Care este semnificația din spatele clipului „Supplies” al lui Justin Timberlake? De ce există oameni care se închină unei piramide illuminati? Iată o privire la simbolismul intens al videoclipului muzical „Supplies”.
„Supplies” ne înfățișează un Justin Timberlake și interesul iubirii lui – interpretat de actrița mexicană Eiza Gonzalez Reyna – alergând de jur-împrejur și făcând tâmpenii într-o societate distopică. În timp ce decorurile sunt oarecum futuriste, temele abordate sunt foarte actuale (2017): #MeToo, rasismul, imigrația, feminismul, Harvey Weinstein, Black Lives Matter (n.t.: se referă la mișcarea cu același nume, în traducere „viața negrilor contează”) și, bineînțeles, Donald Trump.
În cea mai frapantă scenă a videoclipului, o mulțime de oameni se închină unei piramide gigantice illuminati care emite lumină. Apoi, Reyna, care joacă rolul unui lider rebel, o aprinde. Mai târziu, lumea pare a fi în ruine. Ce se întâmplă? Videoclipul este un apel pentru o revoltă? Este Justin Timberlake acum un răufăcător, rebel, scandalagiu?
Nu chiar. videoclipul este de fapt un apel pentru … a nu face nimic. Este pur și simplu parte a valului gigantic al mass-mediei, care definește ce poate și trebuie discutat și ce poate și trebuie să fie sărbătorit. Face parte din tehnica de comunicare numită „agenda-setting” (stabilirea agendei):
„Stabilirea agendei înseamnă crearea conștientizării și preocupării publicului cu privire la problemele proprii ale mass-media. De asemenea, stabilirea agendei descrie modul în care media încearcă să influențeze spectatorii și să stabilească o ierarhie a prevalenței știrilor. Două ipoteze de bază stau la baza celor mai multe cercetări privind stabilirea agendei:
– presa și mass-media nu reflectă realitatea; ele filtrează și modelează;
– concentrarea mass-mediei asupra câtorva aspecte și subiecte îi determină pe cei din public să perceapă aceste aspecte ca fiind mai importante decât alte probleme.
Aceste declarații de bază au fost stabilite prin măsurarea modificărilor preferințelor (prevalențelor), prin utilizarea de sondaje în prezența unei acoperiri mai frecvente cu știri. „
– Wikipedia, „Agenda-Setting”
Sunt o grămadă de acțiuni în agenda stabilită prin intermediul Supplies. La fel ca multe alte videoclipuri scoase în acest timp, ajută la definirea lucrurilor la care ar trebui să aibă grijă masele (sau de care să fie obsedate) în zilele acestea. Cu toate acestea, pentru a ajunge la tineri, stabilirea agendei este îmbrăcată ca revoltă împotriva unui sistem opresiv. Dar nu există nici o „revoltă” actuală, doar o marionetă din industrie care face ceea ce i se spune dinspre camerele de filmat. Apoi, își încasează cecul din înregistrările RCA (casa de discuri) și se întoarce în conacul său.
Veșnicul păpușel
Justin Timberlake și-a început cariera în show-business la vârsta de 11 ani, în calitate de membru al clubului Mickey Mouse, alături de câteva vedete din industrie.
Această ediție a clubului Mickey Mouse i-a inclus pe Justin Timberlake, Britney Spears, Christina Aguilera și Ryan Gosling.
Timberlake s-a aflat apoi pe super-firmament, ca lider al trupei de băieți NSYNC.
Coperta albumului „No Strings Attached” prezintă grupul (inclusiv pe Justin) ca pe niște păpuși cu sfori.
În 2002, Timberlake și-a lansat cariera solo. Încă o dată, arta albumului era foarte simbolică.
Îmbrăcat într-o ținută inspirată din filmul „Portocala mecanică”, Timberlake face semnul 666 cu un singur ochi, al pionului din industrie
Coperta ultimului său album prezintă un semn subtil (dar totuși foarte prezent) cu un singur ochi.
Cu o săptămână înainte de lansarea „Supplies„, Timberlake a lansat „Filthy„, un video care ni-l înfățișează ca fiind înlocuit de … un robot dansând.
În „Filthy”, Timberlake se află în spatele scenei, în timp ce un substitut de-al său robot (destul de înfiorător) efectuează mișcări sexy de dans cu dansatori umani. În cele din urmă, el captivează mulțimile, de vreme ce toată lumea ovaționează robotul.
Conceptul videoclipului amintește oarecum de filmul Metropolis, unde Maria – lider al poporului – este înlocuită de un android pentru a executa ordinele elitei (despre acest film se poate citi mai mult aici).
La sfârșitul lui Filthy, Timberlake „se virusează” și dispare. A fost doar o proiecție? A fost înlocuit cu androidul?
Totul din cariera lui Timberlake arată că el este în slujba industriei și nimic nu s-a schimbat cu ultimul său album. El încă semnează cu casa de discuri RCA deținută de elită și, ca atare, orice lucru pe care îl realizează este perfect în conformitate cu agenda elitei.
Supplies
Spre deosebire de „Filthy” (în care timp patru minute se vede de fapt dansul unui robot), în „Supplies” se întâmplă multe. De-a lungul acestei rafale de mesaje și simbolism, este comunicat un mesaj de bază: acesta este că trebuie să fi furios pentru a fi considerat „trezit”.
Mai precis, este vorba de a se concentra asupra unor probleme specifice, de a le încadra într-o chestiune specifică și de a le impune o „soluție” social-politică specifică.
La începutul acestui video, Justin urmărește mai multe ecrane simultan, toate afișând evenimente din ultimul an: Trump, Harvey Weinstein, demonstrații anti-rasism, controlul armelor, împușcăturile din Vegas etc.
Scena pare să facă trimitere la filmul SF din 1976, „The Man Who Fell to Earth” (Omul care a căzut pe Pământ ), în care un extraterestru (jucat de David Bowie) urmărește simultan 12 TV-uri în timp ce devine alcoolic.
După ce a absorbit tot din mass-media, Justin pleacă afară unde se întâmplă niște lucruri ciudate.
AmeriKKKa scris cu 3 K simbolizează Ku Klux Klan-ul , organizația rasistă cunoscută.
Este un FTM inversat, care promoveaza religia huliudiana.
Corectie: crack este cocaina baza libera ce se fumeaza.
Si iata ca JT este si impotriva vaccinarii obligatorii; agenda lui este exact precizata in nota la articol – NOM contra fNOM:
http://yournewswire.com/justin-timberlake-mandatory-vaccination/