X

Scrisoare deschisa a inventatorului world wide web (WWW)

de null

Vă invităm să ne urmăriți pe o altă pagină de Facebook, căci cea veche este inutilă fiind obturată de algoritmii lui Zuckerberg. Noua pagină poate fi accesată AICI.

Pentru inceput, trebuie sa intelegem cine este personajul:

In 1989 Tim Berners-Lee concepe ceea ce in 1990 va deveni World Wide Web.  Inventia fiind realizata in cadrul CERN, acestia isi dau acordul pentru ca Web sa poata fi folosit de publicul larg. Tim Berners-Lee se muta apoi la Massachusetts Institute of Technology (MIT), unde infiinteaza si conduce World Wide Web Consortium (W3C).

Despre CERN si legatura sa cu savantii evrei ce au construit prima bomba atomica, cititi va rog:

Cercetatorii de la CERN (ce au creat si World Wide Web) vor sa produca la LHC un mini BING BANG

Asadar, in 1994 infiinteaza si conduce World Wide Web Consortium (W3C) cu suportul DARPA (pionieri ai internetului).

Litera w este vav, a sasea litera din alfabetul ebraic. Unii considera chiar ca vav deriva dintr-o hieroglifa ce reprezenta un carlig, o momeala. Asadar:

www = 666

Cititi va rog mai multe la:

Sfântul PAISIE AGHIORITUL explică de ce EVREII folosesc 666 pentru SEMNUL FIAREI, nu-l înlocuiesc cu un alt număr, o fac pe față, ba îl mai și promovează

In scrisoarea sa deschisa, inventatorului world wide web este suparat ca internetul nu ajunge la saracii Pamantului si ca rusii influenteaza mase de oameni pe retelele de socializare, nesufland insa o vorba despre cei din cealalta tabara, ca de exemplu:

Acum poate VETI INTELEGE MAI BINE: In 2012 evreul MARK GITENSTEIN (ambasadorul SUA la Bucuresti) declara ca ambasade vestice AU FINANTAT 140 000 de „restarteri”, AGENTI AI SCHIMBARII activi pe internet

Dar mai ales este suparat pe marea influenta a “stirilor false” si a “teoriei conspiratiei”, considerand ca vina o poarta concentrarea puterii in mana gigantilor Google, Facebook sau Twiter. Nu le acuza ca promoveaza voit “teoria conspiratiei”, ba chiar le lauda ca se straduie sa lupte impotriva ei, dar considera ca aceasta contentrare a puterii le faciliteaza unora aruncarea pe piata a respectivelor teorii.

Sigur, el n-are putere, insa ceea ce spune conteaza, putandu-l considera un soi de portavoce a celor ce au puterea.

Iata insa pe larg ce putem citi la Tim Berners-Lee: we must regulate tech firms to prevent ‘weaponised’ web de pe The Guardian:

Tim Berners-Lee: trebuie să reglementăm firmele tech pentru a preveni web-ul ‘armat’

Inventatorul world wide web avertizează asupra concentrării puterii printre câteva companii ‘controlând ce idei sunt distribuite’

Tim Berners-Lee: ‘Ce era odată o selecție bogată de bloguri și website-uri a fost comprimat sub greutatea câtorva platforme dominante.’ Fotografie: Charles Krupa/AP

Sir Tim Berners-Lee, inventatorul world wide web, a făcut apel la reglementarea firmelor de tehnologie pentru a preveni “armarea pe scară largă” a web-ului.

Berners-Lee, într-o scrisoare deschisă marcând a 29-a aniversare a invenției sale, a zis: “În anii recenți, am văzut teorii ale conspirației ajungând în trend pe platforme de social media, conturi de Twitter și  Facebook false alimentând tensiunile sociale, actori externi intervenind în alegeri, și infractori furând date personale.”

Aceste probleme s-au proliferat datorită concentrării de putere în mâinele câtorva platforme – incluzând Facebook, Google, și Twitter – ce “controlează ce idei și opinii sunt văzute și distribuite”.

“Ce era odată o selecție bogată de bloguri și website-uri a fost comprimat sub greutatea câtorva platforme dominante”, a zis programatorul britanic de 62 de ani.

Acești portari online iși pot consolida puterea absorbind rivali mai mici, achiziționând noile inovații și angajând cei mai talentați din industrie, altora fiindu-le greu să concureze, a zis dânsul.

În prezent Google e responsabil pentru 87% din căutările online la nivel mondial. Facebook are peste 2,2 miliarde de utilizatori activi lunar – de peste 20 de ori mai mult decât MySpace la apogeu. Împreună, aceste două companii (incluzând filialele Instagram și YouTube) dispun de peste 60% din încasările de publicitate digitală din întreaga lume.

Deși companiile cunosc problemele și au făcut eforturi să le remedieze – elaborând sisteme pentru a confrunta știrile false, boții și operațiunile de influență – ele au fost construite pentru a “maximiza profitul decât pentru a maximiza beneficiul social”.

“Un cadru legislativ sau regulativ ce ține cont de obiecțiile sociale poate ușura tensiunile”, a zis dânsul.

Aliniind stimulentele sectorului tehnologic cu cele ale utilizatorilor și a societății în ansamblu, în opinia dumnealui, ar necesita consultarea unui grup divers de persoane din domeniul afacerilor, guvernului, societății civile, domeniul academic și cel al artelor.

Berners-Lee a atras atenția la “două mituri” ce “limitează imaginația noastră colectivă” atunci când căutăm soluții la problemele web-ului: “Mitul că publicitatea este singurul model de business posibil pentru companiile online, și mitul că e prea târziu pentru a schimba felul în care operează platformele. În ambele aspecte trebuie să fim puțin mai creativi”, a zis dânsul.

“Îmi doresc ca web-ul să ne reflecte speranțele și să ne îndeplinească visele, decât să ne amplifice temerile și să ne adâncească diviziunile”, a zis dânsul.

Scrisoarea deschisă coinicide cu un punct de cotitură semnificativ: 2018 este primul an în care peste jumătate din populația lumii va fi online.

Asta însă lasă o mare “diviziune digitală” ce exacerbează inegalitățile existente: este mai probabil să fii offline dacă ești femeie, sărac, sau dacă trăiești într-o zonă rurală sau într-o țară cu venituri scăzute.

“Să fii offline astăzi înseamnă să fii exclus de la oportunități de a învăța și de a câștiga bani, de a accesa servicii prețioase și de a participa în dezbaterea democratică”, a zis Berners-Lee. “Dacă nu investim serios în închiderea acestei prăpastii, ultimul miliard nu va fi conectat până în 2042. Asta însemnă o întreagă generație rămasă în urmă.”

Cu doi ani în urmă, ONU a declarat accesul la internet ca fiind un drept fundamental al omului la același nivel cu apa curată, adăpostul și electricitatea. Totuși în multe locuri acesta este foarte scump – costul pentru 1GB de broadband mobil în Malawi fiind de peste 20% din salariul mediu pe economie. În Zimbabwe, e de aproape 45%.

Scrisoarea deschisă vine la un an după ce Berners-Lee a cerut reglementări mai stricte pentru publicitatea politică online, despre care spunea că este folosită în “modalități lipsite de etică”.

De atunci, reprezentanți de la Facebook, Twitter și Google au fost chemați în fața Congresului pentru a răspunde la întrebări privind în ce măsură platformele lor au fost fost întrebuințate într-o operațiune rusă de a influența alegerile prezidențiale din 2016.

Toți trei au admis că entități ruse au cumpărat reclame pe site-urile lor în încercarea de a influența votul. Ruși au pretins că sunt americani pentru a cumpăra reclame pe Facebook răspândind mesaje dezbinătoare concentrându-se pe state oscilante. Au cheltuit de asemenea zeci de mii de dolari pentru a răspândi dezinformare pe YouTube și Google. Pe Twitter, mulțimi de boți au ajutat la promovarea de știri false.

Toate cele trei companii au anunțat de atunci măsuri de a spori transparența în legătură cu cine cumpără reclame politice pe platformere lor și ce mesaje promovează.

Berners-Lee a susținut dintotdeauna că creația sa era o reflecție a umanității – bunul, răul și urâtul. Cu toate acestea, viziunea sa de a crea “o platformă deschisă unde oricui îi este permis să distribuie informații, să acceseze oportunități și de a colabora în pofida delimitărilor geografice” a fost depășită pe măsură ce web-ul a devenit mai centralizat.

“Sunt încă un optimist, dar un optimist stând în vârful unui deal cu o furtună bătându-mi în față, rezemându-mă de un gard”, a spus pentru the Guardian în noiembrie. “Trebuie să stângem din dinți și să ne ținem de gard și să nu luăm de-a gata că web-ul ne va duce la lucruri minunate.”

Reclame

Sistemul vrea să ne reducă la tăcere! Sprijiniți OrtodoxINFO!

Ne străduim să menținem viu acest site și să vă punem la dispoziție informații care să facă lumină în provocările pe care le trăim. Activitatea independentă a OrtodoxINFO funcționează strict cu ajutorul cititorilor, din acest motiv vă cerem acum ajutorul. Ne puteți sprijini printr-o donație bancară sau prin PayPal, completând formularul de mai jos.



Mulțumim celor care ne-au ajutat până acum!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button