X

IPS Teodosie – Scrisoare deschisă către guvernul României, după ce jandarmeria a întrerupt slujba oficiată de arhiepiscop și a evacuat/amendat credincioșii

Sentinţă finală! IPS Teodosie a fost achitat în dosarul Nazarcea – capital.ro

SCRISOARE DESCHISĂ CĂTRE GUVERNUL ROMÂNIEI

Către,
Guvernul României,
Domnule Prim-Ministru,

Incidentul petrecut la Constanța în dimineața zilei de de 25 noiembrie 2020, cu prilejul sărbătoririi hramului Bisericii Sfânta Mare Muceniță Ecaterina din cartierul Tomis Plus, când polițiștii și jandarmii au brutalizat și amendat credincioșii prezenți la slujbă, ne întărește convingerea, încă o dată, dacă mai era nevoie, că ne aflăm noi clerul, împreună cu credincioșii ortodocși, în fața unor mari abuzuri, pe care autoritățile le săvârșesc din ce în ce mai des, probabil sub îndrumarea dumneavoastră tacită.

Este inadmisibil ca articolul 29 din Constituția României, alineatul (1) și alineatul (5), să fie încălcate cu atâta naturalețe de către autoritățile locale pe care le coordonați prin miniștrii de resort. Niciodată drepturile credincioșilor ortodocși și ale clericilor de a se ruga nu au fost atât de mult batjocorite. Credincioșii Bisericii Ortodoxe Române și slujitorii ei sunt obligați acum să îndure umilința și frigul, să se expună unor grave probleme de sănătate din pricina temperaturilor scăzute (care afectează sistemul imunitar) și de dragul măsurilor exagerate, lipsite de logică și luate de necunoscuții dumneavoastră specialiști, în dispreț total față de normele de drept, de credința și tradițiile poporului român, care consideră că anularea unui drept fundamental, de exercitare și exprimare a credinței, nu reprezintă mare lucru, raportat la pandemia care ne încearcă.

Am îndurat suficient, de la începutul acestei pandemii, împreună cu toți oamenii de bună-credință din această țară și am respectat măsurile sanitare luate inițial, în mod responsabil. De această dată, însă, trebuie să denunțăm public abuzurile pe care le orchestrați, și pe care forțele polițienești și de jandarmerie le exercită asupra noastră, într-o țară europeană care se vrea a fi democrată și nu aflată sub dictatură și teroare.

Nu vom îngădui acum, ca dreptul de a-l cinsti așa cum se cuvine, pe Sfântul Apostol Andrei, cel Întâi chemat, Ocrotitorul României, să ne fie călcat în picioare de cei care nu au frică de Dumnezeu și se închină unei științe absurde, care nesocotește pe om în integralitatea sa: trup, dar și suflet. Ce veți face? Ne veți bate, amenda, aresta și executa pe toți cei care vom merge să ne rugăm la Mănăstirea Peștera Sfântului Apostol Andrei, în ziua prăznuirii sale ?!? Veți asmuți justiția și forțele de ordine împotriva propriilor frați și surori pentru a vă atinge scopurile fixate?

În luna decembrie a anului 1989, oamenii cu credință în Dumnezeu, profund nemulțumiți de abuzurile puterii, s-au adunat la Timișoara în jurul casei pastorului reformat László Tőkés, căruia i se făcea atunci o nedreptate, mult mai mică în raport cu dorința noastră legitimă de a ni se respecta credința și demnitatea. Nu subestimați dorința oamenilor de a striga din nou în stradă la Constanța și în alte părți ale țării „cu noi este Dumnezeu”, pentru a se putea ruga și trăi liber, fără o nouă dictatură. Un dram de înțelepciune în plus v-ar putea readuce în ultimul ceas, dumneavoastră și colaboratorilor în suflete omenia, credința și dreapta simțire pe care se pare că rațiunile pandemiei vi le-au întunecat.

Dumnezeu să vă dăruiască gândul cel bun pentru a face ceea ce este cu adevărat de folos oamenilor din această țară și a nu lupta cu înverșunare împotriva Lui Dumnezeu și a celor care cred în El. Doar o dată Fiul lui Dumnezeu s-a lăsat batjocorit… Lăsați-le oamenilor libertatea de a-L cinsti pe Dumnezeu, ca și El să vă mai îngăduie acolo unde credeți că v-ați înveșnicit.
Cu nădejdea că încă Dumnezeu mai poate lucra în mintea și în inima dumneavoastră,

† TEODOSIE,
Arhiepiscopul Tomisului

Știrile sunt sub cenzură! Sprijiniți OrtodoxINFO!

Guvernul nu dorește aflarea adevărului despre plandemia covid-19. Încercăm să menținem viu acest site și să vă punem la dispoziție informații care să facă lumină în cea mai mare provocare pe care o trăim. Jurnalismul independent al portalului OrtodoxINFO funcționează strict cu ajutorul cititorilor. Ne puteți sprijini printr-o donație bancară sau prin PayPal, completând formularul de mai jos.



Mulțumim celor care ne-au ajutat până acum!
Categorii
Anti-Biserică
cuvinte cheie

Articole asemănătoare



Vă rugăm să comentați decent, în duhul Ortodoxiei! Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. vă revine în exclusivitate.

21 comentarii

  1. Mi se pare singurul mare ierarh al BOR care lupta(cum stie si poate el mai bine) pt turma sa puternic atacata din toate directiile, de catre Satanele carora le spunem impropriu, conducatori sau autoritati! De aceea nu pot decat sa exclam: Vrednic este!

      1. Foarte „adevarat” e acest „ierarh” ecumensit… n-am cuvinte.
        De ce nu se leapada de erezie, de ce pomeneste ecumenisti? Pentru ca NU e vrednic, ci e cazut sub Anathema Sf. Canoane. Apreciez gestul lui de a ne oferi posibilitatea de a ne inchina, insa tot vinovat de EREZIE ramane.
        Uitati ce spune despre „sinodul” din creta, al 8-lea sinod, despre care Sfintii au profetit ca este doar o adunare de necredinciosi si hulitori: https://youtu.be/wNMJLxF9HG4

        1. ,,Învăţătorule, am văzut pe unul care, în numele Tău, scoate demoni şi l-am oprit, pentru că nu-Ţi urmează împreună cu noi.
          50. Iar Iisus a zis către el: Nu-l opriţi; căci cine nu este împotriva voastră este pentru voi”(Lc. 9/ 49)
          ,,Oricine va mărturisi pentru Mine înaintea oamenilor, şi Fiul Omului va mărturisi pentru el înaintea îngerilor lui Dumnezeu”(Lc. 12/ 8).
          Ti se pare puțin lucru ce a făcut IPS Teodosie?
          Mult mai înțelept este sa continuam cu faptele pocăinței; postul, rugăciunea, milostenia, iertarea și Dumnezeu va lucra cum știe El si va ridica si alti ierarhi mărturisitori. Mai bine ai cugeta la cuvintele psalmistului: ,, Miluiește-ma Dumnezeule după mare mila Ta; Inima curata zideste întru mine, Dumnezeule”. Multa înțelepciune.

          1. „Va rataciti, nestiind Scripturile, nici puterea lui Dumnezeu”!
            Laudati-l pe „IPS” Teodosie, sa vedem cum va va mantui el, care e CAZUT IN EREZIE! Eu ascult de Dumnezeu mai mult de cat de oameni!
            Inca si tupeu: vrednic este, auzi! Cand in Maleahi 3:6 scrie Scriptura ca „Eu sint Domnul si NU M-AM SCHIMBAT!”
            Pai ce sa vezi, Teodosie e in cardasie cu ecumenistii si pomenitorii, care schimba legea lui Dumnezeu cum vor ei, deci e ERETIC, la fel ca ei. Fie ca va convine sau nu, asta e Adevarul. Sa se lepede public de ecumenism si sa nu mai pomeneasca mizeriile ordinare de ecumenisti, si da, atunci va fi vrednic

      1. [email protected]
        Ori ca este de bine ori ca este de rău nu pregetati o clipă a lovi în Biserica. Spui tu ca cunoști ,, scripturile” dar nu împlinești nici cât negru sub unghie din Ea, spui că asculti de Dumnezeu mai mult decât de oameni dar nu dovedești o clipă că ai avea frica de El si nici de judecata Lui. Dar sa-ti împărtășesc frătiei tale mai bine, un cuvânt al Sf. Apostol Pavel spus către romani (dar merge și la noi, către români) care să te scoată nițel din această stare de ,, dreptate” si bravura înșelătoare.
        ,,Pentru aceea, oricine ai fi, o, omule, care judeci, eşti fără cuvânt de răspuns, căci, în ceea ce judeci pe altul, pe tine însuţi te osândeşti, căci acelaşi lucruri faci şi tu care judeci.
        2. Şi noi ştim că judecata lui Dumnezeu este după adevăr, faţă de cei ce fac unele ca acestea.
        3. Şi socoteşti tu, oare, omule, care judeci pe cei ce fac unele ca acestea, dar le faci şi tu, că tu vei scăpa de judecata lui Dumnezeu?
        4. Sau dispreţuieşti tu bogăţia bunătăţii Lui şi a îngăduinţei şi a îndelungii Lui răbdări, neştiind că bunătatea lui Dumnezeu te îndeamnă la pocăinţă?
        5. Dar după învârtoşarea ta şi după inima ta nepocăită, îţi aduni mânie în ziua mâniei şi a arătării dreptei judecăţi a lui Dumnezeu,
        6. Care va răsplăti fiecăruia după faptele lui:
        7. Viaţă veşnică celor ce, prin stăruinţă în faptă bună, caută mărire, cinste şi nestricăciune,
        8. Iar iubitorilor de ceartă, care nu se supun adevărului, ci se supun nedreptăţii: mânie şi furie.
        9. Necaz şi strâmtorare peste sufletul oricărui om care săvârşeşte răul, al iudeului mai întâi, şi al elinului;
        10. Dar mărire, cinste şi pace oricui face binele: iudeului mai întâi, şi elinului.
        11. Căci nu este părtinire la Dumnezeu!
        12. Câţi, deci, fără lege, au păcătuit, fără lege vor şi pieri; iar câţi au păcătuit în lege, prin lege vor fi judecaţi.
        13. Fiindcă nu cei ce aud legea sunt drepţi la Dumnezeu, ci cei ce împlinesc legea vor fi îndreptaţi.
        14. Căci, când păgânii care nu au lege, din fire fac ale legii, aceştia, neavând lege, îşi sunt loruşi lege,
        15. Ceea ce arată fapta legii scrisă în inimile lor, prin mărturia conştiinţei lor şi prin judecăţile lor, care îi învinovăţesc sau îi şi apără,
        16. În ziua în care Dumnezeu va judeca, prin Iisus Hristos, după Evanghelia mea, cele ascunse ale oamenilor.
        17. Dar dacă tu te numeşti iudeu şi te reazimi pe lege şi te lauzi cu Dumnezeu,
        18. Şi cunoşti voia Lui şi ştii să încuviinţezi cele bune, fiind învăţat din lege,
        19. Şi eşti încredinţat că tu eşti călăuză orbilor, lumină celor ce sunt în întuneric,
        20. Povăţuitor celor fără de minte, învăţător celor nevârstnici, având în lege dreptarul cunoştiinţei şi al adevărului,
        21. Deci tu, cel care înveţi pe altul, pe tine însuţi nu te înveţi? Tu cel care propovăduieşti: Să nu furi – şi tu furi?
        22. Tu, cel care zici: Să nu săvârşeşti adulter, săvârşeşti adulter? Tu cel care urăşti idolii, furi cele sfinte?
        23. Tu, care te lauzi cu legea, Îl necinsteşti pe Dumnezeu, prin călcarea legii?
        24. „Căci numele lui Dumnezeu, din pricina voastră, este hulit între neamuri”, precum este scris.
        25. Căci tăierea împrejur (botezul) foloseşte, dacă păzeşti legea; dacă însă eşti călcător de lege, tăierea ta împrejur s-a făcut netăiere împrejur.
        26. Deci dacă cel netăiat împrejur (nebotezat) păzeşte hotărârile legii, netăierea lui împrejur nu va fi, oare, socotită ca tăiere împrejur?
        27. Iar el – din fire netăiat împrejur (nebotezat), dar împlinitor al legii – nu te va judeca, oare, pe tine, care, prin litera legii şi prin tăierea împrejur (botezat), eşti călcător de lege?
        28. Pentru că nu cel ce se arată pe din afară e iudeu, nici cea arătată pe dinafară în trup, este tăiere împrejur;
        29. Ci este iudeu cel întru ascuns, iar tăierea împrejur este aceea a inimii, în duh, nu în literă; a cărui laudă nu vine de la oameni, ci de la Dumnezeu”.
        ,,Care este deci întâietatea iudeului şi folosul tăierii împrejur (botezul)?
        2. Este mare în toate privinţele. Întâi, pentru că lor li s-au încredinţat cuvintele lui Dumnezeu.
        3. Căci ce este dacă unii n-au crezut? Oare necredinţa lor va nimici credincioşia lui Dumnezeu?
        4. Nicidecum! Ci Dumnezeu se vădeşte în adevărul Său, pe când tot omul întru minciună, precum este scris: „Drept eşti Tu întru cuvintele Tale şi biruitor când vei judeca Tu”.
        5. Iar dacă nedreptatea noastră învederează dreptatea lui Dumnezeu, ce vom zice? Nu cumva este nedrept Dumnezeu care aduce mânia? – Ca om vorbesc.
        6. Nicidecum! Căci atunci cum va judeca Dumnezeu lumea?
        7. Căci dacă adevărul lui Dumnezeu, prin minciuna mea, a prisosit spre slava Lui, pentru ce dar mai sunt şi eu judecat ca păcătos?
        8. Şi de ce n-am face cele rele, ca să vină cele bune, precum suntem huliţi şi precum spun unii că zicem noi? Osânda aceasta este dreaptă.
        9. Dar ce? Avem noi vreo precădere? Nicidecum. Căci am învinuit mai înainte şi pe iudei, şi pe elini, că toţi sunt sub păcat,
        10. După cum este scris: „Nu este drept nici unul;
        11. Nu este cel ce înţelege, nu este cel ce caută pe Dumnezeu.
        12. Toţi s-au abătut, împreună, netrebnici s-au făcut. Nu este cine să facă binele, nici măcar unul nu este.
        13. Mormânt deschis este gâtlejul lor; viclenii vorbit-au cu limbile lor; venin de viperă este sub buzele lor;
        14. Gura lor e plină de blestem şi amărăciune;
        15. Iuţi sunt picioarele lor să verse sânge;
        16. Pustiire şi nenorocire sunt în drumurile lor;
        17. Şi calea păcii ei nu au cunoscut-o;
        18. Nu este frică de Dumnezeu înaintea ochilor lor”.
        19. Dar ştim că cele câte zice Legea le spune celor care sunt sub Lege, ca orice gură să fie închisă şi ca toată lumea să fie vinovată înaintea lui Dumnezeu.
        20. Pentru că din faptele Legii nici un om nu se va îndrepta înaintea Lui, căci prin Lege vine cunoştinţa păcatului.
        21. Dar acum, în afară de Lege, s-a arătat dreptatea lui Dumnezeu, fiind mărturisită de Lege şi de prooroci.
        22. Dar dreptatea lui Dumnezeu vine prin credinţa în Iisus Hristos, pentru toţi şi peste toţi cei ce cred, căci nu este deosebire.
        23. Fiindcă toţi au păcătuit şi sunt lipsiţi de slava lui Dumnezeu;
        24. Îndreptându-se în dar cu harul Lui, prin răscumpărarea cea în Hristos Iisus.
        25. Pe Care Dumnezeu L-a rânduit (jertfă de) ispăşire, prin credinţa în sângele Lui, ca să-Şi arate dreptatea Sa, pentru iertarea păcatelor celor mai înainte făcute,
        26. Întru îngăduinţa lui Dumnezeu – ca să-Şi arate dreptatea Sa, în vremea de acum, spre a fi El Însuşi drept, şi îndreptând pe cel ce trăieşte din credinţa în Iisus.
        27. Deci, unde este pricina de laudă? A fost înlăturată. Prin care Lege? Prin Legea faptelor? Nu, ci prin Legea credinţei.
        28. Căci socotim că prin credinţă se va îndrepta omul, fără faptele Legii.
        29. Oare Dumnezeu este numai al iudeilor? Nu este El şi Dumnezeul păgânilor? Da, şi al păgânilor.
        30. Fiindcă este un singur Dumnezeu, Care va îndrepta din credinţă pe cei tăiaţi împrejur (botezati) şi, prin credinţă, pe cei netăiaţi împrejur (nebotezati).
        31. Desfiinţăm deci noi Legea prin credinţă? Nicidecum! Dimpotrivă, întărim Legea. (Rom. cap. 2 si 3).
        6. Bărbatul nepriceput nu va cunoaște și cel neînțelegător nu va înțelege acestea,
        7. Când răsar păcătoșii ca iarba și se ivesc toți cei ce fac fărădelegea,
        8. Ca să piară în veacul veacului. Iar Tu, Preaînalt ești în veac, Doamne.
        9. Că, iată, vrăjmașii Tăi, Doamne, vor pieri și se vor risipi toți cei ce lucrează fărădelegea. (Ps.91)
        8. Înțelegeți, dar, cei neînțelepți din popor, și cei nebuni, înțelepțiți‑vă odată!
        9. Cel ce a sădit urechea oare nu aude? Cel ce a zidit ochiul oare nu privește?
        10. Cel ce pedepsește neamurile oare nu va certa? Cel ce învață pe om cunoștința,
        11. Domnul, cunoaște gândurile oamenilor, că sunt deșarte.
        12. Fericit este omul pe care îl vei certa, Doamne, și din legea Ta îl vei învăța pe el,
        13. Ca să‑l liniștești pe el în zile rele, până ce se va săpa groapă păcătosului.
        14. Că nu va lepăda Domnul pe poporul Său și moștenirea Sa nu o va părăsi,
        15. Până ce dreptatea se va întoarce la judecată și toți cei cu inima curată, care se țin de dânsa. (Ps. 93)
        Ia aminte la tine frate si nu-,ti învârtosa inima, ca nu știi cât te va răbda Dumnezeu tot lovind în Biserica Sa. Multă înțelepciune.

  2. Așa este,chiar mai rău ,dar ÎPS este politicos, și spune adevarul cu cele mai frumoase cuvinte. Cred că nu va fi pe înțelesul guvernului. Dar noi,poporul trebuie să -l susținem prin prezenta la sfintele slujbe.Deci haideți să fim Români și Creștini adevărați, haideți la biserica in sfinele sărbători.

    1. Sfântul Paisie Aghioritul spune,în cartea „Vremurile din urmă”, că:
      „Acum iarăși a apărut o boală, pentru care au găsit vaccin care va fi obligatoriu, dar ca să-l facă cineva va trebui să se lase pecetluit”.Mare atenție!Diavolul este viclean și umblă să înșele.REFUZAȚI VACCINUL ANTIHRISTIC.

    2. …dar care prigoana să înceapă a voastră a celor de la Slătioara sau a celor care vor distrugerea BISERICII ORTODOXE ROMANE ?
      rascolnicilor de ce nu vă duceți și la ruși să vorbiți așa ?
      Că rusul va spune niște și șuturi după aceea !
      Voi sunteți rascolnici cândva ați fost alungați de Tarvsi ați pripășit pe pământurile noastre și eretici ați , eretici ramineti in continuare …a că sunteți de acord cu satanele să ne luați dreptul la închinare in Sfânta Biserică veți da socoteală în fața lui DUMNEZEU chiar pe acest pămînt ….
      Noi ne apărăm glia și credința ortodoxă va reînvia și voi care ați fost cozi de topor asupra BISERICII veți arde în foc.
      Vă bucurați că ni se iau Bisericile și suntem de batjocură păgânilor ?se va întoarce asupra voastră cu foc și pedeapsa de la DUMNEZEU.
      Iar caterisirea unui Ierarh apostat in urma Sinoadelor o face DUMNEZEU nu o facem noi .
      DUMNEZEU își are SFINTELE SALE JUDECATI și tu nu ești HRISTOS ca sa te pronunți care sunt ,,căldicei,, și ,,necaldicei,,
      Iar dacă ești așa de mare mărturisitor in Duhul lui Corneliu Zelea Codreanu nu te ascundeai după pseudonim și mai afla căci Căpitanul a iubit Sfânta Biserică Ortodoxă și de la Icoana SFINTILOR ARHANGHELI S A NASCUT și a pornit MISCAREA LEGIONARA .

      1. Auzi cucoana, dacă nu ma cunoști, nu vorbi..
        Nu noi, nepomenitorii ieșim din Biserica(Biserica cu a, căci este Una și nu mai multe cum spuneți voi, ecumenistilor)!

        1. Cum bine spunea un frate într-un comentariu, ca ecumenismul si nepomenismul sunt două extreme care duc la pierzanie, deci mai înțelept este sa urmam calea de mijloc, care nu este alta decât pocainta personala a fiecăruia. Este plina Sf. Scriptura de acest îndemn, asemenea si scrierile Sf. Părinți, Filocaliile, Viețile Sfinților s.a.m.d., toate aceste cărți ne vorbesc si ne îndeamnă la pocăință. Proorocul David (care a fost rege) s-a pocăit pentru fapta sa nelegiuită si a primit iertare, regele Ahab, de asemenea, Nabuconodosor, regele Babilonului a petrecut șapte ani de pocăință, hranindu-se cu iarba si alte asemenea, iar noi, oi mici si mărunte, nu vrem să punem acest început bun? Dumnezeu iartă orice păcat, cât de mare si de groaznic ar fi acesta, numai să ne pocăim si sa-l spovedim. Singurul păcat pe care nu-l iartă Dumnezeu, ca să-l citez pe părintele Cleopa este, PACATUL NESPOVEDIT, iar preoții nepomenitori caterisiti, trebuie să înceteze cu slujirea si sa se spovedească pentru a primi iertare. Deci, orice păcat se iartă numai să-l spovedim. Pocăință este un dar de la Dumnezeu, si de multe ori ne îndeamnă să punem început bun, si oricând putem începe pocăința si la orice vârstă dar, dacă unii dintre noi s-a așezat pe calea pocăinței si a cunoscut pe Dumnezeu și urmează Adevărului, sa aibe răbdare și cu frații săi, mai mici sau mai mari, până le va da Dumnezeu înțelepciune să înceapă această lucrare mântuitoare. Însuși Mântuitorul Hristos ne pune în atenție o pildă în acest sens:
          ,,Căci împărăţia cerurilor este asemenea unui om stăpân de casă, care a ieşit dis-de-dimineaţă să tocmească lucrători pentru via sa.
          2. Şi învoindu-se cu lucrătorii cu un dinar pe zi, i-a trimis în via sa.
          3. Şi ieşind pe la ceasul al treilea, a văzut pe alţii stând în piaţă fără lucru.
          4. Şi le-a zis acelora: Mergeţi şi voi în vie, şi ce va fi cu dreptul, vă voi da.
          5. Iar ei s-au dus. Ieşind iarăşi pe la ceasul al şaselea şi al nouălea, a făcut tot aşa.
          6. Ieşind pe la ceasul al unsprezecelea, a găsit pe alţii, stând fără lucru, şi le-a zis: De ce aţi stat aici toată ziua fără lucru?
          7. Zis-au lui: Fiindcă nimeni nu ne-a tocmit. Zis-a lor: Duceţi-vă şi voi în vie şi ce va fi cu dreptul veţi lua.
          8. Făcându-se seară, stăpânul viei a zis către îngrijitorul său: Cheamă pe lucrători şi dă-le plata, începând de cei din urmă până la cei dintâi.
          9. Venind cei din ceasul al unsprezecelea, au luat câte un dinar.
          10. Şi venind cei dintâi, au socotit că vor lua mai mult, dar au luat şi ei tot câte un dinar.
          11. Şi după ce au luat, cârteau împotriva stăpânului casei,
          12. Zicând: Aceştia de pe urmă au făcut un ceas şi i-ai pus deopotrivă cu noi, care am dus greutatea zilei şi arşiţa.
          13. Iar el, răspunzând, a zis unuia dintre ei: Prietene, nu-ţi fac nedreptate. Oare nu te-ai învoit cu mine un dinar?
          14. Ia ce este al tău şi pleacă. Voiesc să dau acestuia de pe urmă ca şi ţie.
          15. Au nu mi se cuvine mie să fac ce voiesc cu ale mele? Sau ochiul tău este rău, pentru că eu sunt bun?
          16. Astfel vor fi cei de pe urmă întâi şi cei dintâi pe urmă, că mulţi sunt chemaţi, dar puţini aleşi”. (Mt. cap.20/ vs.1-16).
          Asadar, fraților, calea de mijloc este cea mai sigură cale care duce spre mântuire; cu cumpatare si cu dreapta socoteala, cu pocăință și milostenie, cu smerenie si cu răbdare până la capăt, ne vom încununa cu cununa biruinței si nu altfel. Va ridica Dumnezeu ierarhi mărturisitori care sa ne lumineze calea si pe care să-i urmăm cu încredere, nu pe oricine sau oricui.
          Doamne ajuta si multe împliniri duhovnicești.

  3. Marturisirea si apararea credintei este o fapta nemincinoasa. Toti gresim dar putini marturisim si aparam credinta cu orice pret. Ne temem de amenzi, ne temem ca o sa fim huliti , ca ramanem fara servici si chiar poate ucisi. In biserica Lui Hristos sa sa poarte masca ? In fata cui ne aratam ? In fata Celui are a inviat mortii , fiul Lui Dumnezeu ,cel care a facut cerul si pamantul. Cu ce nădejdie intrii in biserica Lui Hristos cu masca pe fata? Inseamna cu tu recunosti un alt dumnezeu mai puternic decat Hristos . Si facem compromisuri ca nu ne opunem, si asa ajungem sa fim dati afara din biserica, ba mai mult sa facem tot felul de blasfemii,gen dezifectat racle sau lingurite de unica folosinta. Sfintii Brancoveni au marurisit cu pretul vietii . Sareau capetele copiilor ca ca spicele de grau in fata voievodului . Si noi ne temem de o amenda sau ca ne vede lumea, daca ne da afara din servici si nu mai putem merge la Kaufland sau la KFC. Si uite asa apare nihilismul .Si ce daca se calca in picioare valorile neamului romanesc, nu e nimic daca legalizam poponarii,prostitutia,avorturile etc. Important e sa avem ce crapa in noi ,spalati pe creier cu televizoarele si telefoanele smart, o sclavie mentala pe care doar cu Harul Duhului Sfant putem scapa. Este de laudat IPS Teodosie ca are curaj, Lui Dumnezeu nu-I ii plac fricosii. Traim vremuri grele, nu mai avem nici un drept, „nu cautati solutii omenesti ca nu sunt” zicea Pr Iustin Pirvu, rugaciune si marturusire. Suntem in veacul al VIII lea ,cititi prorociile. O alta realitate nu exista ci doar amagiri a celui rau.
    Dumnezeu sa ne invete si sa ne ajute sa mergem pe calea cea strâmta.
    Doamne ajuta!

  4. @LMS, hai sa-ti zic si eu un cuvant al Sf. Vasile cel Mare: „pe preotul eretic nu numai sa-l judeci, ci nici sa nu asculti de el, sa nu te rogi pentru/cu el, ci sa te departezi de el”

    1. Sf. Vasile, si nu numai el, si Sf. Ioan Gură de Aur are un cuvânt aspru despre eretici, dar se referă la ereticii din afara Bisericii. Noi nu avem preoți și ierarhi eretici , nu i-a condamnat nimeni (un sinod), ci îi putem acuza doar de încălcarea Sf. canoane. Chiar Sf. Vasile cel Mare, are într-o scrisoare (care este menționată si are putere in sf.canoane), o clasificare a celor care sunt eretici, schismatici si a celor care sunt departati de Biserica pe motive administrative. Problema noastră este că foarte ușor acuzăm BOR de erezie când vorbim doar de cazuri izolate (rugăciuni mixte, dialoguri sau semnături la Creta care nu au nici o valoare canonică, nu are validitate). Mereu, de-a lungul istoriei creștinismului, au fost momente de erezie si de dialog intetreligios (tentative de unire cu catolicii), iar Biserica (prin Sf.Parinti), le-a rezolvat cu înțelepciune și cu răbdare. Au durat chiar ani de zile propovăduirea ereziilor până la întrunirea unui sinod care să le condamne. De ex.,pe vremea Sf. Marcu Evghenicul, care a fost singurul care nu a semnat documentele unioniste, dar suficient ca să dea peste cap planul catolicilor, la un moment dat, îi primea pe catolici prin Mirungere si nu prin Botez, cu scopul de a-i aduce mai ușor la ortodoxie (o tactică plina de înțelepciune, iar Dumnezeu stie să primească o iconomie atunci când vremurile vitrege pentru ortodoxie le cer). Dar ce s-a întâmplat după trecerea la cele vesnice a Sf. Marcu, ierarhii unioniști au reluat din nou dialogul cu catolicii si chiar au slujit în catedrala Sf. Sofia chiar de ziua praznicului Sf. Spiridon, 12 dec. 1452. Insa, Dumnezeu, din marea Sa economie si înțelepciune, în următorul an ,1453, a lăsat să cada Constantinopolul în mana turcilor că sa salveze ortodoxia. Si mai sânt si alte exemple în istorie de iconomie si înțelepciune cum ar fi erezia lui Arie si a lui Macedonie. Unul hulea pe Fiul, celălalt pe Duhul Sfant. Si daca ne uitam cu atenție la canoanele date la primul Sinod Ecumenic de la Nicea din anul 325, vom observa că nu este nici un canon cu privire la reîntoarcerea arienolor în Biserica. De ce? Ca să înlesnească întoarcerea acestora cât mai ușor și mai repede, doar printr-un zapis (o semnătură ) ca se leapădă de erezia lui Arie. Si aceasta economie a continuat până la Sinodul 2 Ecumenic de la Constantinopol, din anul 381, când abia atunci arienii pe lângă macedonieni, au fost primiți doar prin Mirungere (iarasi o formă de iconomie, datorata faptului că mulți dintre aceștia erau botezati ortodox iar clericii lor savarseau botezul corect). Nici nu se putea altfel în acele vremuri, era nevoie de înlesnire si derogare de la acrivie ca să salvezi ortodoxia. Gândește-te ca Sf. Grigorie Teologul, când a preluat scaunul patriarhal al Constantinopolului, avea doar o singură biserică a dreptcredinciosilor, toate celelalte le-a dat împăratul Valent (care a și fost mustrat de Sg. Vasile cel Mare pentru nelegiuirea sa) arienilor, si vorbim de sute de biserici, poate chiar mai mult, dar atât de mare si puternica a fost lucrarea sfântului (prin iconomie, înlesnind cât mai ușor întoarcerea arienilor), încât la ieșirea de pe scaunul patriarhal, a lăsat doar o singură biserică arienilor. Lucrurile trebuie privite cu înțelegere și înțelepciune și în aceste vremuri. O schisma în Biserica ar fi catastrofală pentru noi ortodocsii, străinii de neam și de tara abia așteaptă acest lucru ca să te sfâșie si mai ușor. Tocmai acest lucru vrea BOR să evite, care poate ca lasa impresia în fața lumii( a celor care conduc fin umbra) ca urmează agenda ecumenista, dar în fapt, nimic concret nu s-au întâmplat până acum. Sa avem răbdare și multă rugăciune. Doamne ajuta.

        1. Sunt ,,lup îmbrăcat în piele de oaie” pentru faptul că am spus despre nepomenitorii caterisiti ca sunt înafara Bisericii? Adevărul mereu a deranjat. Cu acest subiect eu am incheiat, cine a avut minte să înțeleagă, a înțeles. Multa înțelepciune și Doamne ajuta.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Reclamele sunt blocate

Te rog să ne susții, deblocând reclamele.