Ce e in spatele „Vaticanului islamic in mijlocul Albaniei”

Author:

Vă invităm să ne urmăriți pe o altă pagină de Facebook, căci cea veche este inutilă fiind obturată de algoritmii lui Zuckerberg. Noua pagină poate fi accesată AICI.

„Vaticanul islamic în mijlocul Albaniei”, așa au numit deja în mod informal statul suveran care, așa cum a anunțat premierul Edi Rama, va fi dat ordinului religios Bektashi din Tirana. Statul pe care bektașii îl vor primi la Tirana, cu propriile granițe și pașaport, va promova o versiune tolerantă a islamului și „coexistența pașnică” între religii, a anunțat premierul albanez. Președintele Adunării Supreme a Comunității Islamice din Serbia, muftiul Muhamed Jusufspahić, a declarat că Bektashi nu sunt musulmani, dar respectă cultul Aliyah. El explică anunțul primului ministru al Albaniei despre un stat religios în cadrul statului prin ideea de pan-albanism.

„Bektashii nu practică islamul și își vor spune că nu sunt musulmani”, explică Jusufspahić.

„Ei sunt de fapt adoratori ai Aliyah. Ei nici nu postesc Ramadanul, nici nu fac cele cinci rugăciuni zilnice, nici vreunul dintre ritualurile religioase musulmane”, explică muftiul.

El a explicat că faptul că consumă alcool clarifică și mai mult că nu poate fi o versiune tolerantă a islamului, ci mai degrabă bektașivism și aleviism.

„În credințele lor, ei sunt complet identici cu aleviții din Siria, de exemplu. Ca atare, nu putem vorbi despre ei ca musulmani, ca adepți ai islamului”, spune Jusufspahić.

Muftiul Muhamed Jusufspahić spune că nu știe numărul exact de adepți ai bektașismului în zona Kosovo și Metohija, Albania, Macedonia de Nord, Muntenegru, dar a estimat că în acestea sunt între două și trei milioane.

El subliniază că sunt mai puțini în Kosovo și Metohija, unde există un număr semnificativ de musulmani.

Comunitatea Islamică din Albania este un lucru, iar ordinul Bektashi este cu totul altceva, iar numele lor nu merge deloc cu Islamul, explică președintele Adunării Supreme a Comunității Islamice din Serbia.

Bektashi nu poate avea influență în comunitatea islamică, spune Jusufspahić, atunci când nu sunt angajați în islam și explică că sunt destul de mulți dintre ei împreună cu aleviții și afirmă că de-a lungul istoriei, de exemplu, o mare parte a armatei otomane era din ordinul Bektashi.

„În lume, ca lobbyiști, ei pot fi puternici, dar numai pentru că sunt în mod explicit împotriva islamului”.

El explică că impunerea lor, în fața islamului, înseamnă lupta împotriva islamului.

Președintele Adunării Supreme a Comunității Islamice din Serbia spune că atât suniții, cât și șiiții îi consideră pe bektași ca fiind apostați.

El spune că obiectivul lui Edi Rama de a crea un „Vatican pentru Islam” în Tirana este pan-albanismul.

„Au fost destul de puternici în a face lobby pentru independența Kosovo și apoi, prin acele canale, au reușit să obțină puterea acelui grup de lobby”, spune muftiul.

El subliniază că influența lor în Statele Unite ale Americii nu este mică.

„Dar văzut prin contextul noii religii sau, după cum s-ar spune, religiile comune ale lumii, așa cum o promovează, și ceea ce se opun religia monoteistă sau religiile monoteiste, ar putea exista un fel de influență”, spune Jusufspahić, subliniind poziția strategică a Albaniei la Marea Mediterană și faptul că Albania este membră a NATO.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

X