Etapa 1
Orthodox Christianity: POROSHENKO TO FORMALLY PETITION CONSTANTINOPLE TO CREATE AUTOCEPHALOUS UKRAINIAN CHURCH, WITH UNITED SUPPORT OF TWO SCHISMATIC BODIES
Poroshenko, cu sprijinul a două organisme schismatice, face o petiție oficială către Constantinopol pentru crearea Bisericii autocefale ucrainene
Kiev, 19, Aprilie 2018
Conform Uniunii jurnaliștilor ortodocși, președintele Petro Poroshenko luptă din nou activ pentru cauza unei biserici ortodoxe ucrainene autocefale, implorându-l pe Înaltpreasfințitul Patriarh ecumentic Bartolomeu al Constantinopolului să binecuvinteze întemeierea acesteia.
Poroshenko crede că Ucraina este mai aproape ca oricând de a obține o biserica autocefală canonică. Președinții ucraineni, incluzând-ul pe Poroshenko, politicienii și clericii schismatici s-au adresat de mai multe ori Constantinopolului ca să le legitimeze organismele nerecunoscute.
Șeful statului a adresat o pledoarie oficială către patriarhia ecumenică, cu suportul a două organisme schismatice competitive ale Ucrainei, ”Patriarhatul Ucrainei” și ”Biserica ortodoxă ucraineană autocefală”. El a cerut de asemenea parlamentului ucrainean să susțină petiția, deși constituția Ucrainei cere o separare între biserică și stat.
Parlamentul Ucrainei a votat astăzi pentru sprijinirea solicitării președintelui.
”Ucraina, ca stat independent, nu numai că are dreptul, dar este pur și simplu obligată să creeze biserica sa. Ca președinte, am luat decizia de a mă adresa Patriarhiei Ecumenice cu cererea de a aproba Biserica Autocefală Ucraineană și aș vrea să vă cer dragi colegi, să susțineți acest apel și să facă acest lucru cât mai curând posibil”, a spus Poroshenko în întrunirea de marți cu reprezentanții parlamentului mai înainte de vot.
El și-a exprimat de asemenea speranța că va fi luată o decizie înainte de aniversarea de 1030 de ani de la botezarea Rusiei, pe 28 iulie. El intenționează să trimită această cerere Patriarhiei Ecumenice după decizia parlamentului.
A fost publicată scrisoarea președintelui în ziarele din Ucraina, al cărei text este:
Președintele Ucrainei către Patriarhul Ecumenic Bartolomeu pentru garantarea autocefaliei Bisericii ortodoxe din Ucraina
Sfinția Voastră!
Hristos a înviat!
Apelez la sfinția voastră, patriarhul ecumenic și conducătorul lumii ortodoxe.
Ca șef al statului Ucraina, reprezentând cetățenii ei, inclusiv cei care aparțin de comunitatea ortodoxă ucraineană, care datorită botezului primit de la biserica-mamă a Constantinopolului acum 1030 de ani, care mărturisesc credința ortodoxă, vă rog stăruitor să garantați autocefalia Bisericii Ortodoxe din Ucraina.
Acest document mult așteptat va deveni nu doar un triumf al Ortodoxiei ci și un act de profundă dreptate istorică, pentru că lumina credinței creștine a fost împânzită direct de la Constantinopol tării noastre binecuvântate.
Acest document va ridica autoritatea patriarhiei ecumenice la un alt nivel printre ucraineni.
Sfinția voastră sunteți singura persoană în lume care are dreptul canonic de a legitima autoritatea care să rezolve această problemă.
Întreaga noastră națiune vă privește cu respect și speranță, pentru că este în puterea sfinției voastre a ne garanta unitatea, pacea și armonia de care avem mare nevoie și de care am fost lipsiți pentru mult timp.
Binecuvântarea sfinției voastre, ca dealtfel și un contract scris garantat bisericii noastre ucrainene ar completă confirmarea independenței și autonomiei Ucrainei în sfera duhovnicească.
Și iarăși, ca mai înainte suntem recunoscători Bisercii mame și personal sfinției voastre.
Sper că sfinția voastră, un păstor înțelept și corect, nu veți refuza această binecuvântare și mult așteptată bunăvoință fiilor duhovnicețti, ucrainenilor, credincioși bisericii mame.
Iar eu rămân cu un respect profund pentru sfinția voastră, fidel ortodoxiei și credincios bisericii mame.
Petro Poroshenko
Președintele Ucrainei
La această întrunire cu liderii parlamentului, Poroshenko a arătat de asemenea semnăturile episcopilor de dioceză ai ”patriarhatului Kievului” și că ”Biserica ortodoxă autocefală a Ucrainei” este de acord cu crearea unei biserici ucrainene unite, spunănd legislatorilor că el crede că înțelegerea făcută cu ierarhia a fost o precondiție pentru ca autocefalia să fie garantată de Biserica ucraineană. El nu a prezentat nicio semnătura a niciunui episcop din Biserica ortodoxa canonică ucraineană, pe care o recunoaște întreaga lume.
Apelul lui Poroshenko vine după ultima sa vizită în Fanar, unde a vorbit personal cu patriarhul despre aceasta chestiune. Problema a devenit complicată atunci când unele ziare au susținut că patriarhul ecumenic ar fi susținut această idee, în ciuda faptului că în trecut s-a abținut în a-și da binecuvântarea în mod formal.
Mai mult decât atât, anumite facțiuni parlamentare au anunțat deja că nu vor sprijini apelul președintelui, care va fi discutat astăzi în parlament. Președintele ”opoziției”, Yuti Boiko, consideră că acțiunile președintelui înterferă cu problemele bisericii. Primul ministru delegat Pavel Rozenko a declarat că doar ”agenți pro-Moscova”ar obiecta faptului că statul se amestecă în treburile ecleziastice. Deputatul ”opoziției”, Vadim Novinsky, crede că acestă mișcare este doar un mijloc pentru Poroshenko pentru a-și consolida sprijinul la doar un an până la alegeri – o analiză cu care sunt de acord analiștii politici. De asemenea el nu crede că Sfinția sa va sprijini inițiativa lui Poroshenko.
În schimb deputatul poporului Viktor Yelensky și-a exprimat ceHYPERLINK „http://spzh.news/ru/news/52823-patriarkh-varfolomej-predostavit-avtokefaliju-chasti-ukraincev–jelenskij”rHYPERLINK „http://spzh.news/ru/news/52823-patriarkh-varfolomej-predostavit-avtokefaliju-chasti-ukraincev–jelenskij”titudinea că Sfântul sinod al patriarhiei ecumenice va rezolva ”problema ucraineană”.
Arhiepiscopul Job (Getcha) al Telmessosului al patriarhiei ecumenice a clarificat mai devreme: ”Constantinopolul nu poate garanta autocefalia, trebuie să fie un consimțământ și cerere din partea bisericii din care o parte vrea să primească autocefalie”.
Cu alte cuvinte ierarhul a continuat, ”Dacă Ucraina vrea să primească autocefalia, Constantinopolul nu o poate oferi singur; trebuie să fie o cerere din partea Bisericii ortodoxe ruse dat fiind că Ucraina se află în prezent în sânul său.”
Cititi va rugam si: SCHISMATIC “PATRIARCH” PHILARET DECLARES HE WILL BE HEAD OF AUTOCEPHALOUS UKRAINIAN CHURCH, WILL TAKE KIEV AND POCHAEV LAVRAS INTO HIS “CHURCH”
Etapa 2:
Orthodox Christianity: UKRAINIAN SCHISMATICS WHO PETITIONED CONSTANTINOPLE FOR RECOGNITION NOW BUILDING “ECUMENICAL CHURCH” WITH UKRAINIAN UNIATES
Ucrainenii schismatici, care și-au cerut recunoașterea la Constantinopol, construiesc acum o ”biserică ecumenică” împreună cu ucrainenii greco-catolici
Poltava, Ukraina, 22 mai 2018
Piatra de temelie a unei noi ”biserici ecumenice”, urmând a fi folosită atât de schismatica ”Biserică Ortodoxă Autocefală Ucraineană” (BOAU), cât și de eretica Biserică Greco-Catolică Ucraineană (BGCU) a fost pusă sâmbătă în Poltava, relatează Uniunea Jurnaliștilor Ortodocși.
BOAU este unul dintre cele două organisme schismatice principale care operează în Ucraina, care s-a alăturat apelului președintelui Petro Poroșenko la Patriarhia Ecumenică pentru a fi acordat un Tomos de autocefalie Bisericii Ucrainene autocefale unite. Schisma ”Patriarhia Kievului” a sprijinit de asemenea inițiativa președintelui, deși nici un singur ierarh al Bisericii Ucrainene canonice din Patriarhia Moscovei nu a sprijinit această mișcare.
Confesiunile schismatice ucrainene și chemarea la o nouă Biserică ucraineană există ca manifestări ale naționalismului ucrainean, căutând separarea de Biserica Ortodoxă Rusă. Rugăciunea sau slujirea împreună cu ne-Ortodocși este strict interzisă de canoanele ortodoxe.
Serviciul consacrării și așezării pietrei a fost sărbătorit de către conducătorul BGCU, Arhiepiscopul Sviatoslav Șevciuk. Templul viitor va fi numit după Sfântul Gheorghe Biruitorul.
Șeful uniaților (n.t.: uniați este un alt termen pentru greco-catolici) a observat că ridicarea noii biserici este un simbol al speranței-de-reîntregire, dar nu a Bisericilor Ortodoxe, ci a bisericilor ucrainene.
”Noi trăim astăzi nu doar momentul pecetluirii unei alte biserici a lui Dumnezeu, astăzi simțim că unsul lui Dumnezeu, Mântuitorul nostru Hristos, manifestă prin această piatră un moment al unității noastre, pentru că noi sfințim, probabil, prima biserică din Ucraina aparținând Bisericii Kievene unite, care astăzi, din nefericire, este împărțită și există în diverse confesiuni”, a spus Șevciuk.
Toate Bisericile Ortodoxe din întreaga lume sprijină Biserica canonică, în fruntea căreia se află Mitropolitul Onufrie al Kievului și al întregii Ucraine. Recent, Sfântul Sinod Sârb, cel Rus și cel Polonez și-au exprimat acest sprijin, subliniind importanța adevăratei unități Ortodoxe în Hristos.
Petro Poroshenko
Petro Poroşenko, presedintele Ucrainei de dupa Euromaidanul produs de evreul George Soros, este un oligarh poreclit si „Regele Ciocolatei” caci detine o mare fabrica de ciocolata denumita ROSHEN. Desi vorbeste romaneste, fiind nascut intr-un oras care a apartinut Romaniei, nu sustine deloc cauza romanilor ci se opun drepturilor minoritatilor:
UCRAINA îi RĂSPUNDE DUR lui Iohannis. Limba română INTERZISĂ ÎN CONTINUARE de Kiev
Pe data de 1 Februarie 2014 la München in Germania o delegatie ucraineana formata din Petro Poroşenko, evreul Arseniy Yatsenyuk si Vitali Klitschko (probabil evreu si el) se intalnea cu secretarul de stat american John Kerry. Acesta este momentul cand licuriciul a decis cine va „lumina” calea Ucrainei la comanda lui.
Intr-o inregistrare a unei convorbori telefonice ce a avut loc inaintea fugii fostului presedinte ucrainean Viktor Yanukovych, evreica Victoria Nuland (pe numele ei real Victoria Jane Nudelman) spunea ca evreul Arseniy Petrovych Yatsenyuk va ajunge prim ministru al Ucrainei, ceea ce constatam ca intre timp s-a si intamplat.
Conform articolului Ukraine Presidential Frontrunner Petro Poroshenko and His Secret Jewish Roots, tatal lui Petro Poroshenko a fost un evreu pe nume Alexei Valtsman, dar care si-a schimbat numele dupa cel al nevestei, Yevgenya Poroshenko.
Cititi va rugam si:
Audio: EVREICA Yulia Tymoshenko vrea EXTERMINAREA RUSILOR
Am dat toate aceste amanunte pentru a se intelege cine sunt emanatiile revolutiei ucrainiene.
Filaret de Kiev
“Patriarhul” Filaret Denisenko de Kiev l-a decorat pe John McCain cu ordinul St.Vladimir pentru suportul sau pro euromaidan. Tot el cerea arme americane:
Ura papusarilor: SA CURGA SANGE ORTODOX. Despre Ucraina, un razboi Rusia – NATO si … Romania
Iata si ce putem citi la Sfinti rusi despre schismaticii din Ucraina. Caterisirea schismaticului Filaret Denisenco care s-a autoproclamat patriarh al Kievului si intregii Ucraine:
Biserica Ortodoxă din Ucraina. Ortodoxia din Ucraina se află, la sfârşitul mileniului al doilea, scindată în trei Biserici:
- a) Biserica Ortodoxă Autonomă care a obţinut, la 28 octombrie 1990, tomosul de recunoaştere a autonomiei din partea Patriarhiei Moscovei. Primat oficial al acestei Biserici este mitropolitul Vladimir Saboclau (ales la 21 mai 1992).
- b) Biserica Ortodoxă Autocefală datează din anii 1919-1920, fiind reorganizată în 1943, sub ocupaţie germană. După încheierea celui de-al doilea Război Mondial, această Biserică a reintrat sub jurisdicţia Bisericii Ruse.
Primat al Bisericii Ortodoxe Autocefale a Ucrainei a fost ales de Sinodul acestei Biserici la Kiev (7 septembrie 1993) preotul Dimitri Yarema, care a reactivat Biserica după 1989. Nu este recunoscută canonic de nici una dintre Bisericile Ortodoxe, dar i se îngăduie să activeze. Are în jur de 800 de parohii.
- c) Biserica Ortodoxă Autocefală „Patriarhia Kievului”. Este întemeiată în anul 1992 de fostul mitropolit al Kievului, Filaret Denisenko (coborât la treapta de laic de către Sinodul ucrainean din 27 mai 1992) şi de unii partizani ai săi, precum şi de autorităţile ucrainene. Bisericile Ortodoxe n-au recunoscut această Biserică.
(Fragment din „Istoria Bisericeasca Universala, curs la Facultatea de Teologie Ortodoxa din Moldova, Chisinau 2006, pg. 95) – mentionam ca la data cand a fost scris acest curs inca traia mitropolitul Vladimir Saboclau al Ucrainei. Sinodul condus de acesta este singurul recunoscut de toate patriarhiile ortodoxe din lume. Dupa trecerea sa la cele vesnice sinodul Bisericii Ortodoxe Ucrainiene a ales in scaunul de mitropolit pe Onufrie Berezovshi.
* * *
Autocefalia canonica ucraineana sub semnul intrebarii:
“Patriarhia” creata de Filaret Denisenco este considerate de Biserica Ortodoxa mondiala ca fiind o secta (schismatica) si nu este recunoscuta de nici o Biserica Ortodoxa din lume. Slujbele facute in “Biserica” lui Filaret nu sunt valide. Nici o Biserica Ortodoxa din lume nu recunoaste botezul, hirotoniile, cununiile etc savarsite in secta lui Filaret de la Kiev.
Datorita schismaticului Filaret, Biserica canonica din Ucraina nu opteaza pentru autocefalie. Cuvantul “autocefalie” poate duce la confuzii intre ortodocsii din Ucraina. Daca, Biserica Ortodoxa Ucraineana, care in prezent functioneaza ca mitropolie in cadrul Patriarhiei Ruse (dar cu autonomie destul de mare), ar cere sa fie recunoscuta de catre patriarhiile ortodoxe ca autocefala, s-ar risca sa se ajunga la confuzii deoarece secta lui Filaret Denisenco poarta acelasi nume.
Fostul mitropolit Filaret Denisenco al Kievului era si agent al KGB sub numele de cod „Antonov” (vezi: “Spioni in sutana” de Vasile Dumitru Fulger, ed. Aldo Press, Bucuresti 2008, pg 243). Dupa cresterea influentei politice a SUA asupra Ucrainei, schismaticul Filaret a rupt legaturile cu KGB-ul.
Razvan Draganciu
(profesor de religie)
PROFETIA Sfantului LAVRENTIE DE CERNIGOV despre KIEV
Stiti desigur de PROFETIA Sfantului LAVRENTIE DE CERNIGOV despre ANTIHRIST. Iata ce putem citi la Stareţii despre vremurile de pe urmă:
Proorociile cuviosului Lavrentie despre ereziile şi dezbinările din Biserica Ucraineană
Părintele cel iubitor ne spunea nouă: ”Când va apărea puţină libertate, bisericile, mănăstirile se vor deschide şi vor fi restaurate, atunci toate învăţăturile înşelătoare vor ieşi la suprafaţă împreună cu dracii şi ateiştii tainici (catolicii, uniaţii, ucrainenii-de sine sfinţiţi şi alţii) şi în Ucraina, cu mare îndârjire, se vor năpusti asupra Bisericii Ortodoxe Ruse, împotriva unităţii şi sobornicităţii ei. Aceşti eretici vor fi sprijiniţi de puterea cea fără de Dumnezeu, iar apoi vor lua cu de-a sila de la ortodocşi bisericile şi-i vor bate pe cei credincioşi.
Atunci Mitropolitul Kievului (nu este vrednic de acest nume) împreună cu adepţii săi – arhiereii şi iereii – foarte puternic vor zdruncina Biserica Rusă. Lumea întreagă se va uimi de nelegiuirea lui şi se va înspăimânta. El se va duce în veşnica pierzare, precum Iuda*.
Însă toate aceste defăimări şi învăţături înşelătoare vor dispărea din Rusia şi va fi Una singură Biserică Ortodoxă Rusă”.
Protoiereul Alexandr (Kraskovski), schiarhimandritul Antonie şi ieroschiminahul Teodosie
*Cuvintele prooroceşti ale Cuviosului se împlinesc în zilele noastre, mai ales în privinţa Bisericii Ucrainene. Cu adâncă nelinişte duhovnicească suntem nevoiţi să cităm Actul de lepădare de la Biserică a monahului Filaret (Denisenko), fostul Mitropolit al Kievului, care a aruncat în dezbinare multe suflete: „Sfinţitul Sobor Arhieresc a făcut aprecierea activităţii antibisericeşti a monahului Filaret (Denisenko), acesta find lipsit de toate gradele preoţeşti de Acţiunea Judecătorească a Soborului Arhieresc de la 11 iunie 1992 şi atenţionat de Soborul arhieresc din 1994 că „dacă va mai continua… fărădelegile, va fi lepădat de Biserică prin anatemizare”. Sfinţitul Sobor Arhieresc este nevoit să constate cu durere, că monahul Filaret n-a luat aminte la adresarea Bisericii-mame care îl chema la pocăinţă şi, în răstimpul dintre soboare, şi-a continuat activitatea schismatică (de dezbinare), pe care a răspândit-o departe de hotarele Bisericii Ortodoxe Ruse, contribuind la aprofundarea schismei în Biserica Bulgară şi primind în comuniune schismatici ale altor Biserici Locale, ignorând în mod criminal interdicţiile întemeiate din partea puterii bisericeşti legale – lipsirea de cinul bisericesc, – el continua să săvârşească slujbe blasfemiatoare şi hirotonii nelegiuite; neavând cin preoţesc, monahul Filaret, spre ispita multora, a îndrăznit să se numească „patriarh al Kievului şi al întregii Rusii şi Ucraine” (în vreme ce vechea catedră a Kievului este ocupată în mod legal de către Întâistătătorul Bisericii Ortodoxe Ucrainene, care se află în comuniune canonică cu Biserica Ortodoxă Rusă şi prin ea cu toată Biserica Ortodoxă Universală), continuând prin acţiunile sale criminale să aducă daune Ortodoxiei din Ucraina. Date fiind cele expuse mai sus, Sfinţitul Sobor Arhieresc în temeiul pravilei Apostoleşti 28 care spune: „Dacă un episcop, sau preot, sau diacon, fiind afurisit cu dreptate pentru fărădelegi vădite va îndrăzni să se atingă de slujirea care cândva i-a fost încredinţată, unul ca acesta să fie cu totul lepădat de la Biserică”, la fel şi conform pravilei a 14-a a Soborului din Sardichia, pravilei a 4-a a Soborului din Antiohia şi pravilei a 88-a a sfântului Vasile cel Mare, într-un glas confirmă: monahul Filaret (Mihail Antonovici Denisenko) să fie lepădat de Biserica lui Hristos. Să fie dat anatema înaintea întregului popor (Aнафемa. История и XX век, 1998, pag. 396–397) – nota alcăt.
[…]
Cuvintele Cuviosului Lavrentie despre Rusia, despre ceea ce este „rusesc”, despre erezii şi credincioşie Bisericii-Mame
Părintele Lavrentie vorbea insistent şi cu severitate, preîntâmpinând că Rusia şi rusesc sunt cuvinte natale. Şi trebuie de ştiut neapărat, ţinând bine minte că a fost Botezul Rusiei, iar nu botezul Ucrainei. Kievul – este al doilea Ierusalim şi maica oraşelor ruseşti. Rusia Kieveană a fost dintotdeauna împreună cu Marea Rusie. Kievul fără Marea Rusie şi separat de Rusia este de neînchipuit în nici o situaţie şi în nici un caz.
Capitala Poloniei în taină era jidovească. Jidovii îi sileau pe polonezi să cucerească Rusia. După ce o parte din Rusia a fost cotropită de polonezi, ea a fost dată în arendă jidanilor împreună cu mănăstirile ortodoxe, bisericile şi preoţii. Preoţii şi creştinii ortodocşi, fără permisiunea lor, nu aveau voie să săvârşească nici un fel de trebuinţe. Pe ortodocşi îi constrângeau şi îi oprimau din toate părţile, favorizând Polonia, catolicismul şi unia. Nu în zadar Griţi „Auraşul”, fericitul nebun pentru Hristos Grigore, striga în piaţă atunci când îl băteau: „Vai, dor pumnii jidoveşti!”.
Jidovilor foarte tare nu le plăceau cuvintele Rusia şi rusesc, şi, de aceea, au numit pământurile cucerite de polonezi şi luate de ei în arendă Malorosia (Rusia mică). Apoi şi-au dat seama că acest cuvânt conţine cuvântul Ros şi au numit aceste teritorii Ocraina (margine). Cuvântul ocraina este defăimător şi înjositor! Ce fel de margine? A cui margine, de ce margine? Doar după această părelnică margine jidanopoloneză se află alte ţări şi state. Şi mai târziu, după indicaţiile lor, polonezii au legiferat termenii de Ucraina şi ucraineni, pentru ca noi cu mai multă uşurinţă să ne uităm numele rusesc şi să ne rupem pentru totdeauna de Sfânta şi Dreptmăritoarea Rusie.
Cuviosul Teodosie, egumenul Lavrei Peşterilor, scria, ca noi să nu lăudăm credinţa străină şi în nici un caz să nu ne unim cu catolicii şi să nu părăsim Credinţa Ortodoxă. Cei apropiaţi nouă duhovnoceşte, marii Arhiepiscopi Lazăr Baranovici şi Teodosie al Cernigovului, ale cărui moaşte sunt în faţa noastră (zicând acestea Părintele Lavrentie făcu o metenie în direcţia Catedralei), şi Sfinţitul Ioan de Tobolsk, se străduiau din răsputeri după cuvântul Domnului Iisus: „Ca toţi să fie una”, să fie cu Rusia Ortodoxă, ca împreună să formeze Sfânta Rusie. Şi ca pentru totdeauna să se elibereze de stăpânirea poloneză şi asuprirea jidovilor, de arenda lor şi să se izbăvească de catolicismul străin şi de unia pierzătoare de suflet, introdusă şi implantată prin ameninţări, torturi, violenţă şi moarte. Părintele a mai spus: „Aşa precum nu poate fi despărţită Preasfânta Treime, Tatăl şi Fiul şi Sfântul Duh, care este Unul Dumnezeu, la fel nu pot fi despărţite Rusia, Ucraina şi Bielarusia. Împreună ele constitue Sfânta Rusie. Să ştiţi aceasta, ţineţi minte şi nu uitaţi!
În oraşul Kiev niciodată nu a existat Patriarh. Patriarhii erau din Moscova şi locuiau în Moscova. Păziţi-vă de grupul ucrainesc autosfinţit (biserica) şi de unie”.
Stareţul Lavrei Peşterilor din Kiev, părintele Kronid l-a contrazis pe Părinte zicând că autosfinţiţii şi uniaţii deja au dispărut din Ucraina. Părintele a răspuns cu mahnă şi tristeţe: „Diavolul va intra într-înşii şi ei, cu o răutate satanicească, se vor oşti împotriva Credinţei şi Bisericii Ortodoxe, dar sfârşitul lor va fi ruşinos şi adepţii lor vor primi pedeapsa cerească de la Domnul Împăratul puterilor”.
Cât sunt de scumpe şi fără de preţ cuvintele Părintelui – el pe toate le-a prevăzut şi le ştia din timp. Nu demult a apărut un arhiereu ucrainean autosfinţit care s-a numit pe sine Patriarh al Kievului şi încă unde? În America. El nu ştie sau a uitat că în Kiev niciodată nu a existat Patriarh… Iar noi trebuie să ne întrebăm de unde se poate lua în America un Patriarh Kievean?! Dar unii, sortindu-se la munci veşnice, spre propria lor ruşine, îl aclamau ca nişte posedaţi: „Patriarhul nostru!”.
Părintele ne preîntâmpina să rămânem credincioşi Patriarhiei Moscovei şi în nici un caz să nu aderăm la nici un fel de dezbinare. Iar acei arhierei şi preoţi, care au semănat tulburări în sufletele credincioşilor, şi-au provocat mare daună şi au dus multe suflete la pieire.
[…]
Schiarhimandriţii Teofan, Nichifor şi Varlaam
„Unsul lui Dumnezeu, Iisus Hristos”?
Numai cine vede blasfemie asta isi da seama unde s-a ajuns!…
Cei care conduc acum lumea vor distrugerea Bisericii prin orice mijloace. Ceea ce fac acum (și au făcut și înainte) este o rețetă clasică – DEZBINĂ ȘI STĂPÂNEȘTE. Înainte dezbină neamul (ruși – ucraineni, români – ardeleni, moldoveni etc …) și țara, apoi, când s-a obținut rezultatul dorit, dezbină Biserica (articolul este mai mult decât lămuritor).
Lucrurile sunt în plină evoluție și la noi în România, se lucrează intens pe toate planurile. Este un atac fără precedent, războiul informațional a atins un nivel extrem de ridicat și va continua.
I-ar mai încetini din îndracire (dar nu i-ar opri,însă le va lua ceva timp să se reconfigureze) o dovadă la nivel național că suntem încă vii – și anume referendumul pentru definirea căsătoriei.
Este foarte important ca acesta să aibă loc și să mergem în număr covârșitor.
Sper ca, prin acest articol, să înțeleagă și ,,supercorecții” ce responsabilitate are Mitropolitul Onufrie față de Biserica Ucrainiană! Amenințări de peste tot. Pe de o parte ecumenismul, pe de altă parte facțiunea schismatică și, nu în cele din urmă puterea politică. Ce ușor spun unii să rupă comuniunea cu Chiril în aceste condiții!!! Ar trebui să fie suficient pentru noi că mărturisește și are cugetare ortodoxă, luptă împotriva ecumenismului și îl spijină pe Vlădica Longhin în lupta pe care o duce!
Rușine, vouă, ,,acriviștilor” care judecați pe acești arhierei mărturisitori!!!
Cred că ar fi o idee excelenta! Și nu numai atât, și orientarea sexuala și cine i-a plătit studiile că altfel suntem manipulați ca prostii și nu înțelegem nimic!