Oamenii de știință, uimiți în continuare de corpul uman: sursele a zeci de substanțe chimice nu pot fi identificate

Cercetătorii de la Universitatea din California, San Francisco, au elaborat o metodă inovatoare de screening pentru detectarea mai precisă a substanțelor chimice din organismul uman.

Într-un studiu recent, această tehnică a identificat peste 100 de substanțe chimice, inclusiv 50 care nu fuseseră niciodată raportate anterior în corpul uman.

Echipa de cercetare a început să dezvolte acest proces de screening cu scopul de a evalua concentrațiile diferitelor substanțe chimice la femeile însărcinate. Probele relevante de sânge de la mame și de sânge din cordonul ombilical au fost studiate cu ajutorul unor tehnici numite spectrometrie de masă prin cromatografie lichidă în tandem și spectrometrie de masă cvadrupolară.

Cromatografia

Aceasta este denumirea comună a metodelor de separare a amestecurilor bazate pe viteze diferite de mișcare a componentelor lor în fazele staționare și mobile. Cromatografia poate fi utilizată pentru a analiza sângele în vederea detectării de substanțe chimice.

Spectrometrie de masă

Această metodă este utilizată pentru a analiza substanțele chimice prin măsurarea ionilor produși atunci când acestea se descompun. Spectrometria de masă poate determina cu exactitate compoziția compușilor chimici din sânge.

Metode imunochimice

Aceste metode se bazează pe utilizarea anticorpilor pentru a detecta și măsura substanțe chimice specifice în probele de sânge. Exemple de astfel de metode sunt testul imunoenzimatic (ELISA) și testul radioimunologic (RIA).

Rezonanță magnetică nucleară (RMN)

Această metodă utilizează un câmp magnetic și unde de frecvență radio pentru a crea imagini ale structurilor interne și ale compoziției probelor. RMN poate fi utilizată pentru a analiza compoziția compușilor chimici din sânge.

În total, studiul s-a concentrat asupra a 109 substanțe chimice unice din probele de sânge. Conținutul a jumătate dintre acestea în corpul uman nu fusese niciodată raportat înainte, iar 42 au fost etichetate drept „substanțe chimice misterioase”, ale căror surse în mediul înconjurător erau necunoscute.

„Aceste substanțe au fost probabil prezente la om de ceva timp, dar numai tehnologia noastră a ajutat în sfârșit la identificarea lor”, explică Tracy Woodruff, unul dintre autorii noului studiu.

„Este alarmant faptul că vedem în continuare că anumite substanțe chimice sunt transmise de la femeile însărcinate la copiii lor, ceea ce înseamnă că unele substanțe chimice pot fi prezente la noi timp de mai multe generații”.

Multe dintre substanțele chimice găsite pot fi asociate cu anumite produse, cum ar fi cosmeticele, produsele farmaceutice, pesticidele și substanțele ignifuge.

Cu toate acestea, o serie de substanțe chimice identificate erau relativ necunoscute: nu era clar la ce erau folosite și cum anume ajungeau în corpul uman.

De exemplu, o substanță chimică a fost identificată ca fiind LL-D-253alpha. Cercetătorii spun că nu se știe aproape nimic despre acest compus, iar în prezent, utilizarea sa în industrie rămâne, de asemenea, un mister.

Studiul nu menționează potențialele efecte nocive ale acestor expuneri chimice. Oamenii de știință subliniază că o constatare cheie a studiului este lipsa unei protecții adecvate din partea legii și necesitatea ca producătorii să emită standarde analitice, astfel încât substanțele chimice prezente în organismul oamenilor și în mediul înconjurător să poată fi urmărite rapid până la sursele lor.

Mâncare: Substanțele chimice pot fi prezente în alimente ca urmare a utilizării pesticidelor, erbicidelor, conservanților, coloranților, antibioticelor și a altor aditivi în agricultură și în prelucrarea alimentelor.

Apă: Poluarea chimică a apei poate fi cauzată de emisiile de deșeuri industriale, de utilizarea de substanțe chimice în agricultură, precum și de procesele tehnice și de apele reziduale.

Aer: Aerul poate conține substanțe chimice datorate emisiilor industriale, emisiilor auto, fumului de la focuri, fumului de țigară și multe altele.

Medicamente: Unele substanțe chimice pot pătrunde în organism prin intermediul produselor medicale, cum ar fi vitaminele, antibioticele și alte medicamente.

Prin piele: Substanțele chimice pot fi absorbite prin piele prin contactul cu suprafețe contaminate, inclusiv prin utilizarea de substanțe chimice de uz casnic, cosmetice, detergenți și alte produse.