X

Falsul Patriarh Filaret binecuvintează o uriasa „icoana” cu Sfantul Gheorghe avand simboluri demonice si naziste

Falsul Patriarh Filaret binecuvintează o pictură murală naționalistă cu simboluri naziste

Pe 12 octombrie 2018, auto-proclamatul „Patriarh”, Filaret, a vizitat ”Sfânta Catedrala Schimbarea la Față” din regiunea Ternopil, vestul Ucrainei, pentru a ”binecuvânta” o ”icoană” uriasă a Sfântului Gheorghe. Cu toate acestea, ”icoana” în cauză nu este o adevărată icoană, ci un monument profanator, al păcatului etnofiletismului și nazismului, și care are mai mult în comun cu simbolismul demonic, decât cu iconografia ortodoxă.

Pictura murală îl înfățișează pe Sfântul Gheorghe, care în loc să ucidă un dragon – un simbol al lui satan – sub calul său, străpunge un vultur maiestuos cu două capete – un simbol al monarhilor unși divin și al Imperiului Rus, dar și al Imperiului Roman de Răsărit, și al multor altor culturi ortodoxe, inclusiv al Patriarhiei Ecumenice! (1)

În fundal, în partea dreaptă sus, sunt reprezentate ruinele arzând ale Aeroportului Internațional Serghei Prokofiev din Donetsk. Revoluția maidan, susținută de vest (executată cu ajutorul neonaziștilor), este reprezentată în partea stângă sus. Mai multe simboluri naziste pot fi văzute, inclusiv Wolfsangel, folosit de SS, și steagul negru cu roșu al ”Organizației Naționaliste Ucrainene / Armatei Insurgente din Ucraina”, care în timpul celui de-al doilea război mondial a luptat alături de armata lui Hitler și de SS. Sunt pictate, de asemenea, puști de asalt.

Există multe trăsături tulburătoare ale acestei picturi murale demonice: naționalistă, nazistă, demonică, satanică, sunt descrierile care îmi vin în minte.

Neo-nazism, ultra-naționalism și etno-filetism

Pictura murală demonstrează atât neo-nazismul, cât și erezia etno-filetismului (naționalismul religios, adică formarea și definirea religiei pe baza unor motive politice etno-naționaliste). Aici sunt cuvintele preluate de pe site-ul oficial al diecezei schismatice Ternopil, care dezvăluie în mod clar că ”biserica” este orientată spre naționalismul deschis. Filaret este citat spunând, între altele, că:

”Datorită existenței BOU (Patriarhia Kievului) și a altor biserici creștine de orientare patriotică, astăzi avem un stat independent. Și dacă avem doar o singură Biserică Ortodoxă Ucraineană, atunci Rusia nu va avea niciun acces în Ucraina. Și apoi statul nostru se va înființa și se va întări și în Ucraina de Est va fi o fortăreață a păcii.”

Având în vedere că pictura murală prezintă ruinele aeroportului din Donetsk, este clar că pacea lui Filaret implică război împotriva altor ucraineni. Nu putem uita că el însuși a susținut că Donbass ar trebui să-și ”spele vinovăția prin chin și sânge”.

Dacă ignorăm propaganda lui Filaret împotriva bisericii canonice, pe care acesta o respinge, trebuie spus că Filaret recunoaște că bisericile sale și alte biserici schismatice sunt ”biserici patriotice”, cu alte cuvinte naționaliste, etnofiletiste.

Este perfect ca bisericile să aibă patrioți în interiorul lor, care își iubesc patria și cultura, în mod pașnic și productiv. Diferența dintre patriotism și etno-filetism este totuși că acesta din urmă fondează o întreagă biserică pe naționalism. Aceasta este o erezie.

De asemenea, merită remarcat faptul că, atunci când a vorbit despre ”alte biserici creștine și patriotice”, se referă probabil la uniați și baptiști, deoarece singura biserică din Ucraina care pretinde a fi ortodoxă (în afară de Biserica Ortodoxă Ucraineană canonică) este schismatica ”Biserică Ortodoxă Autocefală Ucraineană”. Este demn de remarcat faptul că, secretarul lui Filaret, Zorya, pe care mulți îl numesc ”Eminența Roșie” (2), a afirmat recent că este nevoie de un tomos din partea Constantinopolului, care să le ofere în mod special posibilitatea de a purta un dialog ecumenic cu protestanții și catolicii, despre care, împreună cu liderul uniat Șevciuc, crede că sunt ”izolați” istoric de ”Biserica ucraineană”.

Un lucru este sigur: Patriarhia de la Kiev și aliații săi sunt într-adevăr biserici naționaliste. În plus, site-ul oficial spune că lângă Sfântul Gheorghe pictorul a portretizat ”Revoluția demnității” (lovitura Maidan) și pe soldații ucraineni și că ideea ”icoanei” este: ”Dumnezeu este cu noi – Ucraina este în spatele nostru .” (ne susține).

Acum, vom examina această pictură murală și vom dovedi că nu este un produs al iubirii naturale față de țara noastră, ci al extremismului radical neo-nazist.

Mai întâi de toate, în afară de aspectele religioase îngrijorătoare ale picturii murale, care, cu puștile sale, focurile și fețele țepene, seamănă mult cu o placardă anti-religioasă din epoca sovietică, decât cu o frescă ortodoxă, trebuie spus în primul rând că pictura nu are nimic de-a face cu religia, ci totul este în legătură cu politica. Cele mai malefice manifestări ale politicii umane pot fi văzute aici, sub forma neonazismului.

Neo-nazism

Înainte de a vorbi despre elefantul din cameră, trebuie spus că diavolul stă literalmente în detalii.

Un detaliu care putea fi ușor ratat, dar a fost deja remarcat de un site web grecesc (3), este prezența unui wolfsangel, un simbol neonazist al urii (4), care este interzis în Germania (5) pentru conexiunile sale naziste. Variante ale lui au fost folosite de o mulțime de divizii germane naziste, în timpul celui de-al doilea război mondial; versiunea reprezentată pe pictura murală a fost folosită de Divizia 2 SS Panzer ”Das Reich”.

Un tanc al Diviziei 2 Panzer ”Das Reich”, cunoscut pentru masacrarea a 642 de civili în Oradour-sur-Glane, încă 99 în Tulle, Franța, și a 920 de evrei lângă Minks, Bielorusia. Masacrul de la Oradour-sur-Glane a avut loc în mare parte într-o biserică.

În Ucraina modernă, acest simbol a fost asociat cu o varietate de organizații de extremă dreapta, cum ar fi Partidul Social-Național al Ucrainei, precum și Batalionul Azov, un regiment al gărzii naționale direct asociat de multe organizații, inclusiv ONU, la crimele de război din Ucraina – crime de război incluzând luarea la țintă a civililor prin jafuri (6), tortură (7 , 8), ucideri și violuri.

În centru, steagul batalionului Azov, alături de svastica și de steagul NATO. Foto: Scott.net

Unii lideri ai batalionului Azov încearcă să nege că acest simbol este legat de nazism. Această negare a lor, totuși, este la fel de transparentă ca cea a unui ”supremațist alb”, care susține că svastica tatuată pe capul lui se referă în totalitate la hinduism și nu la nazism (9).

S-au raportat că simbolul wolfsangel este folosit de organizații satanice; în plus, majoritatea membrilor Batalionului Azov sunt cunoscuți ca neo-păgâni, care au ridicat un idol păgân al lui Perun în Mariupol, pe lângă faptul că sunt neo-naziști (10). Aceasta îl include și pe liderul lor, Andriy Biletsky.

Wolfsangel într-un detaliu al picturii murale, cu puști de asalt Kalașnikov sub el. Foto: Dimpenews.com.

Puști de asalt

Se observă în partea stângă și dreaptă a imaginii, văzându-se mai clar în imaginea următoare, că sunt ilustrate mai multe puști de asalt tip Kalașnikov, afișate în manieră comunist-revoluționară, pictate în casete mici aurii, în formă de diamant.

Steaguri naziste

În fundalul picturii murale, pe partea stângă, se pot vedea în mod clar steagurile negre și roșii (comparate cu sângele și cu pământul), aparținând Organizației Naționaliste Ucrainene / Armatei Insurgente din Ucraina. Acest lucru nu este simbol nazist, la fel cum nu este nici svastica.

Liderul nazist ucrainean, Stepan Bandera, s-a aliat cu Hitler, iar urmașii săi au comis genocid împotriva polonezilor, evreilor, rușilor, ucrainenilor și practic împotriva oricui nu a fost de acord cu ei.

Originea acestor grupuri și ura lor ar necesita o cercetare proprie; totuși, este suficient să spunem că în vestul Ucrainei a fost plantată de către Imperiul Austro-Ungar o sămânță de ură etnică și care s-a întors după lovitura Maidan din 2014, ca o răzbunare sângeroasă, să terorizeze Ucraina și ținuturile sale de graniță.

Într-o teribilă alăturare a vechii terori uniate, cu ideologii luate chiar din Germania nazistă, Bandera și mulți uniați din cadrul organizației sale doreau să creeze o Ucraină ”pură etnic”, în care să rămână în viață doar ucrainenii pe care ei îi considerau vrednici.

Organizația lui Bandera a fost fondată la Viena în 1929 – ironic, fosta capitală a Imperiului Austro-Ungar, care a persecutat creștinii ortodocși din Serbia, din România și din Ucraina. Într-unul din pliantele lor de propagandă, armata lor nu enumeră numai ”teroarea”, ci în mod esențial spălarea creierului ca una dintre metodele lor (11).

O căutare simplă pe web a ”marșului neo-nazist din Ucraina” va oferi o mulțime de exemple de radicali mărșăluind pe străzi cu acest drapel negru și roșu, precum și cu svastici și portrete ale lui Bandera.

Unul dintre cele mai bune videoclipuri, însă, pentru a desprinde corelația dintre radicalismul înarmat, aceste steaguri, această pictură murală și uniați este acest film, în care un ”preot” uniat conduce un serviciu memorial, cu aceste steaguri negre și roșii văzute în fundal.

Un microcosmos al etnofiletismului poate fi văzut aici. Aproape de final, preotul spune salutul tradițional carpatic ”Slava Isusu Khristu” (Slavă lui Iisus Hristos), dar primește un răspuns anemic din partea câtorva care știau să răspundă în mod corespunzător ”Slava Na Viki” (Slavă veșnică).

Dar în momentul în care a încercat sloganuri naționaliste și naziste, cum ar fi ”Slava Ukraini-Heroyam Slava” (Slavă Ucrainei – Slavă eroilor), a primit un răspuns foarte puternic și mândru. El a terminat de trei ori cu sloganul ”Slava Natsii-Smert Voroham” (Slavă nației – Moarte dușmanilor), iar oamenii au început să cânte ”Moarte dușmanilor!”, ca și cum ar fi posedați, în timp ce armele lor de foc răsunau peste munți.

Acest slogan de ”moarte dușmanilor” poate fi, de asemenea, auzit cu voce tare și mândră, la marșul naționalist al lui Filaret, care a fost mascat firav sub o procesiune a Crucii, așa cum se vede în acest film, subtitrat în engleză de Uniunea Jurnaliștilor Ortodocși. Așa cum se arată în aceste filme, cei care participă la aceste grupuri sunt mult mai preocupați de naționalism decât de religie, iar religia este inclusă doar pentru a ”sfinți” naționalismul.

Pax Ucrainca? Maidanul și ruinele Aeroportului Donețsk

Vă rugăm să vă îndreptați atenția asupra structurii din partea dreaptă sus a acestei versiuni prototip a aceleiași picturi murale; ruinele aparent ale aeroportului Donețsk, odinioară frumos și modern, pot fi văzute, cu un steag ucrainean, precum și cu steagul nazist negru și roșu, în timp ce Maidanul este arătat pe partea stângă, cu aceleași steaguri.

Foto: www.kremenets.org.ua.

Priviți mai jos la această imagine a aeroportului Donețsk distrus de război, cu un steag ucrainean abia vizibil în partea de sus, cucerit pe 12 octombrie 2014. Filaret a ”binecuvântat” această pictură la aceeași dată, doar patru ani mai târziu. Structura în pictura murală este, evident, turnul de control al aeroportului.

Aeroportul Donețsk după teribila luptă data acolo între ”Operațiunea anti-teroristă” ucraineană și forțele ”Republicii Populare Donețsk”. Foto: ru-an.info

Această ruină este un microunivers al războiului, pe care lovitura Maidan l-a eliberat asupra Ucrainei, iar Filaret o glorifică în toate – ei numesc lovitura ”Revoluție a demnității” și spun războiului ”pace”. Aceasta nu este pace pentru ucraineni – aceasta este moarte. Oamenii ucraineni temători de Dumnezeu merită mai mult decât aceasta. Hañba (rușine)!

Aceasta este lovitura care a declanșat un război fratricid, care a ucis 10.000 de persoane, numai în statisticile oficiale ale ONU (12).

Această lovitură de stat vestică a permis fracțiunii politice actuale să preia puterea cu violență, la Kiev.

Acesta include un președinte – Petro Poroșenko, care a explicat în acest videoclip că ”ei” vor ”câștiga” acest război, prin faptul că ”copiii” lor sunt în școli, iar copiii din Donbass vor fi în adăposturi contra bombelor.

Este această vărsare de sânge, acest fratricid, ceva ce trebuie să fie sărbătorit? Ei bine, acesta este cu siguranță ceea ce crede falsul Patriarh Filaret, așa cum el însuși a explicat că:

”Nu trebuie să credem că populația din Donbass este nevinovată în aceste suferințe. Este vinovată! Și trebuie să-și ispășească vinovăția prin chin și sânge.”

Merită menționat aici că Filaret este un ipocrit; el însuși s-a născut în Donbass, regiunea presupusă a fi ”pro-rusă” din Ucraina de Est, iar Mitropolitul Onufrie de la Kiev, liderul Bisericii Ortodoxe Ucrainene (Patriarhia Moscovei), s-a născut în vestul Ucrainei, regiunea presupusă ”pro-ucraineană”.

Acest lucru expune conflictul ca ceea ce este – nu este vorba de ruși împotriva ucrainenilor. Acest lucru nu este Biserica Ucraineană împotriva Bisericii Ruse, aceasta este Ortodoxia versus Satanism. Acest conflict este despre ucrainenii ortodocși (membrii bisericii canonice), persecutați de fasciștii care se închină diavolului.

Aceasta este o chestiune de lumină versus întuneric, de șarpe împotriva vulturului, de Sfânta Rusie împotriva nazismului și de Dumnezeu împotriva diavolului, în inimile oamenilor, așa cum spune Dostoievski.

Biserica canonică predică iubirea și unitatea, și așa cum a explicat însuși Mitropolitul Onufrie. Nu încearcă să construiască nici o lume rusă sau ucraineană, ci Lumea lui Dumnezeu și încearcă să unească toți ucrainenii într-o singură familie, întru Hristos (13). În acest scop, nu au fost văzute simboluri politice la Procesiunea Crucii, a Bisericii canonice , în timp ce la orice eveniment sau organizație condusă de Filaret se afișează întotdeauna mai multe drapele decât icoane. Și acum, chiar și icoanele sale conțin steaguri.

“Sfânta” Victoria Nuland a Maidanului?

Este de remarcat faptul că în partea stângă a picturii murale există o femeie care ține o tavă mică; aceasta ipoteză este neconfirmată, dar ar putea foarte bine să o simbolizeze pe Victoria Nuland, trimisul american care a participat la Maidan, și a oferit prăjituri revoluționarilor, în mod faimos. Nuland este relevantă pentru că a avut mari probleme în încercarea de a explica (sau, mai degrabă, de a nega) prezența neo-naziștilor în Ucraina și la Maidan.

Congresmenul american din California, Dana Rohrabacher, a cerut clarificări, spunând:

”Am văzut fotografiile și am văzut și o mulțime de oameni care aruncau bombe incendiare în grupuri de polițiști. Au fost oameni care trăgeau în rândurile poliției … Întrebarea este: au fost implicate grupuri neo-naziste?”

Nuland a fost forțată să recunoască: ”Au fost multe culori(steaguri) ale Ucrainei implicate, inclusiv culori foarte urâte”.

Copiii și preoții au fost bombardați pe străzi, bisericile și mănăstirile au fost arse și confiscate … Culori urâte într-adevăr.

Sfântul Gheorghe, un ”insurgent ucrainean”?

Pe lângă neo-nazismul dezgustător, am văzut culorile urâte ale etno-filetismului afișate cu mândrie în această pictură murală satanică. Această icoană este o insultă la numele sfânt al Sfântului Gheorghe. Sfântul, ucigând balaurul, este un simbol al lui Dumnezeu victorios asupra diavolului, dar a fost însușit ca un simbol profanator al mișcării neo-naziste, al urii etnice.

Mai exact, pe site-ul lor, Patriarhia Kievului din Ternopil spune:

”Sf. Gheorghe Biruitor este sfântul patron al luptătorilor pentru independența Ucrainei.” (14)

Nu știam că patronajul a fost menționat vreodată în Sinaxar sau în tradiția Sfintei Biserici Ortodoxe. Ceea ce este menționat și condamnat în mod expres este etno-filetismul – care apare atunci când naționalismul și ura etnică invadează lumea ecleziastică – cum ar fi, de exemplu, pictura unei ”icoane” care conține simboluri naziste, un aeroport bombardat, o revoluție politică și puști de asalt; apoi și-l însușește pe Sfântul Gheorghe, ca patron al acestei cauze.

Acest lucru ne aduce la infracțiunea gravă finală a acestui monument al diavolului – profanarea vulturului cu două capete.

Vulturul bicefal

În final, ajungem acum la elefantul, sau mai degrabă vulturul, din cameră. Sfântul Gheorghe străpunge vulturul cu două capete. În acest context, este clar că acest vultur reprezintă Rusia, dar reprezintă doar Rusia?

Vulturul bicefal a fost mai întâi un simbol al Imperiului Roman de Răsărit (Bizantin), înainte de a fi adoptat de Rusia, iar acest vultur continuă să fie folosit atât de greci, de sârbi (de asemenea, de Muntenegru, de alte popoare iugoslave etc.), de români și de nenumărate alte culturi și popoare, incluzându-i chiar și pe germani și austro-ungari.

Uneori se spune că cele două capete reprezintă Biserica și statul, unii spun că reprezintă guvernarea asupra Răsăritului și a Apusului. Vulturul a fost de asemenea folosit în multe decorațiuni bisericești, iar în termeni laici ați putea să-l numiți mascotă pan-ortodoxă. Iar pentru monarhiști este un simbol sacru al împăraților și regilor unși de Dumnezeu.

În cazul picturii murale a lui Filaret, este cu siguranță acolo numai din motive naționaliste și creează o dilemă pentru el. Vulturul bicefal este de asemenea un simbol prețios al însăși Patriarhiei Ecumenice.

Patriarhul Ecumenic având alături drapelul Greciei și steagul cu vulturul bicefal. Foto: www.amna.gr

Este ilustrat pe un drapel prețios pentru Biserica Greciei; acest steag are semnificație la fel de profundă pentru greci și sârbi, la fel cum are și pentru ruși – iar fresca lui Filaret îl profanează. Ce vor crede noii stăpâni ai lui Filaret despre aceasta? Nu este nevoie să speculați – un site grec și-a exprimat deja indignarea, menționând multe dintre detaliile pe care le-am discutat deja. Iată câteva fragmente traduse, din limba greacă:

”Vulturul bicefal, fiind ucis în reprezentarea falsă a Sfântului Gheorghe, este astăzi cel mai recunoscut simbol al creștinismului ortodox (alături de cruce). Vulturul deține o cruce și sferă, care simbolizează sinergia pașnică între Biserică și stat. Acest steag a fost folosit în istorie de către [imperiile bizantin și rusesc]. Astăzi este steagul oficial al Patriarhiei Ecumenice … al Bisericii Ortodoxe Grecești și al Muntelui Athos. Într-o izbucnire publică de dispreț față de credința ortodoxă și dispreț față de numeroasele țări care folosesc vulturul în steagurile lor, Filaret ‘a binecuvântat’ această reprezentare … la o zi după ce Bartolomeu a ridicat anatema împotriva lui.” (15)

Site-ul a menționat, de asemenea, prezența simbolurilor neo-naziste.

Ura lui Filaret și a bisericii sale naționaliste este atât de puternică, încât le-a orbit logica, până la punctul în care au comandat o pictură murală blasfemică, insultând tot poporul ortodox care a prețuit acest simbol de milenii, inclusiv Patriarhia Ecumenică, într-un moment în care are nevoie disperată de sprijin pentru activitățile ei non-canonice. Atâta timp cât pot călca în picioare Rusia, lor nu le pasă dacă vor călca în picioare și Muntele Athos, Grecia, Serbia, România etc.

O frescă sovietică?

Inspirația pentru uciderea celui mai venerat vultur ar putea fi posterul de propagandă din 1917 al lui B. Shippih, care a reprezentat vulturul bicefal ca pe un monstru împotriva căruia poporul ucrainean s-a ridicat.

Foto: Wikipedia

În mod ironic, imaginea îl ilustrează pe Cazacul Hatman Bogdan Khmelnitsky, care a reunit Ucraina și Rusia în 1654, a cărui statuie, prețuită atât de poporul rus, cât și de naționaliștii ucraineni, a fost inițial construită ca un dar, cu binecuvântarea țarului rus. Aceasta este ironia problemei naționale ucrainene.

Totuși, pictura murală are multe în comun cu o altă epocă a istoriei rusești, căreia și naționalismul ucrainean îi datorează foarte mult, deși nu ar recunoaște-o niciodată – adică era sovietică.

De fapt, pictura murala are multe în comun cu imaginile sovietice care glorifică victoria poporului modern asupra religiei – vulturul era atât un simbol al monarhului, cât și al Celui care l-a uns – Dumnezeu și, prin urmare, al Bisericii.

Distrugerea vulturului cu două capete a fost prezentată în multe imagini și propagandă sovietică. Să luam de exemplu, acest film comunist, care descrie vulturul ca pe monstru monarhist, lovit de fulgerul furtunii, a unei rebeliuni a poporului, asemănător în context atât cu această frescă, cât și cu posterul propagandistic naționalist ucrainean prezentat anterior, din aceeași eră ca și revoluția bolșevică .

Este foarte ironic cât de mult datorează ultra-naționaliștii ucraineni Uniunii Sovietice, pe care o urăsc atât de mult.

Și trebuie întrebat, de ce îi urăsc atât de mult pe bolșevici? Este de înțeles de ce creștinii ortodocși au avut probleme cu ei; dar comuniștii au obținut ceea ce secole de uniație și ocupație austro-ungară nu au reușit să facă.

Comuniștii au fost primii care au condus pe deplin tot ceea ce este acum Ucraina modernă, iar apoi, pentru prima dată, fie intenționat, fie accidental, au finalizat proiectul austro-ungar, prin scindarea totală a poporului ucrainean de ruși, pe linii naționaliste.

Prima formațiune de durată a unui stat numit ”Ucraina” a fost pusă în aplicare de către comuniști. Deci, dacă a fost cineva care a creat statul modern ucrainean, aceia au fost comuniștii. Formațiunile istorice ale ”Ucrainei” nu au prea multe în comun cu frontierele actuale, care sunt în întregime rezultatul Uniunii Sovietice, care a fondat Republica Sovietică Socialistă Ucraineană.

Nici în Rusia Kieveană, nici în Federația Polono-Lituaniană, Hatmanatul Căzăcesc, Imperiul Rus, Imperiul Austro-Ungar, sau în statele ucrainene de scurtă durată de la începutul anilor 1920, țara nu a înglobat toate pământurile Ucrainei moderne, pământuri care au fost unite amplu numai de către comuniști.

Mitropolia Kievului din 1686 nu are prea multe de-a face cu statul modern ucrainean. Includea numai teritoriile reprezentate în verde, dintre care unele fac parte acum din Polonia, Bielorusia și Rusia. Foto: Uniunea Jurnaliștilor Ortodocși.

Imperiul Rus a fost cel mai aproape, dar nu a condus niciodată toată Galicia, aflată sub ocupație austro-ungară / uniată, și care a fost alipită Ucrainei numai după al doilea război mondial, de către însuși Stalin. Mai jos este o mică hartă a evoluției istorice a teritoriilor ucrainene, un subiect care își merită propriul studiu.

Ca să fie clar, acest lucru nu neagă existența ucrainenilor de-a lungul acestei istorii. Cu toate acestea, au fost personalități istorice, chiar și dintre cei care doreau independența (politică) față de țarul Moscovei, cum ar fi Filip Orlyk (16), care niciodată nu au văzut-o ca națiune cu adevărat străină și distinctă, ci mai degrabă egală și parte a națiunii ruse – Sfânta Rusie. Bogdan Khmelnitsky, eroul cazac, avea și el această convingere. (17)

Patriarhul Alexandriei, Teodor, despre Sfânta Rusie și vulturul bicefal

Sfânta Rusie nu se referă la naționalism. Este un concept spiritual ortodox vechi. A fost un termen folosit chiar de sfinții greci, cum ar fi Sf. Maxim Aghioritul (18), pentru a descrie vechile ținuturi ale Rusiei vechi; nici măcar Bizanțul nu a fost numit ”Sfânt” – dar Rusia a primit acest titlu. Acest termen astăzi este încă folosit. În acest an, Patriarhul Alexandriei, în timpul vizitei sale la Moscova (19), în timp ce celebra împreună cu Patriarhul Kirill (cu participarea președintelui Putin), a folosit acest termen.

În mod uimitor, după ce Patriarhul Teodor de Alexandria a spus (în limba greacă) că ”Rusia a fost întotdeauna, este și va fi Sfânta Rusie”, imediat după aceea a remarcat prezența frumoasă a vulturului bizantin cu două capete în interiorul Kremlinului din Moscova.

Cât de profetic a fost momentul! Este ca și cum Providența a hirotonit ca Preafericitul Său să vorbească despre acest lucru, despre botezul rușilor, pentru a reaminti oamenilor adevărul Sfintei Rusii și moștenirea sa din Imperiul Bizantin. A fost cu adevărat minunat modul în care vorbea despre Sfânta Rusie, iar o propoziție mai târziu o lega de vulturul bicefal. Să ne amintim că Sfânta Rusie, pe care bolșevicii au încercat să o distrugă, nu este o formă particulară de naționalism rusesc. Aceasta înseamnă că Ortodoxia definește popoarele rușilor, mai presus de naționalism.

Sfânta Rusie este moștenirea spirituală a poporului rus, ucrainean și bielorus, consacrată în cuvintele și profețiile sacre ale Sfântului Lavrentie din Chernigov.

”Rusia, Ucraina și Bielorusia – împreună suntem Sfânta Rusie.”

Viziunea ortodoxă a acestor popoare, dacă săpați adânc, arată că unitatea lor este sacră, binecuvântată de Dumnezeu și indivizibilă. Acesta este motivul pentru care această pictură murală profanează vulturul cu două capete – pentru că adânc în sinea lor, creatorii ei disprețuiesc Sfânta Rusie și pe sfinții ei, de la Vladimir cel Mare la Lavrentie din Chernigov – care a decedat în anii 1950 și a avertizat despre evenimentele viitoare din Ucraina, și care se întâmplă acum.

Acesta este adevăratul motiv pentru care au comandat această frescă. Trebuie să ne dăm seama că nu numai că glorifică nazismul, ci este o blasfemie și o insultă pentru toate popoarele ortodoxe, de la Constantin cel Mare până în zilele noastre.

Aceasta nu este o ”icoană”, ci o pictură murală satanică, demonică, inspirată de același șarpe înșelător pe care Sfântul Gheorghe îl înjunghie atât de bine. Ei au comandat-o din nazism, etno-filetism și ultra-naționalism, care i-au orbit.

Mai mult decât atât, acesta nu este doar un eveniment izolat într-un singur grup marginal; el reprezintă întregul spirit al schismaticilor, de vreme ce conducătorul lor, Filaret însuși l-a binecuvântat. În aceeași biserică, apropo, potrivit unui site web grec, există o pictură a lui Filaret, aflat lângă sfinți (și, de asemenea, lângă alți schismatici); site-ul a remarcat câtă aroganță păcătoasă este în acest fapt (20).

Foto: dimpenews.com

Acesta este mesajul lui Filaret și al minionilor lui către lume. ”Icoanele” lor nu sunt despre Dumnezeu, ci despre nazism, unde descriu războiul și vărsarea de sânge pe care o iubesc atât de mult. Dacă Ortodoxia și Dumnezeu Însuși nu sunt de acord cu opiniile lor, ei își vor face propria lor sectă și se vor închina idolilor lor.

Din acest motiv, ei profanează Ortodoxia în această pictură; acesta este motivul pentru care ei desconsideră vulturul bicefal a Bizanțului și a Sfintei Rusii – pentru că Ortodoxia a afirmat întotdeauna adevărul – ucrainenii nu sunt doar prietenii noștri – ei sunt familia noastră! Împreună, noi suntem Sfânta Rusie – ceea ce Dumnezeu a pus împreună, omul să nu despartă!

Matfey Shaheen

1 noiembrie 2018

(1) Sf. Gheorghe ucigând balaurul este, de asemenea, simbolul orașului Moscova. Înlocuirea balaurului cu vulturul cu două capete, în pictura de pe peretele unei biserici, este o lovitură pervertită către Moscova, și care nu are loc în creștinism, ca să nu mai vorbim de Ortodoxie.

(2) Puterea din spatele tronului ca să spunem așa, referindu-ne istoric la Cardinalul Richelieu, care a avut mare putere asupra Franței. Expresiile faciale subtile și declarațiile lui Zorya sunt adesea un indiciu pentru a interpreta ceea ce se întâmplă în cadrul Patriarhiei Kievului.

(3) https://dimpenews.com/2018/10/22/βαρθολομαίε-είσαι-ναζιστησ-σ΄εκκλησ/

(4) https://www.adl.org/education/references/hate-symbols/wolfsangel

(5) https://luxtimes.lu/archives/11247-city-exhibition-on-ukraine-features-nazi-symbols

(6) https://www.ohchr.org/Documents/Countries/UA/Ukraine_13th_HRMMU_Report_3March2016.pdf

(7) https://www.ohchr.org/Documents/Countries/UA/Ukraine_14th_HRMMU_Report.pdf

(8) https://www.osce.org/pc/233896?download=true

(9) Svastica a fost inițial un simbol hindus străvechi, la fel ca simbolul wolfsangel, care a fost folosit de popoarele antice  germanice. Oricum, este de netăgăduit că în context modern aceste simboluri au conotații neo-naziste clare.

(10) https://web.archive.org/web20171204203550/http://ukraina.ru/exclusive/20170529/1018722291.html

(11) “Trebuie să schimbăm psihologia societății noastre și psihologia dușmanilor și să influențăm opinia mondială. Teroarea nu va fi doar mijlocul nostru de autoapărare, ci și de agitație [revoluționară], care va ajunge la toată lumea: la poporul nostru, precum și cei din afară, indiferent dacă doresc sau nu …” Vedeți aici mai multe informații. Sursa: Tadeusz Piotrowski, Genocide and Rescue in Wolyn / Genocid și Salvare în Volânia (Jefferson, N.C.: McFarland and Company, 2000), p. 11–12.

(12) https://www.ohchr.org/Documents/Countries/UA/UAReport18th_EN.pdf

(13) https://youtu.be/ZzrfB8IV7eU

(14) Sursa originală în ucraineană: “Юрія Переможця—покровителя борців за незалежність України.”

(15) https://dimpenews.com/2018/10/22/βαρθολομαίε-είσαι-ναζιστησ-σ΄εκκλησ/

(16) Filip Orlyk a scris Constituția Cazacilor din 1710, în care menționează cuvântul Ucraina, precum și ”Rusia Mică”. Totuși, el nu a vorbit niciodată despre o ”națiune ucraineană”, numai de Ucraina ca teritoriu geografic, pe care el l-a considerat sinonim cu pământul ”Rusiei Mici”. La popor, poporul său, strămoșii ucrainenilor moderni, el a făcut referire ca ”Națiunea Rusiei Mici”. Sursa în ucraineană: https://spzh.news/ua/zashhita-very/45567-svyata-rus-vs-prosvichena-vropa

(17) https://holmogor.livejournal.com/6973066.html

(18) https://spzh.news/ru/zashhita-very/45538-svyataya-rus-vs-prosveshchennaya-evropa

(19) Patriarhul Alexandriei poate fi auzit spunând în greacă, și tradus în rusă, că ”Rusia a fost și va fi întotdeauna Sfânta Rusie”, https://youtu.be/syCilzSvfvk?t=9371

(20) https://dimpenews.com/2018/10/22/βαρθολομαίε-είσαι-ναζιστησ-σ΄εκκλησ/

NOTĂ OrtodoxINFO
Categorii
ExterneÎnșelări
cuvinte cheie

Articole asemănătoare

9 comentarii

  1. Toate bune si frumoase cum sunt scrise mai sus. Eu zic s-o lasati mai usor cu „Sfanta Rusie”. Uitati-va cate jafuri, cotropiri si genociduri a comis in Tarile Romane in istoria recenta. Uitati-va cum batjocoreste „Sfanta Rusie” Basarabia, cum talharesc bisericile Romanesti si le iau cu japca. Si cate si mai multe grozavii anti romanesti au comis si inca comit in Basarabia.
    De multe ori, Domnul Dumnezeu da unor natiuni sa guste ceea ce ei insisi comit asupra altor natiuni….

  2. Pictura este rodul mintilor intunecate prin parasirea harului in urma schismei. Problema este ca Bartolomeu s-a unit cu acesti intunecati si, implicit, s-a intunecat si el (sigur, o sa-mi spuneti ca asta s-a intamplat demult). Este foarte important cum se vor raporta celelalte biserici autocefale la Constantinopol de acum in colo. De Sf Andrei Bartolomeu va sluji in Romania. Daca se va intampla asa ceva avem o problema mare.

    PS – Niciodata nu am putut intelege incurajarea organizatiilor naziste. Ceva e putred in Ucraina.

    1. Sunt organizatii naziste de fatada finantate de miliardari evrei, ca de exemplu
      https://en.wikipedia.org/wiki/Ihor_Kolomoyskyi
      „In April 2014 Kolomoyskyi offered a bounty for the capture of Russian-backed militants and incentives for the turning in of weapons.[38] He also is believed to have spent $10 million to create the Dnipro Battalion,[37][39] and also funds the Aidar, Azov, Dnepr 1, Dnepr 2, and Donbas volunteer battalions.[40]”
      Si Victoria Nuland face parte din trib, tatal ei schimbandu-si numele de la Shepsel Ber Nudelman la Sherwin Bernard Nuland.

      1. https://www.haaretz.com/israel-news/rights-groups-demand-israel-stop-arming-neo-nazis-in-the-ukraine-1.6248727
        „A group of more than 40 human rights activists have filed a petition with the High Court of Justice, demanding the cessation of Israeli arms exports to Ukraine.

        They argue that these weapons serve forces that openly espouse a neo-Nazi ideology and cite evidence that the right-wing Azov militia, whose members are part of Ukraine’s armed forces, and are supported by the country’s ministry of internal affairs, is using these weapons.

        An earlier appeal to the Defense Ministry was met with no response.

        The ministry’s considerations in granting export licenses for armaments are not disclosed to the public, but it appears that the appearance of Israeli weapons in the hands of avowed neo-Nazis should be a consideration used in opposing the granting of such a license.

        Nevertheless, this is not the first time in which the defense establishment is arming forces that embrace a national socialist ideology.”

        1. Nu inteleg ce inseamna nazism de fatada. Tocmai ca sunt finantate de cei care in mod normal condamna nazismul. Ce interese au de fac asta? Care este jocul de fapt?

  3. Bartolomeu e las si l tradat pe Hristos ca sa isi pastreze functia. Patriarhii ecumenici sunt alesi de satana si confirnati de la washington si Tel Aviv. Dumnezeu sa l lumineze.

  4. A fost omis un detaliu : ” Porumbelul ” . unul din simbolurile celei de-a Treia Persoane ale Dumnezeirii – Duhul Sfant , este Porumbelul . dar in fresca , daca privim cu atentie , vedem ca acesta este desenat schematic ( merge si schizmatic !) amintind de mobila stemei Ucrainei – monogramul- tamgaua Sfantului Vladimir Sviatoslavici , nepotul Sfintei Olga ( monogramul reuneste literele chirilice VLD ) . A se vedea si stema Ucrainei ! Ar fi vrut sa spuna ca , chiar si Sfantul Duh este al Ucrainei si deci a lui filaret !!! . Mitropolitul Onufrie vorbeste si limba romana . Daca patriarhul Bartolomeu a recunoscut si cealalta „biserica” Ucrainiana , aceia care are un mitropolit al Moldovei si a Valahiei , care face prozelitism in Romania cu preoti caterisiti de BOR , oare cum vom merge de acum inainte ??? Un lucru e clar , Creta a adus numai discordie si relele se tin lant .

  5. Da, așa este. Porumbelul, care este simbolul Duhului Sfânt, este înfățișat în această pictură ca un trident.
    Tridentul este cunoscut și ca furca diavolului, și este asociat cu Atlantida, și cu zeul adâncurilor, Poseidon.
    Tridentul se presupune a fi un simbol „illuminati”, pentru ca îl vedem la zei și zeițe antice.
    Turnurile Gemene au ca memorial la World Trade Center două tridente făcute din materiale care provin din ruinele acestora.
    Avionul dispărut al Malaysian Airlines avea un trident dublu inscripționat pe coadă.
    Super nocivul- Super Bowl american este și el asociat cu tridentul. La Super Bowl și-a făcut reclamă și Maserati, simbolul mașinii fiind de fapt un trident.
    Rusia a raportat că exercițiile militare desfășurate în Ucraina o să se numească „trident rapid”.
    Etc.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Jurnalismul independent al portalului OrtodoxINFO necesită mult timp, foarte multă muncă, dar și resurse financiare. Veniturile obținute din publicitate sunt însa cu mult sub așteptările noastre inițiale. Chiar dacă portalul are mulți cititori, totuși, sunt foarte puțini care găsesc în produsele promovate prin reclame ceva să-i intereseze… și să dea click pe ele. Pe de altă parte, jurnalismul nu poate fi independent dacă este finanțat de vreun mogul sau organizație.

Pentru a fi independent, acesta trebuie să se bazeze strict pe cititorii săi mulți, care să sprijine fiecare cât poate această lucrare. Ca atare, de bază rămân tot clasicele conturi bancare sau varianta PayPal. Fără sprijinul vostru acest portal nu-și va mai putea continua activitatea.

Mulțumim celor care ne-au ajutat până acum!