X

Gândurile ASCUNSE ale Patriarhului Daniel

ortodoxiacatacombe.wordpress.com | Gandurile ascunse ale Patriarhului Daniel
Foto: Patriarhul Daniel și președintele Ucrainei Petro Poroșenko, anul 2016

 

,Intre bine si rau, nu poti fi echidistant’’. A spus-o Octavian Paler, o spun logica si bunul simt, o repet si eu, ori de cate ori se iveste prilejul. In privinta gravelor evenimente din Biserica Ortodoxa Ucraineana – canonica si legitima -, Patriarhul Daniel ni se infatiseaza ca un om de echilibru, al dialogului, care dintru inceput a chemat la moderatie si intelegere intre parti. Ce intelegere? Poate exista intelegere intre Patriarhia Moscovei, adica Biserica Ortodoxa Rusa Canonica si ereticul schismatic Bartolomeu? Ce intelegere poate exista intre Biserica si partea schismatica? Niciuna. ,,Echilibristica’’ Patriarhului Daniel inseamna, de fapt, apropierea de schismatici, favorizarea si incurajarea acestora. Schismaticii au la indemana calea pocaintei si a intoarcerii neconditionate in Biserica. Se folosesc de ea, bine; refuza, pacatul ramane asupra lor. Dar in acest caz, sa nu vina cu pretentii de Biserica si sa vorbeasca in numele ei. Sa-si asume  conditia de eretici si schismatici. Nu o vor face, bineinteles. Propaganda lor lucreaza din plin ca sa ne convinga ca binele e rau si ca raul e bine (Isaiia 5, 20). Zadarnic. Mitropolitul Ilarion de Volokolamsk a spus cu multa dreptate si limpezime:

,,Schisma rămâne schisma, liderii schismatici rămân conducătorii schismei, iar biserica care, recunoscând schismaticii, a intrat în comuniune cu ei, se exclude astfel din câmpul canonic al Bisericii Ortodoxe”. 

Incercam acum sa ne ascundem dupa deget si ne prefacem ca nu vedem teribila schisma, provocata de Bartolomeu? Ramanem intr-o condamnabila pasivitate, vazand silniciile pe care le indura fratii nostri din Ucraina?

Cand Patriarhul Daniel face referire la faptul ca ,,problema unitatii ecleziale din Ucraina nu e deplin rezolvata’’, se refera exclusiv la partea schismatica filareto-epifanista. Niciun cuvant despre Biserica Ortodoxa Canonica si Legitima din Ucraina, dupa obiceiul comunist, potrivit caruia ceva despre care nu se vorbeste, nu exista. Asadar, Patriarhul Daniel e preocupat exclusiv de schismatici, a caror unitate nu va fi deplin rezolvata decat in momentul cand schismaticilor epifanisti li se vor alatura ereticii schismatici greco-catolici!

Faptul ca Patriarhul Daniel se arata dintr-o data preocupat de parohiile romanesti din Ucraina, e o mare viclenie.

,, Este foarte interesant faptul că acest Vicariat nu poate fi înființat fără acordul statului ucrainean condus dictatorial de schismaticul Poroșenko. Chiar dacă, prin absurd, Mitropolitul Onufrie ar binecuvânta această dorință a BOR, nu ar fi posibil fără aprobarea expresă a președintelui ucrainean și a Ministerului Cultelor condus tot de Poroșenko. Oare Patriarhia Română nu cunoaște aceste lucruri?!’’ (Parintele Claudiu Buza).

Înființarea acelui vicariat despre care se vorbeste, are menirea sa organizeze cumva pe romanii din Ucraina, iar la momentul potrivit sa-i scoata de sub jurisdictia Bisericii Canonice Ucrainene si sa-i livreze pe tava schismaticilor epifanisti. Observam ca avem de-a face cu un plan vast, bine pus la punct in care fiecare isi joaca rolul prestabilit. Inclusiv Patriarhul Daniel. Sa nu va asteptati sa intampine macar o firava opozitie in Sinodul de la Bucuresti. Ceilalti ierarhi tremura in fata lui Daniel si nu vor risca sa li se clatine jiltul arhieresc, de care s-au legat cu funii si curele.

Scenariul e scris, se pune in practica pas cu pas, lucru posibil datorita lasitatii ierarhilor ortodocsi care, cu putine exceptii, au ales calea pasivitatii. Schismaticii, in frunte cu Bartolomeu, par de neoprit. Par, caci in realitate Fiul lui Dumnezeu Cel Intrupat in istorie, nu va parasi niciodata pe Poporul Sau si va pune capat acestor silnicii. Cand? Atunci cand va hotari Dumnezeiasca Intelepciune, cea fara de hotar. Doamne ajuta!

Presbiter Iovița Vasile

Completând rândurile scrise de Părintele Ioviță Vasile, așternem aici știrea din 2016 apărută pe Basilica.ro în urma vizitei președintelui ucrainean la Patriarhia Română. Aceasta demască o întelegere veche dintre cei doi, care acum urmează a fi pusă în practică printr-un soi de reciprocitate.

,,Preafericitul Părinte Daniel, Patriarhul Bisericii Ortodoxe Române, l-a primit astăzi, 21 aprilie 2016, la Reședința Patriarhală, pe Excelenţa Sa Domnul Petro Poroșenko, Președintele Ucrainei.

În cadrul întrevederii, Preafericirea Sa și-a exprimat bucuria pentru vizita președintelui ucrainean şi a subliniat importantele legături istorice şi duhovnicești între cele două popoare vecine. În acest sens, Patriarhul României a amintit de Sfântul Ierarh Petru Movilă, Mitropolitul Kievului, de origine română, precum şi de Sfântul Cuvios Paisie de la Neamţ, stareț de origine ucraineană al Mănăstirii Neamț în secolul al XVIII-lea. Frăţietatea duhovnicească dintre cele două popoare durează până astăzi, acest lucru fiind dovedit și de mulţimea pelerinilor români care vizitează locurile cele mai importante din punct de vedere spiritual din Ucraina.

Domnul Preşedinte Petro Poroșenko a mulțumit Preafericitului Părinte Patriarh Daniel pentru amabilitatea de a fi primit în această vizită şi pentru eforturile depuse în direcţia apropierii dintre cele două popoare, care au foarte multe lucruri în comun ca ţări majoritar ortodoxe în care Biserica se bucură de prețuirea deosebită a poporului.

În ceea ce priveşte situaţia bisericească din ţara sa, Președintele Ucrainei a adresat rugămintea ca Patriarhul României să susțină și să faciliteze realizarea dorinței ucrainenilor de a avea o Biserică Ortodoxă unită. De asemenea, şeful statului ucrainean a menţionat că în Ucraina există peste 100 de parohii ortodoxe în care slujbele religioase se oficiază în limba română şi, în acest context, a exprimat dorinţa ca și ucrainenii din România să poată avea slujbe religioase în limba maternă, inclusiv în Bucureşti.

Preafericitul Părinte Patriarh Daniel a amintit domnului președinte că, în România, funcționează un Vicariat Ortodox Ucrainean, care are 32 de biserici parohiale şi 3 mănăstiri, în care slujbele religioase se oficiază în limba ucraineană. În acest sens, Preafericirea Sa a exprimat disponibilitatea pentru înfiinţarea unei parohii care să deservească comunitatea ucraineană din capitala României.

Biroul de Presă al Patriarhiei Române”

Știrile sunt sub cenzură! Sprijiniți OrtodoxINFO!

Guvernul ne-a blocat domeniul de 3 ori și am fost determinați să schimbăm serverul de mai multe ori, datorită amenințărilor primite de societatea care-l găzduia. Încercăm să menținem viu acest site și să vă punem la dispoziție informații care să facă lumină în cea mai mare provocare pe care o trăim. Jurnalismul independent al portalului OrtodoxINFO funcționează strict cu ajutor de la voi, cititorii noștri. Ne puteți sprini printr-o donație bancară sau prin PayPal, completând formularul de mai jos.



Mulțumim celor care ne-au ajutat până acum!
Categorii
Ucraina
cuvinte cheie

Articole asemănătoare



Vă rugăm să comentați decent, în duhul Ortodoxiei! Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. vă revine în exclusivitate.

2 comentarii

  1. Iata ca poporul alege altceva decat …… altii

    Duminică, 24 februarie 2019, credincioșii a două parohii românești din raionul Herța, regiunea Cernăuți, și-au exprimat prin vot opțiunea despre trecerea la nou-creata Biserică Ortodoxă Ucraineană Autocefală și au decis să nu facă acest pas, rămânând sub jurisdicția Bisericii Ortodoxe Ucrainene subordonate Patriarhiei Moscovei, informează Cuvântul Liber.

    Cele două comunități românești care au decis să stea în continuare sub ascultarea Patriarhiei Moscovei sunt Biserica „Sfânta Parascheva” din satul Banceni, în frunte cu preotul Pavel Dumitru și Biserica „Nașterea Maicii Domnului” din localitatea Bairachi-Mogoșeșeti, cu preotul Constantin Apachița.

    Gestul celor două parohii este contrar curentului naționalist de trecere sub oblăduirea nou-înființatei Biserici Ortodoxe Ucrainene Autocefale. Circa 400 de parohii ortodoxe din vestul Ucrainei au ieșit din structura locală a Bisericii Ruse și au aderat la structura bisericească ucraineană.

    Românii din Ucraina nu doresc liturghie în limba ucraineană. de aceea au preferat Moscova, care le oferă libertatea limbii române la oficierea cultului.

    http://www.napocanews.ro/2019/02/bisericile-romanesti-ortodoxe-din-nordul-bucovinei-au-ales-moscova-nu-vor-liturghie-in-ucraineana.html

  2. In mass media, se incearca restaurarea maiastra a imaginii Patriarhului BOR, ca fiind cea a unui salvator al romanilor aflati pe teritoriile cedate in urma pactului Ribbentrop -Molotov, al carui nume va fi inscris cu litere de aur in istoria BOR.

    Patriarhul Daniel a demonstrat că „e capabil de o construcție pe termen lung în condiții ostile, pentru apărarea dreptului la ființa națională a bucovinenilor din teritoriile pierdute în urma unui rapt făcut de naziști și sovietici în anul 1940”, scrie România Liberă după decizia Sinodului Bisericii Ortodoxe Române de săptămâna trecută.

    Ștefan Cervenschi afirmă că decizia Patriarhiei române de a le recomanda Patriarhilor Constantinopolului și celui al Moscovei să-și rezolve diferendele într-un sinod panortodox „este o abordare bărbătească”.
    Prin mesajul trimis de Sfântul Sinod, Biserica a demonstrat că nu se supune politicii și nu se teme să vorbească pentru neamul românesc.

    „Comunicatul este un mare obstacol pentru cei care se așteptau ca BOR să fie temătoare și să cedeze presiunilor dintr-o parte sau alta. Sinodul condus de Patriarhul Daniel a spus rușilor „niet”, ucrainenilor „ni” și grecilor „ohi” pentru că au greșit, și le-a spus și care sunt problemele litigioase pentru care suferă românii, aflați dintotdeauna pe acest teritoriu istoric. Fără să se teamă că în spatele celor două părți aflate în conflict se află Rusia, respectiv NATO, le-a atras atenția că Biserica nu este subordonată umil politicii, mai ales când în joc se află ființa națională a românilor din teritoriile cedate în urma pactului expansionist Ribbentrop-Molotov. Iar românilor din Ucraina le-a spus: „Da, existați și ne pasă de voi”.

    Fără să se teamă că nu va fi susținut de statul român. Meritul Patriarhului Daniel este acela că românii din Ucraina știu acum că un român de vârf își asumă riscuri uriașe, la nivel internațional, pentru ei. Iar dacă unii și alții se vor întreba de dedesubturile acestei decizii, răspunsul e mai simplu decât ițele politicii: Patriarhului îi pasă de neamul românesc și de Biserica sa”, sună concluzia articolului din România Liberă.
    https://www.activenews.ro/externe-ucraina/Romania-Libera-Patriarhul-Daniel-a-transmis-mesajul-ca-Biserica-nu-se-teme-nici-de-NATO-nici-de-Rusia-cand-este-vorba-despre-fiinta-nationala-a-romanilor-154806

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Reclamele sunt blocate

Te rog să ne susții, deblocând reclamele.