Deși și-a îmbunătățit ușor scorul global, Poșta Română rămâne printre cele mai slabe servicii poștale din Europa de Est, devansând doar Republica Moldova. Clasamentul realizat de Uniunea Poștală Universală (UPU) arată că serviciile poștale din România sunt fiabile, dar lipsite de relevanță pentru nevoile actuale ale consumatorilor.
România ocupă locul 47 din 180 de țări în cel mai recent clasament al Uniunii Poștale Universale privind performanța serviciilor poștale. Deși a urcat ușor față de anii precedenți, Poșta Română continuă să fie depășită de majoritatea statelor din regiune – de la Bosnia și Herțegovina și până la Ucraina, Polonia sau Bulgaria. Singurul stat aflat în urma României este Republica Moldova, ceea ce plasează operatorul național român la coada Europei de Est.
Raportul UPU arată că, deși serviciile poștale din România sunt apreciate pentru fiabilitate (91,3 puncte), acestea rămân irelevante pentru cerințele moderne ale consumatorilor, obținând doar 30,9 puncte la capitolul „relevanță” – un scor în scădere față de anul trecut. Cu alte cuvinte, Poșta Română livrează scrisori și colete cu o anumită constanță, dar nu reușește să se adapteze la era digitală și la dinamica comerțului electronic.
În timp ce țări precum Elveția, Germania sau Japonia ating „standardul de aur” al excelenței poștale, România rămâne blocată într-un model de funcționare învechit, dependent de scrisori și lipsit de diversificare. Lipsa investițiilor în servicii moderne, în platforme online și în logistică performantă face ca operatorul român să piardă constant teren în fața competitorilor privați și a sistemelor poștale modernizate din regiune.
Deși raportul notează o „îmbunătățire” de la nivelul 6 la nivelul 8 al dezvoltării, realitatea este că Poșta Română nu reușește să devină relevantă pentru economia digitală a anului 2025. Într-o perioadă în care alte servicii poștale devin platforme multi-servicii – de la curierat rapid la servicii financiare și identitate digitală, Poșta Română pare să rămână captivă într-un model birocratic de secol trecut.

Și oricum, chiar dacă e așa, ăsta nu e un motiv de vânzare. Dna trebuie să investigheze și să scoată la iveală schema, după care a fost adusă în această situație, iar cei corupți și incompetenți trebuie dați iafară și recuperate prejudiciile de la ei, iar apoi compania trebuie susținută de stat și pusă pe picioare.
Datorită Poștei Române îmi primesc în fiecare lună pensia. Factorul poștal mi-o aduce la timp, deci nu am ce să-i reproșez Poștei Române. Îmi este frică de ceea ce se pregătește. Cred că se dorește eliminarea numerarului și reducerea personalului. Asta nu se spune. Aș dori ca Poșta Română să rămână așa cum este. Să nu tânjim prea mult după digitalizarea serviciilor din cadrul Poștei Române. Cel mai mult vor fi afectați pensionarii creștini care nu au carduri și acceptă doar numerar.
Deja postul de televiziune Trinitas face reclamă digitalizării și ne spune doar avantajele acesteia pe plan lumesc. Implicit, lumea este îndemnată să-și ia identitate digitală și/ sau buletine electronice. De asemenea și Chilia Athonită face reclamă digitalizării…
Avea dreptate părintele Iustin Pârvu când spunea că vom fi vânduți de păstorii noștri.
Au omorat si posta romana. Sper ca in momentul cand ne vol lua tara inapoi, posta romana sa fie prima