X

Un nou pas spre pecete: Amazon introduce plata prin scanarea mâinii

Vă invităm să ne urmăriți pe o altă pagină de Facebook, căci cea veche este inutilă fiind obturată de algoritmii lui Zuckerberg. Noua pagină poate fi accesată AICI.

Gigantul american Amazon va testa anul viitor un sistem biometric de plăţi care va putea să identifice în mai puţin de 300 de milisecunde mâna unei persoane ca metodă de plată, mult mai rapid comparativ cu cele trei-patru secunde necesare pentru o tranzacție obișnuită cu cardul de credit. “Orville”, cum a fost supranumit sistemul, va fi introdus în anumite magazine Whole Foods până la începutul anului 2020, și ulterior va fi extins în toate locațiile din Statele Unite.

Angajații de la birourile Amazon din New York servesc ca cobai pentru tehnologia biometrică, pe care o folosesc la unele aparate automate pentru a cumpăra mâncare şi sucuri, potrivit The New York Post, care citează surse apropiate proiectului.

Senzorii de înaltă tehnologie sunt diferiți de scanerele de amprente instalate pe smartphone-uri și nu necesită ca utilizatori să atingă fizic suprafața de scanare.

În schimb, aceştia folosesc viziunea computerului și geometria adâncimii pentru a procesa și identifica forma și dimensiunea fiecărei mâini pe care o scanează înainte de a încărca un card de credit pe fișier.

Sistemul Orville, va permite clienților cu conturi Amazon Prime să-și scaneze mâinile la magazin, iar ritmul cu care sistemul va fi implementat depinde de rapiditatea cu care retailerul Whole Foods îşi va instrui angajaţii cu modul în care va fi folosit.

Orville are o acurateţe de zece mii de 1%, dar inginerii Amazon lucrează pentru a îmbunătăți precizia la o milionime de 1% înainte de a fi lansat

Reprezentanţii Amazon nu au dorit să comenteze informaţiile publicate de The New York Post.

Nu ar fi prima dată când Amazon a încercat să schimbe modul în care oamenii plătesc pentru cumpărăturile din magazine. Gigantul tehnologic a reușit să transforme în realitate tehnologia futuristă Amazon Go, un magazin-concept fără case de marcar în care clienţii plătesc cu ajutprul unei aplicaţii mobile.

Supravegherea se face printr-un sistem format din sute de camere video, care urmăreşte clienţii. În acest fel, Amazon ştie exact ce produse au fost luate de pe raft şi puse în coş. Pe rafturi au fost, de asemenea, montaţi senzori pentru fiecare produs în parte. În cazul în care clientul se răzgândeşte şi renunţă la un produs, odată ce îl pune la loc pe raft, acesta dispare şi din coşul virtual. Pe durata cumpărăturilor, clienţii pot verifica, în contul de pe telefon, dacă ceea ce ales se regăseşte şi în coşul virtual. După terminarea cumpărăturilor, aceştia ies din magazin, iar valoarea produselor achiziţionate este achitată direct din contul Amazon.

Amazon a deschis sau a anunțat până acum 17 magazine Go.

Utilizarea datelor biometrice, în special tehnologia de recunoaștere facială, de către gigantii tehnologici din SUA a devenit un subiect controversat. Stephanie Hare, cercetător independent care este specializat în etica tehnologiei, a declarat pentru Post că se pare că Amazon a decis că clienții ar avea mai multe șanse de a accepta un sistem de scanare a mâinii decât o soluție de plată bazată pe recunoașterea facială.

Pericolul încălcărilor confidenţialităţii datelor și securitatea necorespunzătoare poate îngrijora consumatorii.

Reclame

Sistemul vrea să ne reducă la tăcere! Sprijiniți OrtodoxINFO!

Ne străduim să menținem viu acest site și să vă punem la dispoziție informații care să facă lumină în provocările pe care le trăim. Activitatea independentă a OrtodoxINFO funcționează strict cu ajutorul cititorilor, din acest motiv vă cerem acum ajutorul. Ne puteți sprijini printr-o donație bancară sau prin PayPal, completând formularul de mai jos.



Mulțumim celor care ne-au ajutat până acum!

3 comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button