X

Scrisoare deschisă către Gheorghe Becali: Orașul monahal atonit și starețul problematic

orasul-monahal-construit-de-gigi-becali-in-inima-romaniei-744689.jpg

Am primit de la o cititoare următorul articol, pe care-l publicăm sub forma unei Scrisori deschise către Episcopia Râmnicului, cât și către ctitorul Gheorghe Becali, spre a lua măsurile canonice:

Ideea alcătuirii acestui articol a aparut in urma unui reportaj de televiziune in care se spune ca Gigi Becali va construi un oras monahal cu randuiala athonita. In reportajul despre acest asezamant aflam ca staretul pus aici este Protosinghelul Casian Huncă, fost exarh la episcopia Ramnicului.

De cativa ani cunosc o inregistrare video, disponibilă în mediul online, in care vedem ca acest parinte, Casian, slujeste cu clerici catolici in orasul Bari din Italia, intr-o lăcaș de cult catolic.

PROTOSINGHEL CASIAN HUNCĂ: ÎN STARE DE SOLITUDINE NU EȘTI ȘI NU TE SIMȚI SINGUR | Ziarul de VâlceaInca de atunci mi s-a spus de catre cei ce mi-au dat linkul cu respectiva inregistrare ca acest parinte, conform canoanelor Bisericii Ortodoxe trebuie sa fie oprit de la slujbe (caterisit). Tinand cont de acest aspect mi-am dat seama ca acest lucru poate fi o problema de mantuire pentru viitorii calugari si pelerini care vor frecventa noua asezare monahala, ce va fi construită de Gheorghe Becali. Pentru aceasta am luat legatura cu duhovnicul meu, caruia ii pastrez anonimatul, cerandu-i lamuriri despre dreptul de slujire al parintelui Casian. In continuare, voi expune argumentatia pe care am primit-o:

‘Protosinghelul Casian, fost exarh al manastirilor din eparhia Ramnicului, in anul 2017 a conslujit cu “clerici” romano-catolici in orasul Bari, Italia, in cadrul slujbei litiei, o ierurgie din cadrul slujbelor crestin-ortodoxe. Acest fapt a facut ca parintele Casian sa cada sub incidenta unor canoane ce impun caterisirea in situatia de fata dintre care amintesc Canoanele Apostolice 10, 45, 46 si 64. ‘

In continuare redam continutul acestor canoane:

      • Canonul 10 al Sfintilor Apostoli: “Daca cineva s-ar ruga, chiar si in casa cu cel afurisit (scos din comuniune), acela sa se excomunice.”
      • Canonul 45 al Sfintilor Apostoli: “Episcopul sau prezbiterul sau diaconul, daca numai s-a rugat impreuna cu ereticii, sa se afuriseasca; iar daca le-a permis acestora sa savarseasca ceva ca la clerici (sa savarseasca cele sfinte), sa se cateriseasca.
      • Canonul 46 al Sfintilor Apostoli: “Poruncim sa se cateriseasca episcopul sau prezbiterul care a primit(ca valid) botezul ori jertfa (euharistia) ereticilor. Caci ce fel de impartasire (intelegere) are Hristos cu Veliar? Sau ce parte are credinciosul cu necredinciosul.
      • Canonul 64 al Sfintilor Apostoli: “Daca vreun cleric sau laic ar intra in sinagoga (adunarea iudeilor sau a ereticilor) spre a se ruga sa se si cateriseasca si sa se si afuriseasca.

De asemenea exista si o hotarare a Sinodului Sfintei Biserici Ortodoxe Romane din anul 2008, luata in urma impartasirii Mitropolitului Nicolae Corneanu la Greco-Catolici:

“In privinta modului in care trebuie sa se poarte ierarhii, preotii, diaconii, monahii si laicii Bisericii Ortodoxe Romane in cadrul Sfintelor Taine si al Liturghiei in relatia cu alte confesiunii, pe baza Sfintelor Canoane si invataturii ortodoxe… nu ingaduie nici unui cleric ortodox sa savarseasca tainele sau slujbele impreuna cu un cleric al altor confesiuni. Cei care nu se supun prezentei hotarari vor fi indepartati de la comuniunea lor cu Biserica Ortodoxa si, drept consecinta, vor fi aplicate sanctiunile prevazute de Sfintele Canoane in functie de pozitia lor in Biserica: caterisire pentru clerici si inlaturarea din monahism pentru monahi si oprirea de la primirea Sfintei Impartasanii pentru laici.

Ca simplu credincios care imi doresc mantuirea imi pun urmatoarele intrebari: Cum este posibil ca un parinte cazut sub caterisire sa devina staret, sa indrume oamenii pe calea mantuirii? Cum va pazi oile cel ce a petrecut cu lupii? De ce episcopul nostru Varsanufie a luat hotararea sa il faca pe acest parinte staret, povatuitor pe calea mantuirii, tinand cont ca de ar fi aplicat canoanele l-ar fi oprit de la preotie? Oare Preasfintitul se mai raporteaza la canoanele Bisericii Ortodoxe? Ce atitudine sa avem noi credinciosii in situatia de fata? Ma rog la Dumnezeu sa lumineze mintea conducerii Bisericii, sa ia masurile necesare pentru indreptarea lucrurilor si sa ne povatuiasca in pace pe calea mantuirii.

Maria R., o credincioasa din Episcopia Ramnicului.
11.01.2022

Știrile sunt sub cenzură! Sprijiniți OrtodoxINFO!

Guvernul nu dorește aflarea adevărului despre plandemia covid-19. Încercăm să menținem viu acest site și să vă punem la dispoziție informații care să facă lumină în cea mai mare provocare pe care o trăim. Jurnalismul independent al portalului OrtodoxINFO funcționează strict cu ajutorul cititorilor. Ne puteți sprijini printr-o donație bancară sau prin PayPal, completând formularul de mai jos.



Mulțumim celor care ne-au ajutat până acum!

Articole asemănătoare

18 comentarii

  1. ” Iata cum Milostivul Dumnezeu este hulit si batjocorit pentru preamarea Sa iubire de oameni, fiind inlocuit cu stapanul veacului intunericului, cel ce neizbutind odinioara sa fie ‘dumnezeu’ se strecoara astazi bland, duios, si compatimitor in sufletele ateilor ‘religiosi’, apostatilor ‘crestini’ si nihilistilor ‘ortodocsi’ care cred in mincinoasele fagaduinte numite: pace, dragoste, libertate, toleranta, reconciliere, liniste, bucurie, fericire, dezvoltare, confort, progres, cultura sau arta. Acest ‘dumnezeu’ al falsei dumnezeiri, anti-dumnezeiesc, anti-evanghelic, anti-ortodox, sfideaza Predania si invataturile Sfantilor Parinti, inlatura din vietuirea crestinilor dogmele si canoanele Bisericii lui Hristos. Unui astfel de anti-dumnezeu i se inchina astazi omenirea, in numele lui se organizeaza intrunirile ecumeniste, de la el cersesc mantuirea crestinii si doresc pacea paganii. Acestia sunt arhitectii ecumenisti ai ‘valorilor comune’ in care zeii si dumnezeii isi dau mana spre faurirea ‘noii constiinte religioase’ ce se ingrijeste ca in viitor omul sa se izbaveasca de ‘pacatul nefericirii’, pricinuit de ‘fatalismul’ vietuirii in dreapta Credinta Ortodoxa. Marea adunare a falsului ‘dumnezeu’ cere jertfe, iar acestea nu sunt doar ‘fiii pierzarii’, eretici, pagani, evrei, ci in primul rand ortodocsii crestini partasi gandirii liberale, integriste, invitati sa piara dandu-si sufletul pentru balaurul antihristic camuflat in ‘binele public’ si‘fericirea comuna’. Dezbinati de Biserica sunt toti cei ce cugeta osebit de Sfintii Bisericii, cei ce inlocuiesc dreptatea si adevarul cu ‘comuniunea si unitatea’, cei ce sacrifica ‘reconcilierii’ dogmele si canoanele, punand ‘binele comun’ mai presus de jertfirea pentru dreapta credinta. De aceste pacate au fugit in trecut adevaratii crestini, impotriva lor au grait si au marturisit Mucenicii, impotriva lor au vietuit Cuviosii, cu acestia au avut de luptat Sfintii, impotriva lor se cuvine sa vietuiasca si sa graiasca adevaratii crestini de astazi.” (Ieromonah Martirie Paduraru)

  2. Trebuie sa i se expuna corect problema domnului Becali si a duhovnicului sau. Domnul Becali, pare bine intentionat si dispus la multe jertfe, dar si in acelasi timp, superficial in multe privinte; cu contradictii si patimi la vedere.
    E O PROBLEMA CARE TREBUIE SA SE REZOLVE CU AJUTORUL DUHOVNICULUI – IN MASURA IN CARE FACE ASCULTARE REALA DE DUHOVNIC.

    1. Din anumite emisiuni TV, domnul Becali a citit catevsa carti de Sf Ioan Gura de Aur. In ce masura a avut acces la Canoanele Bisericii, si in ce masura constientizeaza faptul ca sunt normative pt crestinul ortodox, ramane de vazut.

  3. „Gigi Becali va construi un oras monahal cu randuiala athonita”
    Poate a vrut să zică: …cu rânduială ecumenistă. Așa vor primi mulți arginți de la papistași.
    Să ferească bunul Dumnezeu.

    1. Unul,
      Domnul Becali nu are nevoie sa primeasca bani de la nimeni, cu atat mai mult de la papistasi. Sa nu fim rautaciosi.

  4. Domnule Becali, Domnul si Maica Domnului sa va binecuvinteze pentru tot ajutorul dat Bisericii noastre.
    Dar in privinta monahismului, cineva va sfatuieste gresit.
    Vreti sa faceti biserici si manastiri – ca va permiteti sa contruiti material – bun!, Domnul sa binecuvinteze!, dar asta nu inseamna ca o sa faceti preoti si monahi pentru ca asta e o chemare de la Dumnezeu. Si sa nu uitam: multi chemati, putini alesi!
    Peste preotii de mir nu ma bag, dar monahii, ma iertati, nu prea au treaba cu orasele monahale. Asta e si unul din motivele pentru care si Athosul e pustiit de monahi dar e plin de mireni la munca sau cu treaba de a incurca monahii.
    Tot care vrea un ban muncit sau nu, tot ala care e dus cu pluta sau urmeaza sa-l ia dracii in primire, tot betivul si fumatorul mai rar curvarul, care nu gaseste un loc mai bun unde sa doarma si sa manance gratis, tot specialistul in toate dar care nu face nimic de puturos ce e – oricare din astia care l-ar vinde pe Dumnezeu si pe un colt de paine pentru patimile lor, toti astia or sa ajunga sa populeze acest oras de monahi, pentru ca deja incep sa se raspandeasca peste tot. Toate rudele si prietenii mai marelui manastirii sau si mai mare, stiu intotdeuna ce-i mai bine pentru monahi, ei mireni fiind. Toti profitorii si lingusitorii care ii doare undeva de credinta, ajung cei mai buni prieteni ai staretului, pentru ca unul gateste gustos, unul canta frumos, altul vorbeste mieros, altul e pila cu mai marele, altul pur si simplu stie sa fie milog si sa faca bani pentru manastire (cica!). Toata neoranduiala de sus incepe.
    Frate crestine, ca monah sunt singur cu Dumnezeu (prin definitie). Viata de obste (manastirea) e aleasa de obicei in tara noastra pentru anumite inlesniri, sau mai corect sa imparti grijile cu altii. De exemplu: mancarea o face unul, dar pentru ea contribuie toti cu ceva, pentru incalzire ceva simplu – o soba cu lemne e suficient, dar toti muncesc pentru lemnele alea cand trebuie, la slujbe toti trebuie sa fie si sa stie randuiala si la oricare alta ascultare toti la fel dupa putere si pricepere. La noi s-a ajuns in majoritatea manastirilor toate acestea sa fie facute de mireni. Monahii nu mai loc pentru ca de fapt nu mai sunt – fug, pleaca. Sunt dati afara de specialistii mireni. Normal ca o bucatareasa gateste mai bine, normal ca un cantaret cu scoala canta mai bine, normal ca unul angajat face orice alta treaba mai bine ca un monah pentru ca toti o fac pe BANI. Monahul o face pentru Dumnezeu, dupa voia Lui, cum si cand si in ce fel vrea Dumnezeu (asta o afla in rugaciune si in liniste). Cum deci vii tu mirean si imi spui mie ce sa fac in casa lui Dumnezeu?
    Eu ca monah, n-am nevoie de oi, de capre, de porci, solare si tractoare. N-am nevoie de blocuri, catedrale si masini luxoase ca sa iasa cu brio din noroi. N-am nevoie de toate astea pentru ca nu sunt altceva decat o cheltuiala si o grija continuua. N-am nevoie nici de un amarat de computer, dar cum in ziua de azi sa ai o biblioteca a devenit o utopie pentru un monah, merge si o carte electronica piratata. (Doamne ajuta! bine ca e si asta).
    Sunt cate unii care si vin zic: „Uite parinte, ti-am adus cutare sau am adus asta pentru manastire, sau poate are nevoie cineva”, roaga-te si pentru mine. Pai bai binecuvantatule daca tu imi aduci ceva care imi ia timpul de rugaciune cand vrei sa mai ma rog pentru tine? Poate sa fie si un lucru minor, dar actiunea e subtila si cu efect pe timp indelungat. Ma obligi sa fac un targ cu tine, nu-i nevoie. Ajuta pe cine are nevoie si eu te ajut cu rugaciunea, nu ma pune pe mine nici beneficiar, nici intermediar, ca mai tarziu ai sa pui alte conditii si eu nu pot suporta.
    Stiti ca zilele de sarbatoare au ajuns sa fie un chin pentru monahi? Pentru unii, nu pentru toti, pentru cei care muncesc ma refer. In timp ce mireanul angajat sta acasa si mireanul pelerin se distreaza, monahul trebuie sa faca si slujbe si sa intretina si buna dispozitie a mireanului, mancare, cazare, plimbare – pensiune completa nu? Ok, nici o problema, din dragoste o facem si pe asta, dar cand vii la manastire si principalul lucru pe care ar trebui sa-l cauti, adica ADEVARUL, pe tine nici nu te intereseaza sau cauti la cel ce nu are ce-ti da, vorbe multe si seci din carti fara traire iti poate da oricine, sau mai rau vii cu parerea ta si pleci tot cu a ta ca esti necredincios – asta e grav.
    Asa ca lasati monahii in pace, daca nu vreti sa fiti ca ei. Dragostea unui monah trebuie sa acopere cu rugaciunea toata lumea nu numai anumite persoane in particular. Dar pentru asta trebuie mintea si inima sa le fie la Dumnezeu nu la toate grijile lumii.
    Si daca intr-adevar vreti sa ajutati monahii si manastirile, parafrazand pe Arsenie Boca: Nu aveti pe nimeni in famile care ar vrea sa-si dedice viata lui Dumnezeu?

    1. Bine zis, călugării au nevoie de izolare de gălăgia lumii. Dar că „merge si o carte electronica piratata” nu cred că e plăcut lui Dumnezeu.

    2. Bine punctat,preacuvioase!Puteti recomanda un asemenea loc (de liniste si rugaciune),pentru ca e greu de gasit in timpurile noastre.

  5. Pe lângă bani, e nevoie de multă înțelepciune. Domnul Becali a cam intrat într-o capcană. A început cu zidurile. Trebuia neapărat să găsească mai întâi un monah evlavios ortodox cu adevărat. După Sinodul din Creta, astfel de monahi caută anonimatul. Ortodocșii autentici se prăpădesc în mod mai mult sau mai puțin misterios…

    Ne aflăm în plin ecumenism. Nici Athosul nu mai e chiar ce ar trebui să fie. Politicul caută să domine. Avem și în Sfântul Munte monahi înțepați cu seruri experimentale, avem și acolo pomenirea Patriarhului eretic… Dacă asta se dorește și aici, atunci avem de-a face cu o oază ecumenistă.

    Să ne ferim de formalism. Monahismul are frumusețea lui. Cele trei voturi monahale ( castitate, curăție și sărăcie) trebuie respectate pentru Hristos. Mergi la mănăstire că sa te desparți de lume și pentru a-ți dedica viața lui Dumnezeu.

    O mănăstire frumoasă fără un povățuitor bun este un eșec. Un stareț trebuie să fie preocupat de creșterea duhovnicească a călugărilor. Un stareț trebuie să dorească să apere cu prețul vieții credința ortodoxă. Cine vrea să întemeieze o mănăstire trebuie să aibă și pregătirea duhovnicească de a-i fi stareț și să și-l aleagă că model pe Sfântul Teodosie, intemeietorul vieții de obște.

    Dacă numirea starețului se face pe alte criterii decât cele duhovnicești, tot efortul de a construi este compromis. O lavră nu se creează artificial. Ea se dezvoltă pe măsură ce se înmulțește numărul călugărilor. Călugării își pun viața în mâinile lui Hristos. Ei trebuie să simtă asta. Trebuie să simtă roadele Duhului Sfânt ale starețului. Mănăstirea trebuie să ,, nască” sfinți, urmând exemplul starețului. Dumnezeu să-i ajute să împlinească lucrarea Mariei și a Martei!

    1. „Vine timpul, şi nu e departe, povestea stareţul, când foarte multe biserici şi mănăstiri se vor deschide în slujba Domnului şi se vor repara, le vor reface nu numai pe dinăuntru ci şi pe dinafară. Vor auri şi acoperişurile atât ale bisericilor, cât şi ale clopotniţelor, dar preoţimea nu va lucra la sufletul credinciosului ci numai la cărămizile lui Faraon. Preotul nu va mai face şi misiune. Când vor termina lucrările nu se vor putea bucura de slujbe duhovniceşti în ele că va veni vremea împărăţiei lui antihrist şi el va fi pus împărat.”
      SFANTUL LAVRENTIE DE CERNIGOV

  6. Mai ce s-au înmulțit „teologii”! Sau vreți să-i atrageți atenția lui Becali? Vedeți-vă de bârna din ochiul vostru și lăsați restul în grija Domnului!

    1. In Patericul Lavrei Pesterilor de la Paceska, un parine duhovnicesc ne invata ca pentru ca ctitorie sa dainuiasca, trecuie cladita cu lacrimi si smerenie, cu osteneala si rugaciune. Minunata Lavra Pecerska a inceput cu niste bordeie sapate in pamant, si incet incet, dupa secole a ajuns la ce este azi. Ceea ce se ctitoreste cu silnicie, cu ban nedobandit din sudoarea fruntii nu danuieste… Daca in viata lumeasca ajungerea intr-o anumita demnitate prin „arderea etapelor” este paguboasa si pentru cei din jur, cu atat ,mai mult in cele duhovnicesti.
      Sf Ignatie Brancianinov a aratat ca „marii sfinti catolici” au fost niste inselati tocmai pentru ca metoda lor de desavasire, sarea etapa curatarii de patimi, cu ne invayta mistica ortodoxa. Sf Isaac Sirul (Filocalia X), da mai multe exemple de oameni care s-au pierdut. Un oarecare Malpas, a auzit cuvine adanci despre nevointa la Sf Antonie cel Mare. S-a izolat undeva, a pus in lucrare aceste nevointe, uitand de smerenie si a fost total amagit de diavol, pierzandu-si sufletul si tragand si pe altii in ratacire.
      AM REZERVE CA POTI CONTRUI CEVA DUHOVNICESC DURABIL, CU BANI „DOBANDITI LEGAL DAR IMORAL” !

      1. CA SA FIM CORECTI, TREBUIE RECUNOSCUTE TOTUSI MERITELE INCONTESTABILE ALE LUI GIGI BECALI. DE EXEMPLU: MARSUL CU AGHIAZMA CARE A AVUT LOC DUPA MANIFESTATIA LGBT-istilor din Bucuresti de anul trecut. La care a partoicipat si cateva persoane foarte vizibile din lumea fotbalului. MERITELE CONTRA LUPTEI CONTRA VACCINISTILOR SI FAPTUL CA A ADUS IN TARA ANTIVIRALE, SI MULTE ALTELE.,
        MARS CU IMENS IMPACT MEDIATIC

  7. La cati ortodocsi fac afaceri cu sectarii si le cresc astora influenta si deci si congregatiile faptul ca Gigi Becali vrea sa faca o manastire si a ales un staret problematic cred ca e o problema care se va rezolva… Nu e nevoie de Inchizitie chiar acum
    Poate ca in diaspora fiind si poate insingurat intre ai lui preotul respectiv s-a imprietenit cu niste preoti papistasi si poate asa a pus prietenia mai presus de Biserica Ortodoxa si a ajuns sa slujeasca cu ei. Poate preotul s-a cait, poate…. multe. Aici se judeca pe internet un caz dupa o poza si lipsesc ca martori si Gigi Becali si preotul. Sincer mi se pare un articol axat pe rating pentru ca ofera ocazia sa uitam ca suntem inca in sarbatoarea Botezului Domnului si sa judecam pe aproapele chiar acum. Deja se depaseste limita teologiei si se face judecata de caracter lui Gigi Becali cel putin. Macar daca asteptam dupa Vineri cand se sfarseste sarbatoarea? Desi nici atunci nu stiu daca discutia da vreun raspuns. Nu stim nimic despre acel preot, el nu este aici de fata, nici ierarhul lui (care are autoritate asupra lui, nu Gigi Becali care nu poate raspunde pentru preot) ne dam cu presupusul si se da copy paste (sau se scrie de mana) din Sfintele Canoane desi discutia se concentreaza pe capitolul barfa caci Becali e un personaj mai pestrit si atrage rating. Probabil se va face orasul manastiresc si cu alt staret daca acesta va fi caterisit sau va fi aflat caz de scandal…

    1. *Vroiam sa spun ca multi ortodocsi isi cresc veniturile crescand influenta sectarilor in Romania si nu le pasa. Macar Gigi Becali isi foloseste banii ca sa creasca influenta ortodoxiei. Problemele de pe parcurs se vor rezolva.

    2. „FCSB înseamnă de fapt Faci Ce Spune Becali“, a glumit Gigi Becali. Sub această glumă se ascunde însă de fapt realitatea.

      https://adevarul.ro/news/sport/gigi-becali-explica-inseamna-fapt-fcsb-faci-spune-becali-l-a-scos-dictare-reghecampf-1_58a5f88f5ab6550cb888ce0f/index.html

      BECALI ACTIONEAZA IN RELATIILE CU ANGAJATII PE PRINCIPIUL STAPAN-SLUGA ! Nu conteaza ce spiun suporterii, ce spun specialistii; nu conteaza rezultatepe sportive pana la urma. COTEAZA DOAR FAPTUL CA IN ECHIPA SUNT INVESTITI BANII LUI, AVEREA FAMILIEI LUI ! O repeta periodic de ani de zile.
      Exista riscul ca dupa infintarea „orasului monahal” dl Becali sa uita ca este oaie, si sa revendice PUTEREA DECIZIONALA DE STARET SAU/SI DE IERARH DOAMNE FERESTE !

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button
Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și reclamele, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul nostru. De asemenea, împărtășim informații despre utilizarea de către dvs. a site-ului nostru cu partenerii noștri de rețele sociale, de publicitate și de analiză. View more
Cookies settings
Accept
Politica de confidențialitate
Privacy & Cookies policy
Cookie name Active
Save settings
Cookies settings
Doamne, ajută! Avem nevoie de ajutorul dvs. pentru a menține activ OrtodoxINFO! DONAȚII