DOCUMENTE: În episcopia Oradiei se dau dispense pentru căsătorii mixte și căsătorii între persoane cu grade de rudenie

Author:

Buna ziua, cu inima strânsă vă împărtășesc faptul că doar ce am primit noile dispense pentru căsătorii mixte și grade de rudenie eliberate de biserica română, nu o mai putem numi ortodoxă și nici Biserică deoarece a căzut definitiv din drepturile Apostolice. Având în vedere și grava situație referitoare la antenele 5G, urmează poate primul și cel mai important an din anii de cernere, Dumnezeu să ne aibă în pază!

Probabil nici nu este singura episcopie în care se întâmplă aceste fărădelegi. Știm că în dispora căsătoriile mixte sunt deja ceva obișnuit. Episcopul Siluan al Italiei, spre exemplu, nu are nicio reținere în a „binecuvânta” amestecul româncelor cu ereticii papistași.

Vă invităm să ne urmăriți pe o altă pagină de Facebook, căci cea veche este inutilă fiind obturată de algoritmii lui Zuckerberg. Noua pagină poate fi accesată AICI.

Canoanele privind căsătoria și gradele de rudenie:

1. „Dacă vreun episcop sau presbiter sau diacon, sau oricine din catalogul (cinul)  preoţesc, se ţine departe de (s-ar abţine) de nuntă şi de cărnuri şi de vin, nu pentru înfrânare, ci din scârbă, trecând cu vederea (uitând) că toate sunt foarte bune şi că bărbat şi femeie l-a făcut Dumnezeu pe om, ci hulind, ar cleveti făptura, ori să se îndrepte, ori să se caterisească şi să se îndrepteze din Biserică (să se afurisească). Asemenea şi laicul.”
(Canonul 51 al Sfinţilor Apostoli)

         Acest canon condamnă rigorismul fals al unor membri ai clerului precum şi al unor laici, care socotesc Taina Căsătoriei, consumul de carne şi de vin ca fiind spurcate. Sfinţii Apostoli consideră că aceia care se scârbesc de creaţie Îl hulesc pe Creator, motiv pentru care, dacă făptaşii nu se indreaptă, de vor fi clerici să fie caterisiţi şi afurisiţi iar de vor fi laici să se afurisească.

2. „Dacă cineva ar afirma că nu se cuvine a primi Cuminecătura (Sfânta Împărtăşanie) de la un presbiter (preot) însurat, câmd liturghiseşte acesta, să fie anatema.”
(Canonul 4 al Sinodului al treilea local de la Gangra)

3. „Dacă cineva dintre cei ce trăiesc în feciorie pentru Domnul, şi-ar bate joc de cei căsătoriţi, să fie anatema.” (Canonul 10 al Sinodului al treilea local de la Gangra)

4. „Să nu se îngăduie ca bărbatul ortodox să se lege (prin căsătorie) cu femeia eretică, nici ca femeia ortodoxă să se unească (prin căsătorie) cu un bărbat eretic, ci de s-ar şi vădi că s-a făcut un lucru ca acesta de către vreunul dintre toţi, căsătoria (nunta)  să  se  socotească  fără  de  tărie, şi căsătoria (însoţirea nelegiuită) să se desfacă –căci nu se cade a amesteca cele ce n-au amestecare, nici oii să se împerecheze cu lupul, şi nici părţii lui Hristos cu soarta (ceata) păcătoşilor; iar dacă cineva ar călca cele orânduite de noi, să se afurisească.Iar dacă unii găsindu-se încă în necredinţă, şi, nefiind încă număraţi în turma ortodocşilor, s-au legat (potrivit), întreolaltă, prin căsătoria legiuită, şi apoi unul dintre ei alegând binele a alergat la lumina adevărului, iar celălalt a fost ţinut (stăpânit) de legătura sărăcirii, nealegând (nedorind) să vadă (să ia în seamă) razele dumnezeieşti; dacă soţia cea necredincioasă socoteşte că este bine (consimte) să vieţuiască cu soţul cel credincios, sau dimpotrivă, cel necredincios cu soţia cea credincioasă, să nu fie despărţiţi, după dumnezeiescul Apostol: «Căci bărbatul necredincios se sfinţeşte prin femeie, şi femeia necredincioasă se sfinţeşte prin bărbat»
(I Cor. 7.14)” (Canonul 72  Trulan).

5. „Cu nici un eretic nu se cuvine a încheia căsătorie, sau a se da fiii si fiicele după eretici, ci mai ales a-i lua, dacă ar făgădui că se fac creştini” (Canonul 31  de la Laodiceea) .

6. „Cel ce ia spre însoţire de căsătorie  pe femeia logodită cu altul, trăind încă logodnicul, să fie pus sub învinuire de adulter.” (Canonul 98 Trulan)

7. „Legătura de căsătorie a persoanelor din rudenia oprită,de se va dovedi, ca una ce s-a făcut întru păcatele oamenilor‚va primi epitimia (canonul) adulterilor.” (Canonul 68 al Sfântului Vasile cel Mare)

8. „De vreme ce rudenia (înrudirea) cea după suflet este mai mare decât legătura trupurilor, iar noi am aflat că în unele locuri unii primesc copii din Sfântul şi dătătorul de mântuire Botez (sunt naşi), şi după aceea încheie însoţire de nuntă (căsătorie) cu mamele văduve ale acelora (ale finilor), orânduim ca de la (canonul) de faţă, nimeni să nu mai facă un lucru ca acesta. Iar dacă oarecare ar fi prinşi făcând acest lucru,după canonul de faţă, unii ca aceştia să se lase (depărteze) mai întâi de la această însoţire nelegiuită, iar apoi să fie supuşi certărilor (pedepselor) celor pentru desfrânaţi.” (Canonul 53 Trulan)

9. „De vreme ce Dumnezeiasca Scriptură ne învaţă pe noi în chip lămurit astfel: Să nu intri la nici o rudă a trupului tău… ( 3 Moise 18,6)  am chibzuit (socotit) împreună să arătăm mai pe faţă (neacoperit) cele în privinţa acesta, orânduind de acum înainte, ca să cadă sub canonul de 7 ani, – de bună seamă după ce aceia s-au despărţit de însoţirea nelegiuită, – cel ce s-a împreunat cu vara sa (dintâi), spre însoţire de nuntă (căsătorie), sau tatăl şi fiul cu mama şi fiica, sau tatăl şi fiul cu două femei surori, sau mamă şi fiică cu doi fraţi, sau doi fraţi cu două surori.” (Canonul 54 Trulan)

Acest Canon al Sfinţilor Părinţi se referă la interzicerea căsătoriei între rudele de sânge precum şi între rudele de cuscrie (spirituale), dând câteva exemple dintre cele mai cunoscute şi care ating problema gradului IV de rudenie (căsătoria între verii primari,  tată şi fiu cu mamă şi fiică, tată şi fiu cu două femei surori, mamă şi fiică cu doi fraţi, doi fraţi cu două surori, etc). Din punct de vedere canonic, Sfânta Biserică opreşte toate însoţirile între rudele de sânge precum şi între rudele spirituale (naşi, fini, cumnaţi, cumătri, cuscri,etc)până la gradul VII inclusiv pentru rudele după trup şi tot acelaşi pentru rudeniile de cuscrie.

    Rudenia reprezintă raportul intim stabilit între două persoane,printr-un act fizic sau prin unul moral.

    Deoarece mulţi credincioşi se întreabă care sunt diferitele tipuri de înrudire,cum se stabileşte gradul de rudenie,precum şi modul în care legăturile de înrudire        existente constituie impediment în cazul încheierii unei căsătorii,urmează ca în numărul viitor al publicaţiei noastre să tratăm acest subiect în mod separat.


Bibliogafie:
Arhidiacon Prof. Dr. Ioan N. Floca: Canoanele Bisericii Ortodoxe –note şi comentarii, tip. Polsib S.A Sibiu, 1993;
Arhimandrit Zosima Târâlă şi Icon. Stavr. Haralambie Popescu: Pidalion (Cârma Bisericii), București 1992;
Pr. Prof. Dr. Mihai Plătică: Drept canonic-manual pentru Seminariile Teologice, București 2000

39 thoughts on “DOCUMENTE: În episcopia Oradiei se dau dispense pentru căsătorii mixte și căsătorii între persoane cu grade de rudenie”

  1. Ieri, de Sărbătoarea Sfinților Apostoli, în Cluj-Napoca la Biserica Sfântul Toma, in predică părintele spunea de toti cei care au harul preotiei: preoți, episcopi, mitropoliti, papa, patriarhi. Erezie spusă cu capul descoperit!
    Vă intreb pe dumneavoastră: se mai poate merge la această Biserică la slujbe? Multumesc!

  2. Doamne fereste! Veni vestea asta „la fix” dupa clipul postat de un frate de pe aici cu sinagoga si moscheea langa o sfanta manastire!
    Se vede clar: Dumnezeu i-a predat pe arhiereii astia diavolului, care-i inseala dupa bunul plac.

    1. Ne apropie de VREMEA CÂND BISERICILE SE VOR PUSTIII!
      Pământul deja ia foc, ne topim la soare…dacă se aprobă legea aprobării căsătoriilor dintre demenți de același sex, pe lângă păcatele poporului ăsta amețit, anesteziat, indiferent…o să vedeți ce vine peste noi!

    2. În imediata apropiere a unei mănăstiri din Arhiepiscopia Târgoviștei, pe teritoriul acestei mănăstiri, sunt construite simultan o sinagogă evreiască și o moschee musulmană.
      Toate acestea cu binecuvântarea lui Nifon.
      De la ferestrele mănăstirii se pot vedea cele două construcții.
      Vă rog să mă iertați dacă v-am stricat duminica.
      https://www.youtube.com/watch?v=JkuStHdbDTI&feature=youtu.be

      Un frate fost politist din Targoviste imi raspunde:
      „Nu mi-ați stricat-o ! Păi eu știam de ele de când S-a înființat Centrul Ecumenic de la Vulcana-Băi ! Cel ce a filmat a uitat să spună că au fost construite cu binecuvântarea D-lui General de Securitate Nifon Mihăiță care la 11.08 în fiecare an obligă preoții să vină cu un nr de enoriași să-i aducă osanale și care a instituit în județ ,dar numai în D-ța sărbătoarea de ziua lui ca fiind ,,Cruce Roșie “ , deși în Calendarul Ortodox este doar ,, neagră “ !”

        1. 2013, Busan (Coreea de Sud). La cea de a X-a Adunare Generală a C.M.B., IPS Nifon al Târgoviștei, reprezentantul B.O.R. declară: „Unitatea Bisericii S-A PIERDUT și în forma sa actuală din moment ce ESTE DIVIZATA, Biserica este DEFICITARA din punct de vedere al Sfintelor Taine. Toți oamenii sunt frati întru Hristos, Sfântul Botez creștin constituind DOAR o etapă superioară, mistică în cadrul rudeniei spirituale existente între aceștia”.

  3. Și părintele stareț Iustin de la Oașa, a spus cu gura lui într-un interviu că trebuie să ne unim cu toate cultele întru iubire, dar fiecare cu specificul lui! Când l-am auzit m-am cutremurat!

        1. Vezi că te hazardezi Christiana. Spune ”unirea, FĂRĂ amestecare”. Părintele Iustin a îndemnat lumea la trezirea conștiinței înainte de referendumul pentru familie. Puțini au dat ascultare. A întărit ideea că dacă picăm acest examen, vor veni multe probleme pentru noi ca popor. Ca să concluzionez, părintele Iustin e printre puținii preoți ortodocși români care nu au căzut în înșelare ! Doamne ajută !

        2. Pentru mine este foarte important cum este tradus în Biblie la Matei, cap. 24 v. 7

          În versiunile Bibliei în limba română folosite de eretici, în general traduceri după Cornilescu,

          https://biblia.resursecrestine.ro/matei/24

          https://www.bibleserver.com/text/NTR/Matei24

          la Matei cap. 24 v. 7 este tradus:

          ‘Un neam se va ridica împotriva altui neam şi o împărăţie împotriva altei împărăţii.’ Ceea ce pentru mine nu poate însemna decât un singur lucru: război! Dar războaie între neamuri și împărății au fost mereu!

          În versiunile timpurii ale Bibliei în limba română este tradus:

          ‘se va scula limbă peste limbă și împărăție peste împărăție’

          http://www.sfantascriptura.com/Biblia_Bucuresti_1688.pdf

          http://www.parohiastavanger.no/biblioteca-duhovniceasca/Biblia/Biblia%20de%20la%20Blaj%20-%201795.pdf

          În versiunile Bibliei folosite de B.O.R este tradus:

          ‘se va ridica neam peste neam şi împărăţie peste împărăţie’

          http://biblia.ortodoxa.info/biblia/versiuni_paralele/vbor/40/24

          https://biblia.dervent.ro/#NT-Mt-24

          http://www.biblia-ortodoxa.ro/noul-testament/sfanta-evanghelie-dupa-matei/

          Ceea ce oferă o cu totul altă perspectivă asupra lucrurilor ce se întâmplă acum în lume! Pentru mine ‘se va scula limbă peste limbă și împărăție peste împărăție’ ori ‘se va ridica neam peste neam şi împărăţie peste împărăţie’ nu poate însemna decât același lucru: babilonie! Cel mai bine ar trebui să înţeleagă asta românii și moldovenii care știu ce înseamnă traiul în strainătate.

          Cum a spus și părintele stareț Iustin de la Oașa, că pentru el este foarte importantă unirea oamenilor pe un proiect comun, fără amestecarea credințelor. Cum ar fi de exemplu:
          -fiecare cu meseria lui, credința lui
          -proiect comun: Turnul Babel

          Adică masonerie!

          Așadar, pentru mine este clar că traducerea după Cornilescu la Matei cap. 24 v. 7 este de insuflare demonică, ca să nu priceapă oamenii ce vor trăi vremurile de pe urmă că în numele păcii, a drepturilor și libertăților lor vor fi chemați împreună să pună umărul , ajutați si mai apoi guvernați de… tehnologie, la reconstruirea Turnului Babel, Babilonului cel mare, împărăția fățarnicilor.
          Iar cei care se vor opune ridicării ‘nemurilor peste neamuri’, vor fi identificați ca fiind dușmanii păcii, libertăților, drepturilor si ‘valorilor’ comune, extremiști! – naționaliști, fasciști, fundamentaliști religioși, teroriști, rasiști, xenofobi, homofobi, traficanți de droguri, organe, persoane, de care s-ar folosi populiștii și dictatorii, corupții puși pe căpătuială.

          Politicienii de astăzi, șefi de state, guverne, partide care au înțeles despre ce vorbesc eu aici, află instantaneu dacă se află acum într-o poziție favorabilă sau nu.

          De exemplu: ce au în comun Donald Trump, Boris Johnson și primarul Londrei, Sadiq Khan?

        3. Bună Christiana,am urmărit și eu filmatu, Slavă lui Dumnezeu de el și de toți preoții și părinții duhovnici creștini ortodocși cu adevărat ostenitori pentru mântuirea lor și îndreptarea noastră a păcătoșilor,mie păcătosului mi se pare un om echilibrat.A specificat și când a venit vorba despre homosexualitate, dânsul nu are treabă cu individul respectiv,e vorba despre faptele acestuia să nu se propage în lume ca ceva normal și mai ales în lege!.A mai spus o frază la locul ei! Aceștia sunt folosiți precum pietrele pentru a sparge geamurile dreptei credințe întru Hristos Domnul și biserici ortodoxe.Sanatate și Doamne ajută.

    1. Doamne ajută!
      Am ascultat interviul, dar nu a spus nicidecum ce sustii tu, draga Christiana!

      Spune de unirea oamenilor, e uimit de solidaritatea oamenilor in cazul referendumului, indiferent de religie, dar subliniaza: FARA AMESTECARE DE CREDINTA. Cum e uimit si de foarte multi care pareau crestini-ortodocși traitori, dar s-au pozitionat impotriva sau chiar intre da si nu.

      Era o uimire, dar lipseste cu desavarsire cuvantul „TREBUIE“ pe care tu i l-ai pus in gura parintelui: „este foarte important daca noi, crestinii reusim sa ne unim, dar fara sa ne-amestecam – repet asta – nu insemana ca ne amestecam credintele si dogmele si toate astea – nu! Pe un subiect, pe un proiect…“

      Si intr-adevar, este fascinant cand oamenii de diferite credinte sau chiar atei, in fata unor probleme sau necazuri se unesc si se apara – omeneste intre ei. Este ceva fundamental omenesc, sadit de Dumnezeu in om – si avem exemple NENUMARATE in vietile Sfintilor Inchisorilor. Ecumenismul este religia lui Antihrist, la fel globalizarea – asta este clar. Dar faptul ca oamenii se unesc in caz de necaz social intre ei si se sprijina – asta nu este erezie, ci minune. Chiar daca dupa aia tot raman in greseala lor (precum – de pilda – Richard Wurmbrand). Cazul scripturistic a bunului samaritean este emblematic – pe omul in nevoie il ajuti oricum, asta nu inseamna amestecare de credinta, ci marturisirea ei.

      Cand – de exemplu – am citit pe ortodoxinfo de lesbienele care erau terifiate ca fata pe care o cresteau a avut voie sa faca operatie de schimbare de sex fara stirea lor si care au afirmat cu tarie ca nu exista decat barbat si femeie si restul e o alegere si transgenderismul e o minciuna – n-am putut sa nu ma minunez si – am facut cruce si m-am rugat sa le lumineze Dumnezeu si mai mult – ca e un inceput de trezire pentru ele, totusi – care va face roade, sau nu… cine stie?

      Eu am fost in tabara lor – a celor care dispretuiesc Biserica – si am avut toate privirile progresiste posibile. Iar cand am cunoscut adevarata credinta – ortodoxia – am fost foarte hartuit, inclusiv de sistem. Ecumenismul – in toate formele sale si in orice forma – este religia lui Antihrist. Dar faptul ca oamenii se unesc la greu, chiar si pagani sau atei cu crestini, asta face parte din frumusetea vietii pe pamant si e minunea lui Dumnezeu!

      1. La referendumul pentru familie au votat și cei de alte culte, nu numai creștini ortodocși (cum sunt eu). Mi-am luat familia și grămadă la vot. Nu a fost niciun efort. Am crescut și am fost educat într-o familie de condiție medie, liniștită, statornică și cu oameni care au ținut rânduiala lăsată de Bunul Dumnezeu. E șocant că am ajuns să punem în discuție firescul lăsat de Dumnezeu. Aici e NEBUNIA, aici a ajuns omul în 2019. Asta a pus pe tavă și părintele Iustin: nebunia omului ultra mega tehnologizat fără Dumnezeu, cu letargia aferentă. Ce să vezi, există oameni care nu s-au născut ortodocși și cărora li se pare nebunesc, hidos, scârbos, orice altă formulă lăsată de Dumnezeu pentru familia binecuvântată de Hristos, cea formată din bărbat și femeie. Dacă ei au ales să-și exprime stupoarea și să se prezinte la vot, cum să-l blamez, doar pentru faptul că nu e ortodox ??? Dumnezeu se descoperă în inima cui binevoiește El. Asta e taina Lui și nu e cazul să judece cineva asta. Aveți grijă să nu cădeți în slavă deșartă, doar pentru faptul că sunteți ortodocși (ca și mine). Misiunea noastră, în umila mea viziune, ca ortodocși este să mărturisim familia binecuvântată de Hristos, cu calm, să evităm discuțiile aprinse, să nu ne tulburăm pacea sufletească.

  4. E CLAR pentru toată lumea?
    Personal, mulțumesc Ilincăi pentru RECOMANDAREA făcută pentru că este BETON ARMAT!
    Mai vreau astfel de MĂRTURISIRI!
    Pentru cine mai are dileme, să vizioneze, dacă nu are chef să citească transcriptul de la:

    https://www.youtube.com/watch?v=aO0Zi0iXa4A&feature=youtu.be
    https://youtu.be/aO0Zi0iXa4A

    până nu dispare, ca multe altele, pe!

    https://ortodoxinfo.ro/2019/06/26/patriarhia-ecumenista-de-constantinopol-va-trimite-o-delegatie-la-vatican-pentru-promovarea-unitatii-cu-papistasii-care-va-asista-si-la-liturghia-savarsita-de-ereticul-papa-francisc/

    Părintele Macarie, schimonahul de la Mănăstirea Cutlumuș, din Sfântul Munte, care a întrerupt comuniunea bisericească cu toți pseudo-episcopii și cu toți cei care se află în comuniune cu aceștia, în urma cunoscutului și notoriului Sinod tâlhăresc din Creta, ce a avut loc în 2016…VORBEȘTE atât de clar…ȘI LUMEȘTE, ȘI DUHOVNICEȘTE, că nu mai ai nicio îndoială.

    A fost ca un duș rece pentru mine care, din dor de Biserică și de participare la slujbe, mă mai duceam să particip…cu toate că, n-am calculat exact dar….nu se mai simte Harul că coboară de câțiva ani….MIROASE A PUSTIU ȘI A MORT MUMIFICAT CREȘTINISMUL NOSTRU!

    Cel puțin când auzeam rugăciune-implorare, pentru ”mai marii orașelor și-ai satelor” care-s mafioți, hoți, masoni, pro-LGB-ști, dar mai ales pentru Rechinul Alb din Deal, care NU mai ”drept învățând Cuvântul Adevărului” nu-l face….

    Apoi, mă uit la Preoții care urlă în microfon din toți bojocii încercând să învioreze atmosfera, babele -îngână devitalizat ca mâțele rupte de foame un …”Doamne miluiește!” stins…femei grăbite cu copii în brațe care îi împărtășesc și o tulesc repede….TABLOUL mă duce gândul la ceea ce a spus Pr.Arsenie Papacioc: ” TIPIC, TIPIC, ȘI LA INIMĂ….N I M I C!”

    Păi, cu ani în urmă, dacă nu simțeam mare lucru, mereu la Sf.Liturghie, DAR….întotdeauna când spunea ”Pentru Prea Sfânta, Prea Curata, Prea Binecuvântata Născătoare de Dumnezeu, Fecioara Maria…” și băteau clopotele, simțeam cum mi se umple inima de bucurie și parcă duhul meu o lua în sus!
    Acum…NU!

    Doamna care a trimis mesajul, sunt în asentimentul ei când afirmă: ”Având în vedere și grava situație referitoare la antenele 5G, urmează poate primul și cel mai important an din anii de cernere, Dumnezeu să ne aibă în pază!”
    ȘI EU SIMT LA FEL!

        1. Dragilor!
          Este STRICT problema voastră dacă nu aveți ochi de văzut și urechi de auzit!
          M-am săturat de DORELI!
          Sunt peste tot…inclusiv în Biserică!
          Poate ar fi cazul ca preoții să nu-i mai pomenească pe cei care au fost la Sinodul din Creta dacă-L iubesc pe Dumnezeu și se dau drept slujitori ai Bisericii ăsteia lumești, văzute…să se delimiteze de C.M.B-ul Antihristului stabilit prin Statut.

          Cu Biserica, cu preoți, monahi, monahii, mireni, CAM ASTA SE ÎNTÂMPLĂ…CHIAR DACĂ NU VREM S-O RECUNOAȘTEM:

          https://corortodox.blogspot.com/2018/08/mitropolitul-athanasie-de-limassol.html
          Mitropolitul Athanasie de Limassol:
          „Dumnezeu să te păzească de oamenii pietiști, pentru că omul pietist înseamnă o personalitate deformată, care niciodată nu va avea o legătură personală cu Dumnezeu”

          Marturie athonita: Vindecare de boala fariseismului.
          Dragostea nu intră în cadrul șabloanelor rațiunii.
          Dragostea este mai presus de rațiune.
          Așa este și dragostea lui Dumnezeu.
          Ea depășește rațiunea oamenilor.
          Din această pricină nu putem judeca cu criterii raționale pe oamenii care Îl iubesc pe Dumnezeu.
          Pentru aceasta Sfinții lui Dumnezeu [nu] s-au mișcat după propria lor rațiune.
          Au avut o altă rațiune, nu rațiunea omenească.
          Și aceasta pentru că rațiunea lor a fost rațiunea dragostei.
          Biserica nu ne învață să devenim oameni buni. Nu.
          Aceasta este ceva firesc, trebuie să se facă.
          Dacă nu devenim oameni buni, atunci ce am făcut?
          Acestea sunt lucrurile grădiniței.
          Biserica ne învață să-L iubim pe Hristos, adică să iubim însăși persoana Domnului nostru Iisus Hristos.
          În Biserică se dezvoltă o relație, o relație personală a omului cu Hristos, nu cu învățătura lui Hristos, nu cu Evanghelia.
          Evanghelia este ceea ce ne ajută să ajungem la dragostea lui Hristos.
          Când vom ajunge la dragostea lui Hristos, nu va mai trebui Evanghelia.
          Nimic nu ne va mai trebui.
          Aceasta le oprește pe toate.
          Rămâne numai legătura omului cu Dumnezeu.
          Aceasta este diferența Bisericii de religie.
          Religia te învață să-ți faci îndatoririle tale, așa cum erau închinătorii la idoli.
          Un exemplu: Am mers la locurile de închinare, ne-am închinat, am pus niște bani în cutie, am lăsat lumânări, untdelemn, pomelnice cu nume, prescuri, totul.
          Acestea constituie îndatoriri religioase.
          Cu toate acestea inima noastră nu s-a schimbat deloc.
          S-a sfârșit vremea îndatoririlor noastre, însă am rămas la fel cum am fost mai înainte. Gata să-i atacăm pe ceilalți, gata să protestăm, gata să ne oțărâm ca și mai înainte. Nu se schimbă inima noastră.
          NU DOBÂNDIM LEGĂTURA CU HRISTOS.
          Și aceasta pentru că NE REZUMĂM NUMAI LA ÎNDATORIRI, LA ÎNDATORIRILE RELIGIOASE.
          Și SĂ ȘTIȚI CĂ ACEȘTI OAMENI, OAMENII PIETIȘTI, SUNT CEI MAI PERICULOȘI ÎN BISERICĂ.
          DUMNEZEU SĂ NE PĂZEASCĂ DE EI!
          Odată, când am săvârșit o Liturghie în Sfântul Munte, și spuneam: „Doamne, mântuiește pe cei binecredincioși”, un aghiorit spunea în glumă: „Doamne, mântuiește-ne de cei binecredincioși”.
          Adică, DUMNEZEU SĂ TE PĂZEASCĂ DE OAMENII PIETIȘTI, PENTRU CĂ OMUL PIETIST ÎNSEAMNĂ O PERSONALITATE DEFORMATĂ, CARE NICIODATĂ NU VA AVEA O LEGĂTURĂ PERSONALĂ CU DUMNEZEU.
          Ci ÎȘI FACE NUMAI ÎNDATORIRILE FAȚĂ DE DUMNEZEU, ÎNSĂ NICIO LEGĂTURĂ SERIAOSĂ NU ARE CU EL, IAR DUMNEZEU NU SPUNE NIMIC ACESTUI OM.
          Și vă mărturisesc din experiența mea că nu am văzut vrăjmașii mai răi a Bisericii ca oamenii pietiști.
          Atunci când oamenii pietiști din Biserică, preoții, teologii sau oamenii care o fac pe religioșii au încercat să-i facă pe copiii lor monahi sau preoți, acești oameni au devenit mai răi și decât demonii.
          S-au ridicat împotriva tuturor.
          Au devenit cei mai răi vrăjmași ai oamenilor.
          Îmi aduc aminte de unii părinți care-și aduceau copiii la omiliile mele, iar când copilul lor la un moment dat făcea un pas mai mult, aceștia deveneau cei mai răi oameni și spuneau cele mai urâte cuvinte despre mine.
          Iar eu le spuneam: Dar tu ți-ai adus copilul la omilie, nu eu.
          Odată am spus unui tată a cărui fiică avea râvnă pentru Biserică:
          – Ascultă!
          N-o mai aduce la omilie pentru că mâine-poimâine fiica ta va deveni monahie, și atunci eu voi fi de vină.
          – Nu, Părinte! Vai, dar noi vă adorăm.
          Și au trecut șapte ani de când fiica lor a devenit monahie și încă nu mai vorbesc cu mine.
          Și oameni care nu au pierdut nici o omilie, ci erau totdeauna primii.
          Omilii, privegheri, cărți, toate.
          Și mai aduceau și pe copii lor, iar când a venit ceasul ca copilul lor, având dreptul să aleagă, a hotărât să urmeze propriul său drum, atunci acești oameni s-au postat exact în tabăra adversă și s-a dovedit că Hristos nu le-a vorbit niciodată în inimă.
          Ci au fost numai niște oameni pietiști.
          De aceea, oamenii pietiști este categoria cea mai dificilă din cadrul Bisericii.
          Și vreți să mai știți ceva?
          Acești oameni niciodată nu se vor vindeca, pentru că ei cred că sunt aproape de Dumnezeu.
          În timp ce păcătoșii, cei pierduți – cum mai sunt numiți, știu că sunt păcătoși.
          De aceea Hristos a spus că vameșii și desfrânatele vor merge în Împărăția lui Dumnezeu.
          Iar despre farisei a spus: „Voi, care sunteți pietiști nu veți merge niciodată în Împărăția lui Dumnezeu”.
          Și aceasta pentru că niciodată cuvântul lui Dumnezeu nu le-a schimbat inima, ci S-AU LIMITAT LA ȚINEREA UNOR RÂNDUIELI EXTERIOARE.
          Așadar, să luăm aminte la noi înșine și să înțelegem că Biserica este un spital care ne tămăduiește, care ne face să-L iubim pe Hristos – iar dragostea lui Hristos este o flacără care se aprinde în inima noastră – și să ne cercetăm dacă suntem în dragostea lui Dumnezeu.
          Dacă vedem înlăuntrul nostru toate aceste răutăți, indiferențe și viclenii, atunci trebuie să ne neliniștim.
          Pentru că nu este cu putință ca Hristos să fie în inima noastră și să fim plini de oțet. Cum este cu putință să te rogi și să fii plin de fiere față de semenul tău?
          Cum este cu putință să citești Evanghelia și să nu-l primești pe fratele tău?
          Cum este cu putință să spui că ai atâția ani de slujire în Biserică, că ai atâția ani de când ești monah, cleric sau orice altceva, iar pe alfa în viața duhovnicească, care este dragostea, care este să-l rabzi pe fratele tău, să faci puțină răbdare, să nu o cunoști? Înseamnă că nu ai făcut nimic.
          Cu desăvârșire nimic.
          HRISTOS A SPUS DESPRE ACELE FECIOARE CĂ NU LE CUNOAȘTE.
          Le-a aruncat afară din cămara de nuntă, pentru că, cu toate că AVEAU TOATE CELELALTE VIRTUȚI, DAR NU AVEAU DRAGOSTE.
          Ca și cum le-ar fi spus: Deși aveți virtuți exterioare, deși ați rămas fecioare, deși ați făcut nenumărate fapte, nu ați izbutit însă esența, care are mai mare însemnătate decât toate.
          Dacă nu ai izbutit aceasta, la ce îți folosesc celelalte?
          La ce-mi folosește dacă astăzi mănânc mâncare cu untdelemn sau nu?
          Se poate să nu mănânc mâncare cu untdelemn, însă să-l mănânc pe fratele de dimineață până noaptea.
          În Sfântul Munte spuneau: „Nu mă întreba dacă mănânc pește. Pe pescar să nu-l mănânci, peștele poți să-l mănânci.
          O picătură de untdelemn poți să mănânci, numai pe producătorul de untdelemn să nu-l mănânci”. 
          A mânca pe aproapele cu limba este mult mai rău decât a mânca o lingură de untdelemn. Și totuși numai la asta rămânem.
          A băgat cineva lingura în altă mâncare care are untdelemn și ne putem certa chiar pentru aceasta: de ce a băgat lingura mai înainte în altă mâncare?
          Vă dați seama cât de ridicole sunt aceste lucruri, pentru care își bat joc de noi demonii și oamenii care sunt în afara Bisericii?
          Când se apropie aceștia de noi, în loc să-i vadă pe oamenii Bisericii schimbați în Iisus Hristos, în loc să fie niște oameni plăcuți, maturi, echilibrați, integri, oameni plini de armonie înlăuntrul lor, din nefericire ne văd cu toate aceste patimi și acreli și spun: – Ei, decât să devin și eu astfel, mai bine să rămân așa cum sunt.
          Tu care mergi la Biserică, cu ce te-a folosit Biserica?
          Așa cum spuneam ieri, ai fost pe la mănăstiri, i-ai văzut pe Părinți, ai văzut Sfintele Moaște, ai văzut Sfântul Munte, pe Maica Domnului de la Tinos.
          La toate acestea am mers și ne-am întors, dar care este folosul de la toate aceste lucruri? Ți s-a schimbat inima? Am devenit niște oameni smeriți?
          Am devenit oameni mai plăcuți? Am devenit oameni mai blânzi în familia noastră, în mănăstire? Sau acolo unde lucrăm?
          Aceasta are însemnătate.
          Dacă nu vom izbuti aceste lucruri, cel puțin să devenim mai smeriți.
          Iar aceasta prin pocăință. Să devenim smeriți.
          Și dacă nici aceasta nu o izbutim, atunci suntem vrednici de multe lacrimi.
          Suntem de plâns. Deoarece, din păcate, timpul trece și se pierde, iar noi numărăm anii.
          Pe Părintele Paisie l-a întrebat cineva: – Gheronda, câți ani aveți în Sfântul Munte? – Eu am venit în Sfântul Munte în anul în care vecinul meu și-a cumpărat un catâr. Vecinul meu, bătrânul Zitos avea un catâr și știți că în Sfântul Munte fiecare chilie are și un catâr cu care își cară lucrurile.
          Animalul acesta trăiește mulți ani, nu poți cumpăra în fiecare zi catâri, pentru că sunt scumpi.
          Așadar în anul în care am venit eu în Sfântul Munte, și-a cumpărat și vecinul un catâr. Avem același număr de ani în Sfântul Munte.
          Și amândoi am rămas aceiași, acela, sărmanul, a rămas tot catâr, iar eu tot mirean, nu m-am schimbat.
          De multe ori noi, călugării și preoții, spunem aceste lucruri.
          Unul spune: „Eu am patruzeci de ani în mănăstire”.
          Dar anii sunt spre paguba ta, căci Dumnezeu îți va spune: „Patruzeci de ani și încă nu ai izbutit să faci ceva?
          Ai patruzeci de ani și încă te mai mânii, mai judeci, te mai contrazici, te mai împotrivești, încă nu te supui?
          Ai patruzeci de ani și nu ai învățat primul lucru al vieții monahale?
          Nu ai învățat prima literă a vieții creștine?
          Ce să fac cu anii tăi? Ce să-ți fac dacă ai cincizeci de ani cu spovedanie regulată și nu poți răspunde aproapelui cu un cuvânt bun.
          Ce să fac cu toate aceste lucruri?”.

    1. Magda,
      Ma bucur din toata inima ca ai accesat linkul. Nu te-astepta la prea multe: „Multi chemati, putini alesi…”
      Sa-ti fie spre mantuire!
      Cu drag

  5. Ce Ortodoxie, ce presupuși Preacuvioși Părinți! N-ați auzit comanda împielițatului? Cuvântul de ordine e „caritatea”, făcută după cum îl taie capul pe fiecare și mai ales pe împielițat!

  6. E ușor de parcurs, cu sublinieri, boldiri de text, exemplificări, etc….POATE se mai trezesc câțiva!
    Neapărat de re-citit:
    http://www.glasulstramosesc.ro/Carti2/Staretii_despre_Vremurile_din_Urma.pdf

    Se poate copia, e lesne de priceput pentru că unele se întâmplă AZI, ACUM…

    pag.52 spre exemplu, spune despre necesitatea unirii a cât mai mulți, departe de orașe…dar, cine să asculte?
    Pag.55-56 despre micro-schema pusă copiilor din orfelinate, grădinițe, școli, despre faptul că, atunci când va fi pusă pe frunte, dacă aceasta se strică sau se defectează, PUROIAZĂ, așa cum a spus Otroc Veaceslav.
    Pag.66-67, ultima frază de pe pag.66: ”Atunci când vor fi primite buletinele electronice, SOMNOLENȚA DUHOVNICEASCĂ într-atât de mult va domina oamenii, încât ei NU vor mai obseva viclenia ascunsă a diavolului și, ca urmare, vor primi pecetea pe mână sau pe frunte, chiar neștiind teoretic că Evanghelia interzice acest lucru. BULETINELE ELECTRONICE SUNT O ETAPĂ DECISIVĂ PE CALEA VÂNĂRII OMENIRII. ”
    Monahul Gherasim Beche remarcă în acest sens: „666 ca număr care se află în relaţie cu impulsurile electronice ale codului cifrat… NU DEȚINE ÎN SINE PUTERE MAGICĂ, însă trebuie să ne ferim de el ca de un simbol al luptei împotriva lui Dumnezeu, să ne ferim de metodele, practicile şi scopurile care se ascund în spatele înregistrării electronice. DACĂ DUMNEZEU PREDICĂ DRAGOSTEA, ANTIHRISTUL – CALCULUL RECE…șamd…

    1. Eu nu mă refer la Site, Elza, că nu l-am studiat…mă refer la cartea în format pdf care este în regulă…total, profund ortodoxă!
      Dacă ție ți se pare ciudat site-ul, arunci cartea valoroasă numai pentru că e ciudat site-ul?
      Dar preoții de la noi, nu ți se par ciudați?
      Ciudată și suspectă TĂCERA LOR VINOVATĂ, ciudat faptul că nu-ți răspund PE ȘLEAU ceea ce au făcut mai-marii lor în Creta…
      Bașca, unii sunt CALAȚI pe trendul ăsta…urla un preot (spre rușinea lui) că catolicii sunt frații noștri, EXACT ca noi…poate, frați întru Adam, dar NU întru credință!
      TOATĂ LUMEA SE SUPUNE UNUI RITUAL, LA ORA ACTUALĂ!
      Unde e Antihrist, nu poate fi și Hristos!
      Bomboana de pe colivă, vor să ne-o livreze ACUM…iar oamenii acceptă sau tac, pentru că însăși viețuirea lor este cu fundu-n două luntre: și cu Hristos, și cu Antihristul!
      Se scutură de dogme ca de Necuratu și dau în nevroză când încerci să le explici…sigur, atâta timp cât explicația vine de la un om simplu, NU de la ditamai preotul ori episcopul, cum să mă creadă pe mine care-i trimit la Sinoade, nu?!
      Și-atunci, d-aia se smintesc și merg ca boii înainte!
      Asta-i prima fază de APOSTAZIE GENERALĂ pentru că a lucrat mai întâi în duh, a acționat prin trup, ESTE/LUCRAZĂ deja în Biserică, după Sinodul din Creta, d-aia lumea doarme!

        1. Poate nu m-am exprimat corect ducând în eroare: Otroc Veaceslav a spus clar că PECETEA VA PUROIA…la asta mă refeream în principiu!
          În rest….trebuie să revăd transcriptul unde vorbește mama lui Otroc ȘI despre pecetea impusă sugarilor, celor mici.
          Dacă am timp, caut și trimit….îl mai răsfăiesc sporadic, iar ce spun – doar din aduceri-aminte!
          Dar faptul că se pune microschema celor mici sau foarte mici e o realitate de necontestat!
          Monahia Nila spune, la pag.47: ”Odată faţa maicii brusc căpătă o expresie ameninţătoare de parcă ar fi văzut cu ochii săi duhovniceşti
          ceva înspăimântător. Ea a lovit de câteva ori cu varga în podele zicând:
          – Uite, ce au mai inventat! Pruncilor să le pună pecetea lui antihrist! Îngerul îi va răpune pe cei care
          se vor încumeta să facă aceasta!
          Într-o zi maica Nila şi-a cuprins capul cu mâinile şi a exclamat:
          – Vai, ce se va întâmpla! Ce va fi cu Rusia şi cu noi toţi?! A repetat aceasta de câteva ori, apoi,
          liniştindu-se, a zis:
          – Nu, n-am să vă povestesc nimic, Domnul nu binecuvântează. ”

          1. https://ortodoxinfo.ro/2019/03/11/transcriptul-inregistrarii-cuvioasa-pelaghia-din-reazani-despre-vremurile-din-urma-si-antihrist/

            Magda spune:
            12 martie 2019 la 23:21
            La fel și cel care înjură atrage asupra lui pe demoni. Nu numai asupra sa, asupra trupului, sufletului, inimii asupra familiei sale.
            El și aerul îl spurcă. La fel și acel om care primește această mizerie, pentru că această mizerie este introdusă special pentru a spurca.
            Iar omul totuși o acceptăde bună voie. Diavolul are nevoie de păcat, îi trebuie voință liberă, unde nu este libertate ei parcă nu au beneficiu.
            El are nevoie de păcat, ca omul singur să vrea, singur să ceară. Atunci când au introdus CNP, chiar au introdus aceast sistem. Completează ancheta și semnează te rog. Diavolul are nevoie de păcat. Ca să înțelegem ce e principal. Și omul așa sau altfel, treptat sau dintr-o dată el păcătuiește.

            Valentina Afanasevna
            Despre toate aceste documente, el când a spus, când ele nu au existat deloc. Nu erau deloc. Și dintr-o dată spune, că o să fie microscheme și că ele în maternități în timpul conducerii sovietice, la copii în ascuns față de părinți deja punsub piele. După…. zicea, ei o să crească o să fie bancheri, conducători, foarte inteligenți, foarte tineri.
            Părinții nici măcar nu știu că sunt copii cipați cu microschemă, el nu le-a numit cip-uri ci microschemă. Eu zic:„ce fel de microschemă Slavocica? Ce vorbești prostii?”
            Iar el zice:„așa microschemă micuță mămico”.El știți cum a comparat oamenii care o să primească toate acestea?
            A spus: „mămico, sunt astfel de păpuși, de la aceste păpuși sunt multe multe ațe, și diavolul de ce ață o să tragă aia o să facă păpușa.
            Așa a comparat Slavocica, mi-am amintit, așa a spus el. Asta se practică, în ascuns și demult.
            Iar când o să pună la toți oamenii, după cum l-am înțeles pe Slavocica, oamenii o să înceteze să mai fie oameni.

  7. Am participat la hramul Manastirii Sfantul Ioan Rusul, pe 27 mai, din Slobozia de giurgiu, sf. liturghie fiind oficiata de PS Ambrozie, episcopul locului. Dupa o predica atat de minunata si inaltatoare, la final a dat cu batul in balta zicand: noi nu l-am chemat pe papa, nici nu-i vom pune metanie sau sa-i pupam mana, dar il recunoastem ca episcop al Romei

    1. De unde și până unde ”necesitatea” recunoașterii ca ȘI episcop al Romei pe Papa, care nu-i de-o credință cu noi, de parcă mâncăm aceeași ciorbă?!
      I s-a cerut recunoașterea ȘI pe partea astalaltă și nu știm noi?
      Recunoașterea înseamnă ACCEPT și SUPUNERE la o adică!
      Sau, cam pe românește: nu te sufăr, nu-ți sărut inelul puterii dar RECUNOSC că ești episcop…de Roma, poate și de România…cine știe?!

  8. Și în orașul Hunedoara preotul unei noi parohii si-a căsătorit fica de citind cu un catolic , iar slujba cununiei s-au oficiat in biserica fundului unde a participat și popa catolic ,dar nu s-au rugat mult împreună !!!!!!!!!! Iarta-ne Doamne !

    1. Și în orașul Hunedoara preotul unei noi parohii si-a căsătorit fiica după un catolic , slujba cununiei s-au oficiat in biserica dansului unde a participat și preotul catolic, dar nu s-au rugat împreună decor foarte puțin !!!!!!!! Doamne ai mila de noi !

  9. Doamne ajută,

    În documentul publicat de dvs. pe site nu scriu niciunde că există posibilitatea de obținerea a unei dispense pentru căsătorie cu rude. Interpretați eronat documentul. Mențiunea aceea este tocmai pentru a afla dacă cei doi sunt sau nu rude. Asta nu înseamnă că dacă sunt rude episcopul le va acorda binecuvântare.

    Cât privește dispensele pentru căsătorii mixte, și în general dispensele, acestea sunt fărădelege. Prin așa-zisa dispensă episcopul se poziționează deasupra Sfintelor Sinoade care interzic practicile pentru care se primește „dezlegare” prin aceste dispense, cum sunt cele din documentul prezentat de dvs. mai sus. Dispensele acestea nu pot fi numite nici iconomie, iconomia fiind cu totul atlceva. Din păcate pentru unii dispensele au devenit regulă.

    Toate cele bune!

  10. Cu cat esti „mai sus”,sau ti se pare ce esti,cu atat te calareste diavolul mai tare-ma refer la „arhierei”Nu poti scapa decat sa rupi legaturile deodata(pana la sacrificiul suprem).Vedeti la vreun „episcop” roman asa ceva?!

  11. Dispensele.vin.de la.catolici care le dau in urma promisiunii sa cresti copilul catolic. Probabil.acest lucru este cerut si la ortodocsi. Dar cum.poti face asta daca unul.din soti e de cealalalta religie? Zici „lasa,draga, ca tati/mami are religia gresita, dar.nu conteaza tu stai cu mine..”
    Pare greu, dezbinare. Daca ai mai multi copii presupun ca ii imparti, Doamne fereste. Deaceea cred ca multi recurg la ateism doar ca sa isi mentina pacea in familie.
    Biserica isi da singura peste sine cu aceste dispense de casatorii. Am citi si pe net povesti reale. Catolici cu protestanti. Dragoste mare dar in timp.n-a tinut. Daca erau practicanti isi imparteau duminicile. Doamne fereste ce viata traita semi-divortat. Biserica ar trebui sa explice ca nu ajuta nimanui aceste combinatii. Cei doi sa se hotarasca ce religie are familia ce vor sa o formeze si pe urma sa fie amandoi de acea religie.

  12. Doamne da’ cata RATACIRE….Pai ce Biserica ,adica Trupul lui Hristos EMITE acte/foi/dispense/ inscrisuri/ cereri,s.a BATJOCORI la adresa Sfintei Taine a casatoriei….Astea-s de la DRACI…Nu-i nimic sfant si NIMIC nu este al Bisericii celei Una,din ce ai prezentat tu mai sus (pozele cu cererile/dispensele alea,ca la primarie sau ce-s ele)…Uita-te si tu ,sunt proceduri lumesti,sunt institutii lumesti si nu ceresti, sunt doar foi,acte,zapisuri de SEMNAT,adica de LEPADAT de cele sfinte si de primit/ascultat/recunoscut/insusit cele ale oamenilor- draci….da’ na dupa capu’ multora…pana la sinodiceasca cercetare….astia-s IN Biserica….Doamne iarta-ma,ca hulesc!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

X