7:57 am - duminică, 30 aprilie, 2017

Omilia românilor, scrisă de teologul Mihai-Silviu Chirilă, este considerată de greci o punte de legătură între linia părinților aghioriți și cea a pr. prof. Theodoros Zisis

1674 vizualizări 1 comentariu https://goo.gl/WS1P5F

.

Omilia prezentată la Sinaxa din 4 aprilie de către teologul Mihai-Silviu Chirilă este apreciată de greci și de ruși pentru că prezintă linia pe care merge mișcarea antiecumenistă din România. Site-ul părintelui Nicolae Manolis, cel care a întrerupt pomenirea ierarhului cretan, publică omilia românilor în limba greacă cu menținea că este pe linia părintelui Zisis. Grecii găsesc similitudini cu linia părintelui Zisis, în ciuda faptului că teologul român e clar contra frecventării pomenitorilor și împotriva considerării ca fiind ortodox a episcopului care deși nu a semnat în Creta, nu denunță sinodul ca fiind eretic. Prin aceasta, omilia românilor face să coincidă întru totul cu linia aghiorită conform spuselor monahului Sava Lavriotul, constituind astfel o punte de legătură și de împăcare între cele două părți: părinții aghioriți și grupul de preoți din jurul pr. prof. Theodoros Zisis.

O traducere în limba rusă a fost publicată și pe site-ul Odigitria, care are numeroase articole despre lupta antiecumenistă din România.
Momentan se lucrează și la traducerea în limba bulgară pentru a informa Patriarhia și credincioșii din Bulgaria că în România există o puternică mișcare antiecumenistă.

Mai jos sunt cele două traduceri ale omiliei românești.

Ἡ Ἐκκλησία τῆς Ρουμανίας ἔναντι τοῦ Οἰκουμενισμοῦ καὶ τῆς ψευδοσυνόδου τῆς Κρήτης by katanixis on Scribd

Румынская Православная Церковь Против Экуменизма и Критского Псевдособора by Ortodoxie on Scribd

Vă rugăm să ne sprijiniți! Ajutorul dvs. va fi pentru continuitatea acestui portal. Click pentru detalii.
Categorii:
articole asemănătoare


Un comentariu la “Omilia românilor, scrisă de teologul Mihai-Silviu Chirilă, este considerată de greci o punte de legătură între linia părinților aghioriți și cea a pr. prof. Theodoros Zisis”
Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor revine exclusiv comentatorilor.
  1. Silvestru Sterie
    # 15 aprilie 2017 at 1:11

    MĂRTURISIRE

    Toate lucrurile bune cu adevărat sunt cele pe care le facem cu dragoste. Tot ceea ce facem, să facem cu dragoste.
    Să nu facem niciun lucru rău nimănui.
    Nu vreau să judec pe nimeni, pentru că nu cunosc pe nimeni cum este în clipa aceasta, chiar dacă cineva a făcut rele în trecut nu știu dacă le mai are acum, deoarece în clipa aceasta
    poate deja s-a hotărât să nu le mai facă, dar trebuie să-mi fac datoria și să arăt cu dragoste tuturor (să mustru) relele pe care trebuie să nu le mai facă nimeni în viitor, începând cu clipa de față. De aceea mă adresez tuturor, așa la general:

    Drepți, în fața Adevărului!

    Așa cum a zis Dumnezeu așa este bine să facem și permanent și fără întârziere. Mărturisirea Adevărului este un lucru bun și este bine să mărturisim Adevărul și permanent și fără întârziere. Dumnezeu ne-a spus să facem numai bine, ne-a spus că ne oferă permanent ajutorul Lui și ne ajută permanent ca să putem face numai bine permanent, ne-a spus și că putem face numai bine permanent numai cu ajutorul Lui, numai dacă vrem și noi permanent să facem voia Lui, numai dacă vrem și noi permanent să primim ajutorul Lui, numai dacă vrem să avem și noi permanent dragoste față de Dumnezeu și de aproapele nostru, numai dacă și arătăm permanent că vrem să facem voia Lui, primind și făcând permanent toate câte ne-a spus.

    Așa cum Dumnezeu face numai bine și ne îndeamnă permanent și pe noi să facem numai bine ca să fim fericiți și aici pe pământ și veșnic, tot așa și noi trebuie să facem, să facem numai bine, să îndemnăm numai la bine (lucru bun este și mărturisirea Adevărului permanent și fără întârziere, fără nicio clipă de întârziere, dar și îndemnul la mărturisirea Adevărului permanent și fără întârziere, fără nicio clipă de întârziere).

    Dumnezeu ne-a spus că ne-a dăruit voința liberă ca să facem voia Lui din dragoste și nu forțați, ne-a spus să facem numai bine, ne-a spus nu facem rele, iar noi trebuie să facem tot așa și să spunem tuturor și că au voința liberă și că pot să facă numai bine și că trebuie să îndemne numai la bine. Să nu spunem nimănui că este bine să facă și rele sau că ar fi liber dacă face și rele, să nu spunem cuiva că nu forțează nimeni conștiința nimănui dacă îndeamnă la rele și că forțează conștiința altora dacă-i îndeamnă să facă tot ce este lucru bun.
    Un lucru bun (un lucru cu adevărat bun) este și mărturisirea Adevărului și oprirea pomenirii tuturor episcopilor care acceptă sinodul din Creta ca ortodox, sinod care este fals, mincinos, pseudo-sinod.

    MĂRTURISIRE:

    1.Condamnăm și respingem ecumenismul, sincretismul … ca panerezie.
    1.
    2.Condamnăm și respingem Consiliul Mondial al Bisericilor ca fiind Consiliu Mondial al Ereziilor și proclamăm că Hristos este unicul Mântuitor și Salvator, că nu există nicăieri altundeva mântuire și că Biserica pe care a întemeiat-o El, Biserica cea Una, Sfântă, Sobornicească și Apostolică se identifică cu Biserica Ortodoxă. În afara acesteia, toate celelalte sunt rătăciri de la satana, erezii și schisme.
    1.
    3.Nu acceptăm sinodul care a avut loc în insula Creta și îl respingem ca pseudo-sinod. Sinodul care a avut loc în insula Creta este un fals sinod pentru că acolo s-au aprobat erezii, s-au aprobat idei rele care contrazic ideile ortodoxe pe care ni le-a lăsat Dumnezeu, s-au aprobat idei eretice care sunt împotriva Adevărului, împotriva Duhului Sfânt, împotriva Lui Dumnezeu.
    1.
    Un lucru cu adevărat bun este și să mergem la cei care au întrerupt pomenirea tuturor episcopilor care acceptă sinodul din Creta ca ortodox și să îndemnăm pe toți să meargă la aceștia. Pe toți care nu înțeleg și nu pricep că este bine să meargă la cei care au întrerupt pomenirea tuturor episcopilor care acceptă sinodul din Creta ca ortodox, îi va îndemna duhovnicul să meargă tot la cei care nu pomenesc, dar pentru că nu înțeleg și nu pricep, îi va aștepta numai până la un punct ca să înțeleagă și ca să priceapă și aceștia că este bine să se hotărască fără a întârzia nicio clipă să se lase de acest lucru rău, de mergerea la cei care pomenesc; îi va aștepta dar numai până la un punct ca să înțeleagă și ca să priceapă și aceștia, punct care nu va fi fixat dinainte de duhovnic deoarece duhovnicul îi va îndemna permanent să se hotărască și aceștia cât mai repede și să nu întârzie nicio clipă, punct în care vor trebui să se hotărască și aceștia să meargă la cei care nu pomenesc. Deci, nici pe cei care nu înțeleg și nu pricep că este un lucru rău să meargă la cei care pomenesc, nici pe aceștia nu este bine să-i îndemnăm sau să le spunem că este bine să meargă la cei care pomenesc pe cei care acceptă sinodul din Creta ca ortodox, nici noi, nici preoții, nici nimeni, pentru că am face un rău, un păcat.

    Deci, este un lucru cu adevărat bun întreruperea pomenirii tuturor episcopilor care acceptă sinodul din Creta ca ortodox? Da, întreruperea pomenirii tuturor episcopilor care acceptă sinodul din Creta ca ortodox este un lucru cu adevărat bun pentru că se face din credință, cu dragoste, tot așa cum este făcută și mustrarea adevărată.

    Când îndemnăm pe toți să mărturisească Adevărul fără întârziere, fără nicio clipă de întârziere, facem un lucru bun și tot un lucru bun facem și atunci când îndemnăm la întreruperea pomenirii fără nicio clipă de întârziere sau atunci când îndemnăm oamenii să meargă la nepomenitori fără nicio clipă de întârziere. În acest caz, nu facem niciun lucru rău, deci nu facem nicio forțare a conștiinței oamenilor deoarece le vorbim exact pe conștiința lor. Forțare a conștiinței oamenilor ar fi dacă le-am spune să nu mărturisească Adevărul sau să nu mărturisească Adevărul permanent și fără nicio clipă de întârziere sau să nu întrerupă pomenirea sau să meargă la cei care pomenesc.

    Deci, facem o forțare a conștiinței noastre doar atunci când facem noi un lucru rău sau îndemnăm noi pe alții să facă un lucru rău sau acceptăm noi un lucru rău la îndemnul altora.
    Deci, facem o forțare a conștiinței tuturor oamenilor doar atunci când noi îi îndemnăm la rele și ei acceptă acest lucru rău. Dacă ei nu acceptă acest lucru rău, atunci nu-și forțează conștiința, dar noi cei care am îndemnat la rele ne forțăm conștiința noastră.

    Cine vrea să nu-și forțeze conștiința face și trebuie să facă numai bine (lucru bun este și mărturisirea Adevărului fără întârziere, fără nicio clipă de întârziere), îndeamnă numai la bine, primește numai gânduri bune și este fericit – are nădejde foarte mare de mântuire, este și liber și are libertate adevărată (are conștiința liberă), și are tot cei trebuie și din punct de vedere material deoarece este mulțumit cu ceea ce are.

    Silvestru
    Sterie
    Telefon: 0733975725 [email protected]

Scrie un comentariu