În legătură cu invitația Preafericitului Părinte Teofil al III-lea, Patriarhul Ierusalimului, adresată Patriarhului Bisericii Ortodoxe Române de a participa, în perioada 25-27 februarie 2020, la întâlnirea fraternă de la Amman, Iordania, Basilica informează:
„Sfântul Sinod al Bisericii Ortodoxe Române a reiterat hotărârea sa nr. 3668, reluată în hotărârile nr. 9156/2018 și nr. 180/2019, și anume ca Patriarhia Ecumenică și Patriarhia Moscovei să reia dialogul pentru a ajunge, cât mai curând posibil, la o soluție, în problema autocefaliei Bisericii Ortodoxe din Ucraina, pentru a nu se adânci polarizarea celor două tabere adverse: una a Bisericilor Ortodoxe pro-Constantinopol și cealaltă a Bisericilor Ortodoxe pro-Moscova.
De asemenea, Sfântul Sinod a precizat că este de acord cu acordarea autocefaliei întregii Biserici Ortodoxe din Ucraina (nu doar a unei părți), însă aceasta se poate realiza numai prin înțelegerea dintre Patriarhia Ecumenică și Patriarhia Moscovei și prin consens panortodox.
Iar, pentru a nu se interpreta că întâlnirea de la Amman, inițiată de Patriarhia Ierusalimului, ar fi o Sinaxă a întâistătătorilor Bisericii Ortodoxe, la respectiva întâlnire fraternă la care se vor discuta modalități de reconciliere și de restabilire a comuniunii euharistice între unele Biserici Ortodoxe autocefale surori, Sfântul Sinod a hotărât ca Biserica Ortodoxă Română să nu fie reprezentată de Patriarhul României, ci de o delegație a Patriarhiei Române.
Această participare a Bisericii Ortodoxe Române la întrunirea fraternă de la Amman este motivată de faptul că toate Bisericile Ortodoxe autocefale au responsabilitatea de a conlucra pentru menținerea, apărarea și promovarea unității dogmatice, canonice și euharistice ortodoxe, potrivit Evangheliei lui Hristos și Sfintelor Canoane Ortodoxe”.
Biroul de Presă al Patriarhiei Române
Ne străduim să menținem viu acest site și să vă punem la dispoziție informații care să facă lumină în provocările pe care le trăim. Activitatea independentă a OrtodoxINFO funcționează strict cu ajutorul cititorilor, din acest motiv vă cerem acum sprijinul. Ne puteți sprijini printr-o donație bancară sau prin PayPal, completând formularul de mai jos.
Sună bine comunicatul.
Doamne ajută!
Cine vrea să nu facă păcatul ereziei sau păcatul schizmei sau păcatul judecării episcopului sau alt păcat atunci când este dator şi obligat să facă această întrerupere a comuniunii cu erezia şi cu ereticii trebuie să cunoască cu adevărat învăţătura ortodoxă ca să facă o întrerupere a comuniunii adevărată…. .
În clipa în care preotul pomenește episcopul adevărat al episcopiei știe și are în mintea lui și crede cu adevărat că:
– nu știe cum este în clipa de față episcopul care a căzut în păcatul ereziei;
– ştie că episcopul care a căzut în păcatul ereziei este episcopul adevărat dacă acesta şi-a revenit din acest păcat al ereziei în clipa de faţă;
– ştie că episcopul care a căzut în păcatul ereziei nu este episcopul adevărat dacă acesta nu şi-a revenit din acest păcat al ereziei în clipa de faţă;
– ştie că episcopul adevărat al episcopiei (al aceleiaşi episcopii) este un alt episcop
dacă episcopul care a căzut în păcatul ereziei nu şi-a revenit din acest păcat al ereziei în clipa de faţă (şi deci este eretic în clipa de faţă), ştie că pe acest alt episcop (arhiereu) îl ştie doar Dumnezeu cine este (o fi chiar Iisus Hristos);
– ştie că episcopul adevărat al episcopiei (al aceleiaşi episcopii) nu este un alt episcop dacă episcopul care a căzut în păcatul ereziei şi-a revenit din acest păcat al ereziei în clipa de faţă (şi deci este ortodox în clipa de faţă).
Preotul care face aşa (CUM ESTE MENŢIONAT MAI SUS) nu face nici păcatul judecării episcopului pe care îl cunoaşte după roade (fapte) că a căzut în păcatul ereziei (nu aşează acest păcat al ereziei asupra acestui episcop niciodată, nici în clipa de faţă), nu face nici păcatul schizmei (nu pomeneşte episcopul altei episcopii…), nu face nici păcatul ereziei (nu pomeneşte un eretic…).
Sunt minuni făcute de Dumnezeu prin care Dumnezeu ne-a arătat că atunci când episcopul episcopiei noastre are probleme. atunci când episcopul episcopiei noastre este căzut în păcatul ereziei. atunci episcopul adevărat al episcopiei noastre este altul (este altul, dar este tot al episcopiei noastre, deci când zicem acest altul ne referim tot la episcopul adevărat al episcopiei noastre) şi tot Dumnezeu ne-a arătat că atunci când preotul are probleme, atunci când preotul este căzut în păcatul ereziei, atunci preotul adevărat este altul. În PROOLOAGE scrie că preoţii pe care oamenii i-au văzut slujind au spus (şi preoţii au spus) că nu au slujit ei, ci alti preoţi au fost cei care au slujit. Deci, aceşti preoţi care au slujit au fost preoţii adevăraţi. Preoții pe care oamenii îi ştiau şi pe care oamenii i-au văzut slujind nu au fost ei preoţii adevăraţi… .
Preoții care vor să rămână ortodoxi trebuie să întrerupă comuniunea cu erezia şi cu ereticii, trebuie să întrerupă pomenirea episcopului care a căzut în păcatul ereziei, trebuie să rămână în comuniune cu toţi ortodoxii, inclusiv cu episcopul adevărat al episcopiei.
Preoții care vor să rămână ortodoxi trebuie să pomenească pe episcopul adevărat al episcopiei. Acest episcop adevărat există sigur 100 % şi acesta este în clipa de faţă un episcop ortodox pe care îl stie doar Dumnezeu şi care este şi cine este; noi ştim că:
– episcopul adevărat al episcopiei este în clipa de faţă chiar episcopul care a căzut în erezie dacă acest episcop şi-a revenit din erezie în clipa de faţă;
– episcopul adevărat al episcopiei este în clipa de faţă un episcop ortodox (arhiereu) pe care îl ştie doar Dumnezeu cine este (o fi chiar Iisus Hristos) dacă episcopul care a căzut în erezie nu si-a revenit din erezie în clipa de faţă.
Deci:
– preotul ortodox se referă tot la episcopul adevărat al episcopiei sale și atunci când erezia este propovăduită pe faţă de episcop şi atunci când erezia nu este propovăduită pe faţă de episcop;
– preotul ortodox se referă tot la episcopul adevărat al episcopiei sale şi atunci când preotul ortodox nu zice numele episcopului şi atunci când preotul ortodox zice numele episcopului;
– preotul ortodox se referă la episcopul adevărat al episcopiei sale pentru că ştie că doar acest episcop este sigur 100 % episcopul adevărat al episcopiei sale;
– preotul ortodox ştie că episcopul pe care îl ştim poate să aibă probleme şi atunci când nu propovăduieşte erezia pe faţă, ştie că episcopul pe care îl ştim poate fi eretic şi atunci când nu propovăduieşte erezia pe faţă şi de aceea preotul ortodox se referă la episcopul adevărat al episcopiei sale… .
Iar numele episcopului este zis de preotul otodox atunci când erezia nu este propovăduită pe faţă de episcop pentru că atunci preotul ortodox nu cunoaşte roadele eretice ale eiscopului, pentru că atunci preotul ortodox nu zice numele unui episcop pe care îl ştie (îl cunoaşte) cu roade eretice, ci zice numele unui episcop pe care îl ştie (îl cunoaşte) fără roade eretice.
Iar atunci când erezia este propovăduită pe faţă de episcop atunci numele episcopului nu este zis de preotul otodox pentru că atunci preotul ortodox cunoaşte roadele eretice ale eiscopului şi ştie că nu trebuie să zică numele unui episcop pe care îl ştie (îl cunoaşte) cu roade eretice, ci trebuie să zică numele unui episcop pe care îl ştie (îl cunoaşte) fără roade eretice; şi zice: episcopul (arhiereul) nostru. fără să zică numele.
Iar vinovaţi de comuniune cu ereticii şi cu erezia sunt şi cei care ştiu şi cei care nu ştiu (nu ştiu pentru că nu vor ei să ştie). Nevinovaţi sunt doar cei care nu înţeleg cu adevărat (copiii mici şi alţii asemenea lor).
Silvestru Sterie
E-mail: [email protected]
Telefon: 0349417596 și 0733975725 (acesta nu funcționează)
@ Silvestru Sterie,
Bine că i-ai lămurit tu pe preoții pomenitori si nepomenitori cum stă treaba cu raportarea la episcopul propriu atunci când bântuie erezia… De-acu’ le este totul clar. Bine că le-ai dat si datele de contact pt eventualitatea că mai au ceva nelămuriri…
Frateee, scrii „ortodocși” cu „x” („ortodoxi”) și pretinzi a fi deslușit tu problema aceasta teologică complicată?
Nu te supăra, dar se cuvine să fii mai smerit. Asemenea și eu!!!
Doamne ajută!
Ai dreptate, dar smerenia a disparut din lumea egocentrista in care traim, in care multi fac zgomot si putini cauta pacea launtrica, indispensabila oricarui crestin.
Or fi auzit „crestinii” de azi de isihie?
Mama mia! M-ai zapacit fratzica!
Eu consider că s-a procedat bine; acest lucru aducând un duh de pace în interiorul Bisericii Răsăritene și apoi arătăm că Biserică faptul că ne pasă și de ceea ce se întâmplă pe plan politico militar. Nu putem face abstracție de relațiile dintre statele implicate în această problemă! Și mai este ceva, așa se întâmplă când își bagă dracul coada, în cazul acesta UE!!
Nu se duce Daniel, dar se duce *înlocuitorul „. Ca sa ce?! Ca sa cimenteze ecumenismul
..