Pentru elevii de la uman, real și tehnologic, disciplinele „Geografie” și „Istorie” au fost eliminate din trunchiul comun, la clasele a XI-a și a XII-a, potrivit proiectului de planuri-cadru de liceu, document pus în consultare publică de Ministerul Educației, citat de EduPedu.
La unele specializări, aceste două discipline apar la „curriculumul de specialitate”, în ultimii doi ani de liceu.
În schimb, elevii din acești ani terminali vor fi obligați să învețe „Istoria Evreilor, Holocaustul” și „Istoria Comunismului”, potrivit proiectului noului ministru, Daniel David.
Singurele specializări în care se păstrează aceste materii sunt „Științe sociale” și la cea de „Filologie”. Proiectul este în dezbatere publică până pe 6 martie.
Ce înseamnă trunchi comun și curriculum de specialitate, potrivit proiectului Ministerului Educației
„Trunchiul comun (50%), prevăzut în legislație, asigură competențele de bază (cultură generală) și contribuie la formarea competențelor-cheie (inclusiv la alfabetizarea funcțională). Ponderea sa scade de la clasele IX/X (65%) la clasele XI/XII (35%). Reprezintă suport fix pentru cultura generală. Majoritatea disciplinelor/temelor sunt în legătură cu examenul național de bacalaureat (obligatorii/la alegere). Trunchiul comun include 15 discipline la fiecare dintre clasele IX/X (la care se adaugă, după caz, limba și literatura maternă), distribuite în toate cele 7 arii curriculare, respectiv 9 discipline la fiecare dintre clasele a XI/XII (la care se adaugă, după caz, limba și literatura maternă), distribuite în 5 arii curriculare”.
„Curriculumul de specialitate (35%), ca dezvoltare inovativă, asigură competențele de specialitate, generale și specifice, proprii unui profil și unor specializări/calificări profesionale, înlocuind segmentul reprezentat de curriculumul diferențiat, prezent în actualele planuri-cadru în vigoare, aducând și aport la formarea competențelor-cheie. Ponderea sa crește de la clasele IX/X (25%) la clasele XI/XII (45%).
Este suport semiflexibil pentru cultura de specialitate și include două componente: (1) componenta fixă (între 77-100%, reprezentând 8-13 ore) și (2) componenta flexibilă (între 0-23%, reprezentând 0-3 ore, care pot personaliza specializarea); procentele de 0% și 100% se referă la filierele vocațională și tehnologică, unde curriculumul de specialitate este fix, odată aleasă filiera/specializarea. Unele discipline/teme sunt în legătură cu examenul național de bacalaureat (obligatorii/la alegere).”
Prostovanul asta care se crede rector nu e decat o jivina antiromaneasca.
Este distrugerea actului de identitate al poporului român pentru că asta înseamnă Istoria României.
Și mai este un cadou pe care lipitorile aflate ilegal la conducerea țări îl fac lui Benjamin Netanyahu cu câteva zile înainte de vizita acestuia la Washington, în SUA. Netanyahu trebuie să-i transmită lui Donald Trump că actuala conducere ilegală a României este în stare să-și vândă mama, tata, frații, surorile, întreg poporul român pe doi lei, numai să le fie îngăduit să-și păstreze funcțiile și ciolanul.
Colcăie de trădători casa Românească!!!!
Cum îl cheamă pe scurtatul de puță de e în capula masa Educației ?! Ah, da, e din tribul (h)ales ! Ce mai vreți, șerbilor?! Plecați în bejanie, că aici tre* să vină (h)aleșii ! Dacă ați uitat de coase, țepe și furci…
Despre furturile de identitate
Observ că furtul de identitate a poporului român a devenit de câteva secole o preocupare constantă a unora care vor să fie stăpâni pe aceste meleaguri. Mai întâi, aceștia s-au lovit de istoria noastră, așa că au pus la cale falsificarea acesteia. Învățații noștri chiar au crezut că ,,de la Râm tragem”, după cum scria Grigore Ureche. Această minciună țintea și distrugerea Ortodoxiei din aproape în aproape, din interior, prin cei școliți în Apus. În locul unui popor demn, care a fost leagăn al unei civilizații străvechi, eram învățați să credem că am fost atât de slugarnici și ticăloși, încât am învățat limba cuceritorilor noștri în 165 de ani, adica intre anii 106 si 271! Cu dialecte, cu regionalisme cu tot!
Un alt mod de a ni se fura identitatea este distrugerea monumentelor istorice și văduvirea muzeelor noastre de piese care atestă rolul strămoșilor noștri în cultura lumii. Recentul furt de exponate din aur reprezintă un atentat la identitatea poporului român. Se dorește să existe cât mai puține dovezi care să vorbească peste timp urmașilor noștri despre înaintași. După logica lumească, asta ne-ar face mai vulnerabili și mai umili, lucru convenabil pentru mințile bolnave care vor să ne trateze ca pe niște sclavi în propria țară.
După logica divină, lucrurile nu stau chiar așa. Atunci când un popor întreg se izbește de necazuri mari, dacă învață să se pocăiască și să se roage, e salvat. Dușmanii noștri știu asta și au inventat erezia ecumenistă, adică și falsificarea credinței. Iar prin ,,vaccinurile” cu nanotehnologie și prin digitalizarea persoanei, vor să falsifice și omul! Adică să ne rupă ireversibil legătura cu Dumnezeu! Practic, poporul român este încercat ca argintul în topitorie, așa cum au profețit unii Sfinți. Vom trece examenul?
Mai nou, se dorește eliminarea din trunchiul comun a Istoriei și a Geografiei la clasele a XI-a și a XII-a. Ce se pune în loc? Studierea Holocaustului, firește! Și e foarte grav că există profesori români care predau istoria Holocaustului. Prin astfel de proiecte, se dorește ca tinerii noștri să învețe că trebuie să ne fie rușine de trecutul nostru, că suntem niște criminali buni de plată pe vecie pentru faptele noastre… Toată dăscălimea ar trebui să protesteze față de aceste atentate grosolane la identitatea poporului român; și elevii și părinții lor care văd cum se strică sarea despre care vorbea Hristos, iar lumea se autodistruge prin știința falsă și prin păcate. Robia unui popor face parte, totuși, din pedagogia divină. Cu toții trebuie să avem în vedere și acest lucru. Dumnezeu este singurul care poate interveni dacă are pentru cine…
În calitate de creștini, avem și o patrie cerească, dar care se ,,cucerește” cu greu. Dacă o vom câștiga pe aceea, cred că Dumnezeu ne va ocroti în această țară. Mucenicii și-au dat viața pentru Hristos spunând în fața lui Dumnezeu, a Sfinților și a Îngerilor: ,,Sunt creștin!” Noi ce vom face acum, când se dorește să ni se fure și identitatea de creștin și să ni se dea o identitate electronică? Să spunem această rugăciune cu teama de a nu fi considerați și noi vrăjmași ai lui Dumnezeu prin păcatele noastre ori prin supunerea față de legile antihristice:
,,Să învie Dumnezeu şi să se risipească vrăjmașii Lui şi să fugă de la faţa Lui cei ce-L urăsc pe Dânsul. Să piară cum piere fumul; cum se topeşte ceara de faţa focului, așa să piară diavolii de la faţa celor ce-L iubesc pe Dumnezeu şi se însemnează cu semnul Crucii și zic cu veselie:
Bucură-te, preacinstită şi de viaţă făcătoare Crucea Domnului, care alungi pe diavoli cu puterea Celui ce S-a răstignit pe tine, a Domnului şi Mântuitorului nostru Iisus Hristos, Care S-a pogorât la iad, a călcat puterea diavolului şi te-a dăruit nouă pe tine, cinstită Crucea Sa, spre izgonirea a tot vrăjmașului.
O, preacinstită şi de viaţă făcătoare Crucea Domnului, ajută-ne cu Sfânta Fecioară Născătoare de Dumnezeu şi cu toți Sfinţii în veci. Amin.”
Sora Pelaghia
https://ortodoxiaincatacombe.ro/despre-furturile-de-identitate/