X

LEPADAREA ca forma de SUPRAVIETUIRE a CRESTINISMULUI. O teorie NOCIVA, pe placul ,,crestinului” MODERN

de Ana Maria |
de null

Vă invităm să ne urmăriți pe o altă pagină de Facebook, căci cea veche este inutilă fiind obturată de algoritmii lui Zuckerberg. Noua pagină poate fi accesată AICI.

Filmul Silence(2016), un film NOCIV care te invata ca a SCUIPA pe CRUCE, a CALCA pe ICOANA si  a NEGA ca esti CRESTIN nu este LEPADARE, ci SUPRAVIETUIRE

Filmul este unul nociv, deoarece prezinta o varietate de situatii la limita dintre viata si moarte in care lepadarea apare ca o forma de aparare a crestinismului. Altfel spus, cum ar putea supravietui crestinismul, daca si ultimul crestin moare? De aceea filmul se numeste ,,Tacerea”, fiindca se promoveaza un crestinism doar in ascuns, doar in sufletul fiecaruia, fara o manifestare exterioara. Dar, tocmai aici e problema, in felul acesta crestinul este golit de esenta sa, ne mai fiind astfel crestin.

Iata actiunea filmului:

In secolul al XVII-lea doi pastori iezuiti portughezi pornesc o calatorie in Japonia in incercarea de a-i da de urma mentorului lor, despre care se zvonise ca renuntase la credinta si sa duca catolicismul mai departe.

Gasesc o calauza care-i introduce pe cei pastori in Japonia. Calauza era un ,,crestin”  martor la  uciderea familiei sale, o familie care nu s-a lepadat de credinta. De frica sa nu pateasca la fel, adica sa-si piarda viata, acesta se lepada apoi la tot pasul.

Unul dintre cei doi pastori devine personajul principal. El promoveaza intens lepadarea. Desi este preot, culmea, in loc ca acesta sa nu abdice de la credinta sa, isi da acordul si ii iarta de acest pacat pe toti crestinii care o fac.

Scenele de lepadare sunt greu de privit pentru un crestin adevarat:

A calca icoana in picioare si a scuipa pe cruce:

Asta in timp ce unii crestinii au parte de asa ceva:

Pastorul, personajul principal, ajunge sa-si gaseasca mentorul, care intr-adevar abdicase de la credinta sa, dupa cum se zvonise.

Calauza care se tot lepada, a ajuns sa tradeze pe toata lumea, inclusiv pe pastor. Scapase de problemele de constiinta, caci pastorul il deprinsese sa se spovedeasca dupa fiecare lepadare si fiecare tradare.Astfel, impreuna cu pastorul se insela crezand ca Dumnezeu il tot iarta.

In ultima parte a filmului, ni se prezinta cum pastorul tradat de calauza a ajuns un detinut in mainile japonezilor. Din cand in cand acesta este scos din celula sa si pus sa se lepede. El face exact ceea ce-i invata pe crestinii sai: calca pe icoana, scuipa pe cruce…iar iertarea incearca s-o obtina prin rugaciunile sale catre Dumnezeu.

Partea de final ni-l infatiseaza pe pastor, in celula sa, ajuns la sfarsitul vietii: incarcerat si lepadat. El moare tinand un crucifix ascuns in palma sa. Concluzia: el moare fiind un ,,crestin” in adancul sufletului. Noi stim ca a fi  crestin nu este compatibil cu ,,in ascuns”, sau ,,in tacere”.

Da, este adevarat ca au fost si vremuri de prigoana, cand crestinii au fost nevoiti sa-si traiasca credinta in ascuns, dar ajunsi in fata mortii, acestia il marturiseau pe Hristos. Acesta este crestinul adevarat, nu ceea ce ne invata filmul.

Sa fim atenti, caci invatatura promovata in acest film vine din partea unora care doar se autointituleaza crestini, caci pe adevaratii crestini ii gasim doar in credinta ortodoxa, singura mantuitoare.

 

Gandirea omului MODERN

Ce este cu adevarat trist, e faptul ca aceasta modalitate de gandire, specifica omului modern, o gasim si la crestinii ortodocsi.

Omul modern nu este in stare de sacrificiu suprem pentru credinta sa, asemenea inaintasilor sai.

Multi gandesc asemenea ideii promovate in film, ca poti fi crestin si in ascuns, ca dainuirea crestinismului tine de supravietuirea fizica a omului si nu de moarte. Doar ca Domnul ii aduna pe crestinii sai in cer, nu pe pamant.

„Nu vă temeţi de cei ce ucid trupul, iar sufletul nu pot să-l ucidă; temeţi-vă mai curând de acela care poate şi sufletul şi trupul să le piardă în gheena.”

Altii au tot felul de idei, ca te poti cumva fofila, ca nu ai de ce sa sa recunosti ca esti crestin, in fata amenintarii ISIS, de exemplu, caci ISIS nu este grupare religioasa, ci una terorista. Cand vreodata a contat in fata lui Dumnezeu credinta calaului?

Ei uita ca in fata lui Dumnezeu conteaza raspunsul lor, nicidecum credinta luptatorilor ISIS.

Scris este: ,, Caci nu va suporta Domnul nimic rau din gura ta” si ,,prin vorbele tale vei fi osandit”.

Sau: „Oricine va mărturisi pentru Mine înaintea oamenilor, mărturisi-voi şi Eu pentru el înaintea Tatălui Meu, Care este în ceruri. Iar de cel ce se va lepăda de Mine înaintea oamenilor şi Eu Mă voi lepăda de el înaintea Tatălui Meu, Care este în ceruri.”

Observati polemicile care s-au nascut cand despre fapta crestinei din Siria s-a scris  ca este lepadare. Crestinul de astazi este unul smecheras, descurcaret, chiar si-n fata mortii:

,, Dumnezeu ne vrea vii şi inteligenți, nu proşti şi morți.”

Asta este gandirea sa, a multora.

Oare asa a gandit si Brancoveanu? Urmand aceeasi logica ar insemna ca el a fost de ,,n” ori un ,,prost”, caci a lasat sa-i fie ucisi si fii.

Asa ca, ne intrebam:

Care este defapt FALSA SI ADEVARATA IUBIRE FATA DE COPII? Cati dintre noi vom avea taria Sfantului Constantin Brancoveanu, aceea de a ne indemna copilasii ca mai bine sa accepte moartea decat sa se lepede de credinta. Si apoi sa-i vedem macelariti?

Oare asa au gandit si apostolii si toti cei martirizati pentru credinta?

Iata, vedem cum omul modern isi stabileste singur criteriile pentru mantuire, iar a-ti da viata pentru credinta, nu este printre ele.

Avem si exemple recente bune de urmat, chiar daca unii au si aici ceva de comentat:

Omul modern se gandeste: Cum ar putea un mercenar sa fie mucenic, cum sa ajunga el in rai? Dar talharul de pe cruce cum a putut ajunge primul in rai dupa Hristos? Nu faptele sale de talharie l-au adus in rai, ci credinta si pocainta sa in fata mortii.

Caci: ,,In ceea ce te voi gasi in aceea vei fi judecat”.

Sa avem asadar grija la toate formele pe care le imbraca lepadarea, caci cursele vicleanului sunt foarte subtile, mai ales ca traim in veacul minciunii si al inselarii. Caci uneori lepadare poate fi chiar si sa spui un simplu ,,poate”, ca o forma de indoiala. Lepadare este si acceptarea actelor cu cip si biometrice, culminand cu pecetea antihristica.Totul va fi foarte subtil, neavand o legatura aparenta cu credinta si viata duhovniceasca.

Considerand acceptarea pecetii ca neavand legatura cu credinta, asemenea gruparii ISIS, ci doar cu ordinea statala, este ultima si cea mai mare greseala pe care o poate face crestinul, taindu-si definitiv sansele de mantuire.

Reclame

NOTĂ OrtodoxINFO
Sistemul vrea să ne reducă la tăcere! Sprijiniți OrtodoxINFO!

Ne străduim să menținem viu acest site și să vă punem la dispoziție informații care să facă lumină în provocările pe care le trăim. Activitatea independentă a OrtodoxINFO funcționează strict cu ajutorul cititorilor, din acest motiv vă cerem acum ajutorul. Ne puteți sprijini printr-o donație bancară sau prin PayPal, completând formularul de mai jos.



Mulțumim celor care ne-au ajutat până acum!

3 comentarii

  1. Filmul e facut de unul care spune crestinism ,la catolicism .Crestinii sunt doar ortodocsii ,care pastreaza credinta si invataturile Scripturii si a Sfintilor curate ,nealterate de ,,umanisme”,care pastreaza si marturisesc Adevarul care este Hristos ,iar catolicii si altii sunt doar secte ,care se inchina altor ,,hristosi”,care au deviat de la crestinism .Filmul nu este facut de un ortodox ,ci de vreun dusman al ortodocsiei si care nu are habar si traire crestina=ortodoxa.Cat de crestini sunt papistasii ,tot atata de crestin e si filmul asta.

  2. Nu stiu daca cel care a scris articolul chiar a vazut filmul, insa daca da, nu cred ca l-a inteles…sau l-a inteles dupa propria tendinta de a vedea raul sau conspiratii peste tot. “Tacere” se refera la tacerea lui Dumnezeu care e uneori prezenta in viata noastra, nu la atitudinea crestinilor. Preotul prezentat in film nu e vazut ca un erou, ci tocmai, prin faptul ca e prezentata viata si dupa lepadarea initiala, cu toate lepadarile ulterioare, arata ca de fapt drumul pe care l-a ales nu a fost bun… adica dupa o lepadare initiala mica au venit altele mai mari, iar ridicarea practic nu a mai existat (faptul ca el a ramas crestin in suflet contrasteaza puternic cu toate lepadarile ulterioare). Altii sunt exemplele pozitive din film – crestinii japonezi si inclusiv celalalt preot portughez. Mie mi-a placut filmul si m-a provocat sa gasesc raspunsuri la intrebarile personajului – de ex e mai usor sa suferi pt credinta TA, dar e mai greu sa accepti suferinta altora pt propria TA credinta. Spre deosebire de Ostrov, care e un film cuminte si care desi ortodox, nu spune nimic nou (e practic ecranizarea unei file de pateric), filmul acesta te stimuleaza sa gandesti si sa analizezi lucrurile in profunzime.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button