Începutul noului an școlar este un moment plin de emoție și speranță pentru elevi și părinți, dar și de dezamăgire și frustrare atunci când privim în profunzime starea actuală a sistemului de educație din România. Deși în teorie școala ar trebui să fie gratuită și accesibilă tuturor, realitatea demonstrează că aceasta a devenit o povară financiară semnificativă pentru familii și o sursă constantă de inegalitate și ineficiență.
Meditațiile – o condiție nescrisă pentru reușită
Una dintre cele mai mari probleme cu care se confruntă elevii și părinții este presiunea tot mai mare de a recurge la meditații private pentru a reuși în școală. În loc ca școala să fie locul unde copiii învață și se dezvoltă la potențialul lor maxim, aceasta a devenit doar o platformă de recrutare pentru profesorii care își suplimentează veniturile oferind meditații. Astfel, educația de calitate devine un privilegiu rezervat celor care își permit să plătească în plus, iar școala, în loc să fie un spațiu de învățare echitabil, devine un loc al inegalității.
Manuale scumpe și materiale auxiliare
Un alt aspect care dovedește că școala nu este nici pe departe gratuită este costul materialelor educaționale. Manualele școlare sunt adesea scumpe, iar elevii sunt obligați să achiziționeze diverse materiale auxiliare pentru a ține pasul cu cerințele profesorilor. Acest lucru pune o presiune financiară considerabilă pe familii, mai ales pe cele cu venituri modeste, și contribuie la amplificarea discrepanțelor între elevii care își permit să cumpere toate aceste materiale și cei care nu o pot face.
Ghiozdane prea grele și școli insalubre
În fiecare dimineață, copiii se îndreaptă spre școală încărcați cu ghiozdane care cântăresc adesea mai mult decât ei înșiși. Într-o eră a digitalizării, acest lucru este de neînțeles și inacceptabil. Elevii ar trebui să aibă acces la resurse digitale și manuale ușor de folosit, dar în schimb, ei sunt nevoiți să care zilnic kilograme de cărți și caiete, ceea ce afectează sănătatea lor fizică.
Școlile din România sunt adesea într-o stare deplorabilă. În multe cazuri, clasele sunt aglomerate, insalubre, și prost ventilate, iar lipsa resurselor moderne face ca procesul educațional să fie mult sub standardele necesare. Elevii învață pe mai multe schimburi, ceea ce duce la oboseală și scăderea calității actului educațional.
Deși teoretic școala ar trebui să fie gratuită și accesibilă tuturor, realitatea din România arată că educația este departe de a fi un drept garantat. Meditațiile, costurile ridicate ale materialelor școlare, condițiile precare din școli și lipsa unui sistem educațional performant transformă școala într-o provocare zilnică pentru elevi și părinți deopotrivă. Este nevoie de o reformă reală și profundă, care să redea școlii rolul său autentic de promotor al cunoașterii și echității.
Ne străduim să menținem viu acest site și să vă punem la dispoziție informații care să facă lumină în provocările pe care le trăim. Activitatea independentă a OrtodoxINFO funcționează strict cu ajutorul cititorilor, din acest motiv vă cerem acum sprijinul. Ne puteți sprijini printr-o donație bancară sau prin PayPal, completând formularul de mai jos.
cine spune?
meditatiile… conditie necesara?… cui faceti reclama
pai ce face persanalul acolo, ca doar e platiti, are vacante, di tati bre si o mai fac pe suparatii( greve,etc)
Ghiozdane „grele”, dar acu 40 de ani cum era?
hai las-o mai moale .
mai bine vedeti societatea in ansamblul ei.
Toti se preface ca joaca de-a v-ati ascunselea, locurile de munca „adevarate” (perene, cu pensie si alte alea) se da pe bani bunisori de cand odrasla e in clasele mici. Lasa gargara cu meditatiile( ca alea de la yoga?)
Care cunoastere? si care…echitate,- rade si curcile- burse orgasmus, pardon erasmus,? poate vreti sa ziceti
Spune domle de-a dreptul ,diplomele e doar acoperire pt loc de munca dinainte cumparat, ce tot atatea fandoseli, c-o fi, c-o pati. Si asta-i de la inceputurile scolii ca institutie. Crezi ca americanii e prosti ca fac home schooling.