X

Asalt biometric asupra României: cardul cu cip cu autentificarea biometrică, roboţi umanoizi, oglinzi şi mese inteligente şi dispozitive care folosesc inteligenţa artificială sau realitatea virtuală

Pe 29 şi 30 octombrie, compania Mastercard a organizat la Palatul Parlamentului Mastercard Technology Summit, în cadrul căruia au fost prezentate o serie de noi tehnologii de plată, printre care se numără robotul umanoid Pepper, Retail Mirror – oglinda inteligentă pentru cumpărături, Smart Table – care permite plăţi contactless, precum şi Cardul Biometric – care combină tehnologia cu cip cu autentificarea biometrică.

Cele mai noi tehnologii de plată ale Mastercard: roboţi umanoizi, oglinzi şi mese inteligente şi dispozitive care folosesc inteligenţa artificială sau realitatea virtuală

Punctul central de atracţie din cadrul Mastercard Technology Exhibition, expoziţia din 29 octombrie, a fost robotul umanoid Pepper, dezvoltat de SoftBank Robotics, care poate îndeplini o serie de funcţii – îi poate ajuta pe clienţii unui restaurant să comande, economisind astfel timp şi resurse, poate fi utilizat de companiile aeriene în procesul de check-in şi poate oferi consultanţă despre bunuri şi servicii specifice.

Pe lângă Pepper, la Mastercard Technology Exhibition au mai fost prezentate, în premieră în România, şi alte tehnologii de plată inovatoare dezvoltate de companie, printre care se numără:

– Retail Mirror – oglinda inteligentă creată de OAK Labs, beneficiază de RFID – înglobează tehnologia identificării prin radiofrecvenţă. Retail Mirror este destinată cabinelor de probă şi poate să înregistreze dimensiunile şi preferinţele de culoare ale clienţilor, să recomande ce alte articole de îmbrăcăminte din magazin se potrivesc cu produsele adăugate în coş şi pemite plata direct în cabina de probă.
– Cardul Biometric, care combină tehnologia cu cip cu autentificarea biometrică, prin intermediul amprentei, pentru a identifica într-un mod uşor şi rapid, în condiţii de siguranţă posesorii de carduri atunci când fac achiziţii din magazin.
– Dreamhome AR – cu ajutorul Artificial Reality (AR), această tehnologie transformă experienţa de mobilare a unei case într-una care le permite consumatorilor să-şi aleagă obiectele de mobilier şi să facă teste personalizate în timp real, în funcţie de spaţiul pe care îl au la dispoziţie şi, la final, să plătească.

– Fly Faster Chatbot – chatbot-urile reprezintă una dintre cele mai noi tendinţe tehnologice în e-commerce. Un bot este, în esenţă, un asistent automat, care le răspunde consumatorilor folosind informaţii programate. Mulţi dintre aceşti asistenţi comunică cu clienţii prin intermediul unor mesaje de tip text şi prin alte aplicaţii de mesagerie, prezente pe platforme pe care consumatorii le folosesc în mod frecvent. De exemplu, le permit clienţilor să efectueze rezervări pentru biletele de avion şi să plătească pentru ele, printr-un proces rapid şi la îndemână.

– Smart Table – masa inteligentă este o masă interactivă inovatoare concepută şi dezvoltată de Mastercard pentru zonele de relaxare şi pentru zonele cu restaurante din aeroporturi; aceasta oferă meniuri personalizate în funcţie de ora de îmbarcare a călătorilor, astfel încât procesarea comenzii şi servirea mesei să nu depăşească timpul de aşteptare, permiţând totodată plăţile contactless şi prin intermediul aplicaţiilor mobile.

– Wearables – device-uri precum inele, ceasuri şi alte accesorii care includ sau cărora li se pot ataşa cipuri şi funcţii de plată prin intermediul platformei de securizare a datelor de plată Mastercard Digital Enablement Service (MDES).

Categorii
Cipuri
cuvinte cheie

Articole asemănătoare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Jurnalismul independent al portalului OrtodoxINFO necesită mult timp, foarte multă muncă, dar și resurse financiare. Veniturile obținute din publicitate sunt însa cu mult sub așteptările noastre inițiale. Chiar dacă portalul are mulți cititori, totuși, sunt foarte puțini care găsesc în produsele promovate prin reclame ceva să-i intereseze… și să dea click pe ele. Pe de altă parte, jurnalismul nu poate fi independent dacă este finanțat de vreun mogul sau organizație.

Pentru a fi independent, acesta trebuie să se bazeze strict pe cititorii săi mulți, care să sprijine fiecare cât poate această lucrare. Ca atare, de bază rămân tot clasicele conturi bancare sau varianta PayPal. Fără sprijinul vostru acest portal nu-și va mai putea continua activitatea.

Mulțumim celor care ne-au ajutat până acum!