X

Comunicatul 100% ortodox al Mitropolitului Chișinăului în privința coronavirus

Vă invităm să ne urmăriți pe o altă pagină de Facebook, căci cea veche este inutilă fiind obturată de algoritmii lui Zuckerberg. Noua pagină poate fi accesată AICI.

În contextul apariției focarului de Coronavirus în nordul Italiei, unde se află mulți concetățeni de-ai noștri, Biserica Ortodoxă din Moldova îi îndeamnă pe toți credincioșii să respecte îndemnurile date cu privire la această situație de către autoritățile civile și sanitare, în special recomandările Ministerului Sănătății în ceea ce privește igiena și sănătatea publică. 

Să ne întărim în același timp credința și să sporim rugăciunile către Mântuitorul Iisus Hristos, Doctorul sufletelor și al trupurilor, Care are puterea de a tămădui toată boala și toată neputința în popor (cf. Mt. 4, 23).

Totodată, recomandăm clerului și credincioșilor  să se roage în cadrul slujbelor bisericești și pentru cei bolnavi şi încercaţi astăzi în lume de noul virus și pentru întărirea noastră fizică și duhovnicească, pentru că aceasta este una din datoriile principale ale creștinului de a se ruga unii pentru alţii.

Preacuvioșii și Preacucernicii clerici vor adăuga la slujbe (la ectenia mare și la ectenia întreită) cereri speciale, ce se rostesc în vreme de orice nevoie și primejdie omenească sau în caz de boli molipsitoare, după cum este rânduit la sfârșitul Liturghierului.

De asemenea, îndemnăm credincioșii ca în această perioadă să se roage mai mult, să se însemneze cu semnul Sfintei Cruci, să se spovedească și să se împărtășească cu regularitate, să se ungă cu untdelemn sfințit, să consume zilnic apă sfințită și prescură, să înalțe rugăciuni către Maica Domnului și toți sfinții tămăduitori de boli.

Cu părintească dragoste, purtare de grijă și de tot binele doritor, 

† VLADIMIR, 

MITROPOLITUL CHIȘINĂULUI ȘI AL ÎNTREGII MOLDOVE

Reclame

Sistemul vrea să ne reducă la tăcere! Sprijiniți OrtodoxINFO!

Ne străduim să menținem viu acest site și să vă punem la dispoziție informații care să facă lumină în provocările pe care le trăim. Activitatea independentă a OrtodoxINFO funcționează strict cu ajutorul cititorilor, din acest motiv vă cerem acum ajutorul. Ne puteți sprijini printr-o donație bancară sau prin PayPal, completând formularul de mai jos.



Mulțumim celor care ne-au ajutat până acum!

14 comentarii

  1. Asa da sfaturi duhovnicesti! Nu sa indenni ca patriarhul nostru credinciosii sa vina cu lingurita de acasa ca nu cumva sa ia niscaiva coronavirusi din Sfanta Impartasanie, sau sa- i pui sa sarute icoanele acasa ca nu cumva sa se imbolnaveasca la biserica. Doamne Iarta-ma!

      1. stimate administartor va rog frumos sa veniti cu reactie la astfel de comentarii si sa va spuneti parerea, vorbesc de cometul lui valentin, daca sunteti de acors cu comentariul lui sau nu, in caz ca nu rog argumete daca avem un site ortodox totul trebu sa fie discutat detailat, ma rog de ma iertati, veaceslav, chisinau

    1. 6……… Biserica Ortodoxă ACCEPTĂ DENUMIREA ISTORICĂ A ALTOR BISERICI şi confesiuni creştine eterodoxe, fără a fi în comuniune cu ele, dar crede că relaţiile ei cu acestea trebuie să se sprijine pe clarificarea, cât mai repede şi cât mai obiectiv posibil, a întregii lor eclesiologii şi, în special, A ÎNVĂŢĂTURII LOR GENERALE DESPRE TAINE, HAR, PREOŢIE ŞI SUCCESIUNE APOSTOLICĂ…………………
      7…………… în spiritul celor de mai sus, TOATE SFINTELE BISERICI ORTODOXE LOCALE participă astăzi ACTIV LA DIALOGURILE TEOLOGICE oficiale şi, majoritatea dintre ele, în diferite organisme intercreştine naţionale, regionale şi internaţionale,………..

      9. Dialogurile teologice bilaterale actuale, anunţate de către Conferinţele panortodoxe, sunt expresia HOTĂRÂRII UNANIME A TUTUROR Preasfintelor Biserici Ortodoxe locale……………..
      10……… Biserica sau acele Biserici TREBUIE SĂ COMUNICE ÎN SCRIS REFUZUL LOR Patriarhului Ecumenic şi TUTUROR BISERICILOR ORTODOXE, potrivit practicii panortodoxe. În timpul consultării panortodoxe ulterioare, Patriarhul Ecumenic va urmări consensul celorlalte Biserici Ortodoxe………..
      17. BISERICILE ORTODOXE LOCALE, MEMBRE ALE CMB, participă pe deplin şi în mod egal la organismul Consiliului Mondial al Bisericilor………….
      P.S.Daca nu- s TOATE Bisericile locale DEACORD cu cele de mai sus si cu INTREAGA EREZIE A ECUMENISMULUI,ca ecumenismul e vechi de prin 1902(minim) si LEGIFERAT in 2016,atunci de ce TAC?DE CE NU ANATEMATIZEAZA ACESTE MIZERII SATANICE?SAU POATE EXISTA VREO BISERICA LOCALA ,CARE SA SE FI OPUS ,,sinodului’’ talharesc din creta 16 ,PRIN SINOD LOCAL,CARE SE FACE OBLIGATORIU DE 2 ORI PE AN(vezi Cele stabilite de Sinodul Apostolilor,in Pidalion) ptr a CURATA Biserica cea Una de gunoaie si erezii?!!!Daca stiti voi asa ceva ,spuneti-ne si noua, celor care NU stim…..Sf Grigorie Palama si TOTI SFINTII spun ca ….TACEREA este a 3-a forma de EREZIE si ateism,DE LEPADARE DE DUMNEZEU…..iar Sf Grigorie Teologul spune… Prin tăcere Îl trădăm pe Dumnezeu….In PLUS,ptr cei care vor cerceta,vor afla ca Patriarhia Rusiei(Biserica Rusa) cu ADEVARAT ORTODOCSA,e cea care a PASTRAT linia Sf Patriarh Tihon,adica cea care a INTRAT IN CATACOMBE dupa 1920 (cand opresiunea STATULUI BOLSEVIC SOVIETIC s-a dat pe fata ,ca fiind IMPOTRIVA Bisericii Ortodoxe) si asa in afara granitelor Rusiei a aparut/s-a instituit Rocor dupa 1922,in urma…Decretului nr. 362 .Rezoluția Sfinției Sale Patriarhul Tihon,a Sfântului Sinod și al Consiliului Suprem al Bisericii Ortodoxe Ruse,20/7 noiembrie 1920…. si in fruntea careia a fost Mitr Filaret.Iar Biserica Ortodocsa a Patr Tihon a INTRAT IN CATACOMBE,au fost SUTE DE MII DE MUCENICI (cler si popor).O alta parte,dar a ,,bisericii’’a ramas cu STATUL SOVIETIC si cu ereticul serghie,omu’ lu STATU’ SOVIETIC si NU a lui Dumnezeu,iar aceasta linie este si azi prezenta prin KIRIL AL FSB=KGB(Pr Rafaiel Berestov),care NU AU ANATEMATIZAT NICI AZI, EREZIA SERGHIANISTA,ba i-au facut si pe unii serghianisti ,,sfinti’’,inclusiv pe ERETICUL serghie il cinstesc ca un mare ortodox,iar nu,,ortodocs’’. Biserica Ortodoxa Rusa ADEVARATA,este cea care a pastrat Ortodoxia pe linia Sf Patriarh Tihon si ROCOR al Mitr Filaret si care NU a primit ,,unirea’’/INNOIREA (asa era numita de Sf Patr Tihon) cu ,,biserica’’ SOVIETELOR(a se cauta si ce spune Mitr Filaret al Rocor,care are Sfinte Moaste,despre ,,BISERICA’’ SOVIETELOR).TOTI Sfintii din CERURI invata ca ORICE om sau Biserica care cade in EREZIE si REVINE prin Pocainta la Biserica CEA UNA trebuie sa dea ANATEMA EREZIA DIN CARE A REVENIT,altfel poate fi VICLEAN/VICLENI….De asta ORTODOCSII au dreptul ,conform Invataturii Duhului Sfant data prin Sfintii Parinti din CERURI sa NU primeasca comuniunea cu nici un PARTAS al vreunei EREZIII si mai ales cu erezia ereziilor =ECUMENISMUL ,asa cum este si KIRIL al moscovei ….Iertati-ma!

      1. NU CREZI ÎN CUVINTELE MINTUITORUKUI CA BISERICA LUI NU VA FI BIRUITA NOCI DE PORȚILE IADULUI? ȘI CA ÎN AFARA BISERICII NU ESTE MINTIIRE?

        1. N-ai inteles NIMIC…ce e numerotat,mai sus, e din HOTARARILE ,,sfantului si marelui” sinod din creta 16,cat despre Biserica Domnului,DRAGULE,NU inseamna ca unde-s multi,dar FARA Hristos in VIETUIREA/faptele lor, acolo e si Biserica ,ci unde-i Duhul Sfanta si El e unde-i Trupul lui Hristos=Biserica si e Duhul ADEVARULUI si AIA E BISERICA CEA UNA,iar RESTUL e,,biserica” oamenilor.I-auzi ce zice DUHUL BISERICII…. pag 8

          Unii vor zice: „Ascultaţi, ce tot vorbiţi, despre ce prăbuşire a Bisericii este vorba, când noi avem legământul hotărât al lui Hristos Care spune: „Voi zidi Biserica Mea şi porţile iadului nu o vor
          birui” (Mt. 16,18). Foarte adevărat, cuvintele lui Hristos sunt fără îndoială de netăgăduit, însă nu se ştie de ce, uităm că prin aceste cuvinte Hristos nu arată hotarele Bisericii, pe care „porţile iadului nu o vor birui.” Nu se spune care anume Biserică va fi aceea: a Constantinopolului, Rusă, Sârbă, Bulgară, Biserica Rusă din diaspora, sau oricare alta. Se spune simplu – „Biserica”, adică, până la sfârşitul veacului şi cea de A Doua Venire a lui Hristos, adevărata Biserică nu va dispare de pe faţa pământului, ci va subzista. Biserica va rămâne Biserică cu toate înaltele ei legăminte, împuterniciri şi drepturi binecuvântate ce-i aparţin, chiar şi în cazul, când în ea va rămâne un singur episcop şi minimum de credincioşi. Iar restul se va clătina şi va cădea, va fi „biruit de porţile iadului”, chiar dacă va continua să se numească ”biserică”….
          pag 8

          Nu avem de unde aştepta restabilirea creştinismului” – scrie mai departe Episcopul Ignatie Briancianinov: „Vasele Sfântului Duh au secat definitiv pretutindeni, chiar şi în mănăstiri, aceste tezaure de evlavie şi daruri harice, ori, substanţa Duhului dumnezeiesc poate fi suplinită şi restabilită numai prin uneltele Sale. Îndelungata şi milostiva răbdare a Domnului îngăduie să se prelungească şi să fie amânat deznodământul final pentru cei rămaşi, care se vor mântui. Între timp, cei ce putrezesc sau au putrezit, vor atinge deplina putreziciune. Cei ce vor să se mântuiască, trebuie să înţeleagă bine acest lucru şi să folosească timpul dat spre mântuire, „căci timpul scurt este”, iar trecerea în veşnicie este aproape pentru fiecare din noi. Se cuvine să fim mai împăciuitori faţă de starea Bisericii şi totodată înţelegători. Această stare jalnică este îngăduită de Sus.
          Stareţul Isaia spunea: „Înţelege vremea! Nu aştepta buna orânduire în structura bisericească îndeobşte. Fii mulţumit că există posibilitatea mântuirii individuale a celor care vor să se
          mântuiască”. Sfaturi care parcă ne sunt îndreptate direct nouă, pentru a nu ne descuraja, a nu cădea în deznădejde, văzând ce se petrece. Cel mai greu este, desigur, în aceste vremuri, după cum remarca Sfântul Ierarh Ignatie, de a suporta singurătatea spirituală.
          „Mântuieşte-te singur! Fii fericit, dacă vei afla măcar un colaborator adevărat în lucrarea de mântuire: acesta e cel mai mare şi mai de preţ dar al Domnului, în zilele noastre. Păzeşte-te, vrând sa-ti salvezi aproapele, să nu te tragă el în prăpastia pierzaniei. Acest din urmă lucru se întâmplă la tot pasul.”….pag 11

          Dar cum şi de ce oamenii Îl vor respinge pe Hristos şi îl vor primi pe Antihrist ? Şi la această întrebare Sfântul Ierarh Ignatie dă răspuns minunat: „Tot aşa cum L-au respins pe Hristos cu 19 secole şi ceva în urmă şi L-au răstignit pe cruce.” „Creştinismul ne-a fost propovăduit cu atâta certitudine, încât nu există justificare pentru acei ce nu-l cunosc. Motivul neştiinţei este unul: bunul plac, samavolnicia. Cum soarele luminează pe cer, aşa luminează creştinismul. Cel care închide ochii de bună voie, să-şi atribuie nevederea şi necunoaşterea sieşi, nu lipsei de lumină. Motivul respingerii lui Dumnezeu -Omul de către oameni se află în oameni, după cum tot în ei se află şi motivul acceptării Antihristului.” „Eu am venit în numele Tatălui Meu – a mărturisit iudeilor Domnul, – şi voi nu mă primiţi: dacă va veni un altul în numele său, pe acela îl veţi primi” (Ioan 5,43). …pag 12

          Antihristul va fi o consecinţă logică, justă şi firească a orientării generale, spirituale şi morale, urmată de omenire. De altminteri, tot ce observăm acum în lume – în viaţa socialpolitică şi bisericească a omenirii – corespunde întru totul prezicerilor expuse mai sus ale Episcopului Ignatie. Iar dacă ne gândim în mod serios la tot ceea ce se petrece, devine clar că încă niciodată, în întreaga sa istorie, lumea n-a fost atât de aproape de Antihrist, ca în zilele noastre. Data apariţiei lui e doar o chestiune de timp, ce nu ne este încă dezvăluită. Noi am fost avertizaţi despre cele ce se vor întâmpla şi vom fi pedepsiţi, dacă vom închide ochii cu uşurinţă asupra tuturor acestor evenimente, încredinţându-ne pe noi înşine şi pe alţii, că nu se întâmplă nimic deosebit, că totul e în ordine, că ar fi mai bine să fim concilianţi, şi ne vom lăsa ”duşi de valurile vieţii”, ca şi ceilalţi, ori vom merge ”în pas cu vremea” ce ne atrage cu repeziciune spre Antihrist.Câtă recunoştinţă îi datorăm noi, fiii şi fiicele Bisericii Ortodoxe, Sfântului Ierarh Ignatie pentru că, încă cu o sută de ani în urmă, a zugrăvit atât de viu în închipuirea noastră tabloul a tot ceea ce se întâmplă acum şi a ceea ce va mai fi poate, în viitorul apropiat !….pag 12

          1„Sarea ne cuprinde” – BISERICA ÎNCETEAZĂ DE A MAI FI BISERICĂ. EA DEVINE PSEUDOBISERICĂ, gata de a-l primi pe Antihrist ca ”Mesia”, ÎN AFARĂ DE „MICA RĂMĂŞIŢĂ” A DREPTCREDINCIOŞILOR care, conform cuvintelor EPISCOPULUI IGNATIE BRIANCIANINOV devine „tot mai săracă şi mai săracă”. Toată cultura modernă şi întreaga viaţă umană, orientată exclusiv spre satisfacerea bunăstării aparente, pur materiale a oamenilor, pregăteşte stăruitor şi cu febrilitate omenirea pentru înscăunarea Antihristului. Prin urmare, A SOSIT TIMPUL LIMITĂ PENTRU FIECARE DIN NOI SĂ HOTĂRÂM – UNDE SUNTEM ŞI CU CINE: în această „mică rămăşiţă” a dreptcredincioşilor, în această „turmă mică a lui Hristos”, după cuvintele lui Hristos Mântuitorul Însuşi (Luca 12,32) – CU HRISTOS SAU CU VRĂJMAŞUL SĂU – ANTIHRISTUL ? Aceasta ne învaţă scrierile inspirate de înţelepciunea dumnezeiască ale Sfântului Ierarh Ignatie!

          1„Şi întinzând bucăţica, a dat-o lui Iuda, fiul lui Simon Iscarioteanul. Şi după îmbucătură a pătruns atunci satana în el” (Ioan 13, 26-27). POTRIVIT UNOR TĂLMĂCIRI, IISUS A ÎNTINS BUCĂŢICA DE PÂINE ÎN SARE…..Episcop Averchie Tausev-Marea Apostazie…IAR Sf Maxim Grecul spune….NICI O BISERICĂ NU ARE PUTEREA, CHIAR DACĂ AR ÎNVIA SI MORTII, să schimbe Sfânta mărturisire de credintă rânduită
          de Sfintii Părinti, căci ea este întărită si îngrădită prin jurăminte cumplite, iar cine îndrăzneste să schimbe ceva din continutul ei, adică să adauge sau să scoată sau să mute, acela este vinovat înaintea lui Dumnezeu si cade sub acele blesteme cumplite. Căci nu minte dumnezeiescul Propovăduitor, care întotdeauna a strigat în biserici, zicând: Dacă vă propovăduieste cineva altceva decât ati primit, să fie anatema, adică străin de Hristos. Si iarăsi, repetând anatema, tot el spune: DACĂ CINEVA ADUCE CEVA NOU ÎN ÎNVĂTĂTURA DE CREDINTĂ, chiar de ar fi si înger din cer, să fie ANATHEMA….Sf Maxim Grecul-Scrieri dogmatico-polemice,pag 117…Iertati-ma!

    1. ATENTIE…Din vremea cand si romanii erau un POPOR SI NU O POPULATIE, CA AZI SI AVEAU INTAISTATATORI IN BISERICA SI NU niste…administratori de lacasuri de cult=cladiri din beton si caramida…. Patriarchului Ecumenic de Constantinopol si Sfintul Sinod al Sfintei Biserici Autocefale ortodoxe Romano.
      I.
      Sanctitatea Sa Patriarchul de Constantinopol, cu consimtimintul unanim al membrilor Sf. Sinod de pe langa Biserica Patriarchala, a trimis scrisOre tuturor P. P. S. S. Patriarch’ si tuturor I. I. P. P. S. S. Presedintl al Sinodelor bisericilor ortodoxe autocefale, prin care le cere parerea asupra cator-va cestiuni cu caracter religios.
      Tata care sint aceste cestiuni:
      A) Ce trebue, si ce pOte sa se faca, ca popOrele ortodoxe sa se intalnesca in unitatea credintel, in dragoste si in concordie, si pe urma, ce e de fa’ cut in comun, spre intarirea credintei nOstre ortodoxe si spre ma’ buna aparare a sfintelor biserici ale lui Dumnedeti, in contra spiritului protivnic al lumel acestia!
      B) Care e parerea bisericilor autocefale asupra raporturilor cu cele doue marl vlastare ale Crestinismului, adica cu biserica Romano-Catolicd si Protestanta? E timpul potrivit sa se prepare terenul pentru o apropiere amicala cu biserica Romano-Catolica si cea Protestants ? Inrudita cu acesta unire este si cestiunea cretinilor catolici, cars s’au despartit de biserica romans nu de mult, si cari numindu-se vechi catolici si dicend, ca primesc invetaturile Bisericei Una, Sfinta, Sobornicesca si Apostolica de pana in secolul al IX-lea si hotaririle celor septe sfinte §i prea cinstitn sinode, declara, ea sint in Biserica Ortodoxa in genere, si cer unirea §i comuniunea cu dinsa numai ca o lucrare de formalitate ?
      C) Nu de mai mica importanta este i cestiunea calendarului comun, despre care se vorbc§te §i se scrie de cat-va timp; in special, sistemele propuse de a se reforma, Calendarul Iulian, adoptat de veci de Biserica Ortodoxa, sail de a adopta pe cel Gregorian, cel dintaiii fiind considerat ca neexact, cel d’al doilea
      ca mai potrivit cereetarilor sciintifice, §i despre transformarea Pashaliei nOstre bisericesci.
      II.
      La aceste intrebari, Sf. Sinod al Sf. Bisericei nOstre, in sesiunea sa de primavara din anul acesta, respunde, ca prima datorie a Cre§tinatatei fiind de a pastra dumnedeesca doctrina, pe care ne-a dat’o Domnul si Mantuitorul nostru Iisus Christos, neschimbata,
      neamestecata., neimpartita §i nedespartita pana la finitul vecurilor, Biserica Ortodoxa tine, ca sfinta el invetatura sä se pastreze nestirbita, a§a cum s’a hotarit de sfintil §i de Dumnedeil purtatorii Parinti ai Bisericei Una, Sfinta, Sobornicesca §i Apostolica in cele septe Sinoade Eciamenice. Biserica Ortodoxa de Resarit, remanend statornica numai in invetatura cretina, ast-fel larnurita si hotarita, §i nu in alta, ierarchii Bisericei Autocefale Ortodoxe Romane, plini de rivna duhovnicesca, o imul-tesc, o intaresc, si cu ea lumineza in povetuire pe cei ce merg acum in ratacire de calea, adeverul §I vieta, pe care ne-a arataf o Domnul si Mantuitorul nostru Iisus Christos, ca sa se indrumeze spre acesta sfinta si dumnedeesca cale. Multimea eterodocsilor, care prin regulele prescrise de biserica si de ritualul ei se primesc in sinul sfintel nOstre Biserici Ortodoxe, este dovada cea mai eloquenta, ca corpul Bisericei cresce si se intaresce pe unica temelie, care este pusa., si care este Iisus Christos. Sfinta Biserica Autocefala Ortodoxa Romana crede, ca e cu neputinta a gasi puncte de intalnire si de atingere sau diferente cu bisericile eterodoxe Romano- Catolica si Protestanta, care puncte sa se pota trece cu vederea, fiind-ca nimic nu este de prisos in alcatuirea doctrinala a Bisericel Ortodoxe. Calea sfintei
      Biserici Ortodoxe este forte neteda si fara nict un obstacol. Nu este nevoe de a o face mai curata de cat este. La acesta cale daca vor voi aceste doue vlastare ale Crestinismului sä vie, noi, precum de mult le-air aratat calea, le o arata’m si acum. Nu primim insa propuneri in privinta felului de a intra, cad numai unul singur este felul de intrare pe calea, adeverul si vieta, si acesta este credinta sincera, fara pata si statornica, asa dupa cum am primit’o de la Domnul si Mantuitorul nostru Iisus Christos si Sfintii Sei Ucenici, dogmatisata in cele septe Sobore Ecumenice, atat sub raportul doctrinel, cat si al discipliner
      canonice bisericesci. Dorinta nostra este ca toti eterodocsii sä vie in sinul Bisericel Ortodoxe a lui Christos, singura, care le pOte da mantuirea. Dar daca acestia arata dorinte cu conditii, dupa cum dice Sanctitatea Sa cu care Concordia dogmatica dorita si comunicarea este neadmisibila atunci constatand faptul, nu ne remane de cat sa trecem inainte si sa vedem si mai departe cu acelas zel si cu aceeasi evlavie, ca sfinta nOstra doctrina ortodoxa sa o pastram si sa o facem cunoscuta, ca si pans acumcelor insetatl de dreptate si de adever. Cu privire la a doua chestiune la care se refers scrisOrea Sanctitatii Sale si anume a crestinilor romano- catolici, cari s’aii despartit de biserica Romei si cari se numesc acum calelici vechi, credem ca uniunea lor cu Biserica Ortodoxa de Resarit este IarasI imposibila, daca.’ si acestia vor tinde spre unire cu noi, pe baze de conditii si concesiuni, fiind-ca Biserica Ortodoxa nu pote primi conditiuni si nu p6te sa faca concesiuni. Pe langa acesta, catolicil vechi, formand o mica minoritate in mijlocul bisericilor reformate si romano-catolice, ei se gasesc sub influenta lor. Cand vor scapa de acesta influenta si cand vor cere cu staruinta ca sä fie primiti in sinul Bisericei Ortodoxe, imbratisand cu totul doctrina nostra atat dogmatics cat si canonica, cu bucurie vor fi primiti. In cestiunea Calendarului, Sf. Sinod al bisericei nOstre respunde ast-fel: g Fara a ne raporta la resultatele omenilor de stiinta, cari au studiat chestiunea masurarii timpulul, din care unele sunt favorabile sistemulul nostru calendaristic, altele celul -alt sistem, Sf. Sinod al Sfintei Biserici Autocefale Ortodoxe Romane crede i cere ca sä remanem in ceea ce ne gasim asta-di, fiind-ca este cu neputinta fara a atinge disposiciunile canonice, daca ne-am gandi la o schimbare sail o reformare a Calendarului Iulian, cu care Biserica Ortodoxa traeste de atata timp, fara ca sä se simta vre-o strimtorare. Deosebit de acesta, nici cu degetul nu este permis a ne atinge de hotaririle stravechi, cari fac gloria nOstra bisericesca.
      Dumnezeu, marele Stapanitor al vecurilor, va rin-dui si in acesta privinta., ceea ce voete El si ceea ce va crede cä este bun ca sa” se faca. Pana acum insa n’a vorbit de cat o singura data prin acei ce ail primit acest calendar in vechimea nostra bisericesca, iar cand va bine-voi alt-fel, de sigur ca ne va lumina prin Spiritul Sfint, ca §i in acesta privinta sá §tim ce sa voim i ce sa. Facem Acesta e respunsul Sf. Sinod al Bisericel nostre cretine Ortodoxe la intrebarile puse de Sanctitatea Sa Patriarchul de Constantinopol §i de Sf. Sinod de pe langa Biserica Patriarchala.
      G…
      SURSA:
      PAG 184, Sinod BOR mai 1903

      1. Scrii mult prea mult. Limiteaza-te la ideile esentiale. Nu scrie romane pt ca nu are nimeni rabdare sa le citeasca.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button