Citez din articolul Eric Schmidt: Google gets close to ‘the creepy line’:
Eric Schmidt, CEO-ul Google, a descris politica propriei companii: „Politica Google este aceea de a ajunge până la limita înfiorătorului şi nu să o depăşească”.
Schmidt vorbea la întâlnirea The Atlantic despre posibilitatea unui implant Google – un micro-chip sub piele care te va urmări şi va furniza acces web facil. Aceasta, a spus Schmidt, era probabil peste „graniţa înfiorătorului”.
Cu toate acestea, a spus în continurea acestui lucru: „Cu permisiunea ta, ne dai mai multe informaţii despre tine, despre prietenii tăi şi ne putem îmbunătăţi calitatea căutărilor noastre. Nici nu trebuie ca tu să tastezi ceva. Ştim unde eşti. Ştim unde ai fost. Putem şti mai mult sau mai puţin la ce te gândeşti”.
Unii ar putea să susţină că şi aceasta întrece măsura „înfiorătorului”, dar Google îţi va citi gândurile „cu permisiunea ta”, ceea ce este o uşurare.
Schmidt are antecedente cu privire la declaraţii care captează atenţia şi care sunt citabile, despre furişarea tot mai mare a Google în vieţile noastre. A existat momentul în care el a spus: „Dacă faci ceva ce nu vrei să afle toată lumea, poate nu ar trebui să faci acel lucru”. Recent, a sugerat că tinerii s-ar putea ca în viitor să-şi schimbe numele pentru a scăpa de trecutul lor ce poate fi căutat pe Google.
Luna trecută a murmurat criptic ceva în legătură cu faptul că au „alte căi” de a accesa informaţiile de pe Facebook dacă reţeaua socială nu-i dă voie lui Google să o indexeze.
Comentariile Schmidt sună adesea ca cele ale unui om care vorbeşte tăios şi cumva că spune ceva mai multe decât ar fi trebuit. Poate că asta sunt ei dar nu sunt sigur. Am petrecut nişte timp cu Schmidt la începutul acestui an şi de atunci l-am auzit repetând şi în alte interviuri – aproape cuvânt cu cuvânt – răspunsuri pe care mi le-a dat şi mie. Cred că Schmidt s-a gândit foarte atent la aceste probleme şi este foarte categoric cu privire la mesajul pe care vrea să-l transmită.
Google face nişte produse minunate. Le folosesc pe multe dintre ele, inclusiv Gmail, Google Reader şi, bineînţeles, funcţia de căutare. Cu toate acestea, atitudinea lor cu privire la informaţiile noastre confidenţiale este un motiv de îngrijorare, nu în ultimul rând pentru că Google are tendinţa de a-şi face serviciile pe modelul „dezabonare”, mai degrabă decât „înscriere” [adică îţi oferă opţiunea să te dezabonezi dacă nu îţi place serviciul pe care ţi-l oferă implicit, nu te invită să te înscrii la acel nou serviciu dacă îţi place – n.tr.], ceea ce înseamnă că permisiunea despre care vorbeşte Schmidt va fi dată implicit.
În timp ce Google este onest despre a voi să „ajungă la limita înfiorătorului”, li s-ar potrivi de asemenea dacă această limită ar putea fi împinsă înapoi. Comentariile lui Schmidt joacă un rol mic în ajutarea acestui proces. Aş paria că într-o decadă limita va fi împinsă şi mai departe. Între timp, totuşi, vor fi tot mai multe acţiuni în justiţie şi proteste pe măsură ce Google obţine ceea ce vrea.
Este tentant să sugerezi că Eric Schmidt ar trebui să tacă şi nu să agite apele la fiecare câteva luni, dar cred că el ştie exact ceea ce face.
Cititi va rog si:
Seful executiv GOOGLE: doar imoralii sunt secretosi …
CEO GOOGLE: ANONIMITATEA pe INTERNET este UN LUCRU PERICULOS iar guvernele ii vor cere sfarsitul …
GOOGLE: orice utilizator este urmarit in numele unui serviciu mai bun
VIDEO: Google şi CIA monitorizeaza internetul pentru a va prezice viitorul …
Criticii spun că Google ne invadează confidenţialitatea cu Noul Serviciu Buzz
Companie membra Council on Foreign Relations, Google a fost fondata de evreii Sergey Mikhailovich Brin (1973 -) si Lawrence Edward „Larry” Page (1973 –).
Fratele ultimului, Carl Victor Page, Jr., a fost co fondator eGroups, vanduta mai tarziu catre Yahoo!
Eric E. Schmidt, Chairman si Chief Executive Officer Google este participant intruniri Bilderberg Group.