Printre altele, Calinic a decis ca nicicun botez să nu mai fie oficiat fără asistenţa unui preot cu experienţă clericală, informează „adevărul„.
Apoi mai vrea, înainte de fiecare botez, preotul să ceară familiei bebeluşului informaţii despre starea de sănătate a acestuia, dacă e născut prematur, dacă suferă de anumite boli sau sensibilităţi care i-ar pune în pericol viaţa în timpul afundării în cristelniţă.
Ca excepție de la regulă, dacă bebelușul are probleme medicale, este agitat, speriat, plânge foarte tare sau are sub 40 de zile sau când există situaţii speciale (familia nu doreşte afundarea copilului) prin ”pogorământ”, după cum precizează arhiepiscopul Calinic, „săvârşirea Tainei Sfântului Botez se poate face prin turnarea de apă sfinţită, din cristelniţă, pe creştetul copilului. Procedura va consta în introducerea pruncului în apa sfinţită din cristelniţă până în zona gâtului, iar apoi preotul va turna apa sfinţită, de trei ori, peste capul copilului”.
Cum de sfinții Bisericii nu s-au gândit la așa ceva? Marii duhovnici cum de au botezat sute de copii, fără „logica” lui Calinic?
Ca să convingeți că acest ierarh bate câmpii magistral, citiți și alte aberații spuse de el:
ce palarie poarta insul din poza..Stetson?
Pare catolic sau reformat,nicidecum ortodox
Semnati petitia impotriva modificarii Tainei Sf. Botez: http://chng.it/Vbc7nWsq
Distribuiti si semnati petitia, ne apropiem de 500 de semnaturi, dar avem nevoie de aprox 50 000. Patriarhia a fost anuntata cu privire la existenta acestei petitii.
Asta m-am intrebat si eu si numai ortodox nu suna, palaria aia.
E de mai mare jena, individul asta. Mascarici cu palarie.
Pare catolic sau reformat,nicidecum ortodox
Da a găsit motiv să nu se mai boteze copii prin afundare
Astea-s iudele de la sfârșit..
Sigur vorbește la comandă. Scaunul cald și gradele luate cu ușurință își cer acum plata. Sigur este sub presiunea celor care i-au asigurat și încă îi asigură spatele. Sau, altfel spus, ca și acel inspector „mânjit” din filmul „Bahus”, joacă precum i se cântă. Acum se dau pe față toți cei intrați în BOR nu ca păstorii cei buni, adică pe ușă(=Hristos), ci sărind în staulul oilor pe aiurea(instalați cu dedicație sau cu scopuri ascunse). Astfel că se vor da de gol unul după altul.
Botezul facut conform credintei ortodoxe este ca savarsitorul, preot sau episcop, si primitorul Tainei sa aiba credinta ortodoxa, sa se faca prin trei cufundari, iar la fiecare cufunare sa se rosteasca numele unei persoane dumnezeiesti, asa cum a poruncit Mantuitorul si cum au dispus Sfintii Apostoli, cel botezat astfel nu mai poate fi botezat. Chiar daca ar apostazia de la credinta, daca revine la dreapta credinta nu se boteaza, de aceea greseste canonistul Balsamon cand spune ca cei care au fost ortodocsi si cad in erezie, cu referire la erezia pavliciana, trebuie botezati daca se intorc la credinta ortodoxa. Insa orice abatere constienta de la randuiala ortodoxa a Botezului, trebuie sa duca la botezarea celui caruia i s-a facut altfel botezul.
Botezul prin stropire in cazul celor bolnavi (clinici), care se afla in pericol de moarte, daca supravietuiesc se boteaza, potrivit Sfantului Ciprian al Cartaginei cei care cred ca nu este valida stropirea sa-i boteze pe cei care au fost doar stropiti, aceasta fiind valabila si pentru turnare.
Botezarea unei personae aflata in pericol de moarte de catre un mirean, in Rasarit in unele Biserici locale, daca supravietuia era botezat, exista chiar un sinod ce a dat o hotarare locala in acest sens.
Un copil gasit despre care nu se stie daca a fost botezat, se boteaza.
In privinta schismaticilor, cei care cred ca acestia nu au botezul valid ii boteaza, asa cum arata Sfantul Vasile cel Mare, chiar daca Primul Sinodul Ecumenic a hotarat ca trebuie primiti prin mirungere.
Ereticii se boteaza toti, indiferent de erezie, dupa cum arata acelasi Sfant, dar si ceilalti mari Sfinti Parinti. Cele doua asazise canoane, 7 II Ecum. si 95 II Trulan, invocate de ecumenisti, nu sunt autentice, asa cum a aratat Cuviosul Neofit Kavsocalivitul.
Poate a gresit in alte locuri dar aici are dreptate. Nu se poate dovedi ca Hristos s-a botezat altfel decat intrand pana la brau in apa Iordanului. Si apoi, fiind doar o prefigurare a botezului cu Duhul Sfant trebuie sa intelegem ca nu e atat de important. O slujba facuta noului nascut in care se cere acelasi lucru ca la botez ar putea fi suficienta.
Baptismos = cufundare. Daca apelam la logica omeneasca anulam din start toata (toate) religiile si devenim scientologi de carton, limitati la propriul nas si ochelari de cal, fara nici un Dumnezeu. Asta urmariti cu aceste afirmatii?
Să-mi fie cu iertare, dar cum dovedești că Hristos a intrat doar până la brâu (și gândești că astfel Sf. Ioan Botezătorul nu Îl putea afunda complet)? Eu am intrat în Iordan la mal și apa îmi ajungea la piept și am intrat cu capul în apă foarte ușor (nu m-am botezat, evident, sunt botezat ortodox de copil, dar am vrut să intru cu totul în apa Iordanului). Iar pe vremea Domnului probabil nivelul Iordanului era mai mare. Zona Țării Sfinte este într-un proces accelerat de deșertificare. Dovada se vede la Marea Moartă: analizând malul ei se poate observa că nivelul ei a scăzut cu zeci de metri față de acum 2000 de ani. Prin urmare, Domnul a putut foarte ușor intra în apă până aproape de piept, iar Sf. Ioan Botezătorul L-a afundat cu capul în apă. Poate nu de trei ori, pentru că botezul lui Ioan era un botez al pocăinței și nu se făcea în Numele Sfintei Treimi, dar o dată sigur.
Mesajul de sus este pentru Michael.
Vezi tu de asta ne-a lasat Hristos pe mana antichristului. De asta crezi tu ca a venit Dumnezeu pe Pamant, sa ne invete arta scufundarii in apa? Sa devenim cu totii scafandri? Asa va imaginati voi, ca va avea pruncul o viata mai spirituala, daca este bagat cu forta sub apa?
Si de altfel Dumnezeu a ingaduit sa se intample asta ca o mustrare la adresa bisericii deoarece i-a dat pe crestini in mana fiarei la vaccinare. Pastorul nu doar ca a abndonat turma dar a vandut-o…
Este absurd pentru mine sa-si imagineze cineva ca Hristos a intrat sub apa. Si ca parinte in veci nu as fi permis nimanui sa-mi bage pruncul sub apa.
Hristos nu e sub apa ci in Cer si poate cobori si in inimile noastre daca facem voia lui Dumnezeu.
De unde vine salvarea noastra, de la cele ce se vad sau de la cele ce nu se vad?
Cand vom incepe sa ne rugam in Duh si Adevar?
ne puteti spune, va rog, unde anume ati gasit referire la Botezul Domnului in talcuirile si explicatiile Botezului catehumenilor??? Sa luam canonul 50 care este foarte clar cu Talcuirea si subnota sa, spre exemplu. Sfantul Apostol Pavel in Epistola catre Romani spune:„ cați in Hristos ne-am botezat, intru moartea Lui ne-am botezat, asadar impreuna ne-am ingropat cu Dansul prin Botez intru moarte”. Mai departe, mergand pe firul subnotei : „ca cele 3 afundari in apa, pe Domneasca incepatoare moarte a ingroparii de 3 zile si de 3 nopti a lui Hristos, Datatorul de viata sa o urmeze. Si iarasi, osebit, intr-aceea de tot acoperire prin apa s-a luat spre inchipuirea mortii si a ingroparii Celui pururea vecuitor; si de 3 ori pe catehumen adica, ierarhul il boteaza impreuna cu cele 3 afundari si scoateri celui ce se boteaza pe intreitul ipostas al Dumnezeiestii fericiri”…..„caci, ca intr-un mormant aflandu-se capetele noastre in apa, omul cel vechi se ingroapa si afundandu-se jos se ascunde tot deodata. Apoi iarasi iesind noi, cel nou se ridica iarasi”
Afundarea reprezinta de asemenea si pogorarea lui Hristos la iad si iesirea Lui de acolo, dar Talcuuirea vine si conclude : „Caci cu o afundare si scoatere, nici moarte de 3 zile si 3 nopti a Mantuitorului cu intelegere nu se arata, nici taina si cunostinta de Dumnezeu a Sfintei Treimi cu deplinire nu se descopera. Drept aceea si Botezul cel de acest fel, ca unul ce este pustiu si de teologie si de intrupeasca iconomie, este prea PAGANESC, si prea RAU slavitor. Iar cu cele 3 afundari si scoateri, si credința cea intru Sfanta Treime luminat se vesteste, si Moartea cea de 3 zile si 3 nopti, si Ingroparea si Invierea Mantuitorului totodata se inchipuieste”
Deci dupa cum putem observa, toate au un rost, avem sau am avut (candva) aceasta invatatura si toata aceasta invatatura prin Duhul Sfant a fost transmisa, asta este ORTODOXIA, sa fii Orodox inseamna sa ITI ASUMI si sa RESPRECTI aceasta invatatura. Daca vreti sa faceti de capul vostru de ce tineti neaparat sa va numiti ortodocsi??? Faceti, mai, fiecare cum va duce mintea dar nu veniti aici sa mai si semnalizati. Cu ocazia asta nu pot sa nu afirm cum a dat si da diavolul fix la temelie adica fix in Taina Botezului. Nu stiu in restul tarii dar in Oltenia, din cat am putut sa vad, copilul se baga doar cu picioarele un pic si il stropeste cu mana pe cap. Deci, fratilor, ca tot vorbim despre asta, cum este POSIBIL asa ceva, daca canoanele spun clar ca nu este considerat Botez, ce inseamna toata bataia asta de joc??? Parintii care nu vor sa-si boteze copiii ortodox sunt liberi sa faca fix ce vor dar preotii???Parintii si credinciosii in general s-au cam ajuns, traim vremuri bune, ce sa zicem, nu mai vor oamenii invatatura Bisericii, au ajuns sa dea cu copita, totul doar dupa capul lor. Băăăă, daca vrei un Botez adevarat te bucuri sa-l primesti asa cum a fost lasat, dar dupa cum spuneam, totul este din vina desfraului si patimilor din popor prin care l-a legat diavolul, si cu Botezul si cu ecumenismul si cu toate, daca poporul in loc sa se impotriveasca cere singur bataie de joc ce mai este de adaugat?
La palaria aia ii lipsesc perciunii pentru ca tabloul sa fie complet.
Sfintia voastra, vedeti ca va iese coada de sub sutana!
Rușine! Botezul este o Sfântă Taină, nu este o simplă scufundare în apă!
În calitate de ierarh, ar putea impune preoților să facă o catehizare a părinților și a nașilor copilului ce urmează a fi botezat. Asta e cu adevărat important. Toată lumea trebuie să se supună voii lui Dumnezeu. Oamenii trebuie să înțeleagă că cele Șapte Taine ale Bisericii Ortodoxe nu pot fi schimbate. Se poate schimba data Botezului. Se poate recomanda renunțarea la petrecerea lumească de după Botez… Dacă ne apucăm să modificăm Sfintele Taine după gustul lumii, ajungem la compromisuri grave și ne trezim că slujim la doi domni! Să nu fie!
Citat: „Se poate recomanda renunțarea la petrecerea lumească de după Botez…”
Foarte adevărat, valabil și pentru Nuntă (Sfânta Cununie)! Nu este nevoie de petrecere!