[VIDEO] De Bobotează, în prezența IPS Serafim de Pireu, arhiep. Ieronim l-a pomenit pe schismaticul Epifanie

Author:

Vă invităm să ne urmăriți pe o altă pagină de Facebook, căci cea veche este inutilă fiind obturată de algoritmii lui Zuckerberg. Noua pagină poate fi accesată AICI.

La Catedrala Sfânta Treime din Pireu, de Sărbătoarea Teofaniei la Sfânta Liturghie, a fost prezent arhiepiscopul Ieronim, oaspete al mitropolitului Serafim al Pireului, conform katanixi.gr.

În timpul Sfintei Liturghii, în cadrul dipticelor, a fost menționat de către arhiepiscopul Ieronim și schismaticul „Epifanie al Kievului”.

Nu știm culisele acestui fapt deosebit de grav, de ce IPS Serafim de Pireu a acceptat pomenirea schismaticului Epifanie, când de fapt Mitr. Serafim de Pireu contestă decizia eretică a Sinodului grec privind recunoașterea autocefaliei schismaticilor ucrainieni și Mitr. Serafim de Pireu: Schismaticii din Ucraina nu sunt în Biserică, deci nu pot avea autocefalie.

Schismaticii de la noi au început se bat cu cărămida în piept, că au avut dreptate în cel privește pe IPS Serafim și îl condamnă fără a ști toate detaliile. Oare noi ce vom face când și în România se va petrece același lucru?

22 thoughts on “[VIDEO] De Bobotează, în prezența IPS Serafim de Pireu, arhiep. Ieronim l-a pomenit pe schismaticul Epifanie”

  1. Off topic
    Ar fi ok sa lucrez in IT, pe partea de retea mai exact. Nu stiu ce crede Dumnezeu despre asta, sunt aproape convins ca nu ar fi bine si ca mi-ar pune mantuirea in pericol, dar nu sunt sigur. Este o optiune de venit destul de buna pentru mine, mai ales ca sunt intr-un moment de cumpana al vietii. Nu am gasit nimic despre acest subiect in Biblie si nici in sf Parinti, de aceea va intreb si sper sa ma ajutati, un preot daca se poate, sau cineva care sa aiba cunostina Adevarului.
    Pana acum de cate ori nu am stiut ce sa fac, mi-am urmat constiinta si ceea ce spune Biblia, dar acum am mintea prea ingreunata de unele probleme, ma streseaza mai ales Sfrasitul Lumii, si pe langa problemele mele a aparut si aceasta eventuala sansa de a lucra in IT, dar ma tem. Va rog sa ma ajutati, si va promit ca si eu ii voi ajuta pe altii!

    1. Mergi la un preot care este ortodox(a se citi neecumenist). Eu unul lucrez in IT si a randuit Dumnezeu sa am colegi dreptcredinciosi, dar in mediile astea sunt foarte multi atei si mai ales newage-isti. Roaga-te la Dumnezeu sa randuiasca ce e mai bine pentru a te putea mantui. Doamne ajuta.

    2. Faptele vorbesc de la sine.
      Culisele nu schimbă cu nimic realitatea faptelor.
      Schisma rãmâne schismă.

      De fapt ceea ce se întâmplă acuma, este consecința trădării din 2016 ,când sub pretextul iconomiei , s-a acceptat schisma faţă de Sfinții Apostoli, Sfinții Părinţi și Sfintele Sinoade Ecumenice ,adică… schisma faţă de Biserică ,în sensul exprimat de Canonul 15 l-ll Constantinopol ( o schismă făcută înlăuntrul Bisericii sau … o rupere de Biserică, în sensul de despărțire de Sfinţii Apostoli, de Sfinţii Părinți și de Sinoadele Ecumenice, adică de însăși învăţătura Bisericii, de adevărul ei de credinţă ) ,schismă făcută de înșiși ierarhii Bisericii semnatari ai documentelor cretane și continuată de toţi (sau lucrată prin toţi ) cei care s-au făcut părtași la trădarea lor și care nu au întrerupt comuniunea cu ei, întrerupere necesară ,tocmai pt. a salva Biserica de schismă. Pt. a se îngrădi de erezie.
      Canonul 15 l-ll Constantinopol vorbește clar despre acest aspect și lămurește cât se poate de precis că întreruperea comuniunii în astfel de situaţii ,ca cel din Creta ,nu provoacă schismă ci, din contră, izbăvește Biserica de schisma pe care tocmai au instaurat-o/ au săvârșit-o semnatarii documentelor cretane și susţinătorii lor, adică cei care nu întrerup comuniunea cu ei . Schismă faţă de însăși Biserica constituită nu numai din membrii ei trăirori acuma ,vremelnic,pe pământ, și care mărturisesc adevărul, ci faţă de înaintașii noștri , faţă de Sfinţii Apostoli, de Sfinţii Părinți, de adevărul ei de credinţă dintotdeauna.
      Această boală lăuntrică, ascunsă (lucrată în lăuntrul Trupului Bisericii) , a ajuns la momentul vădirii ei , ,, a dat pe dinafară „.
      Momentul Creta ,amploarea consecinţelor lui ,gravitatea lui , este vădit prin aceste cumplite simptome, care simptome nu sunt decât manifestarea microbului pătruns sau…generalizat în organismul Bisericii la Creta și care nu a fost tratat cum se cuvine -prin întreruperea comuniunii ,adică prin îngrădirea de erezie ,de boala din Trup și care acuma face ravagii în Trupul Bisericii.
      Este momentul adevărului ,când cei care au jucat rolul de ,,faruri ” ale mulţimii debusolate a credincioșilor ,în urma furtunii din Creta , sunt puși de Dumnezeu la o grea încercare. O încercare prin care nu se mai poate merge cu diplomația, cu dublul limbaj. O încercare prin care sunt vădiţi de însăși faptele lor.
      Au făcut diplomaţie cu ,,iconomia” la comuniunea cu erezia/ cu părtășia la erezie ,la comuniunea cu ecumeniștii din Biserică care propovăduiesc erezia cu capul descoperit și care au instituţionalizat erezia prin legiferarea ei la nivel sinodal,până ce au reușit să facă toţi membrii Bisericii, aflaţi în comuniune cu ecumeniștii, părtași la erezie (neîngrădiţi de erezie) .Adică părtași la o mărturisire de credinţă eretică.Adică părtași la o mărturisire de credinţă alta decât a Bisericii, alta decât a Sfinților Apostoli, alta decât a Sfinților Părinți ,alta decât a Sinoadelor Ecumenice. Adică i-au atras în schismă cu Biserica, în sensul arătat de Canonul 15 l-ll Constantinopol. Adică au dezbinat Biserica. Sub pretextul ,,iconomiei „. Cu sloganul ,,păstrării” unităţii (în diversitate).
      Multă lume nu și-a dat seama de consecinţele acestei diplomaţii.
      Poate își va da seama acuma ,când faptele vorbesc de la sine și nu mai e loc de interpretări…

      Dar repet… Schisma se lucrează în Biserică de la Creta încoace… În mod continuu și viclean… În lumina Canonului 15 l-ll Constantinopol sau conform învăţăturii acestui Canon al Bisericii (care sintetizează o învăţătură de câteva veacuri a Bisericii și experiența ei acumulată în lupta cu erezia în tot acest răstimp).
      Acuma depinde de fiecare dacă se folosește de această lumină/ acest Canon sau o/îl ignoră…sau mai nou îl ,, reinterpretează” (adică îi dă un ,,nou” sens ,într-un ,,nou ” context )… , pe ,, coordonatele” unei alte paradigme…

      1. Cu adevarat, nu conteaza culisele!
        Cine cauta motive de culise, acela ar trebui sa-i inteleaga si cei ce au semnat in creta sau au acceptat creta in sonoadele locale…
        Cu adevarat, faptele lor vadesc viclenia si duplicitatea lor.
        La multi ani, HD!

    3. RASPUNSURILE MITROPOLITULUI NEOFIT din Morfou (Cipru) despre RECUNOASTEREA BISERICII SCHISMATICE UCRAINENE si ce sa faca credinciosii din Bisericile care au legitimat pe EPIFANIE al KIEVULUI. “Ce v-a spus Efrem, aceasta sa faceti! SA ASTEPTATI, SA NU VA GRABITI! Nu au planuri doar oamenii, are si Dumnezeu planurile Lui pentru Trupul Sau!” (VIDEO, TRADUCERE)
      5-01-2020Sublinieri
      Print

      “Copiii mei, sa continuati sa mergeti la Liturghie in bisericile in care mergeati si pana acum. Sa nu faceti acest pas!”

      Fragment din dialogul duhovnicesc cu Mitropolitul Neofit de Morfou, sustinut la Scoala Generala din Akaki (Cipru), 26 noiembrie 2019:
      – “Aprinzand opaitul sfintilor”, partea a VI-a –
      Intrebare: Voiam sa va intreb, Inalt Preasfintite, care este parerea dumneavostra in legatura cu pomenirea mitropolitului Epifanie al noii Biserici din Ucraina de catre episcopii si mitropolitii greci. Exista o anumita ingrijorare din partea credinciosilor din Grecia referitor la recunoasterea canonicitatii acestuia de catre Arhiepiscopia Eladei.

      De asemenea, va rog sa ne spuneti ce parere aveti despre intreruperea pomenirii pe care aleg sa o faca unii preotii, riscand ei insisi sa iasa din Biserica.

      Raspuns: Dragi frati din Grecia, si zic din Grecia deoarece, Slava Domnului, in Cipru, sub indrumarea Arhiepiscopului Hrisostom al II-lea, cred, repet, cred, avem deocamdata o pozitie mult mai clara cu referire la aceasta tema spinoasa care se cheama generic problema ucraineana.

      Biserica Ciprului s-a pozitionat prima pe aceasta tema (…): cu destule luni in urma s-a intrunit Sinodul, a fost discutata intre noi toti, episcopii, s-a facut rugaciune si, insuflati de Duhul Sfant, cred eu, am redactat o declaratie in care am spus ca Biserica Ciprului nu se pozitioneaza nici de partea actiunilor Patriarhiei Ecumenice care a recunoscut ca Biserica canonica pe fostii schismatici care s-au aflat mai intai sub conducerea lui Filaret si, mai apoi, sub Epifanie – fiu duhovnicesc al lui Filaret – dar nici nu ne alaturam actiunilor de protest ale Patriarhiei Moscova.

      De altfel, Arhiepiscopul nostru a avut anumite tentative de a impaca cele doua parti, incercari carora Patriarhul Constantinopolului l-a rugat sa le puna capat. Acest lucru incearca sa il faca acum alti intaistatori, spre cinstea lor – Patriarhul Ierusalimului, Teofil, si Patriarhul Albaniei, Anastasios – adica exact ceea ce a vrut sa faca Arhiepiscopul nostru acum cateva luni, desi se afla bolnav, dar constient ca aceasta situatie ar putea sa creeze o mare problema in lumea ortodoxa. Din pacate, acum, problema s-a extins deoarece episcopii greci, in majoritatea lor, si Patriarhul Alexandriei au recunoscut deja pe mitropolitul Epifanie, ca mitropolit al noii Biserici a Ucrainei.

      Acum…, Morfou nu are ce sa mai adauge avand in vedere ca Biserica noastra din Cipru deja s-a exprimat in aceasta problema. Printre cei care s-au exprimat atunci in Sinod am fost si eu, eu insumi insistand sa se redacteze urmatorul paragraf: “Sa dam timp, cu atat mai mult cu cat Patriarhul Ecumenic a spus ca a recunoscut noua Biserica Ucraineana cu Epifanie ca Mitropolit, in scopul de a vindeca schisma care exista deja intre ei, adica intre Filaret si Onufrie al Kievului. Asadar, am spus, daca aceasta este buna intentie a Patriarhului, sa ii dam timp ca sa vedem care vor fi roadele sale. Sa vedem adica ce se va intampla in interiorul Ucrainei, pentru ca acolo este schisma, acolo este dihonia, se vor vindeca lucrurile? Sa dam timp ca sa vedem. De ce sa ne grabim sa ne pozitionam steagul intr-una din cele doua tabere? Fie cea a lui Filaret, fie al lui Onufrie?

      Va dati seama ca timpul a aratat ca schisma, in loc sa se micsoreze, s-a marit. Celor mai mari dintre voi, va reamintesc ca noi am mai trait astfel de lucruri in Cipru, in anii 1972-1973, cand cei trei mitropoliti s-au rasculat impotriva lui Macarie. Si in ce situatie dificila s-au regasit atunci preotii nostri, ca nu mai stiau pe cine sa pomeneasca. Deci, noi avem o experienta similara si am vazut si roadele acestei schisme dintre ierarhi. Care au fost roadele? Domnul si-a retras Harul Sau si a ingaduit ca jumatate din Cipru sa fie ocupat pana astazi de turci si in jumatatea aceasta in bisericile noastre nu se mai slujeste Sfanta Liturghie. Asadar, noi nu vorbim doar teoretic, vedem care au fost rezultatele unei amare experiente istorice. Singurul lucru pe care am sa-l adaug este urmatorul: e posibil ca noi, Biserica Ciprului, sa nu-l recunoastem pe Epifanie si actiunea de recunoastere a Patriarhiei Ecumenice si a Bisericii Greciei. Totusi trebuie sa spunem ca intr-o Biserica locala exista intotdeauna un Mitropolit canonic. Aici, in Morfou, este Neofit de Morfou, in Tamasos, este Isaia, in Constantia este Vasilios de Constantia. Noi, ca episcop canonic al Kievului il recunoastem pe Onufrie. Nu se poate sa fie nimeni si sa zicem ca suntem neutri, asta nu se poate. Pana acum, pe cine recunosteam ca episcop de Kiev? Pe ortodoxul episcop de Kiev, Onufrie. Acesta ramane mitropolitul canonic al Ucrainei.

      Cu siguranta, este nevoie de un sinod panortodox. Dar, repet, pana atunci nu putem ramane in neutralitate, cineva este episcop canonic in Ucraina, cineva trebuie sa fie pomenit. Acesta este Onufrie. Un om cu deplinatatea Duhului Sfant. Acum, unii preoti din Grecia au intrerupt pomenirea episcopilor lor si a Arhiepiscopului Ieronim.

      Care este parerea mea? Inainte sa apuc sa imi fac o parere despre acest lucru, mi-a descoperit Insusi Hristos, prin intermediul unor credinciosi cucernici din Grecia, care trebuie sa fie pozitia ortodoxa. Va voi povesti intamplarea, si, fiecare dintre dumneavoastra, sa trageti concluziile pe care le gasiti potrivite. Intr-o familie din Grecia, sotul, un om de o mare acrivie teologica, a decis sa nu mai mearga la Liturghie si sa se impartaseasca la preotii care il pomeneau pe Arhiepiscopul Atenei si pe Patriarhul Ecumenic. Si i-a zis sotia lui: “Si unde vom merge sa ne impartasim, te-ai gandit cumva?”. Ii raspunde: “M-am gandit. Sunt unele metocuri ale Sfantului Mormant (Patriarhia Ierusalimului), ale manastirilor din Sinai, vom merge la acestia sa ne impartasim.” Sotia sa, mai inteleapta, ii zice: “Nu facem mai bine rugaciune si post trei zile?”. Si asa au facut: au postit si s-au rugat si le-a aparut in fata ochilor, in carne si oase, cucernicul gheron Efrem din Arizona, un om care a plecat in America acum 20 de ani si a construit acolo 19 manastiri, fiu duhovnicesc al marelui Sfant Iosif Isihastul, un om pe care te poti baza, pe experienta lui duhovniceasca, pe rugaciunea lui. Si a ingaduit Dumnezeu sa apara in fata lor din indepartata America, tocmai in Grecia.

      Mai ingaduie cateodata Dumnezeu si astfel de intamplari. O sa ma intrebati cum se intampla asta… Fie un inger il poarta pe om, fie sufletul omului calatoreste in chip minunat. Si le-a zis – aveau relatie duhovniceasca cu Gheronda din America, se cunosteau:

      “Copiii mei, sa continuati sa mergeti la Liturghie in bisericile in care mergeati si pana acum. Sa nu faceti acest pas”. “Gheronda, ce se va intampla cu problema ucraineana, cu recunoasterea pe care au facut-o arhiererii nostri?”. “Marile evenimente globale care se vor intampla in curand, razboiul mondial si catastrofele naturale, acestea, desi vor rani si vor inspaimanta pe oameni, vor avea si urmari bune. Una din acestea va fi ca arhiereii si preotii nostri vor intelege ca puterea este in unitate si nu in dihonie si se vor opri din aceste actiuni, deoarece atentia oamenilor se va indrepta catre cele mari. Mai apoi, se va face un mare Sinod in care se vor discuta si se vor rezolva multe probleme care exista de secole in Biserica noastra.”

      Asadar, evenimentele globale profetite de Sfintii Parinti nu vor avea ca rezultat doar durere, ci si binecuvantare, pace si fratietate.

      Oamenii au vazut aceasta vedenie si ca adevarati crestini ce sunt si-au zis: “De ce sa credem in ce am vazut? Nu cumva este o ispita de la diavol, asa cum invata Sfintii Parinti?“. Dar ispita nu aduce niciodata pacea. Asa ca au mers sa intrebe o persoana cu viata sfanta. Si cum au intrat in casa acestui om al lui Dumnezeu ce credeti ca le-a spus, chiar inainte ca ei sa apuce sa intrebe sau sa zica ceva? Le-a spus pe un ton sever: “Ce v-a spus Efrem, aceasta sa faceti! Sa asteptati, sa nu va grabiti! Nu au planuri doar oamenii, are si Dumnezeu planurile Lui pentru Trupul Sau.“

      Auziti? Cine este Trupul lui Hristos pe pamant, care este Biserica nezidita, potrivit Sfantului Porfirie? Doar Biserica Ortodoxa. Si Dumnezeu are un plan. Nu va lasa pe nimeni dintre noi, nici laici, nici clerici, din acest Trup al Sau sa pateasca mai multa stricaciune. Deja sunt destul rani. Asadar, Dreptul Judecator, Imparatul nostru, Domnul nostru, Iisus Hristos, proniaza, prevede si previne. Chiar si cele negative care au inceput deja, vor avea si roade bune pentru Biserica si pentru poporul credincios. Este nevoie de discernamant, rabdare si foarte, foarte multa rugaciune.
      http://www.cuvantul-ortodox.ro/raspunsurile-mitropolitului-neofit-din-morfou-cipru-viziunea-staretului-efrem-filotheitul-arizona-recunoasterea-bisericii-schismatice-ucrainene-pomenirea-mitropolitului-epifanie-al-kievului/

      1. Dau perfecta dreptate acestui comentariu.Pentru cine nu are discernamant care sa il ajute sa inteleaga ce inseamna o erezie de proportii si perfida si isi astupa urechile si ochii sa nu auda si sa nu vada pericolul pentru suflet nu numai al ereziei ci si al confirmarii ei doar prin simpla prezenta la slujbele ereticilor,spun atat:nu facem nicio dihonie.De ce?Deoarece dihonia este adusa de insasi erezia in sine.Sau suntem tampiti la cap de nici scrierile Sfintilor Parinti nu le intelegem?Sau ne trebuie tratament psihiatric?De unde gogomania ca invatatura Bisericii nu prea e clara?Omule,te loveste pe fata,iti sare in ochi marea claritate si indiscutabilitatea invataturilor sfintilor Parinti.Daca in boala de nervi fiind si invatand pe altii ca ceea ce inveti tu pe altii e bine si trebuie urmat,afla ca invatatura ta nu are putere decat pana la lingura ce trebuie dusa la gura.Iar in situatia cu mitropolitul Serafim din articolul cu pomenirea lui Epifanie e cazul de gandire pozitiva,ca sa nu mai vocifereze unii prosti ca noi creem dihonie iar marii eretici,arhiereticii consacrati specialisti in domeniu sunt cuminti.Ma ,ptiu de deochi.Sa nu fie.
        Intreb pe multi dintre dumneavoastra:un inger care se pogoara la iad,dupa ce Biserica a savarsit indelungata rugaciune pentru asta,ca sa scoata un suflet din chinuri,atunci când el patrunde in incaperile iadului,acest ingeras isi pierde din sfintenie?Oare cumva in drum spre acel suflet,ingerasul si-ar murdari sau imputi cumva camsuta,ori sfintele aripioare s-ar murdari cumva de balegarul de pe peretii de acolo,cumva din intamplare?Ori la iesire de acolo,am vedea un ingeras cumva inegrit de atata fum?Nicidecum.Aratati-mi vreo situatie ca sa-i dau crezare.La fel si unul cu intentia cea buna si zelul mitropolitului Serafim nu se poate murdari,pentru ca Dumnezeu nu e ca omul.Dumnezeu nu retrage harul decat acolo unde exista vointa dovedita spre erezie.Dumnezeu cunoaste tactica diavolului care e un mare psiholog.Drept dovada,intrebati-l pe acest viteaz luptator daca are cumva mustrari de constiinta.Eu nu as crede sa aiba,deoarece,in situatii cu totul delicate si imposibile pentru o demnitate de om si in situatia data,constiinta poate deveni un barometru sau un semnalizator(când e treaza desigur.Si aici nu ma refer la oricine,ci la aceia precum mitropolitul Serafim de Piure care nu vad in întreruperea pomenirii ereticilor un motiv de discordie,dihonie,separari,schisme ca sa-si faca voile.Daca si dupa trei ani de erezie mai incurcam borcanele,atunci e clar in ce barca ne scaldam).

        1. ” Dar Tainele săvârșite de serghianiștii (ecumenisti in cazul de fata) care sunt hirotoniți corect și nu sunt caterisiți de la slujirea de preot sunt fără îndoială Taine mântuitoare pentru cei care le primesc în credință, în simplitate, fără discuții și îndoieli privind eficiența lor, și nici nu suspectează măcar ceva incorect în ordinea serghianistă a Bisericii. Dar, în acelasi timp, ele slujesc spre judecată și spre condamnare pentru cei ce le săvârșesc și pentru cei care se apropie de ele înțelegând bine neadevărul care există în serghianism și, prin lipsa lor de opoziție față de aceasta, arată o indiferență criminală față de batjocorirea Bisericii. De aceea este esențial pentru un episcop ortodox sau pentru un preot să se rețină de la comuniunea de rugăciune cu serghianiștii. Acelasi lucru este esențial pentru laicii care au o atitudine conștientă față de detalile vieții bisericești.” (extras din cartea “Sfinților Catacombelor Rusiei”, București, 2015, pp. 221, 222).
          Un exemplu …. prin care sa dea Dumnezeu sa iintelegi ca te murdaresti atunci cand esti constient de un lucru necurat.
          Si ingerul din cer , daca nu respecta ceea ce sa propovaduit prin Sfintii Parinti, este anatema….daraminte un om. (Sfantul Apostol Pavel, epistola catre Galateni )

    4. Κατάνυξη.gr: Pr. Nicolae Manolis, Răspuns Mitropolitului de Morfu despre vedenia bătrânului Efrem Filoteitul (VIDEO): „…Și voi continua cu următoarele: A fost, totuși, Efrem în vedenia aceasta? A spus aceste lucruri pe care le spui tu, Preasfințite de Morfu? Dacă nu le făceai publice, ce bine ar fi fost! Le-ar fi știut acești oameni și nu ar fi fost pentru toată Biserica. Le faci publice, dar le-a făcut publice și altcineva. Un prieten al acestui om care a văzut vedenia, care știe numele lui, prieten, cunoscut. Și știa și pe stareța (gherontisa) care a spus: «Efrem». În puține cuvinte, există și o altă accepție a relatării, frații mei, pe care fie Mitr. de Morfu, fie o știa și a schimbat-o, fie i-au dat, i-au vândut o informație ecumeniștii să spună, să pună în gura lui Efrem alte cuvinte. Pentru că Sfântul Efrem se descoperă…

      Un fost deputat din Noua Democrație, scriitor șamd. și jurnalist cred, Ilias Callioras (Ηλίας Καλλιώρας), într-un interviu pe care l-a dat lui Dionisie Macri, dar și la Οδύσσεια T.V., nu vă voi spune ce spune precis, vă voi spune că, atunci când a venit Efrem în vedenia acestui om, a spus trei lucruri diferite complet față de cele pe care le spune Mitropolitul de Morfu. Și spune Callioras că este cunoscută mie familia, mi-au povestit mie. Ce a spus bătrânul Efrem în răspunsul său în aceeași vedenie:

      Mai întâi, când știm că există schismatici, nu mergem la biserică pentru că nu au dumnezeiescul har.

      Al doilea, când există schismatici care vin deodată, în timp ce slujba se petrece și noi nu știam, plecăm și

      Al treilea lucru, când un preot spune că Epifanie are de fapt har dumnezeiesc și că Biserica schismatică din Ucraina trebuie să înflorească, nici la acesta nu mergem.

      Acestea le-a spus Efrem potrivit lui Ilia Callioras, care ne-a povestit aceeași vedenie, și că a mers după aceea la această stareță (bătrână) și a zis: «ceea ce v-a zis Efrem». Cele ce le-a zis Efrem sunt diferite de cele ce ni le-a zis Mitropolitul de Morfu! Drept pentru care se face confuzie. Și voi recomanda – nu lui Ilia, un mirean, mirenii spuneți orice vreți și cum vreți, nu aveți răspundere pastorală – Episcopului, să ia aminte altă dată. Vedeniile personale către oameni să nu le pună ca puncte de referință pentru Biserică, pentru că face o greșeală, pentru că face o greșeală.

      1. Esentialul si adevarul acesta este, dupa cum a spus Cuviosul Efrem Filoteitul:

        ”Mai întâi, când știm că există schismatici, nu mergem la biserică pentru că nu au dumnezeiescul har.

        Al doilea, când există schismatici care vin deodată, în timp ce slujba se petrece și noi nu știam, plecăm și

        Al treilea lucru, când un preot spune că Epifanie are de fapt har dumnezeiesc și că Biserica schismatică din Ucraina trebuie să înflorească, nici la acesta nu mergem.”

        Ar mai fi ceva de comentat la asemenea cuvinte?
        Nu cred!

  2. Mai intai Hierotheos Vlachos iar acum Serafim de Pireu.
    Dintre cei cu aplicarea unor iconomii nesabuite, unii au cazut, altii, daca nu isi revin, este foarte posibil sa cada.
    „Vai lumii, din pricina smintelilor! Că smintelile trebuie să vină, dar vai omului aceluia prin care vine sminteala. Iar dacă mâna ta sau piciorul tău te sminteşte, taie-l şi aruncă-l de la tine, că este bine pentru tine să intri în viaţă ciung sau şchiop, decât, având amândouă mâinile sau amândouă picioarele, să fii aruncat în focul cel veşnic. Şi dacă ochiul tău te sminteşte, scoate-l şi aruncă-l de la tine, că mai bine este pentru tine să intri în viaţă cu un singur ochi, decât, având amândoi ochii, să fii aruncat în gheena focului.” Matei, 18, 7-9

  3. Serafim, îmi erai simpatic pana acum. Înțeleg, ca acolo „sus”, sunt vânturi foarte puternice, dar, credeți-mă, se merită să luptați!

    1. Să nu ne repezim cu judecățile!Nu știm exact ciurcumstanțele respective…S-ar putea ca Ips.Serafim săse fi trezit pur și simplu cu Ieronim la slujbă,autoinvitat…

      1. Bine spus, poate nu cunoastem exact circumstanțele. Adica e foarte grav ce s-a intamplat acolo, dar poate sunt si aspecte pe care nu le cunoastem.

        1. Din filmare lipseste o parte importanta!!
          Mitropolitul Serafim de Pireu confirma ca este de acord cu aceasta pomenire. Dupa ce Arhiepisopul Ieronim il pomeneste pe schismaticul Epifanie… imediat dupa , M. Serafim de Pireu ii i-a din mana Sfantul Disc si il pomeneste la randul sau pe Arhiep. Ieronim ..astfel aratand ca este perfect constient de ceea ce sa pomenit …partea asta lipseste din filmare….min 4,05.
          Din ceea ce este in filmare, nu mai exista niciun dubiu in privinta asta.
          https://youtu.be/2jwHX2kPbwo

          1. Fratilor, acest Ieronim tot la min 4.05 isi face o cruce satanica, stramba, neortodoxa. Cuvioasa Pelaghia din Reazani spunea nici macar blagoslovenie sa nu luam de la clerici care nu fac corect ortodox Sfanta Cruce. Vai de turma cu asa pastori…

  4. La mulţi ani! , Mihai bv.

    Într-adevăr, criteriul sunt Sfânta Scriptură și Sfinții Părinţi.
    Iar acești Ierarhi , trebuie ascultaţi și urmaţi numai în măsura în care ei se identifică cu cele învăţate de Sfinții Părinţi .
    Dar nu ei sunt criteriul…
    Ei pot cădea în orice moment, ca și oricare dintre noi dealtfel.

    … ,, pomul se cunoaște după roade” , ne spune Domnul.
    Iar roadele acestor ierarhi sunt faptele lor.
    Așa că , mult timp nu se pot ascunde ,căci până la urmă faptele îi vor vădi. Vor fi vădiţi de înseși faptele lor .

  5. Neofit de Morfou (Cipru), a semnat in Creta, nu este un model de urmat, asa cum nu este nici Vlachos.
    ,,Poate orb pe orb sa calauzeasca? Nu vor cadea amandoi in groapa” Luc. 6, 39
    „nu dă Tatăl celor necuraţi să cunoască pe Hristos, nici nu comunică harul celor ce cugetă să se abată spre neascultări absurde. Căci nu trebuie să se verse cinstitul mir în mocirlă” (PSB 41)
    ,,să ne păzim să nu luăm o împărtăşanie de la eretici si nici să dăm. Căci spune Domnul: „Nu daţi cele sfinte câinilor, şi nici nu aruncaţi mărgăritarele voastre înaintea porcilor (Mt. 7, 6)” (Sfantul Ioan Damaschin).
    Unii au ajuns sa-i contrazica pe Sfintii Parinti; potrivit acestor noi „teologi”, Dumnezeu da har ereticilor „varsa cinstitul mir in mocirla”, sau ca Dumnezeu, care a poruncit sa nu se dea cele sfinte ereticilor, da cele sfinte ereticilor, comunicandu-le harul sfititor.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

X