X

Părintele JUSTIN PÂRVU: Să nu coborâm Canoanele și rânduielile Sfinților Părinți la slăbiciunea și neputința omenească

https://www. youtube.com/watch?v=tc96gh_fv3k

Vă invităm să ne urmăriți pe o altă pagină de Facebook, căci cea veche este inutilă fiind obturată de algoritmii lui Zuckerberg. Noua pagină poate fi accesată AICI.

Putem face concesii cu privire la Canoanele Sfinților Părinți?

Canoanele Sfinților Părinți nu sunt numai pentru noi românii, Biserica Ortodoxă, sunt pentru toată lumea creștină (ortodoxă n.n.)! Așa încât scopul nostru este mântuirea omului. Acestea (canoanele) sunt mijloace de mântuire a omului. Cum noi am început să eliminăm, să facem concesii pe aceste, oarecum, baze, am început să destrămăm și morala și viața noastră creștină. Așa încât scopul nostru este de a ridica pe om, cu slăbiciunile lui, spre înălțimea liniei Bisericii, linia canonică, nu să coborâm noi Canoanele și rânduielile Sfinților Părinți la slăbiciunea și neputința omenească. Că tocmai aici vor să se și ajungă. Să ajungem la desființarea lor (canoanelor) și omul rămâne în toată neputința și (cu impresia) că peste el nu mai există nimeni. Ori aceste Canoane, aceste Rânduieli sunt formulate de Sfinți și rămân sfinte și noi trebuie să ne conformăm. Neconformarea față de ele înseamnă pieirea noastră sufletească și sufocarea noastră spirituală!

Dumnezeu să vă țină într-o rugăciune deplină, să vă țină într-o UNITATE, să faceți cât mai mult ca Biserica noastră să trăiască mai mult decât suntem acum, dar să se mențină, așa, în duhul care este, ca în felul acesta să putem suporta și preîntâmpina toate conflictele ERETICE care se abat asupra noastră! NU PUTEM SĂ RĂZBIM decât prin UNITATEA noastră, rugăciunea noastră și un DUH CREȘTIN

Reclame

NOTĂ OrtodoxINFO

O întrebare fundamentală, la care Părintele ne răspunde în rândurile de mai sus: Ar fi aplicat Canonul 15 de la I-II Constantinopol privind îngrădirea de erezie și întreruperea pomenirii ierarhului care a mărturisit erezia în public? Dacă în cazul unor păcate ce nu țineau de dogmă, Părintele aplica iconomia cu înțelepciunea sa duhovnicească, în materie de dogmă nu ar fi făcut niciun compromis! Vă amintim episodul când mitr. Teofan a cenzurat predica unui stareț athonit, venit la hramul Sfintei Parascheva, în care amintea de erezia monofizită combătută de Sfântul Maxim Mărturisitorul. Auzind de această trădare a mitropolitului, Părintele Justin și-a anulat prezența la Măn. Sihastria la centenarul Părintelui Ilie Cleopa, tocmai pentru a nu-l mai întâlni pe acest arhiereu. Părintele era foarte CATEGORIC împotriva încălcării Sfintelor Canoane.

Sistemul vrea să ne reducă la tăcere! Sprijiniți OrtodoxINFO!

Ne străduim să menținem viu acest site și să vă punem la dispoziție informații care să facă lumină în provocările pe care le trăim. Activitatea independentă a OrtodoxINFO funcționează strict cu ajutorul cititorilor, din acest motiv vă cerem acum ajutorul. Ne puteți sprijini printr-o donație bancară sau prin PayPal, completând formularul de mai jos.



Mulțumim celor care ne-au ajutat până acum!

4 comentarii

  1. Pentru cei care nu au cunoştinţă de acel episod cu cenzura “blândului învăţător” … https://saccsiv.wordpress.com/2010/10/15/video-ips-teofan-cenzureaza-s-ar-parea-ca-la-indicatia-sa-din-omilia-arhim-partenie-de-hramul-sfintei-parascheva-a-fost-scoasa-referirea-la-ecumenism/

    ÎPS-ul este cel puţin filopapistaş si filomonofizit, deoarece:
    a) filopapistaş:
    https://www.youtube.com/watch?v=sB6p7H40H0k (mărturisire de care, încă nu s-a dezis !)
    https://www.youtube.com/watch?v=cejqA9nVfWE (la beatificarea unui eretic !)
    http://www.apologeticum.ro/2014/08/iar-ecumenism-la-iasi-savarsit-de-mitr-teofan-slujba-de-sfintire-comuna-cu-episcopul-catolic-a-noii-piste-de-pe-aeroportul-din-iasi/ (sfinţire pista aeroport Iaşi – încântătoare strană, nu-i aşa !)
    – ş.a.m.d.

    b) filomonofizit:
    http://www.apologeticum.ro/ccheie/acor-bor-cu-monofizitii/ (acordul de la Chambesy, din 1990, prin care se recunoaște erezia monofizită, ca fiind ortodoxă ! – de care nu s-a dezis !)
    https://www.youtube.com/watch?v=6K8h5SyBXNs (hramul Sf. Cuv. Parascheva – Iaşi 2016; la min 0:20 cine apare pe scenă, cumva 2 eretici ?, iar “ortodoxul” de armean (ţuguiatul) ce fel de semn al Sfintei Cruci îşi face ?! (min.0:22))
    – ş.a.m.d.

    Ăsta-i “învăţătorul”, oameni buni !

  2. In interviul acordat de Parintele Theodor Zisis teologului Mihai-Silviu Chirila, acesta afirma ca „sinodul din Creta este criteriul pentru a intrerupe pomenirea” arhiereilor care aprob acest sinod, ca „ atata timp cat exista clerici care au interupt pomenirea …crestinii trebuie sa mearga la cei care au interupt pomenirea”, ceea ce este in acord cu Sfintii Parinti. Insa pe de alta parte, „datorita unor probleme de ordin pastoral”, admite si o anumita iconomie prin care „credinciosii pot merge sa se imbisericeasca, sa se impartaseasca si sa se spovedeasca la episcopi si la preoti care au gandire ortodoxa, chiar daca pomenesc” pe mai marii lor care aproba sinodul din Creta ce a ratificat erezia ecumenista.
    Parintele Theodor Zisis n-a participat la sinaxa antiecumenista din 4 aprilie, unde ar fi putut sa asculte omilia teologului Mihai-Silviu Chirila, omilie in care acesta aminteste de „indemnurile Sfantului Teodor Studitul – pe care cu siguranta Parintele Theodor Zisis le cunoaste – care recomanda ca pe preotul care pomeneste de frica ierarhul eretic sa il chemi la binecuvantarea mesei, dar sa nu iei Sfintele Taine din mana sa ”. „Iconomia” despre care vorbeste Parintele Theodor Zisis nu este in acord cu cele sustinute de Sfantul Teodor Studitul.
    Dupa cum poate ati aflat din mediul virtual, un monah din Romania a incercat sa manipuleze, probabil la randul sau fiind manipulat, atagandu-i atentia teologului Mihai-Silviu Chirila ca ar fi interpretat in mod abuziv acel text patristic, de la Sfantul Teodor Studitul, prin „scoaterea citatelor din contextul istoric”, ca sintagma „ierarh eretic” este aplicata in acest caz arhiereilor iconomahi a caror erezie fusese candamnata deja de Sinodul VII ecumenic, ceea ce e fals.
    Sfantul Teodor Studitul se refera in acel text indeosebi la ierarhii sustinatori ai „sinodului adulterin”.
    Criza adulterului a fost provocata in 796 de imparatul Constantin al VI-lea Porfirogenetul care si-a obligat sotia sa intre in monahism, in locul ei luindu-si o alta femeie pe nume Teodota. Patriarhul Tarasie n-a fost de acord cu aceasta cununie, cununia fiind savarsita de un oarecare preot pe nume Iosif. Dupa aceasta multi dintre demnitarii imperiului l-au imitat pe imparat inlocuindu-si sotiile. Criza adulterului a culminat cu „sinodul adulterin”(809) care a condamnat pe toti cei care respingeau „iconomia” folosita de preotul Iosif. Criza adulterului s-a sfarsit in timpul imparatului Mihail I (811-813).
    Legat de aceasta ratacire Sfantul Teodor Studitul i-a scris egumenului Teofil urmatoarele: „Cumplita cacodoxie a fost dogmatizata in Biserica noastra — insasi erezia adulterina — care, impreuna cu schimbarea Evangheliei, a dezlegat şi dumnezeiestile canoane prin— dezvinovatirea celui ce a unit prin adulter [si] care a fost caterisit de ele…. stiind ca este erezie, sa fugi de erezie, adica de eretici, incat nici sa te impartasesti cu ei, nici sa-i pomeneşti la dumnezeiasca liturghie, in preasfanta ta manastire. Fiindca cele mai mari amenintari spuse de sfinti zac asupra celor ce se invoiesc, chiar numai sa-I primeasca la masa. Si daca ar zice cuviosia ta cum de nu am spus aceasta mai inainte de robie, ba ca si noi i-am pomenit pe cei din Bizant, aceea sa stie ca [atunci] nu fusese sinod, nici era pronuntata anatema si dogma cea rea. Si mai inainte de acestea nu era sigur daca trebuia sa ne departam cu totul de cei faradelege sau numai sa fugim de impartasirea pe fata cu ei, dar sa-i pomenim [totusi], printr-o iconomie cuvenita, pana la o vreme. Dar cand necredinta eretica a iesit limpede pe fata si a fost data la aratare prin sinod, trebuie de acum sa-ti arati pe fata evlavia ta, impreuna cu toti ortodocsii, prin faptul de a nu te impartasi cu cei rau credinciosi, nici sa pomenesti pe vreunul din cei aflati in sinodul cel adulter sau care cugeta la fel cu el [cu sinodul adulter].” Iar in scrisoarea catre Naucratie: „ (dacă episcopul nu s-a aflat in sinodul adulter si il numeşte adunatura mincinoasa, dar il pomeneste pe mitropolitul sau care s-a aflat in acel sinod, daca deci trebuie sa ne impartasim de la un preot al [acelui] episcop ortodox) am raspun si in alte [dati], in scrisorile catre Evod, ca: Pentru iconomie, trebuie [sa ne impartasim], numai el sa nu liturghiseasca impreuna cu ereticii. Caci nu e nimic, de vreme ce il pomeneste pe episcopul ortodox, chiar daca acela, de frica, il pomeneste pe mitropolitul sau eretic… Dar daca [preotul] pomeneste vreun episcop eretic, chiar daca [preotul] are vietuire fericita, chiar daca e ortodox, trebuie sa ne departam de dumnezeiasca impartasanie; dar cand e vorba de masa de obste — de vreme ce doar acolo [la liturghie], din frica, il pomeneste [pe episcopul eretic] —, ar putea fi acceptat [acel preot] sa binecuvinteze si sa cante cu noi, dar numai daca nu a slujit, nici nu a avut constient partasie nici cu eretic, nici cu episcopul sau, nici cu vreun altul [de acest fel]. Daca cineva mananca in chip nepasator cu cel ce a binecuvantat adulterul, sau cu alt eretic, sa ne pazim sa nu mancam impreuna cu unii ca acestia, chiar daca ei fataresc ortodoxia.”
    Astfel Sfantul Teodor Studitul, din momentul in care„ necredinta eretica a iesit limpede pe fata si a fost data la aratare prin sinod”, a rupt comuniunea cu sustinatorii acestei rataciri, inainte de condamnarea data de un sinod orthodox .
    Asa facuse si Sfantul Vasile cel Mare fata de pnevmatomahi, din clipa cand erezia a devenit clara, si dupa mustrarea acelora, a rupt comuniunea cu ei, iar tainele acestora le-a considerat forme fara fond, inainte de pronutarea unui sinod orthodox in legatura cu ei. La fel a procedat si Santul Sava cel Sfintit cu ereticii dovediti, l-a pus pe ereticul Sever al Antiohiei si pe adeptii acestuia in afara comuniunii cu Biserica mai inainte de condamnarea lor de catre un sinod orthodox.
    Tot Sfantul Teodor Studitul arata de ce nu trebuie sa ne impartasim de la un preot care are comuniune cu un arhiereu eretic: „ mi-ai spus ca te-ai temut sa-i spui preotului tau sa nu-I pomeneasca pe ereziarh la liturghie . Ce sa-ti spun acum despre acest lucru nu vad, decat ca intinare are impartasania din singurul fapt ca il pomeneste [pe ereziarh], chiar daca ortodox ar fi cel ce face Sfanta Liturghie”.

  3. In conferinta in care Părintelui Theodoros Zisis, explica motivul pentru care nu a participat la sinaxa ortodoxă din Oreokastro de pe 4 aprilie spune ca : „Părinții aghioriți au argumentele lor în legătură cu acrivia, invocă pe Sf.
    Theodor Studitul (care și el a făcut iconomie). Și noi am aplicat iconomia. În timpul Sf. Theodor Studitul (care a fost zelot) au fost și alți sfinți, precum Sf. Tarasios și Sf. Nikiforos (care au fost iconomi).”
    Aceasta afirmatie este inexacta, se stie ca patriarhul Tarasie a aplicat iconomia in cazul ratacirii adulterine,o anumita iconomie a facut si Sf. Theodor Studitul pana la „sinodul adulterin ” din 809 dupa care a incetat aceasta iconomie, ori patriarhul Tarasie a decedat in 806; de unde stie Părintelui Theodoros Zisis ca Sf. Tarasie daca ar fi apucat acel sinod n-ar fi luat aceeasi decizie ca si Sf. Theodor Studitul, renuntand la iconomie?!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button