X

IPS Teodosie rupe rândurile ierarhiei ecumeniste? Sfinții Părinți îi iau apărarea în fața ghirțoilor din mass-media apostată

Vă invităm să ne urmăriți pe o altă pagină de Facebook, căci cea veche este inutilă fiind obturată de algoritmii lui Zuckerberg. Noua pagină poate fi accesată AICI.

Arhiepiscopul Tomisului, IPS Teodosie, pare să revină pe făgașul mărturisirii Ortodoxiei, în acord cu învățătura Sfinților Părinți și nu în duhul sincretist al zilelor noastre, specific ecumenismului, promovat de mai toți ierarhii români.  Dacă cu ceva ani în urmă, IPS Teodosie, cocheta cu ecumenismul, afirmând multe lucruri contrare Sfinților Părinți, recent într-o emisiune la Radio Dobrogea, a mărturisit frumos, curat și fără tăgadă Credința Ortodoxă. Nădăjduim să rămână până la sfârșit pe acest făgaș.

Arhiepiscopul Tomisului a fost întrebat de un român din Anglia dacă este păcat că merge la o biserică catolică, în contextul în care în zona lui nu sunt biserici ortodoxe. IPS Teodosie a răspuns:

„E mare păcat. Duceți-vă undeva la o biserică ortodoxă greacă sau undeva. În Anglia sunt și biserici ortodoxe și rusești”.

În alt loc răspunde la o întrebare asemănătoare:

– Dacă merg la o biserică catolică, este păcat dacă ascult slujba?

IPS Teodosie: Dar nu înțeleg. De ce să asculte? Dacă merge la spectacol, se poate duce la alt spectacol. Cum să mergem la o biserică catolică? Nici ei nu vin la noi, nici noi la ei. A fost o despărțire. Ei au ieșit dintre noi. Nu mai este acolo zestrea Ortodoxiei. S-a renunțat la ea. De ce să te duci unde este erezie și schismă, nu mai este Dumnezeu este altcineva.

IPS Teodosie nu exclude legalizarea căsătoriilor mixte la sinodul tâlhăresc din Creta și spune că acestea nu sunt canonice:

“Vreau să le cercetez (documentele semnate în Creta). Posibil să fie. Eu nu neg. În Bisericile Ortodoxe române din străinătate, ei fac cununia mixtă, pentru că… nu vreau să comentez… au multe situații de acestea. După Canoane nu sunt în regulă. Canoanele nu ne dau voie la așa ceva. Canoanele sunt expresia voinței și a legii lui Dumnezeu. Eu am spus că nu vorbesc de la mine, nu-mi dau păreri. Eu fac această, pentru că este o datorie să propovăduiesc Adevărul, după Sfânta Scriptură, după Sfânta Tradiție și după Sfintele Canoane”.

În aceeași emisiune a luat atitudine și împotriva căsătoriilor LGBT:

„Cred că sunt total pe dinafară, în afara realității. Cum să încurajăm așa ceva, când în Sfânta Scriptură avem atâtea referiri că păcatul împotriva firii este atât de grav. A pierdut Dumnezeu cetățile Sodoma și Gomora pentru acest păcat. Este un păcat atât de grav, cum să încurajezi căsătoria? Doamne, ferește! Este uluitor!”.

Iată emisiunea în cauză:

Niște ghirțoi, precum Teodor Baconschi, Radu Tudor și alți părerologi au sărit ca arși, ignorând cu știință poruncile Sfinților Părinți, care nu constituie expresia vreunui spirit legalist, care tinde să legifereze toate şi să mărginească viaţa spiritului în tipuri legiste, ci expresia grijii pastorale a Bisericii pentru mântuirea membrilor ei.

Sfinţenia vieţii şi răspunderea pastorală a Sfinţilor Părinţi este ceea ce îi deosebea de simpli scriitori bisericeşti. Această răspundere pastorală a Părinţilor arată exact iubirea lor adevărată şi fără vicleşug, care se manifestă nu doar spre credincioşi, pentru ca aceştia să fie păziţi în dreapta credinţă, ci se extinde şi spre eretici, chiar dacă se exprimă cu severitate prin interzicerea rugăciunilor în comun, pentru a conştientiza că se află în afara Bisericii, să se apropie în pocăinţă spre tot ceea ce învaţă Biserica Veche şi să se mântuiască.

Sfintele Canoane stau la baza declarațiilor IPS Teodosie, deci nu sunt părerea sa personală:

CANON 10 Dacă cineva s-ar ruga împreună cu cel scos de la împărtăşire fie şi în casă, să se afurisească. [Apostol: 11, 12; Antioh: 2; Cart: 9]

CANON 11 Dacă cineva cleric fiind, împreună s-ar ruga cu un cleric caterisit, să se caterisească şi el.

CANON 45 Episcopul sau preotul sau diaconul, rugându-se împreună cu ereticii, să se afurisească; iar de le-a dat lor voie a lucra ceva ca unor clerici, să se caterisească. [Apostol: 65; Sobor 3: 2, 4; Laodic: 6, 9, 32, 33, 34, 37; Timo: 9]

CANON 46 Episcopul sau preotul care ar primi botez sau jertfă eretică poruncim a se caterisi. „Că ce împreună-glăsuire este lui Hristos cu veliar? Sau ce parte credinciosului cu necredinciosul?” [Apost: 47, 68; Sobor 2: 7; Sobor 6: 95; Cartag: 1; Vasilie: 1, 20, 47, 2, Cartag: 6, 15]

CANON 65 Dacă vreun cleric sau mirean va intra în sinagoga iudeilor sau în altarul ereticilor spre a se ruga să se caterisească şi să se afurisească. [Apost: 7, 45, 71; Sobor 6: 11; Ant: 1; Lao: 6, 32, 33, 37, 38]

CANON 71 Dacă vreun creştin ar aduce untdelemn la altarul păgânilor sau în sinagoga iudeilor în sărbătorile lor, sau ar aprinde lumânări, să se afurisească. [Apost: 7, 65, 70; Sobor 6: 11; Ant: 1; Laod: 29, 37, 38; Cart: 59, 82, 123]

Aceste canoane pot apărea prea drastice în epoca noastră a lepădării generale de credinţă. Dar ele au la temelie învăţătura de inspiraţie dumnezeiască a Bisericii: Însuşi Mântuitorul a pus începutul excomunicării de la Biserica Sa, spunând despre păcătoşii care nu s-au pocăit nici până în cele din urmă: Iar de nu-i va asculta pre ei, spune-l soborului; şi de nu va asculta nici de sobor, să-ţi fie ţie ca un păgân şi vameş (Matei 18, 17), şi să fie excluşi din Biserică.

Sfântul Ioan Teologul, ucenicul iubit al lui Hristos, supranumit de obicei „Apostolul iubirii”, îndrumă pe credincioşii creştini ortodocşi: Oricine va veni la voi, şi nu va aduce învăţătura aceasta, să nu-l primiţi în casă, şi să nu-i ziceţi lui: bucură-te; că cel ce îi va zice lui bucură-te, se va face părtaş faptelor lui celor rele (II Ioan 1, 10-11).

La prima vedere, aceste cuvinte ar fi în contradicţie cu spusele Mântuitorului din Predica de pe munte: Şi de veţi îmbrăţişa cu dragoste numai pe prietenii voştri, ce mai mult faceţi ? Au nu şi vameşii fac aşa ? (Matei 5, 47), deşi în fond nu există nici o contradicţie, căci Mântuitorul are în vedere dragostea creştinului faţă de duşmanii noştri (Iubiţi pe vrăjmaşii voştri (Matei 5, 44)), iar Sfântul Ioan Teologul se referă la eretici care sunt vrăjmaşii lui Dumnezeu, de aceea trebuie să ne ferim şi să-i ocolim, pentru că cel ce îi va zice lui bucură-te, se va face părtaş faptelor lui celor rele. Sfântul Apostol Pavel scrie şi el: Şi poruncim vouă, fraţilor, întru numele Domnului nostru Iisus Hristos, să vă feriţi voi de tot fratele ce umblă fără de rânduială, şi nu după predania care a luat de la noi (II Tesaloniceni 3, 6).

Din cele expuse rezultă că poruncile apostolice nu fac decât să repete şi să precizeze gândul exprimat în Sfânta Scriptură. Interzicerea de a comunica cu ereticii urmăreşte scopul de a nu lăsa ca erezia să se răspândească în mijlocul dreptcredincioşilor. Dar erezie este orice gând propriu, care vine în dezacord cu revelaţia dumnezeiască. În Biserica lui Hristos este inadmisibil ca fiecare să creadă în felul său: nimeni nu are dreptul să inventeze o credinţă proprie. Membrii Bisericii sunt datori ca aceeaşi să gândiţi între voi întru Hristos Iisus (Romani 15, 5), având o credinţă (Efeseni 4, 5). Iar celor prigonitori, care se pun împotriva adevărului, şi se supun nedreptăţii, mânie şi urgie (Romani 2, 8).

Purtătorul de cuvânt al Patriarhiei o scaldă din nou, lăsând mai mult să se înțeleagă că nu există ziduri între rugăciunea ortodocșilor cu ereticii:

„Rugăciunea nu are granițe confesionale și nici de altă natură. Singurul ei țărm este Cerul, spre care ar trebui să privim toți cu aceeași încredere și recunoștință. Vechile „ziduri” ale diferențelor teologice nu ne pot bloca nicăieri în această lume accesul la Dumnezeu prin rugăciunea care ne înalță deasupra lor.

A ne ruga strict contextual și în alt spațiu eclezial decât acela marcat vizual de simbolismul propriei confesiuni nu ne afectează automat identitatea credinței. Importantă este buna situare în propria tradiție religioasă pe care ar trebui să ne-o cunoaștem cu adevărat, situare care ne conferă discernământ, echilibru și civilitate inclusiv în relația cu alteritatea religioasă. Abia absența acestei bune situări în credință, care conduce la ratarea relației mântuitoare cu celălalt, este un păcat.

Verticala credinței și a rugăciunii e singura care ne poate salva din zgomotoasa și sufocanta orizontalitate a diferendelor dintre noi. Alegerea ei ne onorează profund în orice context ne-am afla”, a transmis purtătorul de cuvânt al BOR, Vasile Bănescu.

Să ne amintim că IPS Teodosie legitima în trecut căsătoriile mixte, dar spre slava lui Dumnezeu acum s-a întors și vorbește conform Sfintelor Canoane.

Reclame

Sistemul vrea să ne reducă la tăcere! Sprijiniți OrtodoxINFO!

Ne străduim să menținem viu acest site și să vă punem la dispoziție informații care să facă lumină în provocările pe care le trăim. Activitatea independentă a OrtodoxINFO funcționează strict cu ajutorul cititorilor, din acest motiv vă cerem acum ajutorul. Ne puteți sprijini printr-o donație bancară sau prin PayPal, completând formularul de mai jos.



Mulțumim celor care ne-au ajutat până acum!

28 comentarii

  1. Cei care sunt “căldicei”?
    Lupii purtând blănuri de miei!
    Adevărul sufocat cu perna de puf a tăcerii, adevărul pe jumătate mărturisit, a fost dintotdeauna vorbirea cea pre limba despicată a șarpelui!

  2. Intrebare.
    Ce religie avea Domnul Iisus la nastere si ce religie a devenit cand s a botezat adult??
    Raspunsul corect este scripturistic..

    1. IPS Teodosie era foarte apropiat de Pr.Arsenie Papacioc.Ma bucur de ce vad despre IPS SA.Unii oameni rai ar spune despre dansul lucruri negative si ceva de domeniul reputatiei proaste in sensul de cel mai mediatizat ierarh.Stiti ca e cumnat cu Adrian Nastase.Dana Nastase e sora IPS SALE.Indreptarea Sa spre pozitia ortodoxa e lucru bun.Stiu ca si IPS SERAFIM DE PIREU a tinut conferinte in eparhia Tomisului si l a laudat ca fiind un ierarh deosebit.Un lucru ne ar bucura :sa fie Dansul macar singurul ierarh care sa nu ne fi facut schismatici pe cei care am intrerupt pomenirea echilibrat si apoi,daca vreun preot de la Dansul din eparhie i ar intrerupe pomenirea pt ca nu si a retras semnatura din Creta ,sa nu se supere pe acela si il credem .
      Datoria este sa l incurajam,sa purtam discutii,interviuri cu IPS SA si va mai spun ceva:este prieten foarte bun cu mitropolitul De Varna din Bulgaria.Au fost colegi de studii la Oxford.In duhul dragostei speram la castigarea lui.Sa stiti ca si in perioada comunista erau ierarhi care ziceau de cate vreun crestin sau preot prigonit:”il cert un pic ca sa auda astia de la partid dar nu i fac nimic,poate m o pomeni si el pe mine cand si o aduce aminte.”Asa m as multumi daca s ar purta si cu cei care au intrerupt pomenirea:macar sa nu zica de rau.Sa zica asa:”lasa i ma ,ca sunt si ei oameni.Unde au gresit?Ce schisma?Tampenii in capul vostru.Foarte bine ca i au luat pe sus pe semnatarii din Creta.Meritau sa le rupa rasele”.

  3. ”A ne ruga strict contextual și în alt spațiu eclezial decât acela marcat vizual de simbolismul propriei confesiuni nu ne afectează automat identitatea credinței.”
    Întrebați-l pe Vasile Bănescu dacă ar putea spune Paraclisul Maicii Domnului într-un templu budist.

    1. Mai, acuma daca eu intru sa vizitez un templu budist si spun in sinea mea (sau chiar si cu glas tare) “Doamne Iisuse Hristoase, miluieste-ma”, asta ma face eretic si schismatic? Nu te poti ruga la Maica Domnului decat strict intr-o biserica de-a noastra? Am vizitat Sfanta Sofia si m-am inchinat la icoanele de pe pereti (pe cand era muzeu, acum n-as mai intra acolo nici daca m-ar plati!), asta m-ar face… ce? musulman? E o exagerare. Ne rugam si acasa, intre cei patru pereti ai nostri care nu-s spatiu eclezial strict, nu-i asa? Se rugau si sfintii inchisorilor in celulele lor mucezite. In aceasta idee ar trebui vazuta declaratia asta a lui Banescu (ca in rest o scalda cu talent).

  4. Abia acum ne dam cu adevarat seama de ce a fost hartuit atatia ani de catre procuratura si i s-au facut dosare penale.
    In aceste momente nemaivazute si nemaiauzite, BOR este I.P.S Teodosie.

      1. Iata videoclipul in care IPS TEODOSIE tamaiaza la Vatican si da un interviu la Roma in care precizeaza pozitia eretica a Patriarhiei Romane
        https://youtu.be/vQ3tquGUDoI .Nu trebuie sa dai in cap omului .Poate vrea sa se indrepte.E bine cum a pus problema acelui crestin.De unde stii tu ca nu se lupta sa si scoata din minte acel:”sa faci ce zice preotul si nu ce face”.Mai sunt momente cand Dumnezeu lucreaza pt binele Bisericii.Poate ca omul vrea sa iasa.Nu stii.De aceea trebuie ajutat sa constientizeze ca trebuie sa faca schimbari in viata IPS SALE.Sa si dea seama de traiectoria gresita a Patriarhiei.Atunci cand ai gresit candva dar ca ierarh dai dovada ca te indrepti,nu te judeca nimeni.Nimeni nu ia atitudine impotriva ta.Aici in chestiuni de genul acesta al indreptarii nu as crede ca mai trebuie un sinod sa ti certifice indreptarea pt ca insusi actul corectarii,indreptarii e dovada suficienta pt ca Biserica merge inainte,nu sta sa ti scormone trecutul.Ai gresit,te ai schimbat,mergi inainte,restul,scormoneli,aratari cu degetul de genul “vezi ca esti gresit” nu se mai potrivesc astazi cand Biserica are nevoie ca de aer de marturisirea Adevarului.Ca uneori o faci mai timid ca asta ti e calibrul,nu conteaza,ci s o faci.S a gandit vreodata cineva ca acest ierarh ,asa cum e, poate plini cuvantul”desfranatii si desfranatele mai inaintea voastra vor intra in imparatia cerurilor”?Esti sigur ca stii tainele lui Dumnezeu in privinta unui suflet?Cu cat in gandirea ta e mai mare circumstanta atenuanta pentru altul,cu atat mai largi sunt portile imparatiei cerurilor pentru tine.Credeti ca nu s a gandit daca isi da foc sau nu prin felul cum a vorbit la radio?Eu ma pun in situatia lui.Sa zicem ca am fost eretic dar mi a venit un gand bun de cainta si cu fapta.Acum toti ma stiu de eretic.In urma dezicerii de erezie printr o pozitie ortodoxa corecta avuta la o conjunctura,toti cei aflati cu mine in troaca ereziei au inceput sa ma improaste cu noroi,pe mine care am o functie importanta.Ba unul mai zice ca la slujbele ecumeniste eram pervers sadea si lucrurile”mergeau bine” zice ala.Stau si ma gandesc la promisiunile Mantuitorului pt pacatosi ca mine si ca altii.Oare s a terminat totul?Nu mai e nicio posibilitate de acces la imparatia cerurilor dupa cum urla barfitorii mei?Doamne,iarta mi si mie si lor,ca nimeni nu e fara de pacat.Eu sunt oaia cea ratacita.Nu i lasa nici pe aceia pe care i am smintit.
        Dar glasul nu intarzie sa vina:”Iertate iti sunt pacatele tale.Mergi si de acum sa nu mai gresesti”.”Si s a tamaduit”el”in ceasul acela”.

        1. Dumitru: Și Petru s-a lepădat de Hristos de 3 ori. Dar a fost iertat când s-a căit și L-a mărturisit din nou de trei ori. Dacă IPS Teodosie și-a revenit, nu putem decât să ne bucurăm de întoarcerea fiului risipitor.

  5. Am ajuns sa ne bucuram ca niste copii la fiecare marturisire de credinta dreapta facuta de episcopii nostri. Sa dea Dumnezeu ca BOR sa se lepede de ecumenism. Doamne ajuta!

  6. Toate “se aseaza” in timp, asa au randuit cei din umbra. Sa-l tina Dumnezeu in acelasi Duh, pe inaltul Teodosie, iar preaimaculatului intelepciune de a reveni la dreapta judecata a Sfintilor Parinti. Ma tot intreb daca numara in continuare cei 200000 de dolari de papa lapte, pe care culmea il va pomeni pe sfantul disc si la ctitori ca, ce sa-i facem…e de-al nostru. Fereasca-ne Dumnezeu !

  7. Viorel Ghica a publicat un material in care IPS SA tamaiaza la Vatican.Opinia mea e ca trecutul nu ar mai conta atata timp cat omul da ceva semne de indreptare.Daca Arhiepiscopia da un comunicst si e important si ce comunicat da, e bine.Vedem daca se raliaza la cerintele ecumeniste ale Patriarhiei de acum.

  8. Am fost la Frasinei acum ceva ani, si acolo am fost cazat in camera cu un scriitor, fost invitat in emisiunea domnului V. Banescu. Tot vorbind cu acel scriitor, mi-a spus ca nu se mai duce la dansul in emisiune pentru ca are inclinatii ecumeniste.

  9. “Ce este Europa? Ea este pofta şi dorinţa după putere, plăcere şi cunoaştere. Toate acestea sunt omeneşti: mai întâi dorinţa şi darul omenesc şi în al doilea rând, cunoaşterea umană. Şi cele două sunt personificate de către papă şi Luther. Ce este atunci Europa? Europa este papa şi Luther, dorinţa umană dusă la extrem şi cunoaşterea umană dusă la extrem. Europeanul papă este dorinţa umană de autoritate. Europeanul Luther este hotărârea plină de încăpăţânare a omului ca totul să fie explicat de către minte, raţiune; papa este conducătorul lumii iar omul de ştiinţă este suveranul lumii. Aceasta este Europa în rezumat, din punct de vedere ontologic şi istoric. Una înseamnă capitularea omenirii în foc, iar cealaltă înseamnă capitularea omenirii în apă. Iar amândouă înseamnă despărţirea omului de Dumnezeu, fiindcă una înseamnă respingerea credinţei, iar cealaltă respingerea Bisericii lui Hristos. Atâta vreme cât Europa L-a urmat pe Hristos, ca pe «soarele dreptăţii», şi pe sfinţii Săi apostoli, mucenici, sfinţi şi nenumăraţi drepţi, precum şi alţi oameni care au bineplăcut Lui, Europa a fost ca o piaţă luminată de sute şi mii de lumânări, mari şi mici, arzând strălucitor. Totuşi, atunci când dorinţa umană şi înţelepciunea omenească au bătut ca două vânturi puternice, lumânările au fost stinse şi întunericul a pogorât pe pământ, precum întunericul din muşuroaiele din pământ în care trăiesc cârtiţele. După dorinţa omenească, orice naţiune şi orice persoană caută puterea, plăcerea şi slava, imitându-l pe papa de la Roma. Papalitatea face uz de politică fiindcă aceasta este singura cale de a dobândi puterea. Luteranismul face uz de filosofie şi ştiinţă fiindcă consideră că aceasta este singura cale de a dobândi înţelepciunea. Atunci când Bonaparte a râs dinaintea sfintelor biserici ale Kremlinului, când papa Pius a fost declarat infailibil şi când Nietzsche a anunţat public că se închină antihristului, atunci soarele şi-a ascuns faţa sa pe cer, întunecându-se. – Sf. Nicolae Velimirovici

  10. Doamne ajuta!
    Grea misiune are purtatorul de cuvant al Patriarhiei.
    Deci, daca e purtator de cuvant, spune doar ce i se cere, isi face meseria pentru care este platit.
    Nu este el de vina, ci superiorii lui.
    El face doar ce i se spune, si citeste doar ce i se scrie.
    Vina lui cea mare este aceea de a ocupa acea functie jignitoare.
    Intr-adevar, Patriarhia Romana are ca membrii influenti oamenii satanei, ai Ocultei Mondiale satanice, se vede de la o posta!
    Dumnezeu sa-i ierte ca se lupta contra Lui, mintind si manipuland poporul dreptcredincios.

  11. Aleg sa iert pe toti cei care m au nedreptatit,fie cu vorba ,fapta sau cu gandul pt a ramane si eu in iertarea Domnului!
    Va iubesc pt toti cu dragostea Lui Hristos!

    O saptamana binecuvantata!!!!
    ❤????

  12. „ Trebuie să ascultăm pe Dumnezeu mai mult decât pe oameni…” Faptele Apostolilor 5, 29 Două opinii inconciliabile. Arhiepiscopul Teodosie conglăsuiește cu Biserica milenară, cu canoanele Sinoadelor, care sunt expresia Sfântului Duh. La polul opus, reprezentantul Patriarhiei, amăgește cu sofisme ieftine, ca să placă oamenilor apostați; așa au făcut și papistașii, de-a lungul secolelor, răstălmăcind Cuvântul Adevărului. Nicolae Bănescu e ecumenist notoriu, în exprimarea respectivă, adică eretic! Toți vor da socoteală, acești dezbinători ecumeniști, la Marea Judecată a Cerului, în ziua de Apoi…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button