In aceasta seara Paramount Channel a programat ”Rosemary’s Baby”. Vom analiza semnificația simbolică a filmului și evenimentele mai stranii decât ficțiunea, care au urmat după lansarea sa.
“Rosemary’s Baby”, Oda lui Roman Polanski pentru Antihrist
O analiză aprofundată a filmului ”Rosemary’s Baby” de Roman Polanski, un film tulburător care a fost lansat într-un moment de răscruce din istoria Americii.
Filmul ”Rosemary’s Baby”(Copilul lui Rosemary) din 1968 este una dintre cele mai înfrigurate și apreciate producții ale lui Roman Polanski. Filmul descrie manipularea unei tinere de către sabatul ocult, al înaltei societății, în scopuri ritualice. Calitatea neliniștită a filmului nu se bazează pe sânge și tăieturi, ci pe premisa realistă, care îi obligă pe spectatori să se gândească la probabilitatea existenței unor societăți elitiste secrete. Chiar și mai tulburătoare sunt evenimentele concrete din viața reală, care au înconjurat filmul și care implica ucideri ritualice și MK Ultra. Ne vom uita la semnificația simbolică a ”Rosemary’s Baby” și la evenimentele mai stranii decât ficțiunea, care au urmat după lansarea sa.
Deși articole din Vigilant Citizen se referă, de obicei, la lansările noi, este necesară o privire asupra trecutului pentru a înțelege mai bine prezentul. Starea culturii populare illuminati de azi nu este o tendință spontană, care a apărut de nicăieri. Mai degrabă, este rezultatul anilor de influență ocultă asupra industriei de divertisment și condiționarea treptată a maselor cu anumite mesaje și simboluri. Deși cultura pop a fost întotdeauna afectată de agenda elitei, de a modela și de a forma mintea tinerilor, serviciile MK-Ultra și societățile secrete întunecate au devenit, în anii ‘60 și ‘70, părți vizibile ale combinației. Nevoia de a atenua mișcările anti-război și anticonstituționale din anii ‘60 a forțat elita să se infiltreze și să perturbeze cultura. Au apărut o serie de evenimente destabilizatoare, pentru a șoca mințile idealiste, iar eroii au devenit dușmani. ”Pacea și dragostea” din anii ‘60 au devenit Charles Manson și LSD în anii ‘70.
”Rosemary’s Baby” al lui Roman Polanski și povestea sa despre manipularea unei tinere de către o vrăjitoare a elitei, ca să poarte și să nască Antihristul, a capturat mentalitatea acestei epoci și a devenit simbolică pentru schimbarea ireversibilă, care s-a produs la sfârșitul anilor ’60. Cu toate acestea, evenimentele din viața reală, din preajma filmului, au definit cu adevărat această eră: la mai puțin de un an de la lansarea ”Rosemary’s Baby”, soția gravidă a lui Roman Polanski a fost ucisă ritualic de membrii familiei lui Charles Manson. Acest eveniment îngrozitor a adus un sfârșit brutal ”vibrațiilor bune” din anii ‘60 și este considerat de mulți istorici drept un moment crucial în istoria Americii. Vom analiza semnificația simbolică a ”Rosemary’s Baby” și vom analiza și evenimentele ciudate care îl înconjoară, care implică societăți secrete oculte, controlul minții și crime ritualice.
Copilul lui Rosemary
Filmul lui Roman Polanski din 1968 este o adaptare fidelă a celui mai bine vândut roman al lui Ira Levin, care a apărut cu doar un an înainte. Deși nu conține sânge sau înjunghieri, ”Rosemary’s Baby” este considerat unul dintre cele mai înfricoșătoare filme ale tuturor timpurilor. De ce? Natura înfiorătoare a filmului nu constă în efectele sale speciale, ci în premisa sa realistă. Povestea are loc într-o clădire de apartamente adevărată (Dakota), care are reputația reală de a atrage elementele excentrice ale înaltei societății din New York. Sabatul malefic nu este alcătuit din vrăjitoare stereotipice, cu nas ascuțit, ci din vecine prietenoase, medici de prestigiu și indivizi distinși. Personajele sunt elegante, raționale și inteligente și au legături cu oameni importanți. Realismul filmului îi determină pe spectatori să se gândească la existența unor astfel de grupuri, până la un punct în care unii se temeau că filmul, după lansarea sa, ar provoca o vânătoare de vrăjitoare. Manipularea lui Rosemary este, de asemenea, extrem de realistă, determinând spectatorii să se gândească: ”Ar putea să mi se întâmple și mie”.
Punerea în scenă
Filmul începe cu o imaginea panoramică a orașului New York, arătând acoperișurile clădirilor, stabilindu-se în cele din urmă pe prestigioasa Dakota Building (redenumită în film ”The Bramford”).
Dakota și alte clădiri din partea de sus a West Side sunt cunoscute ca fiind ale aristocrației New York-ului (”banii vechi”). Dakota a atras de asemenea celebrități precum actori, cântăreți și scriitori. Este ”locul unde să fii”, pentru elita din New York.
În film, Bramford se zvonește că a fost locul unor numeroase evenimente ciudate, care implică magie neagră și crime ritualice. Adrian Marcato, un bogat om care practică vrăjitoria, a fost aproape ucis în holul clădirii. Zece ani mai târziu, John Lennon, care locuia în Dakota, a fost ucis în fața aceleiași clădiri. În timpul introducerii din film, Bramford este doar unul dintre numeroasele acoperișuri ale orașului New York, ascunzând între zidurile sale austere ritualuri oculte, pe care o persoana obișnuită nu le-ar bănui niciodată.
Tânărul cuplu
Rosemary și Guy Woodhouse (interpretați de Mia Farrow și John Cassavetes) sunt un cuplu tânăr, care caută să închirieze un apartament în Bramford. Guy este un actor începător, care nu este capabil să obțină recunoaștere sau roluri importante și trebuie să recurgă la apariția în reclame TV degradante, pentru a genera un anumit venit. Rosemary este o fată frumoasă și timidă de la țară, care provine dintr-un mediu catolic strict. Numele Rosemary a fost asociat din punct de vedere istoric cu Fecioara Maria, despre care se spune că și-a întins mantia pe un tufiș alb de rozmarin înflorit când se odihnea, transformându-l în albastru. În film, sincera și încrezătoarea Rosemary va deveni un fel de ”Fecioară Neagră”, purtând în pântecele ei copilul lui satana.
Familia Castevet
Odată stabiliți în apartamentul lor, soții Woodhouse își întâlnesc vecinii Castevet, un cuplu prietenos, dar băgăcios, care îi invită la cină. În această seară importantă, Roman Castevet îl complimentează pe Guy în ceea ce privește actoria, susținând că are o ”calitate interioară interesantă” și că ”aceasta ar trebui să-i ia mult” … asigurându-l ca trece prin acele pauze inițiale (aflăm mai târziu că aceste pauze trec mai ușor atunci când cineva face parte din cultul lor). Roman susține că tatăl său a fost director de teatru și că a lucrat cu cele mai mari staruri ale timpului (tatăl său este de fapt Adrian Marcato, vrăjitorul care aproape a fost ucis în holul clădirii).
În bucătărie, Minnie îi pune lui Rosemary mai multe întrebări cu privire la numărul de copii din familia ei. Ea este, evident, foarte interesată de calitățile ”de a da năștere”, ale lui Rosemary.
În camera de zi, Roman poartă o discuție privată cu Guy.
Guy află despre sabatul vrăjitoarelor lui Roman și ritualurile lor oculte. De asemenea, i se spune că va reuși în cariera sa, dacă ar urma să li se alăture. Prețul de intrare este totuși abrupt: trebuie să permită soției sale să fie drogată și fecundată de satana, în timpul unui ritual ocult.
Sub controlul lor
Deși inițial nu-i plăcea cuplul în vârstă, Guy se alătură adunării și devine bun prieten cu Roman. Rosemary, care nu are nici o idee despre aceste relații, devine obosită de acest cuplu și de comportamentul lor ciudat. În timpul unei vizite pop-in, Minnie îi dă lui Rosemary un pandantiv care conține rădăcină de tannis (o plantă fictivă), susținând că este un farmec pentru noroc.
În aceeași noapte, Guy obține rolul principal într-o piesă, deoarece actorul inițial a devenit brusc orb. Acest eveniment ciudat îi convinge pe Guy de puterea sabatului, înlăturându-i toate îndoielile cu privire la capacitatea lor de a-l ajuta în cariera actoricească. Rosemary observă curând o schimbare drastică în atitudinea lui Guy: soțul ei este ”brusc foarte fierbinte”, primind roluri mari peste tot. De asemenea, devine ”auto-concentrat”, ”vanitos”, ”preocupat” și ”auto-absorbit”. Interesant e cum acest lucru descrie schimbările observate la celebritățile care ”îsi vând sufletul” pentru faimă.
Ritualul
Într-o seară, Guy îi aduce flori lui Rosemary și îi propune brusc: ”Hai să avem un copil, bine?”. Îi cercetează cele mai bune zile pe calendar pentru a începe să facă sex – 4 sau 5 octombrie 1965. (sabatul a stabilit că acestea sunt zilele esențiale pentru împreunare, pentru a obține o naștere corectă numerologic). În timp ce cuplul ia o cină romantică, ca preludiu pentru amor, Minnie bate la ușă pentru a le lăsa un desert pe care îl făcuse. Rosemary observă că ciocolată are un ”gust calcaros”, dar Guy insistă să o mănânce. Crema ei conținea droguri, iar Rosemary devine amețită.
În timpul stării sale de transă, Rosemary are halucinații incoerente, care implică o imagine similară lui JFK (singurul președinte american catolic, care murise cu șase ani în urmă), imagini ale Capelei Sixtine și ale papei (care poartă pandantivul sferic al lui Rosemary, simbol al controlul ocult). Ea este prezentată goală, pe patul ei, înconjurată de soțul ei, de cei doi Castevet și de întreaga adunare de vrăjitoare, care cântă imnuri ritualice, în timp ce un ritual ocult se practică asupra ei.
În starea ei de visare, Guy începe să facă dragoste cu ea, dar apariția lui se transformă într-o figură grotescă, asemănătoare cu diavolul, cu ochi gălbui și mâini gheroase, solzoase. El îi mângâie corpul pe toată lungimea, cu gheara lui păroasă. În timp ce este ”violată”, Rosemary realizează:
”Acesta nu este un vis, acest lucru se întâmplă cu adevărat!”
Au existat zvonuri persistente care susțineau că Anton LaVey, fondatorul Bisericii satanei, a jucat rolul necrezut al lui satana, în timpul scenei de împreunare și, de asemenea, a servit drept consilier tehnic pentru film. Nu există nici o dovadă a implicării lui LaVey în film, dar el a fost totuși legat de aura filmului într-un alt mod: Susan Atkins, membră a familiei Manson, care a ucis-o mai târziu pe soția gravidă a lui Polanski, Sharon Tate, era o fostă discipolă de-a lui Anton LaVey.
Curând după aceea, Rosemary află că este însărcinată.
Sarcina
Imediat ce a aflat de sarcina lui Rosemary, Guy bate la ușa Castevet-ilor pentru a-i informa despre ”vestea bună”. Minnie îi recomandă imediat lui Rosemary să o vadă ”cel mai buni obstetrician al țării”, Abe Sapirstein. El este medicul elitei, deoarece el ”asistă nașterea tuturor copiilor din înalta societate”.
Cititi va rugam si:
Ne străduim să menținem viu acest site și să vă punem la dispoziție informații care să facă lumină în provocările pe care le trăim. Activitatea independentă a OrtodoxINFO funcționează strict cu ajutorul cititorilor, din acest motiv vă cerem acum sprijinul. Ne puteți sprijini printr-o donație bancară sau prin PayPal, completând formularul de mai jos.
Ideea filmului o regasim in mai multe productii cinematografice, cum ar fi:
Trilogia The Omen (I, II, III ), The Omen -2006 ( https://www.imdb.com/title/tt0466909/?ref_=fn_al_tt_2 ) , Omen IV: The Awakening – 1991 ( https://www.imdb.com/title/tt0102585/?ref_=fn_al_tt_1 ), The Omen: Prophecy Fulfilled – 2006 ( https://www.imdb.com/title/tt0810993/?ref_=fn_al_tt_3 ), The Omen Legacy – 2001 ( https://www.imdb.com/title/tt0300295/?ref_=tt_rec_tti ), Avocatul diavolului cu Keanu Reeves (The Devil’s Advocate -1997 – https://www.imdb.com/title/tt0118971/ ) si nu in ultimul rand, reeditarea in 2014 a Rosemary’s Baby ( https://www.imdb.com/title/tt3087752/?ref_=fn_al_tt_2 ).
Trilogia The Omen ( https://www.imdb.com/title/tt0075005/?ref_=fn_al_tt_1 ), inceputa in 1976, este foarte explicita in ceea ce priveste viata lui antihrist, incepand de la nastere. Continua cu celelalte doua realizari: Damien: Omen II – 1978 ( https://www.imdb.com/title/tt0077394/?ref_=tt_rec_tti ) si The Final Conflict – 1981 ( https://www.imdb.com/title/tt0082377/?ref_=tt_rec_tti ).
Tot legat de antihrist, a inceput in 2015 un serial numit DIG (https://www.imdb.com/title/tt3597606/?ref_=nv_sr_1), care dupa finalul primului sezon, nu a mai fost continuat.
Nu am reusit sa acopar decat o mica parte, am mentionat realizarile cinematografice cat de cat mai insemnate ca buget si realizare. Au mai aparut o sumedenie de filme pe acest subiect, doar ca proasta realizare si prestatia actoriceasca a protagonistilor, probabil in mod intentionat orientate, nu fac altceva decat sa arunce subiectul in hilar.
Un profesor de psihologie și studii despre sexualitate din Minnesota a stârnit controverse după ce a declarat că Fecioara Maria nu și-a dat acordul atunci când Arhanghelul Gavriil i-a vestit că va purta în pântece pe Fiul lui Dumnezeu. Eric Sprankle este cunoscut ca satanist, iar reacțiile internauților la comentariul său au apărut imediat.
„Povestea cu nașterea virgină este despre o atotcunoscătoare, o atotputernică zeitate care lasă însărcinată o adolescentă. Nu există nicio definiție a consimțământului care să includă acel scenariu”, a scris pe Twitter profesorul american.
https://twitter.com/DrSprankle