X

VIDEO: Istorii de Craciun – Cum un pilot de vanatoare GERMAN a SALVAT VIATA unui pilot de bombardier AMERICAN

de null

Vă invităm să ne urmăriți pe o altă pagină de Facebook, căci cea veche era inutilă fiind obturată de algoritmii lui Zuckerberg. Noua pagină poate fi accesată AICI.

Iata si ce putem citi la Un bombardier american, salvat de un vanator german in Al Doilea Razboi Mondial de pe AVIATIA magazin:

 

O poveste incredibila din timpul World War II. Un bombardier american, schilodit, este crutat de un avion de vanatoare german.

In decembrie 1943, cand Germania era intens bombardata de aliati, sublocotenentul Charlie Brown, impreuna cu echipajul sau, a primit misiunea de a bombarda o fabrica de avioane din nordul tarii.

Brown, pilot pe un bombardier B-17F Flying Fortress, poreclit Ye Olde Pub, zbura la o altitudine de 8230 de metri, unde aerul este foarte rarefiat, avand o temperatura de minus 60 de grade. Echipajul este protejat de frig cu imbracaminte calduroasa, ghete incalzite si masti de oxigen. Bombardierul cu 4 motoare avea la bord o incarcatura de 3630 kg. de bombe.

Ajungand, deasupra Bremenului, Ye Olde Pub a intrat in tirul bateriilor antiaerianei germane. A fost lovit motorul numarul doi si avariat motorul numarul patru. Apoi, nu mai putin de 15 avioane de vanatoare germane s-au napustit asupra avionului, trimitand o ploaie de gloante ce i-au ciuruit fuselajul si i-au afectat zonele vitale, care, desi erau blindate, au fost grav avariate. Mitraliorul din coada a fost ucis, patru membri a echipajulu au fost raniti, iar Brown insusi a fost ranit la umarul drept.

Ye Olde Pub a inceput sa piarda din inaltime, invartindu-se intr-o spirala si cazand vertiginos spre pamant. Pilotii germani, crezand ca nu mai este nici o sansa de scapare pentru bombardier, s-au indepartat. Intre timp, Brown si copilotul au reusit sa redreseze avionul pe la 300 de metri de sol si au luat cap compas Marea Nordului.

Zburand pe deasupra unui aerodrom german au fost vazuti de locotenentul Franz Stigler, pilot de vanatoare Luftwaffe pe Messerschmitt BF-109, care a si decolat pentru a-i urmari pe americani. Numai ca ceea ce a vazut i-a taiat tot elanul si dorinta de agresiune. Avionul abia se tara, daca se poate spune asa. Ye Olde Pub era intr-o stare jalnica, fiind foarte grav avariat; partea frontala a cabinei nu mai exista iar in fuselaj se cascau niste gauri imense prin care Stigler a putut vedea membri ai echipajului care acordau primul ajutor ranitilor. A vazut mitraliorul din coada care sangera abundent, astfel incat el nu a putut deschide focul.

Stigler s-a apropiat cu prudenta de bombardier, la o distanta de aproximativ 6 metri, si i-a transmis prin semne lui Brown ca trebuie sa se intoarca pentru a ateriza in Germania si sa se preda. Dar nu a primit nici un raspuns.

Dupa care i-a comunicat lui Brown, tot prin semne, ca nu sunt sanse sa ajunga in Anglia si ca cel mai bine ar fi sa se indrepte spre Suedia. Americanului nu-i venea sa creada cea ce vedea! Stigler a escortat bombardierul pana la Marea Nordului, tinand atacatorii la distanta, dupa care a salutat si facut calea intoarsa.

Aventura lui Ye Olde Pub a ramas secreta. Stigler nu a vorbit fiindca ar fi ajuns in fata Curtii Martiale. El si-a continuat misiunile de lupta in cadrul Luftwaffe pana la sfarsitul razboiului, devenind unul dintre primii piloti din lume pe avionul cu reactie Messerschmitt Me-262. Din cei 28.000 de piloti germani au supravetuit doar 1.300, printre care si Stigler.

Dupa razboi Charlie Brown s-a intors acasa, in West Virginia. In 1949 a reintrat in US Air Force si a ramas in serviciu pana in 1965, dupa care a devenit ofiter in cadrul Departamentului de Stat unde a activat pana in 1972. Stigler a emigrat in Canada in 1953 si a devenit om de afaceri.

In 1986, la o reuniune a pilotilor care au luptat in WW II, Charlie Brown, colonel in retragere, a fost intrebat daca in timpul luptelor aeriene a avut o misiune pe care nu o poate uita. Si dupa un minut de gandire Brown a depanat intreaga poveste. Atunci s-a gandit ca ar trebui sa-l gaseasca pe Stigler, omul care i-a crutat viata si pe cea a echipajului de pe bombardierul B-17F Ye Oldie Pub. Dupa patru ani de cautari, pe cai oficiale, fara niciun rezultat, Brown a scris o scrisoare care a fost publicata intr-un Buletin al Asociatiei Pilotilor care au luptat in WW II.

La cateva luni, Brown a primit o scrisoare de la Stigler. Si astfel cei doi sau reintalnit in 1990, dupa 47 de ani de la intalnirea lor din timpul razboiului. Ei au ramas prieteni pana in 2008 cand au murit amandoi, la o distanta de cateva luni unul de altul. O poveste incredibila adevarata care descrie un eveniment uimitor din viata a doi oameni dusmani de moarte fara voia lor si care dupa mai bine de 40 de ani au devenit ca fratii.

Aceasta intamplare uimitoare are loc in 20 decembrie 1943 cu 4 zile inainte de Craciun.

 

Conform “De ce nu m-ai omorat?”. Intrebarea pe care un pilot american a asteptat 40 de ani sa o adreseze de pe Pro tv:

 

Timp de 40 de ani, Charlie Brown s-a intrebat de ce pilotul german i-a crutat viata, incalcand astfel ordinele primite de orice soldat pe timp de razboi.

Eroul la care s-a gandit atat timp se numeste Franz Stigler, avea pe atunci 26 de ani si 22 de victorii la activ, una singura ii lipsea ca sa primeasca decoratia Crucea Cavalerului.

Ar fi putut obtine foarte usor medalia dorita in acea zi, dar, apropiindu-se de avionul american, a vazut ca acesta era aproape complet distrus, iar soldatii raniti, incercand speriati sa se ajute unii pe altii si sa-si panseze ranile pline de sange.

Atunci Stigler si-a amintit ce-i spusese comandantul sau: “Onoarea este totul aici. Daca aud vreodata ca ai impuscat un pilot care s-a catapultat, te impusc eu, cu mana mea! Luptam dupa reguli, dar ne mentinem umanitatea, ii spusese la inceputul razboiului locotenentul Gustav Roedel.

Prin urmare, pilotul a insotit un timp avionul avariat, apoi s-a retras, de teama ca va fi vazut zburand deasupra unui teritoriu inamic si va fi acuzat de tradare.

Avionul pilotat de Charlie a aterizat in siguranta. De indata ce i-a spus comandantului sau despre gestul pilotului german, acesta i-a cerut sa nu mai spuna nimanui, ca sa nu creeze o impresie pozitiva despre nazisti.

In 1987, dupa 40 de ani de la intalnirea care i-a schimbat viata, Charlie a decis sa-l caute pe eroul care i-a crutat viata.

El a dat un anunt intr-un ziar adresat pilotilor de lupta, iar Stigler, care se mutase in Canada, a vazut mesajul emotionant: “Il caut pe cel care mi-a salvta viata pe 20 decembrie 1943”.

Astfel, cei doi s-au intalnit si au avut senzatia ca erau doi frati care se reintalnesc dupa 40 de ani. Povestea lor emotionanta a fost relatata intr-un roman, A Higher Call.

Charlie si Franz au murit in anul 2008, la numai sase luni distanta unul de celalalt. In discursul tinut la inmomantarea lor, rudele nu au uitat sa-l mentioneze pe “fratele special” intalnit in razboi.

 

Cititi va rog si:

Miracolul de Crăciun petrecut în Primul Război Mondial: „Roia cu oameni şi ofiţeri ai ambelor părţi dându-şi mâna“

 

Sistemul vrea să ne reducă la tăcere! Sprijiniți OrtodoxINFO!

Ne străduim să menținem viu acest site și să vă punem la dispoziție informații care să facă lumină în provocările pe care le trăim. Activitatea independentă a OrtodoxINFO funcționează strict cu ajutorul cititorilor, din acest motiv vă cerem acum ajutorul. Ne puteți sprijini printr-o donație bancară sau prin PayPal, completând formularul de mai jos.



Mulțumim celor care ne-au ajutat până acum!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button