Muzeul Ţării Crişurilor – în parteneriat cu Consiliul Judeţean Bihor, Kapos Art, Magyar Müvészeti Akadémia, Kaposvár Megyei Jogú Város, Agora – Együd Árpád Kulturális Központ şi MKITSZ – a vernisat, joi, în sediul instituţiei, o nouă expoziţie temporară: „Selecţii din colecţia de artă grotescă a Uniunii Kapos Art (Kaposvár, Ungaria)”.
Inedită prin piesele prezentate publicului, expoziţia cuprinde 76 de lucrări de artă contemporană, realizate de 63 de artişti plastici din România şi Ungaria: gravură în aluminiu, pictură în ulei, pastel, colaj, obiecte din lemn, sticlă şi fier, inkjet print, bronz, cărbune şi tuş pe hârtie etc.
Vor putea fi descoperite diferite personaje umane, dar şi animale, unele umanizate. În unele cazuri, detaliile lucrărilor, la o privire atentă, le definesc mesajul.
În cadrul evenimentului de deschidere, directorul Muzeului Ţării Crişurilor, Aurel Chiriac, a arătat că, într-o astfel de artă, „artistul supralicitează subiectul pe care ni-l prezintă. (…) Prin astfel de expoziţii arătăm că suntem deschişi şi nu prezentăm doar tablouri cu peisaje şi lucrări realizate frumos doar de dragul frumosului„.
În prezentarea expoziţiei, Aurel Chiriac spune şi că:
„Diformitatea chipului, a corpului uman e cea mai pregnantă în expoziţie, asigură oarecum tonalitatea acesteia (…). Sunt însă, în acest univers al spaimelor disimulate, şi artişti preocupaţi de grotescul lucrurilor, de grotescul nonumanului. Referirile la om şi la lumea lui nu-i ocolesc însă nici pe aceştia, punând oarecum în suspensie întrebarea: există ceva mai grotesc decât fiinţa umană? Până la capăt, aceasta e şi întrebarea întregii expoziţii, dincolo de jocul de cuvinte folosit – există ceva mai inuman decât fiinţa umană?”.
Lucările provin dintr-o colecţie unică, după cum a prezentat Halmos Klára, curatorul expoziţiei.
„Expoziţia a fost prezentată în Slovacia şi în Budapesta, fiind a doua oară când este deschisă în afara Ungariei”, a precizat aceasta.
La vernisaj au participat Vörös András, Preşedintele Uniunii Kapos Art, precum şi unii dintre autorii lucrărilor.
Uniunea de Artă Plastică şi Populară Kapos ART, deţinătoarea pieselor, s-a înfiinţat în Kaposvár în 1990, primul său eveniment naţional fiind „Concursul şi Expoziţia de Artă Plastică şi Populară Grotescă”, organizat din trei în trei ani.
Din donaţiile artiştilor care au participat la acele expoziţii, Uniunea a înfiinţat Colecţia Internaţională de Artă Grotescă, numărând peste 200 de lucrări, unică prin diversitatea sa, cu care au fost organizate mai multe expoziţii.
Selecţiile de artă grotescă pot fi văzute la Muzeul Ţării Crişurilor până pe 2 septembrie.
Cam așa arată creierul acestor „artiști”:
Bozgorii confunda kitsch-ul cu arta si satanismul feminist cu grotescul.
S-au dereglat rau si ar fi necesar sa mergem din nou sa facem ordine in Ungaria.
Pentru cine nu a auzit de satanismul feminist, iata o lucrare realizata sub egida universitatii Oxford:
Satanic Feminism: Lucifer as the Liberator of Woman in Nineteenth-Century Culture
https://www.oxfordscholarship.com/view/10.1093/oso/9780190664473.001.0001/oso-9780190664473
https://www.amazon.com/Satanic-Feminism-Liberator-Nineteenth-Century-Esotericism-ebook/dp/B074WBDZFX
Satanismul a ajuns la noi in 1992 din Ucraina si Ungaria
Extinderea fenomenului satanist a inceput mai intai prin formarea, pe filiera germana, a unor grupari sataniste in Ungaria, Polonia si Cehia. Al doilea val de expansiune a inceput din 1991, cand, cu sprijinul satanistilor polonezi, iau nastere in Ucraina grupari de aceasta factura. Satanismul a intrat in Romania pe filiera ucraineana. Prima grupare satanista care a „sondat” in 1992 posibilitatea extinderii in Romania a fost grupul „galaxienilor” din Kiev, care se inchinau „celor 33 de spirite astrale” sub conducerea unui fost ofiter KGB, reangajat de gruparile mafiote post-sovietice, cunoscut sub pseudonimul „Pater Disciplinarius”. In aceasta prima etapa, accesorii de tip satanist (CD-uri, publicatii, amulete) au fost difuzate pe teritoriul Romaniei preponderent de grupari ungare. Primele concerte de „satanic trash” si „dead metal” au fost sustinute, in tara noastra, de formatia ungara THE BELDAMN, cu prilejul turneului efectuat in mai multe orase din Transilvania in perioada 21 septembrie – 1 octombrie 1992.
https://www.ziuaconstanta.ro/stiri/eveniment/vineri-13-ziua-in-care-satanistii-beau-sange-de-pisica-in-ritualuri-3472.html
Una din cauzele decaderii morale: campul electromagnetic al telefonului tinut la urechea dreapta!
„Busola morala” din creier se află chiar în spatele urechii drepte, într-o parte a creierului numita jonctiunea parieto-temporala dreapta. Cercetatorii de la Massachusetts Institute of Technology au generat un câmp magnetic pe aceasta portiune a craniului. În ambele experimente, câmpul magnetic i-a facut pe voluntari mai puţin morali.
https://mucenicul.wordpress.com/2010/04/02/cercetatorii-au-descoperit-o-busola-morala-in-creier-care-poate-fi-controlata-de-magneti/
Simularea penetrarii creierului unui adult (barbat de 38 ani) si al unui copil de 6 ani de radiatiile electromagnetice ale telefonului
https://www.youtube.com/watch?time_continue=5&v=FRPnXsEVGUY
Întrebare :ne – au adus vreodată ceva bun ungurii?!