Preț: 7 lei + taxe poștale,
Comenzi la sfintiimarturisitori [at] gmail.com
Patriarhia Română a editat în vara acestui an o broșură numită Despre Sfântul și Marele Sinod din Creta (16-26 iunie 2017). Întrebări și răspunsuri, prin care urmărește (dez)informarea tuturor credincioșilor ortodocși de pe cuprinsul Patriarhiei Române cu privire la sinodul din Creta, desfășurat cu un an înainte. Potrivit editorilor săi, “broșura, alcătuită din 53 de întrebări şi răspunsuri, se adresează tuturor credincioșilor Bisericii Ortodoxe Române. Aceasta a fost editată cu scopul de a oferi membrilor Bisericii noastre un răspuns la întrebările, nelămuririle sau neliniștile care se ridică în legătură cu Sfântul și Marele Sinod și documentele aprobate”1.
Demersul Patriarhiei pune în aplicare articolul 13, alin. 2) din Regulamentul de organizare și funcționare a Sfântului și Marelui Sinod, care prevede că, după acceptarea deciziilor sinodului din Creta, “deciziile sinodale semnate, ca și Mesajul Sfântului și Marelui Sinod sunt trimise prin scrisori patriarhale ale Patriarhului Ecumenic către toți Întâistătorii Bisericilor Ortodoxe Autocefale, care trebuie să le comunice Bisericilor lor. Aceste texte au o autoritate panortodoxă”2 (s.n.).
Prin această broșură, Patriarhia face o “receptare” a sinodului în duhul celor stabilite la Creta, urmând ca deciziile acestuia să capete o autoritate panortodoxă și să fie puse în practică, lucru care se vede din ce în ce mai clar din multele relatări de presă despre evenimente ecumeniste la care ierarhi și preoți români se fac părtași sau din persecuția fără scrupule contra celor ce se opun sinodului din Creta, aplicată în duhul art. 22 din documentul despre “relațiile cu ansamblul lumii creștine” și cu ajutorul complice al puterii seculare, devenită brusc foarte favorabilă ierarhiei BOR.
Textul broșurii patriarhale prezintă punctul de vedere oficial al BOR, potrivit căruia sinodul din Creta a fost un succes și o mărturisire a ortodoxiei, iar delegația română și-a adus o contribuție esențială la acest succes. Stilul lucrării este manipulator, mizând pe necunoașterea de către publicul larg a problematicii teologice, riscând să creeze un atașament deplin al populației ortodoxe față de deciziile acestui sinod eretic.
Lucrarea Promovarea ecumenismului la nivel panortodox de către pseudosinodul din Creta. Răspuns la “minicatehismul ecumenist” editat de către Patriarhia Română sub numele Despre Sfântul și Marele Sinod din Creta. Întrebări și răspunsuri a apărut la sfârșitul verii ca un răspuns la această broșură a BOR, pe care autorul o numește “minicatehism ecumenist”, deoarece este scrisă sub formă de întrebări și răspunsuri, asemenea unui catehism3.
Motivul acestei apariții editoriale a fost dorința de a oferi publicului larg posibilitatea de a se informa corect în legătură cu deciziile eretice ale pseudosinodului din Creta, cu reacția clericilor și credincioșilor ortodocși care au respins aceste decizii, întrerupând pomenirea ierarhilor fideli acestora, și cu calea de urmat de către cei ce doresc să nu se facă părtași la erezia ecumenistă, ci să continue să trăiască în curăția învățăturii ortodoxe, așa cum au făcut generațiile de ortodocși dinainte.
Lucrarea a fost publicată spre dezbatere publică pe data de 8 septembrie, pe siteul OrtodoxINFO4, fiind trimisă spre studiu și analiză și părinților care au întrerupt pomenirea ierarhilor responsabili pentru acceptarea deciziilor din Creta de către BOR. Cei mai mulți dintre părinți prezenți la întâlnirea de la Beiuș, din 11-12 septembrie 2017, au fost de acord ca textul să fie publicat sub formă de carte și să fie dat spre lectură publicului larg.
Publicarea acestui răspuns în format neelectronic devine o necesitate, în condițiile în care, în ciuda asigurărilor pe care le dădea cineva părinților nepomenitori că știe din surse sigure de la Patriarhie că broșura BOR nu va fi publicată niciodată sub formă de carte și nu va fi distribuită în teritoriu, pentru că Patriarhia nu dorește să irosească foarte mulți bani și se va mulțumi numai cu publicarea pe internet, broșura BOR a fost deja distribuită aproape în toate parohiile din țară, fidelizându-i pe preoți și pe credincioși față de teologia ecumenistă pe care aceasta o conține și devenind cea mai concretă formă de propovăduire publică în masă, din fața Sfântului Altar, a ereziei ecumenismului de către întregul sinod al Bisericii Ortodoxe Române.
Răspunsul la broșura BOR are 130 de pagini și este structurată în cinci capitole: „Despre sinodul ecumenic și sinodul panortodox”, “Despre «sfântul și marele sinod» din Creta”, “Despre erezia aprobată de pseudosinodul din Creta”, „Despre documentele «sfântului și marelui sinod» din Creta, “Despre întreruperea pomenirii ierarhului eretic”. Este alcătuită sub forma de întrebări și răspunsuri, ca și broșura căreia îi dă răspuns, și încearcă să dea răspunsuri corecte și oneste teologic la multe dintre întrebările formulate de către autorii scrierii BOR.
Încercând să cuprindă în cele cinci capitole cele mai multe dintre aspectele foarte complexe pe care atitudinea față de erezie le presupune în Biserica Ortodoxă, având un limbaj accesibil chiar și celor ce nu au o instrucție teologică solidă, lucrarea se adresează în primul rând preoților și credincioșilor care nu au avut posibilitatea să se informeze corect în legătură cu ceea s-a întâmplat în Creta anul trecut, în speranța că, odată ce vor afla adevărul care le este sistematic ascuns de către autoritățile bisericești, vor reacționa față de erezia ecumenistă promovată de sinodul din Creta, așa cum au făcut creștinii de-a lungul istoriei, în situații de infestare a Bisericii cu erezie, întrerupând pomenirea ierarhilor și comuniunea bisericești cu cei ce rămân în ascultarea ierarhilor eretici.
Din acest motiv, îi rugăm pe toți cei ce vor achiziționa cartea să o dea mai departe spre lectură și altora, în așa fel încât ea să se difuzeze cât mai mult la cât mai mulți. Suntem conștienți că nu putem să facem față resurselor și dispozitivului de difuzare ale Patriarhiei Române, dar, cu ajutorul lui Dumnezeu și cu lucrarea asiduă a celor ce doresc ca Biserica Ortodoxă Română să nu fie pătată de erezia ecumenismului, cei interesați să știe adevărul despre ce s-a decis în Creta anul trecut vor avea acces la informațiile necesare lecturând această carte.
Mulțumim tuturor celor care și-au exprimat puncte de vedere pertinente în legătură cu conținutul lucrării. Autorul a încercat să țină seama în forma finală a textului, adăugită și îmbunătățită față de cea publicată pe site, de cât mai multe dintre sugestiile și criticile formulate.
Cartea a apărut sub patronajul “Asociației Sfinților Martiri ai Închisorilor –Bucovina”, din resursele proprii ale editorilor, și are prețul de 7 lei, urmând ca banii încasați din vânzarea acesteia să fie reinvestiți în tipărirea altor exemplare, în așa fel încât ea să poată ajunge de cât mai mulți cititori.
Lectură plăcută și cu folos duhovnicesc!
1 http://basilica.ro/ebook-intrebari-si-raspunsuri-despre-sfantul-si-marele-sinod-din-creta/.
2 http://basilica.ro/regulamentul-de-organizare-si-functionare-a-sfantului-si-marelui-sinod-al-bisericii-ortodoxe/.
3 Un catehism care să înglobeze hotărârile pseudosinodului din Creta și alte concepte ecumeniste a pregătit și Biserica Ortodoxă Rusă, chiar dacă nu a participat la acest sinod: https://stranaortodoxa.wordpress.com/2017/11/27/ps-longhin-va-fi-sf-sinod-al-bisericii-au-pregatit-un-catehism-nou-eretic-se-vor-discuta-lucruri-grele-rugati-va-rugati-va-fierbinte/.
4 Coincidență sau nu, la scurt timp după apariția acestei lucrări pe siteul nostru, asupra autorului ei s-a dezlănțuit în mediul online o campanie furibundă de denigrare, dusă cu o ură viscerală, urmărindu-se discreditarea sa ca teolog și luptător împotriva ecumenismului.
„coincidență sau nu, la scurt timp după apariția acestei lucrări pe siteul nostru, asupra autorului ei s-a dezlănțuit în mediul online o campanie furibundă de denigrare, dusă cu o ură viscerală, urmărindu-se discreditarea sa ca teolog și luptător împotriva ecumenismului.”
Sântem alături de voi în continuare. Nu ne speriem atât de ușor.
Despre cei care stau in adevar si faptuiesc cele placate lui Dumnezeu se spune: „ Sătura-se-vor din grăsimea casei Tale şi din izvorul desfătării Tale îi vei adăpa pe ei. Că la Tine este izvorul vieţii, întru lumina Ta vom vedea lumină.” (Ps. 35, 9); pe cand despre cei care ratacesc de la adevarul revelat: „ pe Mine, izvorul apei celei vii, M-au părăsit, şi şi-au săpat fântâni sparte, care nu pot ţine apă.” (Ier. 2, 13); „Toţi cei ce Te părăsesc se vor ruşina, că Tu ai zis: „Cei ce se depărtează de Mine vor fi scrişi pe pulbere, pentru că au părăsit pe Domnul, izvorul apei celei vii.” (Ier.17, 13)
Asa cum se arata in Noul Testament, adevaratul Dumnezeul este izvorul „apei celei vii”, izvorul harului, care da har celor care cred cu adevarat in El : „ Dacă însetează cineva, să vină la Mine şi să bea. Cel ce crede în Mine, precum a zis Scriptura: râuri de apă vie vor curge din pântecele lui. Iar aceasta a zis-o despre Duhul pe Care aveau să-L primească acei ce cred în El. Căci încă nu era (dat) Duhul, pentru că Iisus încă nu fusese preaslăvit. ” (In.7, 37-39); „ cel ce va bea din apa pe care i-o voi da Eu nu va mai înseta în veac, căci apa pe care i-o voi da Eu se va face în el izvor de apă curgătoare spre viaţă veşnică.” (In.4, 14); asa cum spune Sfantul Chiril al Alexandriei: „trebuie ştiut iarăşi că Mântuitorul numeşte apă în acestea harul Sfântului Duh” (PSB 41, pg. 213).
Cei cazuti in ratacire, „ au părăsit pe Domnul, izvorul apei celei vii” (Ier.17, 13), ivorul harului, „ şi şi-au săpat fântâni sparte, care nu pot ţine apă” (Ier. 2, 13), despre acestia Sfantul Apostol Petru spune: „ Aceştia sunt izvoare fără de apă şi nori purtaţi fără de furtună, cărora li se păstrează, în veac, întunericul cel de nepătruns”. (II Pet. 2, 17); Potrivit Sfantului Vasile: „va scoate apă cu veselie din izvoarele Mântuitorului cel care I se închină bine. Dacă poporul idolatru este acuzat: «M‐au părăsit pe Mine, izvorul apei vii», este clar că cel care crede în Dumnezeu şi îşi adapă sufletul din credinţa în El prin dogmele mântuitoare, acela scoate apă cu veselie din izvoarele Mântuitorului” (Sfantul Vasile cel Mare, Comentariu la Isaia). Sfantul Grigorie Palama spune ca: „Tatal, Fiul si Duhul Sfant sunt impreuna izvorul de apa vie, adica izvor al harului dumnezeiesc si al lucrarii Duhului”. (Sfantului Grigorie Palama, Despre purcederea Sfantului Duh). Celor dreptcredinciosi li se da har: „Deci [Sfantul Duh] se revarsa fiintial pentru noi si dupa noi, caci s-a aratat ca unul ce daruieste prin sine puterea dumnezeiasca, dar si ca unul ce este cu adevarat pururi cu noi fiintial, negresit si ca ipostas, desi noi nu ne impartasim deloc de fiinta sau ipostasul lui ci de har.” (Sfantului Grigorie Palama, Despre purcederea Sfantului Duh)
Ereticul este strain de Dumnezeul adevarat, iar adevaratul Dumnezeu nu este cu cei care nu vor sa fie cu El, nu trece peste vointa omului, il lasa pe ratacit cu acel dumnezeu fals in care crede, El fiind numai cu cei ce-I deschid „usa” prin cerdinta adevarata: „ Iată, stau la uşă şi bat; de va auzi cineva glasul Meu şi va deschide uşa, voi intra la el şi voi cina cu el şi el cu Mine” (Apoc. 3, 20). Iar pentru ca Dumnezeu nu este cu cei ce s-au lepadat de El, nici harul Lui indumnezeitor nu se afla la acestia, pentru ca harul nu este despartit de El. Ereticii neavand „izvor”, n-au nici „apa cea vie”.
Ereticii fiind goliti de Hristos (PSB 81), alegand sa-L paraseasca pe Dumnezeul adevarat, prin caderea si staruinta lor in eterodoxie, nu au har, si nu exista vreo decizie sau indecizie omeneasca care sa-i tina pe acestia in har odata ce ei L-au parasit pe Cel ce este izvorul harului.
Dumnezeul adevarat este cel ce lucreaza Sfintele Taine: „Fiindcă nu om este cel ce lucrează cele ce se săvârşesc, ci harul Duhului este cel ce sfinţeşte firea apelor şi se atinge împreună cu mâna arhiereului de capul tău.”; „Fiindcă nu preotul singur atinge capul [botezatului], ci şi dreapta lui Hristos. Şi acest fapt se vădeşte din înseşi cuvintele celui ce botează. Căci nu zice: „eu botez pe cutare”, ci “se botează cutare”, arătând că el [clericul] este doar slujitor al harului şi oferă doar mâna sa, fiindcă, pentru aceasta a fost orânduit de către Duhul”. (Sfantul Ioan Hrisostom, Cateheze Baptismale). Astfel episcopul sau preotul nu sunt decat „slujitori” ai Celui care „lucreza cele ce se săvârşesc” in Sfintele Taine, iar daca episcopul sau preotul se leapada prin erezie de Cel ce savarseste Sfintele Taine, evident ca nu mai sunt slujitori ai Acestuia ci vrajmasi, nu mai pot sa-I slujeasca la savarsirea Sfintelor Taine. Asa cum spune Sfantul Maxim Marturisitorul, citandu-l pe Sfantul Apostol Pavel, despre cei care se impotrivesc adevarului din invatatura de credinta ca nu sunt slujitori ai lui Dumnezeu: „sa va retrageti de la unii ca acestia (ereticii) amintindu-va de Sfantul Apostol Pavel care scrie romanilor aceasta: „vă îndemn, fraţilor, să vă păziţi de cei ce fac dezbinări şi sminteli împotriva învăţăturii pe care aţi primit-o. Depărtaţi-vă de ei. Căci unii ca aceştia nu slujesc Domnului” (Rom 16, 17-18) ”( PSB 81). Pentru ca preotii eretici nu sunt „slujitori ai harului” nu au Sfinte Taine; neslujind Domnului nu au har, pentru ca au ales „ca alţi Simoni (Fapte 8,18) şi Dimanşi şi Hermogheni (II Tim. 4, 9 şi I Tim. 1, 5), minciuna în locul adevărului…şi nu se simt vătămaţi de lipsa harului”(PSB 81). Iar „ lipsa harului” vine odata cu ratacirea; iata ce spune Sfantul Ioan Hrisostom despre Simon Magul, la care face referire mai sus Sfantul Maxim: „Simon Magul pocăindu-se, a alergat la darul botezului şi s-a împărtăşit de harul şi cinstea Stăpânului, dar nu a adus o voinţă pe măsură, ci a arătat uşurătate. Şi pe dată a rămas pustiu de atâta dar, încât a primit de la cel dintâi dintre apostoli sfat ca să vindece prin pocăinţă mărimea greşelii. Căci i-a spus: „Pocăieşte-te de această răutate a ta, că doar ţi se va ierta cugetul inimii tale” (Fapte 8, 22)” (Sfantul Ioan Hrisostom, Cateheze Baptismale), a ramas „pe data” fara har datorita caderii de la credinta adevarata.
Dumnezeu sa binecuvanteze dragostea, jertfa si vointa fratelui Mihai-Silviu Chirila de a aduce aceasta contributie esentiala la raspandirea adevarului despre capcana din Creta in care au cazut multe suflete. Nadajduim prin acest document istoric la ridicarea multora ! Pr. Ioan Ungureanu, din Schit Oraseni
Amin.
Daca dau comanda de mai multe exemplare transportul va fi gratuit?
asteptam comanda dvs.
Cu adevarat este bun acest raspuns.Cei care au semnat in Creta,in clipa aceea au si cazut din Har.Am ramas foarte putini .Cum ne adunam noi.Acum o fi cernerea….
Doamne ajuta !
De unde putem cumpara cartea ? multumesc .
faceti comenzi la sfintiimarturisitori [at] gmail.com
Buna ziua! Doresc sa stiu in afara de episcopii si patriarhii care au semnat si au fost de acord cu acel ecumenism din Creta, si preotii care ii susutin pe episcopi si patriarhi, care nu au intrerupt pomenirea acestora sunt tot in erezie? Mai putem merge la slujbele lor, sa avem comuniune cu ei?
Incercati pe cat puteti sa ajungeti la un preot nepomenitor si sa-i sprijiniti pe preotii pomenitori dar care sunt impotriva ecumenismului.