Comisia Europeană pentru Etică în Știință și Noile Tehnologii a publicat, în Avizul nr.20 din 16 martie 2005[1], opiniile sale privind aspectele etice ale implantelor TIC în corpul uman. Art.5 al avizului ne prezintă următoarele consultații pentru Președintele Comisiei Europene:
“Societatea contemporană se confruntă cu schimbări care au legătură cu esența antropologică a indivizilor. Există o schimbare treptată în progres – după ce au fost observați, prin intermediul supravegherii video și a datelor biometrice, indivizii sunt modificați[2], prin intermediul diverselor dispozitive electronice, cipuri sub piele și etichete inteligente, într-o asemenea măsură încât devin tot mai mult transformați în indivizi în rețea (networked individuals/сетевые лица). Așadar, am putea să fim conectați în mod continuu și să ne configurăm în diferite moduri, astfel încât din când în când să transmitem și să recepționăm semnale[3] care să permită urmărirea și definirea mișcărilor, obiceiurilor și interacținunilor[4][5]. Aceasta ar obliga să modifice semnificația și conținutul autonomiei indivizilor și să le afecteze demnitatea.”
Deci, începând cu anul 2005 UE și-a propus ca prin tehnologiile informaționale și de comunicații, diverse dispozitive electronice:
să controleze mișcările, obiceiurile și interacținunile <<indivizilor>>, care prin “progresul treptat” devin tot mai mult <<indivizi în rețea>>.
Joacă GTA băieții, însă să nu îi credeți prea răi, căci – o fac cu acordul nostru! Căci toți care au primit din 2011 până azi un document de identificare personală din partea oricărei instituții de stat din Republica Moldova, fie Direcția Locală de Evidență a Persoanelor, Universitatea absolvită sau Cabinetul medicului de familie, au fost invitați să semneze “Consimțământul privind prelucrarea datelor cu caracter personal”.
Acord, întocmit conform Legii Nr.113 din 08.07.2011 privind protecţia datelor cu caracter personal[6], care într-un mod înșelător face uz de percepţia comună a cetăţenilor de rând, pentru care sensurile expresiilor „date personale” şi „prelucrare a datelor personale” sunt departe de semnificaţiile termenilor şi expresiilor definite în lege.
Respectiv, conform definițiilor din Art.3, expresia comună „date personale” nu mai înseamnă doar nume, prenume, anul naşterii, viza de reşedinţă, data eliberării documentului, etc, căci expresia „date cu caracter personal” presupune ORICE informaţie referitoare la o persoană fizică identificată sau identificabilă incluzând: datele care dezvăluie originea rasială sau etnică a persoanei, convingerile ei politice, religioase sau filozofice, apartenenţa socială, datele privind starea de sănătate sau viaţa sexuală, condamnările penale, măsurile procesuale de constrîngere, sancţiunile contravenţionale, “categorii speciale de date cu caracter personal” (Art.24 al.2) precum datele genetice[7], biometrice, datele care permit localizarea geografică a persoanelor, date prelucrate prin mijloace electronice avînd ca scop evaluarea unor aspecte ale personalităţii, precum competenţa profesională, credibilitatea, comportamentul, analizarea solvabilităţii, a situaţiei economico-financiare (sold bancar, tranzacţii, achitări, taxe plătite, taxe restante, servicii contractate), a faptelor susceptibile de a atrage răspunderea disciplinară, contravenţională sau penală a persoanelor fizice, date colectate prin intermediul internetului sau mesageriei electronice (înregistrări convorbiri, localizări gps, memorie telefon, profil pe reţele sociale), orice informaţie referitoare la o persoană fizică identificată sau identificabilă.
Iar prin „prelucrarea datelor cu caracter personal” nu se subînţelege doar colectarea, înregistrarea, organizarea, stocarea, păstrarea, restabilirea acestora, căci în Art.3 se expune că „prelucrarea datelor cu caracter personal” semnifică ORICE OPERAŢIUNE sau serie de operaţiuni care se efectuează asupra datelor cu caracter personal prin mijloace automatizate sau neautomatizate. Iar pentru ca cetăţeanul să fie definitiv lipsit de dreptul constuţional garantat la apărare se precizează cu amănuntul că prelucrarea datelor cu caracter personal implică şi operațiuni precum adaptarea ori MODIFICAREA, extragerea, consultarea, utilizarea, DEZVALUIREA prin TRANSMITERE, DISEMINARE sau în orice alt mod, alăturarea ori combinarea, BLOCAREA, STERGEREA sau DISTRUGEREA.
Articolul 23, introdus prin LP185 din 21.09.17, stipulează modul de solicitare a actelor permisive (pentru prelucrarea datelor) PENTRU AGENȚII ECONOMICI; transferurile transfrontaliere ale datelor cu caracter personal(întreg Art.32); sisteme de evidenţă a datelor cu caracter personal care au legătură cu prelucrarea, precum şi eventuale legături cu ALTE PRELUCRĂRI DE DATE[4][5] sau cu alte sisteme de evidenţă a datelor cu caracter personal, indiferent dacă se efectuează sau nu, respectiv dacă sînt situate sau nu pe teritoriul Republicii Moldova.
Odată ce a fost semnat consimțământul privind prelucrarea datelor cu caracter personal, Statul este în drept să acorde unei părți terțe, inclusiv agenților economici transfrontalieri, facilitatea de prelucrare a oricăror informații cu caracter personal – fără a informa în prealabil proprietarul datelor cu caracter personal. Astfel, de exemplu, dincolo de alte scenarii orwelliene, grupul de studiu al Dr.P.P.Goriaev [5] [7], exclusiv în scopuri științifice de cercetare[8], poate fi împuternicit de a prelucra (modifica, dezvalui prin transmitere, sterge sau distruge) categorii speciale de date cu caracter personal precum datele genetice ale cetățenilor. Este uluitoare prudența și dexteritatea statului în materie de protecție a datelor cu caracter personal.
Legea Nr.113 din 08.07.2011 pretinzând a fi o lege „privind protecţia datelor cu caracter personal” prin denumirea-i perfidă derutează cetăţeanul de rând manipulându-l ca acesta să semneze benevol că renunţă la dreptul constituţional la libertate individuală şi siguranţă a persoanei. Iar prin acest act juridic cetăţeanul îşi pierde dreptul constituţional garantat la apărare în cazul unui abuz din partea statului sau a unei “părţi terţe împuternicite de către stat în mod legal”. Consecinţile unei atare cedări de drept sunt sinistru de nemarginite, luând în considerare intențiile neclare ale celor care “din când în când doresc să transmită și să recepționeze semnale care să controleze mișcările, obiceiurile și interacțiunile indivizilor”. Și luând la fel în considerare că tehnologiile necesare pentru astfel de realizări au fost cunoscute cel puțin din anii 90 (vezi [4] [5]).
Din mila lui Dumnezeu, nu trăim într-un stat totalitar încă, or din mila lui Dumnezeu încă mai avem dreptul la alegere. Astfel Legea Nr.113 prevede în Articolul 5 al.1 că prelucrarea datelor cu caracter personal se efectuează cu consimţămîntul subiectului datelor cu caracter personal. Iar al.2 spune că consimţămîntul privind prelucrarea datelor cu caracter personal POATE FI RETRAS în orice moment de către subiectul datelor cu caracter personal. Deasemenea legea prevede că retragerea consimţămîntului nu poate avea efect retroactiv. Atenție, consimţămîntul privind prelucrarea datelor cu caracter personal, conform definițiilor din Art.3, constă în orice manifestare de voinţă liberă, expresă şi necondiţionată, în formă scrisă sau electronică (cookie-urile), conform cerinţelor documentului electronic, prin care subiectul datelor cu caracter personal acceptă să fie prelucrate datele care îl privesc.
„Această generație născută acum … este ultima generație liberă.” J. Assange, fondatorul WikiLeaks
„Poate pentru mulți dintre dumneavoastră … pare un lucru nesimnificativ, dar în spatele acestui sistem de însemnare a oamenilor, de codare și stocare a datelor de identificare se ascunde o întreagă dictatură, un întreg plan demonic, prin care de bună voie îți vinzi sufletul diavolului. Însemnarea oamenilor, ca pe vite, este primul pas al unor alte măsuri luate pentru controlul absolut al ființei umane. … Această problemă … nu vizează numai creștinii, ci toată suflarea care trăiește pe pământ, și care trebuie să se mențină cu verticalitate, ca creatură a lui Dumnezeu, liberă, nestingherită de nimeni. … Acum nu mai au nevoie de confruntări directe ca să creeze martiri ca altădată, ci folosesc metoda înșelării pentru a prinde sufletul creștinului. … Și văd cum bieții oameni nu sunt pregătiți să facă față acestor capcane ale vrăjmașului. … Fiecare să se intereseze și să vadă că ne aflăm în fața unui moment de cumpănă … În zadar câștigați cele ale lumii, dacă vă pierdeți sufletele voastre … Este vremea muceniciei.”
Din apelul Părintelui Iustin Pârvu[9], din ianuarie 2009
„Ei, prin ce-am trecut noi, dar prin ce-o să treceți voi! Va fi mai mult o prigoană psihologică și nu vă veți putea ascunde nici în crăpăturile pământului. Tot calvarul îndurat de noi în timpul comunismului au fost ușoare pe lângă ce va urma. Dacă nu ne vom așeza genunchii la pocăință, dragii mei, nu vom reuși nimic. Acum ei se muncesc ca să găsească o modalitate nouă de chinuire, la nivel nevăzut. Au găsit forma aceasta a sfârșitului prin chinurile îngerului digital. Acolo sunt niște chinuri care depășesc limitele Piteștiului. Încercările care vor veni, și deja au început, vor fi așa de puternice, că greu îți vei putea păzi mintea de înșelările lumii. Numai rugăciunea lăuntrică ne va păzi. Va trebui să iasă pustnicii din pustietăți și să-i învețe pe creștini rugăciunea prin care să se păzească de năluciri și înșelări[10], și să își păzească mintea ne-controlată din afară[4] [5]. … Va trebui să ne învățăm ochiul și simțurile de a nu privi frumusețea materială a acestei lumi, pentru că vor veni multe înșelări.” Cuviosul Iustin Pârvu în propriile sale cuvinte, Mănăstirea Petru Vodă, 2015, Pag.248
[1]http://ec.europa.eu/archives/bepa/european-group-ethics/docs/avis20_en.pdf
[2]premisele legale: Legea Nr.113 din 08.07.2011 Art.3 vers 3; Art.23 al.(2) j); Art.24 al.(2);
[3]premisele legale: Legea Nr.113 din 08.07.2011 Art.32.
[4]patentul lui H.G.Loose din 1997 https://patents.google.com/patent/US6017302
[5]lucrarea lui P.P.Gariaev “Unda genomului” din 1993 http://wavegenetics.org/en/knigi-garyaeva/volnovoy-genom/
[6] http://lex.justice.md/md/340495/
[7] https://www.youtube.com/watch?v=XFZbgA7Hcv8&t=526s
[8] premisele legale: Legea Nr.113 din 08.07.2011 Art.12 al.(3) b)
[9] https://www.youtube.com/watch?v=zOVoD71GV-0
[10] exemplu tehnologia 7D https://www.youtube.com/watch?v=rR50r5cFyN8
https://www.profit.ro/stiri/politic/rezistentii-s-au-inmultit-internetul-este-invadat-de-propriile-lor-caricaturi-18587104