Ca au sau ca nu au , tot e spre osanda si trebuie tratati ca eretici, nici un compromis cu ei. Despartiti si taiati de la comuniune si partasie cu ei, pana la intoarcere. Mai jos redau spusele Sf. marcu din Hrisoavele vremii:

      “Pentru aceasta învataturile dascalilor apuseni nici nu le cunosc, nici nu le primesc, încredintat fiind ca sunt înselatoare. În materie de credinta ortodoxa nu poate fi pogoramânt. Stricarea credintei obstesti este pierzarea de obste a tuturor. Toate cele ale credintei ortodoxe nu îngaduie iconomia. Niciodata nu s-au îndreptat cele bisericesti prin rezolvari de mijloc.

      Între lumina si întuneric poate cineva sa spuna ca este înserare sau amurg; dar mijloc între adevar si minciuna nu poate nimeni sa gândeasca, oricât s-ar stradui. Împacare între adevar si minciuna nu este! În cele ale credintei nu încape pogoramântul nici iconomia, deoarece pogoramântul pricinuieste putinatatea credintei. Aceasta este deopotriva cu a spune: “Taie-ti capul si du-te unde vrei.”

      Mantuire

      1. Doamne ajută, Alexandru. Nici vorbă să tăgăduiesc că Biserica e hristologică, de aia şi ziceam că lucrurile sunt mai complexe.

    2. @ Cata, in ce consta “schisma ” eposcopului Artemie, de ce defaimezi adevărul pe care nu-l cunoști ??
      In ce consta “schisma ” eposcopului Artemie, in faptul ca a hirotonit horepiscopi, nu episcopi, asa cum mintiti voi lumea , si oare cum episcopului Artemie a hirotonit acești horepiscopi; uite asa: episcopului Artemie hirotonit primul horepiscop singur, pe al doilea horepiscop l-a hirotonit tot singur, pe al treilea l-a hirotonit tot singur, nu împreună cu ceilalți doi horepiscopii, apoi episcopului Artemie nu a făcut împreuna cu horeeposcopii un alt Sinod ,separat de cel al Serbiei !
      Te intreb acum ,avea voie episcopului Artemie după Canoane sa faca horepiscopi , da are voie, nimic nu -i interzice !
      Aștept sa-mi spui unde este “schima ” episcopului Artemie !
      Si de minti ca dacă monah Sava si pr Staicu s-au rugat cu episcopului Artemie înseamnă ca si-au gasit un alt epicop ! Este o mare minciună si dezinformare, nu este adevărat , nici un preot din grupul monah Sava si pr Staicu nu pomenesc după Creta un alt episcop, de ce minti lumea, defaimand niște Părinți cu minciunile pe care le spuneți despre ei ???

      1. Mihai,
        1. Nu există hirotonie de horepiscop. Aceştia erau hirotoniţi ca arhierei (la început) şi ca preoţi (mai târziu, când au început să provoace tulburări în biserică săvârșind hirotonii fără ştirea episcopului locului). O vreme au coexistat horepiscopii care fuseseră hirotoniţi ca arhierei cu cei care au fost hirotoniţi ca preoţi. De aceea zice canonul: “Dar să se caterisească de va îndrăzni fără voia episcopului celui din cetate a hirotonisi prezbiter sau diacon, MĂCAR DE AR AVEA ŞI HIROTESIE DE EPISCOP.” Şi acum te întreb: putea Artemie să hirotonească episcopi (chiar şi cu rangul de horepiscop) de unul singur ? Canoanele spun că NU ! Conform canoanelor, poate face de unul singur doar horepiscopi cu hirotonie de preot, iar pentru a face horepiscopi cu hirotonie de arhiereu era nevoie de doi-trei episcopi. Poate acum înţelegi unde a greşit Artemie.
        2. Am zis eu că aceia pomenesc alt episcop ? Eu am zis: “sunt ÎMPINŞI să-şi caute episcopi prin alte părţi (de ex Artemie)”. Fiindcă eu nu văd de ce s-ar fi dus să se roage cu… un ALT episcop, dacă nu i-ar fi ÎMPINS vreun gând de tulburare…

        Să fii convins că nimeni nu face nimic fără un scop anume. Așa că răspunde tu: Cu ce scop a făcut Artemie episcopi ? Cu ce scop s-au dus preoţii noștri să se roage cu alt episcop ? Acum înţelegi RISCURILE unor asemenea acţiuni în vremuri de mare tulburare, cum sunt cele în care trăim ? Nu poţi să umbli cu chibritul aprins când s-a spart conducta de gaze, chiar dacă vrei să faci lumină.

      1. aceasta era inainte ca episcopul Artemie sa inceapa sa hirotoneasca de unul singur horepiscopi

        1. Dacă erau 2 episcopi puteau hirotonii un al 3-lea episcop. Horepiscopii sunt hirotoniți de un singur episcop pentru ajutorul acestuia în misiunea lui. Dacă un episcop are o episcopie mare și nu poate pastorii îndeaproape pe majoritatea enoriașilor din diferite motive își poate hirotesi episcopi. Informatii-va înainte de a vorbii despre instituția horepiscopilor și după acea să vorbiți. Doamne ajuta.

          1. Catre Bogdan Ioan

            Prietene, ne-am informat PERFECT, aia sunt intr-o SCHISMA SATANISTA.

            Catre unii
            Acesta este un articol pe o anumita tema, dar vad ca unii obsedati au profitat si au navalit pe aici ignorand-o si zbierand despre inexistenta HARULUI.

            Eu nu-mi permit sa vorbesc despre existenta sau inexistenta Harului:

            Cand strigi ca nu mai este Har, risti sa hulesti impotriva Duhului Sfant
            https://saccsiv.wordpress.com/2018/09/07/cand-strigi-ca-nu-mai-este-har-risti-sa-hulesti-impotriva-duhului-sfant/

            Daca voi va permiteti, va rog s-o faceti prin alte parti. Daca va doare in bascheti si ignorati rugamintea mea, exista si varianta spamului.

    3. Va multumesc tuturor pt explicatii si pt intelegere. Ma bucur ca nu s-a introdus si aici “delictul de opinie” ( sinonimul “corectitudinii politice”) …

      Pr. Gh. Metallinos explica f.f. clar in cartea “Marturisesc un Botez” ( https://www.teologie.net/data/pdf/marturisesc-un-botez.pdf ) ca
      (A) iconomia NU poate fi aplicata decat de episcopi si NUMAI in cazul in care existenta poporului ortodox e in mare primejdie de moarte ( de a fi masacrati, ca in prigoanele Imperiului Roman, ori in Rusia Bolsevica, ori in ţarile crestine rase de pe faţa pamantului, sub Islam ( Turcia – Liban – Siria – Palestina – Egipt – tot nordul Africii (practic, tot fostul Imperiu Bizantin, din perioada sa de maxima extindere ) ).

      (B) Pr. Gh. Metallinos explica de asemenea, ca repetarea tainelor (Botezului, etc) poate fi facuta numai atunci cand sunt incerte / necunoscute conditiile in care au fost savarsite ( tainele :Botezul , etc. In unele cazuri de erezie, trecusera generatii intregi…) .
      Validarea retro-activa a tainelor presupun ca rezulta logic (daca e posibila / fezabila) din (A) si (B)

      Cum spunea cineva, (si eu) am inca destule neclaritati, de exemplu: de ce se aduc drept contra-argumente (contra -argumente la aplicarea Sf. Canoane si a invataturii Sfintilor Parinti) exemple izolate, de genul (citat aproximativ, care reda doar ideea) : “Parintele athonit / grec X a intrerupt nepomenirea, ca o contra-replica la hiper-acrivia altor monahi athoniti”. ( o actiune punctuala, izolata, a UNUI Parinte, intr-un SINGUR moment, intr-o situatie ANUME; aceasta actiune personala, a ACELUI Parinte, in acel UNIC moment, in acea situatie PARTICULARA , este GENERALIZATA si luata ca LITERA_DE_LEGE si ca sbstitut al Sfintelor Canoane). Procedura descrisa mi se pare o periculoasa si nejustificata substituire, fiind in realitate nu argument pt iconomie, ci mai degraba un contra-argument: o confuzie / neintelegere totala, incluzand faptul ca ne credem a avea aceeasi intelegere / cadere cu Pr. athonit X ).
      F. utile si sublinierile dvs despre vremurile care au evnit deja (si pe care probabil cei mai multi, le speram mult mai indepartate).
      Va multumesc din nou.

      PS. Intre timp, a aparut si un rezumat al Sinaxei de la Botosani ( 1 mai 2019):
      https://danielvla.wordpress.com/2019/05/03/de-acord-cu-majoritatea-ideilor-de-la-a-doua-sinaxa-de-la-botosani-cu-exceptia-punctului-4-din-declaratia-finala-si-a-altor-catorva-aspecte/ […] Punctul 4 sună așa: ”Ne delimităm de cei care caută cooperarea cu episcopul sârb caterisit și excomunicat Artemie din Kosovo și de cei ce au legături cu orice fel de grupare schismatică.” Deci „episcopul sârb caterisit”… Cu alte cuvinte, părinții care au organizat sinaxa îi recunosc caterisirea lui Artemie de Kosovo. Însă toată lumea era de acord că acesta a fost caterisit pe nedrept, pe motive de împotrivire la erezia ecumenismului. Inclusiv Părintele Iustin Pârvu era de această părere (de la min. 6:00):

      Video – Părintele Iustin Pârvu despre Sfântul Iustin Popovici, despre episcopul Artemie de Kosovo, despre noua ordine mondială și smerenia ortodoxă
      https://danielvla.wordpress.com/2018/04/22/video-parintele-iustin-parvu-despre-sfantul-iustin-popovici-despre-episcopul-artemie-de-kosovo-despre-noua-ordine-mondiala-si-smerenia-ortodoxa/

  27. ladies and gentlemen
    sa destindem putin atmosfera…una saltareata cu niste fete “ninja”

    http://www.youtube.com/watch?v=1SGT_Fhqu4U
    sper sa placa cititorilor.
    PS
    ca tot s a discutat despre comunitati in vremurile de prigoana care bat la usi, prefer modelul cazacesc(Ortodox ca organizare) celui amish

  28. Pe un alt blog, la momentul postarii celor zice de Parintele Adrian Fageteanu, “E vremea lui scapa cine poate” – 2007, un comentator a scris cele de mai jos:


    Înainte de a începe conferinţa, organizatorii conferinţei au pus spre vizionare un film de mai bine de jumătate de oră, realizat cred că în Africa de Sud de către o echipă de medici creştini despre bolile cu transmitere sexuală.
    În acest film, la un moment medicul care vorbea despre pericolul bolii SIDA şi al altor boli venerice, a spus aceste cuvinte (citez din memorie, cu o marjă de mare aproximaţie, neredând decât în mare ideile acestui doctor): “TINERILOR ASTĂZI SUNTEŢI PE CONT PROPRIU!. Noi în tinereţe eram oarecum protejaţi de legi ca şi de un gard nevăzut. Pornografia era interzisă, anticoncepţionalele se găseau cu mare greutate, tinerii erau mai morali, bolile cu trasmitere sexuală nu erau aşa de răspândite. DARA AZI, voi sunteţi PE CONT PROPRIU! Azi pornografia este legalizată, avortul la fel, anticoncepţionalele sunt de găsit ori unde, tinerii sunt tot mai imorali, iar bolile s-au împânzit mult de tot! PĂZIŢI-VĂ SINGURI, că NIMENI NU VĂ MAI PĂZEŞTE!”
    Şi ca să-i convingă şi mai mult pe tinerii cărora se adresa acest film, de justeaţea acestor cuvinte SUNTEŢI PE CONT PROPRIU!, realizatorii filmului au introdus în documentarul lor câteva imagini despre o turmă de antilope GNU şi despre ce se întâmplă cu puii care sunt fătaţi de antilope. Şi anume au arătat că un pui de antilopă la naştere are doar o jumătate de oră ca să se pună pe picioare şi să plece cu turma lui. În această jumătate de oră, mama lui şi alte antilope fac un cerc în jurul lui şi-l ocrotesc şi aşteaptă să se ridice. În apropiere de cercul antilopelor stau la pândă şacalii, hienele şi vulturii dau târcoale. Dacă puiul se ridică, el pleacă cu turma, dacă nu, el rămâne pradă celor care abia aşteaptă să-l devoreze.
    EI BINE, spunea acest medic în continuare…AŞA SUNTEŢI ŞI VOI…!
    GRĂBIŢI-VĂ SĂ VĂ PUNEŢI MAI REPEDE PE PICIOARE şi să învăţaţi-vă să vă, păziţi, căci ÎN JURUL VOSTRU SUNT MULŢI ŞACALI şi MULTE HIENE, care abia aşteaptă să le cădeţi pradă şi să vă devoreze…!”

    Cele 30 de minute ale noastre au trecut. Dar, pt altii, cu ajutorul lui Dumnezeu trebuie facut cerc, dupa slabele noastre puteri.

  29. Nu ne ajuta Dumnezeu ci ne sta împotriva , de ce , pentru ca Dumnezeu le sta împotriva celor mândri si vicleni, doar celor smeriti le da Har !
    Nu știți de ce suntem mandri si de ne merge lupta pe dos , din 2016 – prezent, dar ati vrea sa stiti ?
    Unde ati mai auzit voi la vreun Sfant Parinte sa nu asculte de hotărârile Sfintelor Sinoade făcute de Sfinții de dinaintea lor , asa facem noi “nepomenitorii” , deși habar nu avem ca facem asta, iar dacă ni se face observație sau critică, din ingamfare nu ne pasa si zicem, ia uite si la asta vine cu “prostii “…!
    Sfantul Sinod ROCOR din 1983 a fost ultimul Sinod care a dat ANATEMA ereziei ecumenismului, iar in textul Sinodului se poate vedea scrisă aceasta ANATEMA aruncate si celor care sunt in mod CONȘTIENT in comuniune cu erezia ecumenismului , acest cuvant “CONȘTIENT in comuniune cu erezia” reprezinta linia de demarcatie (hotarul, granita) intre eretici si ortodocsi , iar textl ROCOR 1983e este in consens cu mărturisirea pe care a tinut-o Biserica de 2000 de ani in ceea ce privește granița dintre (adunarea ereticilor – constient partasi impreuna cu ortodocsii simpli aflati in comuniune cu ereticii) si ortodocsii ingraditi de erezie ; de ce nici unul dintre Parintii “nepomenitori” care au intrerup pomenirea de dupa Creta nu tin cont de ANATEMA 1983 ROCOR, si se comporta ca si cum nu exista ?
    Sinodul ROCOR 1983 este Sfant , pentru ca Mitropolitul Filaret – președintele ROCOR este Sfant cu Sfinte Moaște întregi si este CANONIZAT de BORu in data de 1 noiembrie 2008 , de curand s-au gasit Sfintele Moaște ale unui alt episcop ROCOR, Sfantul Constantin !
    Asadar revin, ROCOR 1983, cum cum se vede, fiind un Sinond Sfant , de ce nu tinem cont de el , de ce nu nu-l insusim si asumam, de ii ignoram , cum ar fi fost ca Sfinții Părinți sa fi ignorat Sfintele Sinoade ale Sfinților de dinaintea lor ??? Este cu neputinta !
    Vedeti, asta este motivul real pentru care Dumnezeu ca ne sta împotriva , din cauza mandrie noastre de a nu asculta de Sfinții Lui si ne face voia proprie , de aia am luat-o pe miriste si nimic nu se leaga , ba totul se destrama !
    Ca nu ținem cont de textul ROCOR 1983 , adevărata linie de mărturisire a Sfintei Biserici, si fiecare tine cont de propria lui părere , roadele rele se cunosc de la o posta si nu au intarziat sa apara, cearta, scandal, balacareala, vrajba; cand tot frondul anti-ecumenist nepomenitor trebuie sa plece la lupta de a impune un Sinod mare de Judecata , avand ca poziție sufletească așezarea cea buna , piatra tare a textului mărturisitor ROCOR 1983, si pe el sa-l fi folosit ca unic INDREPTAR ca numitor comun, sa fi vazut atunci ce unitate si pace in Adevar mergea lupta anti-ecumenista !

    “Acelora ce atacă Biserica lui Hristos învățând că Biserica lui Hristos este împărțită/divizată în așa-numite “ramuri” ce se diferă în doctrină/învățătură și în felul de viață/trăire/viețuire, sau că Biserica nu există vizibil , ci va fi alcătuită în viitor când toate “ramurile”, sau sectele sau denominațiunile, și chiar și religii vor fi unite într-un singur trup; și [ecumeniștii, sectele, denominațiunile și religiile] care nu deosebesc preoția și tainele Bisericii de cele ale ereticilor, ci spun că botezul și euharistia ereticilor sunt lucrătoare pentru mântuire;
    prin urmare, acelora ce [în mod] conștient sunt în/au comuniune/împărtășire/părtășie cu acești mai înainte-pomeniți eretici [ecumeniștii, sectele, denominațiunile și religiile] sau celor ce susțin, răspândesc, sau apără noua lor erezie a ecumenismului sub pretextul dragostei frățești sau al presupusei uniri a Creştinilor despărţiţi,

    A N A T H E M A.”

    1. AMIN!Urlam…. asteptam sa fie sinod…,dar Sfantul Sinod ROCOR 1983,NIMENI din cei care striga (ma refer la CLERUL ingradit de ecumenism,fiindca mirenii fac ascultare de ei)nici macar nu-l aminteste ,d’apoi sa se alature acelor ANATEME si sa-l faca cunoscut la toata suflarea ortodoxa si folosindu-se de aceste hotarari ale unor IERARHI ORTODOCSI si nu niste flescaiti de pseudoierarhi ,prefacuti si mincinosi de azi,sa se ceara cu PUTERE a se recunoaste de toti si toate Bisericile Ortodoxe locale si asa se poate constrange catre un Sinod Ecumenic.Altfel o lalaim si ne certam intre noi,care e mai lider si sef dintre ortodocsii
      DILUATI de azi.Iertati-ma!

      1. E posibil sa lamureasca cineva
        (A) care e cauza neglijarii / trecerii sub tacere a acestei anateme ?
        Are vreo legatura cu faptul ca Sinodul ROCOR ( si Sf.Filaret de New York, si Sf.Ioan Maximovici) au aratat ca BO Rusa nu are continuitate apostolica ( ierarhii rusi fiind fie asasinati (si inlocuiti necanonic cu altii, numiti politic), fie au cazut in apostazie / erezie ( seghianism) ? (situatia s-a perpetuat neschimbata dupa 1990). Iar comuniunea cu BORusa ( a celorlalte patriarhii) e realul obstacol ( in a considera Anatema ROCOR ).
        (B) E realmente necesara o condamnare sinodala a unei erezii care nu e ceva nou / subtil / de dezbatut, ci e simpla negare (aruncare la gunoi) a Crezului de la Niceea ( “UNA, Sfântă, Sobornicească şi Apostolească Biserică”) ? ( din pacate nu mai gasesc articolul care argumenta acest lucru ).
        va multumesc

    1. Multumesc…si eu stiu de toate cele ale Sf Filaret (de pe net, majoritatea)!Mai cauta pe net si cele 6 Scrisori ale sale,trimise EXACT dupa invataturile si procedurile Sf Teodor Studitu si Maxim Marturisitorul ,care au luptat in PRIMA linie impotriva ereziilor din vremurile lor,iar mai apoi neavand/neprimind nici o reactie OFICIALA si FAPTICA impotriva ecumenismului ,a intocmit Sinod local,al carui presedinte a fost si a dat ANATEMA ecumenismului si celor care constient sunt PARTASI la ecumenism si mai ales le spun ERETICILOR ECUMENISTI ca au Taine si Preotie ,la fel cu cei ORTODOCSI.Sunt DOVEZI ca in 1971 si Sfantul Iustin Popovici,INTRERUPSESE pomenirea Patr Ecumenist al Serbiei de atunci.Si Parintele Iustin Parvu avertizeaza….Daca nu vom marturisi Adevarul si Ortodoxia dupa învatatura Cuviosului Parinte Iustin Popovici, nu ne mîntuim…..Biserica Ortodoxa si Ecumenismul ,pag 131 (in partea de la sfarsit)…….Dar CINE SA AUDA?….PE CINE INTERESEAZA?…TOATA POPULATIA ROMANIEI (cu microexceptii)SPUNE SI CREDE CA E DE JOACA CU CELE SFINTE SI NU VEDE …CA E PREA TARZIU….NOI CREDEM CA DUMNEZEU NE DA IERARHI ORTODOCSI,CHIAR DACA NOI NICI HABAR N-AVEM CE-I AIA ORTODOCSIE ,DUPA FAPTELE SI VIETUIREA NOASTRA DE AZI.Hristos Arhiereul Vesnic a randuit SINOD TALHARESC la creta,din MILA SA DE NECUPRINS,fiindca trebuia sa ne cercetam credinta noastra….Nu merge si cu Dumnezeu si cu MAMONA=STATUL si toate cele ale STATULUI fiindca toate sunt ARHIPLINE de ANTIHRIST SI INSEMNELE LUI….DAR NOI O DAM TOT DUPA CAPU’ NOSTRU=MAI EHAR SI LA ERETICI PANA….INCA UN MILION DE ANI…ERETICII CARE STARUIE IN ERESUL ECUMENIST POST CRETA +3 ANI INCA SUNT IN BISERICA CEA SFANTA A LUI HRISTOS,PANA LA ALT SINOD,PE CARE IL ACLAMA UNII POPI ….CA BISERICA CEA UNA ,ADICA NU E FARA PATA SI ZBARCITURA ,CI E UN MADULAR BOLNAV…SI ALTE EREZII SI HULE ,SCOASE DE SERPALAII VREMURILOR DE AZI.Cand va fi,daca va fi Sinod Ortodox,atunci va repune ordinea in ORTODOXA in cele ORTODOXE,dar pana atunci TOTI popii care NU se ingradesc de EREZIA VIOLENTA=ECUMENISM si nu REVIN prin POCAINTA la BISERICA CEA UNA A LUI HRISTOS,singuri prin STARUINTA IN EREZIA ECUMENISTA se plaseaza inafara Bisericii celei Una ,iar INAFARA BISERICII CELEI UNA ,nu mai este HAR SI SFINTE TAINE.Sinodul Ortodox se va face din ORTODOCSI si va fi ULTIMA sansa a celor DIN-AFARA Bisericii celei Una de a mai fi reprimiti in Bisrica,daca acei POPI ECUMENISTI NU SE LEAPADA PANA LA UN SINOD ORTODOCS DE EREZIEDara si aici PUTINI si mai putini au inteles asta ,din SCRIERILE SFINTILOR PARINTI..Iertati-ma!

  30. SACCSIVULE,vezi ca mai aruncat la GUNOI ,cu un coment! HELP…iar daca dormi sau ai alta treaba …iarta-ma!

  31. Mă tem că nu prea înţeleg. Da, datorită ROCOR 1983 şi datorită Sfinţilor Părinţi am fost noi în stare să discernem că la așa-zisul “mare” sinod s-au semnat erezii. Așa am putut şi noi să ştim că ierarhii noștri sunt eretici. Într-o lume normală, ar fi trebuit să se întrunească un sinod, care să-i caterisească pe toţi ierarhii eretici. Dar nu trăim într-o lume normală, ca atare ierarhii sunt în continuare eretici şi necondamnaţi, DE ACEEA ne-am îngrădit (de erezie). De ce spuneți că nu se ţine cont ?

    Acum avem două variante:
    1. aşteptăm să se întrunească un sinod care să-i caterisească pe ierarhii eretici (în baza anatemelor date de ROCOR şi nu numai) dacă nu renunţă la erezia ecumenismului şi să reintrăm în normal

    2. aşteptăm sfârșitul lumii

    Mă tem că varianta 1 pică, deci vom rămâne îngrădiţi până la sfârșitul lumii.

    1. @cata
      e ciudat ca imi exprimati si temerile, si gandurile, mult mai bine decat as putea-o eu face.
      Ca sa va incurajez, totusi: cred ca “ei” vor accelera atat de tare racheta ecumenista, incat nu veti fi trist de a o fi parasit, ci doar trist pt cei ramasi in ea ….
      Despre Ecumenism si rusinoasa tacere in fata blasfemiei
      ( Dintr-o predica a Mitr.Filaret de New York ( 1903-1985; ierarh al ROCOR : 1963-1985)
      https://www.academia.edu/19643413/ST._PHILARET_OF_NEW_YORK_AND_THE_HERESY_OF_ECUMENISM
      Viata Sf.Filaret: http://www.orthodoxchristianbooks.com/articles/211/a-life-metropolitan-philaret-new-york/
      )

      As vrea sa va relatez despre un incident care a avut loc nu cu mult timp în urma si care ar fi fost greu chiar si de imaginat, acum câtiva ani
      – iar acum ne prabusim în continuu.

      Un om venit de la Paris a relatat ca urmatorul incident a avut loc la o asa-numita “întâlnire ecumenista”. Desigur, stiti ce este ecumenismul:
      este EREZIA EREZIILOR. Vrea sa stearga complet conceptul de Biserica Ortodoxa ca pazitoare a Adevarului,
      si sa creeze un fel de “biserica” noua, ciudata. Si a avut deci, loc, acea “întâlnire ecumenista”.
      Erau prezenti un asa-zis “protopop ortodox” de la Institutul Teologic (Ortodox – St.Serge) din Paris, un rabin, un pastor (protestant) si un preot Catolic.

      Intâi au rostit un fel de rugaciune, apoi au început discursurile. Si apoi,
      ( iertat sa-mi fie ca spun astfel de lucruri de la sfântul amvon, dar vreau sa va arat unde s-a ajuns),
      rabinul a spus ca Domnul Iisus Cristos a fost “fiul nelegitim al unei femei desfrânate”… )

      Dar nu aceasta este marea grozavie. Poporul evreu s-a împotrivit Lui Dumnezeu de mult timp – deci nu e nimic surprinzator în aceasta.
      Grozavia a fost ca atunci când rabinul a spus acestea, toti au tacut. Ulterior, un om din audienta, care auzise aceste groaznice blasfemii,
      l-a întrebat pe protopopul ortodox: “Cum ati putut sa taceti ?”. Protopopul a raspuns: “Nu am vrut sa-l ofensez pe acest rabin evreu”.
      Este gresit sa ofensezi un evreu, dar e pemis sa o insulti pe Prea-Sfânta Fecioara Maria ! Priviti în ce hal am ajuns !

      Cât de des ni se întâmpla tuturor, acum, ca nu avem râvna sa luptam, când e nevoie, pentru apararea lucrurilor noastre sfinte ?
      Clerul Ortodox trebuie sa lupte cu ardoare, împotriva blasfemiei, întocmai cum Sf. Ierarh Nicolae a amutit gura ereticului …

      Dar astazi, din nefericire, am devenit, cum se spune, “rusinos de indiferenti si la bun, si la rau”.
      Si exact în acest pamânt al indiferentei, în acest spirit de conservare, s-a stabilit EREZIA ECUMENISMULUI
      – ca si apostazia, aceasta renuntare la credinta, care devine din ce în ce mai evidenta.

      Sa ne amintim, fratilor, ca iubirea crestina îi îmbratiseaza pe toti în ea, îi este mila de toti, doreste ca
      toti sa se mântuiasca, îi pare rau pentru, are mila de, si iubeste fiecare faptura creata de Dumnezeu;
      dar atunci când vede un asalt constient împotriva adevarului, se transforma în râvna ardenta, care nu poate îndura nici o blasfemie ca aceasta.
      Si asa trebuie sa fie mereu, pentru ca fiecare Crestin Ortodox trebuie sa fie mereu plin de zel pentru Dumnezeu.

  32. @ Cata

    Draga Cata, dai blagoslovește sa ma duc și eu astăzi cu soția și copiii la mall și la pizza?

    ???????

  33. “Astazi Iuda se leapada de cinstea lui Dumnezeu si se instraineaza de har ; fiind ucenic, se face vanzator”… (Antifonul al 4-lea, cantarea a 2 a la Denia de Joi seara din Saptamana Patimilor)

    …deci Iuda se leapada de Hristos si se instraineaza de har, iar Ierarhii se leapada de Hristos semnand erezii, si inca au har, pana ii va condamna un Sinod. Oare in Triod scrie minciuni? Iertati.

    Vasile!
    Ce sari asa la bătaie?!!
    Nu poți sa discerni un pic?!!

    Tu ții cu ursul?

    Crezi ca numai tu poți fi dur?

    Dar NU asta este scopul, sa fim duri.

    Înșelatii ne percep ca pe niște duri.

    1. Stoler Filip

      Eu mi-am spus parerea in articolul din link. Si am pus punct. Nu mai discut cu nimeni chestiunea Harului si n-o voi mai permite nimanui. Caci am mult prea multa treaba si mai ales pentru ca aceasta discutie a facut praf si pulbere frumoasa miscare antiecumenista din vara lui 2016.

    2. @Stoler Filip
      Va rog cititi ce scrie / explica mai sus Cata: ………cata spune: 4 mai 2019 la 2:54

      @admin imi pare rau daca intrebarea mea initiala v-a provocat atata pierdere de timp.
      Dar altora (ca mine), rapsunsurile / dezbaterile, au fost de un real ajutor

Dă-i un răspuns lui roman Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button