Povestea celor care au venit la biserică să-l vadă pe cel rău

Author:

Vă invităm să ne urmăriți pe o altă pagină de Facebook, căci cea veche este inutilă fiind obturată de algoritmii lui Zuckerberg. Noua pagină poate fi accesată AICI.

Într-o alocuțiune pe care a rostit-o în fața credincioșilor Parohiei Dochia din Neamț, vicarul administrativ al Arhiepiscopiei Iașilor, părintele iconom stavrofor Marian Timofte, a povestit o pildă despre un preot care, pentru a-și atrage credincioșii la biserică, i-a anunțat că duminica următoare urmează să vină la slujbă… diavolul însuși. Poporul, care nu prea frecventa biserica, a dat buzna în duminica următoare pentru a-l vedea pe necuratul, prilej pentru părintele respectiv să le atragă îndurerat atenția că, atunci când la biserică i-a chemat să-L vadă pe Dumnezeu, nu au venit, în schimb nu au rezistat tentației de a-l vedea pe cel rău.

Această pildă cu tâlc le-a spus-o părintele vicar unor săteni adunați în biserică în număr mult mai mare ca de obicei să-l vadă pe noul preot paroh, instalat de o delegație a Mitropoliei Moldovei și Bucovinei, după ce fostul preot paroh, Părintele Vasile Savin a fost revocat/destituit din oficiul de paroh, de ziua sa de naștere, la două săptămâni după ce a întrerupt pomenirea ierarhului părtaș la erezia din Creta. Din informațiile care au circulat, unii dintre cei prezenți în biserică erau foști enoriași ai noului preot paroh, veniți dintr-un sat apropiat.

Încă de la prima oră a dimineții, o suită impresionantă a MMB, din care făceau parte preotul inspector Florin Chirilă, protopopul de Piatra Neamț, preot Valentin Tofan, secretarul protopopial, preot Ciprian Timofte, vicarul administrativ, preot Marian Timofte, preotul paroh numit și alți preoți, a sosit la biserica parohială din Dochia, unde a fost instalat oficial un preot paroh pomenitor, adus să îl înlocuiască pe Părintele Vasile Savin.

Alături de cei de la MMB a sosit și un dispozitiv impresionant de jandarmi, veniți să mențină ordinea publică. Întrebați cine i-a chemat, jandarmii au dat de înțeles că au venit ca urmare a „mediatizării evenimentului, însă e greu de crezut că Jandarmeria ar fi putut ști că în curtea bisericii se vor afla vreo sută de credincioși veniți să îl sprijine pe Părintele Vasile. Mai credibilă este varianta vehiculată că MMB ar fi anunțat încă de vineri poliția locală că duminică vor avea loc tulburări cauzate de instalarea noului preot.

Tot de la prima oră a dimineții, prezenți la Dochia au fost și cei ce nu au venit să-l vadă pe noul preot, nici alaiul MMB – credincioși din parohie, din împrejurimi și din alte zone ale țării, veniți să îl susțină pe Părintele Vasile Savin, care a refuzat să coliturghisească cu soborul celor aflați în comuniune cu ierarhul părtaș la erezie, preferând să se roage alături de cei ce au venit să îl susțină, să cânte imnuri creștine ortodoxe și să stea în frigul pătrunzător de afară.

Cei aproximativ o sută de credincioși ortodocși veniți să își manifeste solidaritatea cu părintele și dezacordul față de modul în care MMB înțelege să înăbușe conștiința mărturisitoare a unui preot au îndurat patru ore de frig, într-o atmosferă de rugăciune, cântând și rugându-se lui Dumnezeu să nu uite Biserica Sa ortodoxă și să o izbăvească de erezia ecumenistă, pe care a adus-o sinodul din Creta, iar delegația MMB a implementat-o astăzi în biserica din Dochia.

Așa cum i-au asigurat pe jandarmi, pe parcursul întregii zile nu s-a semnalat nici cel mai mic incident, arătând că cei ce au venit în sprijinul Părintelui Vasile sunt creștini ortodocși iubitori de pace și armonie, capabili să își apere credința cu deplină demnitate și responsabilitate.

La un moment dat, și-au făcut apariția și televiziunile Kanal D, Antena 1 și postul local 1Tv. Kanal D și Antena 1 au intervievat credincioșii prezenți în curtea bisericii și i-au adresat câteva întrebări și Părintelui Vasile, la care acesta a dat răspunsuri pline de smerenie, dragoste și duh ortodox.

După terminarea Sfintei Liturghii, vicarul administrativ, preot Marian Timofte, a ținut cuvântul în care le-a spus oamenilor pilda despre cei ce au venit la biserică să îl vadă pe diavol și a încercat să combată relatările de presă conform cărora părintele ar fi fost alungat din biserică sau destituit.

Părintele vicar nu a reușit însă să spună de ce toate ușile dependințelor bisericii (trapeza, magazii etc.) erau încuiate și sigilate, de ce fostului paroh i s-au luat toate cheile și a fost tratat ca o persoană nedemnă de încredere.

Nu a reușit părintele vicar să spună nici cum se face că părintele paroh Vasile Savin a fost revocat din funcție fără nicio explicație, în condițiile în care articolul 49 din statutul BOR, invocat de către Decizia de revocare din funcție și de numire în funcția de preot II, precizează că Chiriarhul poate face revocarea din funcție „având în vedere calitatea activității desfășurate”, adică o evaluare negativă a activității, art. 88, litera o), invocat de asemenea de către Decizia MMB, impune Chiriarhului ca revocarea personalului să se facă în ședințe de Permanență a Consiliului eparhial, cu respectarea normelor bisericești în vigoare, adică nu arbitrar, după bunul plac, iar litera x) a articolului, menționată de Decizie, prevede: „în cazuri de vinovăție gravă, poate opri de la săvârșirea celor sfinte personalul clerical din eparhia sa, și dispune, fără întârziere, cercetarea cazului”.

De ce s-au invocat toate aceste temeiuri, dacă revocarea s-a desfășurat în baza unei cereri personale a părintelui Vasile, așa cum susține părintele vicar? De ce MMB a decis să soluționeze abia acum, după ce Părintele Vasile a întrerupt pomenirea ierarhului părtaș la erezie, o pretinsă cerere făcută în urmă cu doi ani, despre care părintele susține că nu există la secretariatul protopopial? De ce Decizia mitropolitană nu face nicio referire la această pretinsă cerere personală a părintelui, nici la ședința de Permanență a Consiliului eparhial, în care s-a decis revocarea din funcție? Cum se face că această cerere a părintelui nu a fost discutată în prealabil cu acesta, să se constate dacă părintele dorește să mai primească un paroh după doi ani de la presupusa cerere nerezolvată? Dacă totul a fost un gest prin care i s-a îndeplinit Părintelui Vasile o rugăminte mai veche, cum se face că Părintele a fost atât de neplăcut surprins de „atenția” cu care MMB i-a îndeplinit cererea? Și poate cea mai importantă întrebare a zilei: Cum se face că nimeni din delegația MMB nu a rostit nici măcar un cuvânt despre întreruperea pomenirii ierarhului de către Părinte, iar Înaltpreasfințitul s-a grăbit să-i rezolve o cerere uitată de doi ani, în condițiile în care pe toți ceilalți preoți nepomenitori i-a destituit sau i-a oprit de la slujire pentru mărturisirea lor?

La niciuna dintre aceste întrebări nu a răspuns părintele vicar, lăsând loc interpretării de bun-simț că de fapt motivul revocării a fost înteruperea pomenirii ierarhului.

După discursul părintelui vicar, a ținut un cuvânt Părintele Vasile, în biserică, în fața credincioșilor, cărora le-a mulțumit pentru toți cei 19 ani în care au fost împreună, le-a cerut iertare și i-a îndemnat să refuze ecumenismul, indiferent sub ce forme, pretins ortodoxe, s-ar prezenta el. Cuvântul său a fost bine primit de majoritatea audienței.

Evenimentul de azi are loc într-o zi în care Biserica îl prăznuiește pe Sf. Grigorie Palama, care a înterupt pomenirea ereticului Ioan Calecas, a fost caterisit pe nedrept, a continuat să slujească și a fost ulterior canonizat ca sfânt al Bisericii, luptător contra ereziei papistașe a harului creat, pe care a și condamnat-o sinodal.

3 thoughts on “Povestea celor care au venit la biserică să-l vadă pe cel rău”

    1. Despre ce Părinte este vorba, de la care parohie ?, că eu nu am auzit până acum de vreun preot nepomenitor la noi în judeţ – şi tare m-aş bucura să ştiu că este măcar unul care se opune acestei IUDE de pseudoepiscop !

      Doamne ajută !

  1. PR Marian Timofte , parintele din pilda pe care ai spus-o a fost MARELE MITROPOLIT BARTOLOMEU ANANIA , pe care , vad ca nu ai curaj sa-i pronunti numele

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

X