X

ISTORIA consemnează câți ROMÂNI erau în Transilvania la 1310 și 1572. Ungurii NU au fost niciodată majoritari

de null

În ciuda propagandei agresive a iredentismului maghiar, izvoarele statistice arată un adevăr incontestabil cu privire la situația demografică din Transilvania: ungurii nu au fost niciodată majoritari în Transilvania. Din contra.

Informații complete cu privire la ponderea etniilor din Transilvania găsim, spre exemplu, într-o lucrare în limba germană, Kurzer Ueberblick der Literaturgeschichte Siebenbürgens von der ältesten Zeit bis zu Ende des vorigen Jahrhunderts, apărută la Sibiu în 1857.

Cifrele vorbesc de la sine și nu mai au nevoie de alte comentarii.

Populația Transilvaniei în 1310, 1572, 1690 și 1853-54. Sursa: Kurzer Ueberblick der Literaturgeschichte Siebenbürgens von der ältesten Zeit bis zu Ende des vorigen Jahrhunderts, Sibiu, 1857 (continuarea mai jos)

Sursă: Kurzer Ueberblick der Literaturgeschichte Siebenbürgens von der ältesten Zeit bis zu Ende des vorigen Jahrhunderts, Sibiu, 1857 

Sursă document și alte detalii: tiparituriromanesti.wordpress.com

FOTO: Harta Transilvaniei la 1635, wikipedia.rog

Știrile sunt sub cenzură! Sprijiniți OrtodoxINFO!

Guvernul nu dorește aflarea adevărului despre plandemia covid-19. Încercăm să menținem viu acest site și să vă punem la dispoziție informații care să facă lumină în cea mai mare provocare pe care o trăim. Jurnalismul independent al portalului OrtodoxINFO funcționează strict cu ajutorul cititorilor. Ne puteți sprijini printr-o donație bancară sau prin PayPal, completând formularul de mai jos.



Mulțumim celor care ne-au ajutat până acum!

Articole asemănătoare

3 comentarii

  1. De reţinut că, la statistica din 1310, scrie “Valahi (numai rezidenţi pe pământul unguresc)”, deci acolo sunt incluşi doar cei care puteau fi număraţi de stăpânire. Având în vedere posibilităţile vremii, este de presupus că numărul de locuitori străvechi daci/români, trăitori în comunităţi mici şi retrase sau în zone în care nu existau unguri, secui sau saşi, era semnificativ mai mare.

    1. Informatii concludente, edificatoare, fata de ,,CINE PE CINE A ALUGAT”, se gasesc, in cantitate foarte mare pe internet.
      Nu cred ca este necesar sa inveti cativa ani la Jurnalism si sa publici asemenea aberatii.
      Cand Transilvania era consemnata in cronici, ungurii, maghiarii eraU foarte departe, in zona M-tilor Urali.
      Dupa ce s-au asezat in campia Panonica, au inceput sa intreprinda numeroase invazii in Balcani intre anii 959 si 970.
      In secolul al X-lea maghiarii au inceput ocuparea Transilvaniei, procesul terminandu-se abia la sfarsitul secolului al XII-lea, in timpul regatului lui Bela al III-lea al Ungariei (1172 – 1196).
      In paralel cu ocuparea, s-a desfasurat intre secolele XI-XIII un amplu proces de colonizare. Dificultatile nu au intarziat sa apara, in special din pricina impotrivirii romanilor autohtoni (deci Transilvania era populata de romani) si a lipsei oamenilor necesari administratiei si armatei.

      In timpul marii invazii mongole din primavara anului 1241, organizarea politica si colonizarea Transilvaniei au inregistrat un recul semnificativ.

      In Transilvania era civilizatie, nu migratie: In Crisana era voievodatul condus de Menomorut, in Banat era voievodatul lui Glad, iar in Transilvania de nord – est era cel al lui Gelu Romanul.

      In 1525, dupa batalia de la Mohacs, turcii i-au zdrobit pe unguri, Ungaria incetand sa existe ca stat.
      Din anul 1541 voievodatul Transilvaniei a devenit principat autonom sub suzeranitate turceasca.

  2. De remarcat faptul ca in statistica din document, ungurii sunt trecuti in mod diferit si distinct fata de secui, adica nu sunt acelasi lucru, precum afirma ungurii azi, ca secuii ar fi tot unguri.

    Daca secuii ar fi tot unguri, poate ne explica ungurii, de ce au luptat secuii impreuna cu Mihai Viteazul impotriva lor.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button