M-am saturat de atata bla bla bla. Asa ca va propun un test fulger, ca sa stim despre fiecare cum sta, ca mai apoi sa-si vada fiecare de drumul sau. Evident, si mai bine ar fi sa revina schismaticii la Adevar.
In vara lui 2016 absolut toti actualii nepomenitorii aveau aceeasi vorba: intrerupeau pomenirea pana cand Ierarhul isi va retrage semnatura din Creta (daca a fost acolo) sau semnatura de la Bucuresti (daca a fost doar aici) unde s-a luat act de hotararile din Creta sau daca cel putin va striga in public ceva impotriva documentelor din Creta (daca n-a fost pe nicaieri).
Si iata ca n-au trecut nici doi ani de atunci si cativa s-au sucit. Acestia sunt schismaticii. Iar pentru a-i depista, e suficient sa le puneti intrebarea din titlu.
De exemplu, gheron Sava Lavriotul este schismatic. Cititi va rog ce spune despre Biserica Ortodoxa Bulgara: GHERON SAVA LAVRIOTUL a căzut în SCHISMĂ …
Aidoma preotul Ciprian Ioan Staicu, care ii lauda acest mesaj. Si evident toti care sunt de aceeasi parere.
Caci Biserica Ortodoxa Bulgara sta mai bine chiar decat ar fi stat BOR daca niciun Ierarh al sau n-ar fi semnat in Creta. Deoarece Sinodul BOB nu doar ca a respins documentul din Creta, ci Biserica Ortodoxa Bulgara chiar a si parasit Consiliul Mondial al Bisericilor inca din 1998.
Deci daca au ceva de obiectat impotriva BOB, cu atat mai mult ar avea impotriva BOR, chiar daca toti Ierarhii ei si-ar retrage semnaturile din Creta.
Altfel spus, pentru acestia nici nu mai conteaza daca Ierarhii BOR au fost sau nu in Creta. Ei de fapt au ceva împotriva tuturor Bisericilor oficiale. Adica exact discursul stiliștilor.
Le-am relua bucuroși pomenirea.
Excelent !
Cum nu-si vor retrage ierarhii semnaturile, asa nu se vor multumi nici schismaticii daca s-ar intampla asta. Ei se folosesc de momentul Creta pentru a rupe oamenii de Biserica, pentru gruparile lor.
Pentru ei, intreruperea pomenirii nu este un mijloc de lupta contra ecumenismului, ci un scop: iesirea din Biserica cu cat mai multe victime.
I-ati vazut sa militeze pentru organizarea vreunui sinod panortodox care sa condamne Creta? Ei aleg izolarea si ruperea totala de restul Bisericii, zicand ca nu mai exista arhierei ortodocsi si considerându-i eretici în masă pe toți cei care nu le împărtășesc părerea.
Măi oameni buni, a fost întrunit vreun sinod ecumenic fără ca noi să știm? Că numai la un sinod ecumenic se declară o erezie.
Auleu! Tu pe unde ai fost in ultimii 2 ani? Ecumenismul ce e pentru tine? Pana sa raspunzi, te informam noi: este panerezie, adica cuprinde toate ereziile condamnate pana acum, la un loc. Deci, pe buna dreptate, orice preot ortodox are dreptul sa intrerupa pomenirea ierarhului eretic, aplicand canonul 15 de la sinodul local I-II Constantinopol.
dar ziceai ca sinodul din creta nu e valabil ca nu au participat 4 patriarhi.Daca nu e valabil cum pui in aplicare canonul 15
special am lasat acest comentariu sa vada lumea ce ai inteles tu din toata lupta asta si ce aplaudaci are Sava in Romania.. nici macar nu stii pentru ce ai intrerupt pomenirea
las pe ceilalti sa-ti raspunda
Nu e valabil pentru cine nu-l accepta. Din păcate ierarhii nostri nu numai că l-au acceptat, ci l-au semnat, parafat, trâmbițat si implement.
Ce spun Sfintii Parinti despre Episcopii eretici
Sfântul Ciprian al Cartaginei:
“Dacă episcopul care este pomenit in Biserica este eretic, dar oamenii nu-l consideră astfel, atunci o astfel de rugăciune Îl insultă pe Hristos Domnul, care nu poate fi parte din minciună. Oricine se împărtășește intr-o biserică unde este pomenit un episcop eretic, chiar dacă preotul acelei biserici învață ortodox, o astfel de împărtășire nu rămâne fără urmări. Acel om va avea parte la Judecata de Apoi cu episcopul eretic, in fundul iadului.”
https://cetateanortodox.wordpress.com/2018/02/09/ce-spun-sfintii-parinti-despre-episcopii-eretici/
Adi
Super. Citate. Te rugam, la intrebare cum raspunzi?
Este disponibilă şi o trimitere, prin care să fie asigurată veridicitatea acestor cuvinte ale Sf. Ciprian? Eu nu le-am întâlnit în opera lui, darar putea fi reale.
E bine să fie evitat pericolul de a urma nişte învățături false, măsluite, puse pe seama Sfinților. Până la o confirmare a autenticității, eu nu le pot lua de bune, mai ales pentru că au circulat o serie de astfel de citate false.
Fără a încerca nici o urmă de relativizare, aș dori să prezint următoarele fapte:
Aflăm din Istoria Bisericească a lui Eusebiu de Cezareea un episod foarte grăitor – în primele secole ale creștinismului mulți cădeau în erezie, în idei eretice. Sfântul Ciprian al Cartaginei, pe aceia care se întorceau îi reboteza, afirmând că altfel întoarcerea lor este în van (adică fără rebotezare). În același timp erau alți ierarhi executau slujbe de reprimire a celor alunecați (mirungere), reprimind pe eretic doar prin simpla mărturisire și lepădare publică a ereziei, considerând că aceasta e de ajuns, fără re-botezare, Pentru aceștia din urmă, Sfântul Ciprian considera că reîntoarcerea nu este valabilă.
În schimb, marii Ierarhi și Sfinți ai acelei perioade (contemporani) au acceptat ambele variante ca fiind perfect valabile, lucru cu care Sfântul Ciprian nu era de acord.
Un alt exemplu, mult mai izbitor (și poate pentru mulți posibil smintitor) este prezentat în aceași carte la pagina 276.
Ideea: așa cum ținem mult la pleroma credincioșilor, tot la fel ar fi indicat să ținem și la „pleroma” Sfinților consacrați și dintotdeauna (din toate timpurile), iar când cităm ceva să fie în concordanță cu învățătura UNIVERSALĂ a Sfinților Părinți.
Tulburările care existau atunci erau din pură și simplă neștiință, dar ele erau plinite de trăirea de ne-egalat a acelor vremuri. Dar în zilele noastre asemenea tulburări nu pot apărea decât dintr-un singur motiv – afară de acela evident al lipsei generale de trăire autentică a Sfântului Duh de care suferim cu toții fără deosebire – și acel motiv este crasa incultura duhovnicească! Deci orice judecată sau logică de gândire ortodoxă trebuie aplicată în plinătatea cuvântului dumnezeiesc revelat prin gura tuturor Sfinților (pe cât posibil) în legătură cu un subiect; pt. că altfel riscăm să dăm cinste mai mare omului decât Însuși Sfântului Duh.
Nu știu dacă am reușit să mă fac înțeles… și mai ales, sper să nu fiu greșit înțeles! Iar opinia nu o spun de la mine, ci de la Sfântul Ioan Maximovici via Cuviosul Serafim Rose.
Linkul pe care l-ai afisat nu este din sf canoane ori din sf parinti,aratati sursa adevarata nu ce scriu altii.Sunt impotriva ereziei insa vreau textul adevarat,eu nu am gasit asta scris la sf Ciprian si mai este un text al unui sfint pe care nu-l mai retin acum pe care il tot imprastiati pe net in care spuneti ca cei ce merg la sf slujbe in care slujesc ereticii cad si ei in erezie pe care nu l-am gasit scris la sf parinte,hadeti sa fim corecti si sa nu tragem adevarul de partea noastra,adica ce este scris de sf parinti sa nu rastalmacim ori sa adaugam ceva.Sper ca cei cazuti in erezie sa se lepede de aceasta,Doamne ajuta.
Bine-ar fi ca toti iererhii nostri sa-si retraga semnaturile, sa se retraga din organismele ecumenice. Ei, pentru ca Poporul Dreptcredincios nu se considera a face parte din aceste organisme satanice. Presupunand, la modul ideal, ca ar face cele de mai sus, s-ar ridica imediat o problema noua, cuprinsa in Canonul 3 al Sfantului Atanasie cel Mare: ,,celor ce au cazut si au aparat nelegiuirea (adica erezia) pocaindu-se sa li se dea iertare, dar sa nu li se dea lor loc in cler”. Asdar nu mai pot fi episcopi. Aplicarea acestui Canon este pur ipotetica. Nimeni nu da semne de revenire la Ortodoxie. Ma refer la episcopi. Dar Dumnezeul nostru a facut minuni mult mai mari.
Adica, pentru sf. vs. nu este de-ajuns retragerea semnaturii de pe documentele din Creta, asta insemnand implicit si condamnarea lor?
Părinte, cu tot respectul, știm multe, foarte multe cazuri din istoria Bisericii – atât timpurie, atât pe perioada celor 7 Sinoade Ecumenice, cât și de mijloc și chiar apropiată – când episcopii și preoții lepădându-se de erezie au fost primiți înapoi în aceași cinste, cu acordul total al unor Sfinți în viață. Iar în alte cazuri nu. Așa s-a întâmplat de exemplu – și aleg acest exemplu pt că e de notorietate pt majoritatea credincioșilor – în cazul ereziei ariene.
Referitor la primirea celor ce leapădă eresul sunt mai multe canoane – unele aspre, altele mai puțin aspre – ceea ce nu înseamnă că sunt contradictorii, ci, dimpotrivă, că în Hristos sunt mai multe căi de atacare a acestei probleme.
Iar exemple și cazuri de acest fel – a primirii clericului ce a lepădat o erezie în cinstea dintru început avem foarte multe și în literatura Vieților Sfinților!
Problema a fost tratată mai aproape de noi de Sfântul Ioan Maximovici și Cuviosul Serafim Rose.
Iar eu nu cred totuși că Sfinția voastră, ca preot, nu știți aceste lucruri.
Doamne ajută!
EI REINTRA IN ORTODOXIE
Doamne ajuta,
Daca isi retrag semnatura si se POCAIESC ii primim, Pocainta inseamna lasarea tuturor ereziilor si intarirea in Ortodoxie, si chiar asumarea mortii pt Ortodoxie si Adevar, Asa cum multi intorcandu-se de la lepadare sau invredinicit de darul mucenicesc a Lui Hrsitos.
Eu ias primi.
Mantuire
Daca ierarhii cu pricina isi retrag semnăturile de pe documentele pseudosinodului cretan, în secunda 2 trebuie sa fie pomeniți. Eu asa cred că este corect conform canoanelor Ortodoxei și așa aș face daca as fi preot.
mie nu mi-e clar acum ce trebuie să fac, dar să îmi dau seama și într-o eventuală retragere a semnăturii…. eu cred că să își ceară iertare și în fața poporului cu căință în suflet către Dumnezeu și pentru rugăciunile în comun cu ereticii și pentru ereziile declarate în consiliul mondial al bisericilor și toate actele mai vechi semnate și călcările în picioare ale dreptei credințe
sigur nu știu ce aș face dacă și-ar retrage semnătura și atât, dacă ar continua cu ecumenismul nu ar avea nici o valoare retragerea semnăturii
deci trebuie să lupte și e nevoie de o luptă totală a întregii ierarhii și preoțimi împotriva ecumenismului
Le-am relua bucuroși pomenirea!
situatiunea (dupa mintea mea proasta)e putin complicata draga frate si NU vreau sa ma smintesc sau sa smintesc pe altii.
daca ierarhii care au semnat la Kolimbarii erezii sunt eretici (si sunt) atunci urmata procedura de primire in Biserica a ereticilor care se leapada de erezii (icononoclasti de exemplu) DAR dupa cum vedem in prezent nu s au luat masuri nici in cazuri EXTREME (cazul Corneanu care s a impartasit din acelasi potir cu ereticii ) foarte putin probabil ca un ierarh semnatar al pactului cu fiara ecumenista sa si faca ” mea culpa” public.
Daca s-ar retrage semnatura pusa pe documentele eretice episcopii ar trebui sa probeze prin FAPTE ca sunt impotriva ereziei ecumenismului:
1 Sa condamne organismul CMB
2 Sa opreasca participarea ortodocsilor la orice activitati ecumeniste
3 Sa anuleze actul de ridicare a anatemei pusa asupra papistasilor.
4 Sa curete manualele si programele de studiere a teologiei si religiei de invatat ecumeniste
5 interzicerea pentru episcopi, preoti, diaconi si credinciosi de a sluji in diaspora in lacasuri de cult oferite de eretici
6 Anularea tuturor acordurilor telogice bilaterale incheiate intre delegati ai BOR si alte cofesiuni
7 Interzicerea formelor de studii aprofundate pt candidatii ortodocsi in institute neortodoxe
8 Introducerea slujbei synodiconului in Duminica Ortodoxiei, si adugarea tuturor ereziilor noi aparute in ultimii 600 de ani
9 Reactualizarea actului de condamnare a francmasoneriei din 1937. Explicarea realitatii ca erezia ecumenismului este principala arma a masonilor de distrugere a Bisericii Ortodoxe.
Nu cred ca vreun ierarh ecumenist roman isi va retrage oficial semnatura data in Creta. Daca ar face acest gest formal dar nu ar fi urmata de nici una din masurile esentiale de revenire la ortodoxie atunci retragerea semnaturii de pe documentele din Creta nu ar fi suficienta.
@Iulian: 10. Sa le anuleze doctoratele luate afara si sa ii oblige sa stea pe linga minastiri in Romania. 11. Sa trimita in locul lor in diaspora preoti smeriti, blinzi si care sa aiba grija de turma si asa destul de risipita pe alte meleaguri.
Voi ce canoane invocati pentru a nu relua pomenirea in cazul nerespectarii conditiilor de mai sus?
Noi invocam canonul 15, care ne-a dat dreptul de a intrerupe pomenirea pentru semnarea documentelor eretice din Creta.
Conform canonului 15 I-II Constantinopol am solicitarile de mai sus. Caci a marturisi cu fapta impotriva ecumenismului nu inseamna doar retragerea semnaturii de pe documentele din Creta ci sa lupti IMPOTRIVA TUTUROR MANIFESTARILOR ECUMENISMULUI
DE ACEEA AM PRECIZAT CELE 9 PUNCTE ABSOLUT NECESARE PENTRU A RECUNOASTE SI A RELUA POMENIREA UNUI EPISCOP CARE A PROPOVADUIT CU CAPUL DESCOPERIT EREZIA ECUMENISMULUI.
Iulian
sint de acord cu cele scrise de tine ,cu singura precizare ,ca reluarea pomenirii sa se faca imediat dupa retragerea semnaturilor din Creta cu pocainta publica, urmind mai apoi rezolvarea tuturor punctelor mentionate de tine mai sus si altele care or mai fi de revizuit pe parcurs.Doamne ajuta si mintuire !
Pai nu s-ar intampla nimic. Biserica si preotii ei sunt in functie de starea poporului. Nu s-ar rezolva nimic. Daca isi vor retrage semnatura oamenii vor fi la fel de nepasatori si vor respinge Biserica in continuare. Daca oamenii vor o lume fara Biserica asta primesc sa se poata vedea importanta ei. Are si asta un rol.Nu ar trebui sa va temeti atat de tare pt. asta. Credinta in Biserica nu v-o ia nimeni daca nu vreti. Biserica il reprezinta pe Hristos. Credinta este felul de a vedea viata. Dorim o viata legata de adevar adica legata de Biserica si Hristos ? sau dorim o viata fara? Probabil inclusiv pierderea valorii pe care o are Biserica in societate si in lume in general tine tot de Dumnezeu si este ingaduit de El tot pt constientizarea rolului si necesitatii ei. Si iarasi pt a despartii graul de neghina. Ai dreptate .ca te-ai saturat de atata polemica pe tema asta. Aici se pot scrie atatea si tot nu ajungeti la niste concluzii. Poate nu ar trebui sa va loviti atat de tare problema asta. Ce rezolvati? Aveti vreo solutie? Starea oamenilor si mersul vietiii tot nu-l schimbati. Prea multi teologi aici. Ma gandesc ce viata duhovniceasca au unii care vorbesc despre asta. Nu stiu zau ce viata duhovniceasca poti avea cand intri pe un site de polemici continue. Poate ar trebu i acum ca incepe postul si perioade de postire vizavi de polemicile si comentariile de aici. Imi place siteul ca prezinta anumite aspecte de viata, dar parca vad ca daca s-ar organiza o intalnire sa zicem intre vizitatorii portalului as da de o multime de oameni suspiciosi si iscoditori. Deaia ma abtin de multe ori sa postez, nu prea vreau sa intru in lantul asta de a arata cat sunt de teolog. Si nici nu cred ca asa trebuie sa fim toti. Cred ca Scriptura si invataturile Sfintilor sunt menite sa ne invete sa intelegem viata si sa devenin niste persoane care pot distinge in jurul lor si care pot face alegeri. Iarasi nu-mi place ca oamenii ce merg la Biserica devin doar bisericosi si nu credinciosi cum cred ca ar trebui. Si din bisericismul asta extrem se ajunge la frica nu la curaj. Si din atatia teologi normal .ca se ajunge la certuri. Mai bine ati lasa-o mai moale. Mai bine va intalniti si stati la un pahar de vin si faceti cinste si va cunoasteti mai bine intre voi ca oameni. Cred ca asta e mai duhovnicesc. Vedeti ce fel de oameni sunteti, ce comportament aveti, ce exprimati .ca persoane si atunci poate o sa stiti care in care sa va incredeti. Poate ar trebui sa evitati de exemplu subiectul asta pe perioada postului. Tineti postul va rugati si pe urma vedeti. Faceti o pauza.
Tu ai lasa erezia in Biserica in favoarea unui pahar cu vin, ca e mai importanta legatura cu oamenii decat cu Hristos? Cred ca tu ai nevoie de o pauza.
Cu tot respectul, nu fiți așa dur cu Cristian – eu înțeleg ce a vrut să spună și îl înțeleg perfect. Și cred că și dumneavoastră dacă o să recițiți textul lipsit de grabă o să înțelegeți ce a vrut să spună. Un pic de empatie, de dragoste. Cum îl simt eu pe Cristian, el este întru tot deacord cu ideile de aici, dar este dezolat de o anumită lipsă de empatie. Și eu am încercat să-mi imaginez ce ar fi dacă ne-am întâlni mai mulți comentatori la un ceai (mai bine decîât vin)… și o spun cu amuzament că nu știu cum ar ieși, dar nu cred că prea bine. Să apărăm credința, dar să rămânem și oameni… altfel pierdem totul… tocmai ăsta e răboiul!
Părintele Ioannis Romanides foarte IMPORTANT spune și dărâmă un adevărat mit: „Trebuie accentuat următorul aspect: crucea, care este asumată de fiecare următor al lui Hristos, nu reprezintă, așa cum mulți cred, diversele probleme pe care omul le întâlnește în viață. Dimpotrivă, crucea este o încleștare activă pe care fiecare credincios și-o asumă pentru a păstra până la moarte ascultarea față de voia lui Dumnezeu.”
Cu alte cuvinte – orice aș lucra în viață, indiferent de obstacol – șă nu încalc nici o poruncă a lui Hristos în lucarea mea, nici chiar când vine vorba de apărarea credinței – iată adevăratul examen! Apăr credința, dar cu armele Duhului, nu ale lumii. Credeți dumneavoastră că un om nu poate cădea de la fața lui Dumnezeu în timp ce vrea (poate chiar sincer) să apere credința? Câte exemple nu avem încă în literatura patristică!
Iar adevăratul exemplu în situația dată este Sfântul Maxim Mărturisitorul, care a apărat credința ferm, dar cu atâta dragoste și cu vorbă atât de blândă, cu atâtă empatie și compasiune de frații aflați în eroare, fără să jicnească pe cineva măcar și indirect.
Eu consider că cei care numesc sinodul cretan mare și sfânt greșesc amarnic, la fel ca și aceia care consideră pomenitorii (fie ei clerici sau mireni), chiar dacă nu căzuți din har, dar măcar fricoși, oportuniști, proști, înșelați etc. Ori nu e așa deloc! Direcția ecumenistă și vicleană a multor clerici, iar cea secularist-umanistă (pur lumească) ca trend general este mai mult decât evidentă! Dar cum am spus mai demult, un exemplu local e părintele ieromonah de lângă Vâlcea care a fost caterisit, a aceptat asta cu cumințenie, nu s-a încăpătânat și nici nu a făcut vâlvă, ci a rămas simplu monah în mănăstire, continuă ascultarea administrativă și de orice fel, merge la slujbe, dar pur și simplu nu pomenește. Acesta îl văd eu ca pe un sacrificiu – cu toate că a fost decăzut pe nedrept, spre nu lovi în Biserică în nici un fel, spre bucuria dușmanilor care sunt mai mulți ca niciodată, a rămas demn, pe poziție, dar acceptând sacrificul. Exact așa a făcut și Sfântul Maxim Mărturisitorul!
În curând toate se vor elucida foarte clar – așa ne-au asigurat mulți oameni cu viață sfântă (printre care și ÎPS Ierotheos sau Pr. Iulian). Desigur că și răbdarea e uneori o grea încercare…
Gată, am scris iarăși cât pentru o lună! 🙂 Iertare!
Vă pup creștinește pe toți și vă transmit tuturor un zambet și o îmbrățișare caldă! Și Dumnezeu să ne mântuiască pe toți! Doamne ajută!
Stai linistit ca din dragoste i-am scris si eu. O pauza poate sa-i ajute sa-si sedimenteze gandurile si sa citeasca din Sfintii Parinti.
Mersi Andrei…am vrut sa incerc sa privesc lucrurile dintr-o alta perspectiva sa vad cum se vede, dar fara sa ispitesc. Poate nu e varianta corecta. Mersi si redactorului.
Dacă te referi la ÎPS Hierotheos Vlachos, atunci cum se explică faptul ca el, care nu a semnat documentele din Creta, aducând și argumente în privința faptului ca sunt eretice, a venit in România ca să slujească cu Teofan Savu care a semnat aceleași documente? Pretextul venirii lui ÎPS Hierotheos Vlachos a fost lansarea unei cărți tradusă în limba română, așadar prezența nu era obligatorie. Poate explica cineva logica acestui demers? De ce ar face un ierarh anti-ecumenist așa ceva?
Pentru ca Teofan s-a folosit cu viclenie de autoritatea IPS Ierotheos
Și de ce s-a lăsat ÎPS Hierotheos Vlachos folosit?
Răspuns pentru Raluca:
IPS Ierotheos s-a lăsat folosit pentru că nu e așa deștept și luminat ca tine, Raluca.
Dacă erai tu în locul lui, sigur nu te lăsai folosită! Aproape că ne și pare rău că femeile nu au voie să fie episcop sau măcar preot, pt că tu cu siguranță ai fi fost un episcop mai bun ca ÎPS Ierotheos și, bineînțeles ca foarte mulți alții. (să mă ierte Dumnezeu de ironie)
Andrei, faptul că nu-ți convine că un ierarh pe care tu îl prețuiești atât de mult, a avut această „scăpare”, e dureros, dar e adevărat. Lucrurile trebuie spuse, nu acoperite. Măcar atât să se facă, nu crezi?
Atunci când cineva nu mai are argumente într-o discuție, trece la atac și la jigniri, afirmând „nevinovat” că sunt doar niște ironii, și așa crede el că „rezolvă” problema.
În ceea ce privește afirmația ta, care mă întreb ce legătură ar putea avea cu subiectul: „Aproape că ne și pare rău că femeile nu au voie să fie episcop sau măcar preot, pt că tu cu siguranță ai fi fost un episcop mai bun ca ÎPS Ierotheos și, bineînțeles ca foarte mulți alții”, pot să-ți spun următoarele.
Responsabilitatea de a fii preot, sau de a avea o funcție în ierarhie este imensă, și pentru o astfel de misiune, Dumnezeu i-a învestit pe bună dreptate pe bărbați cu toată autoritatea, puterea și forța de pe pământ, pentru a-și exercita cu ajutorul tuturor acestor atribute funcția, sarcina. Așadar preoția este rânduită strict bărbaților, cu toate responsabilitățile care decurg din această misiune, și tot ceea ce a rânduit Dumnezeu este foarte bun. Să ne ierte Dumnezeu pe toți, atunci când punem gândurile noastre în cârca altora.
Dragă Raluca (și nu spun dragă ironic), eu am scris gândul acesta pentru că mi s-a părut hilară atitudinea ta: Redactor spune „Pentru ca Teofan s-a folosit cu viclenie de autoritatea IPS Ierotheos”, iar tu răspunzi: „Și de ce s-a lăsat ÎPS Hierotheos Vlachos folosit?”
Păi nu știu de ce s-a lăsat folosit. Și mi-a venit să spun: „ca să întrebi tu”, sincer îți spun. 🙂
Pentru că nu știm de ce a venit ÎPS Ierotheos la noi, dar știu o listă întreagă de Sfinți care „s-au lăsat folositi” sau altfel spus „au făcut-o pe proștii” din rațiuni pur duhovnicești (din Pateric până la Sfințul Nicolae Planas, de exemplu). A venit, a spus că sinodul nu a fost nici mare, nici sfânt, că totul a fost „o diplomație” lumească etc., dar nu ieșiți din forma actuală a Bisericii, nu e cazul, cel puțin nu încă, ni s-au pregătit capcane, de aceea nu vă pripiți!… cam așa a spus.
Pe tine personal nu te cunosc, dar vreau să-ți spun că am alergie la femeile care își dau cu părerea pe teme dogmatic-teologice, mai ales dacă împroașcă și acuză. Îmi pare rău, dar așa este: am această alergieȘi nu vreau să intru în subiect, dar îți spun că cele mai multe își atrag rele asupra lor, din simplul fapt că sunt prea sensibile și sangvine. De aceea – de exemplu – o sentință va da o femeie judecător, alta un bărbat. la general vorbind, sociologic dacă vrei.
Și sub nici o formă nu am vrut să te jicnesc cu cuvântul „deșteaptă”, dar cam asta ai spus voalat -că tu ai fi făcut mai bine ca ÎPS. Mie jicnire mi se pare atitudinea pe care o ai tu față de un cuvios (demonstrat) în viață – pe care sunt sigur că nici nu l-ai cunoscut, nici cărțile nu i le-ai citit (măcar 50%, dacă nu intergral).
Și alt lucru – care provine dintr-un duh ciudat, afirmația că atunci când aperi un om, nu o faci în cunoștință de cauză, ci că vezi domnule că o faci drintr-un atașament sentimental. Eu am ascultat și citit, am studiat cu atenție și temeinic ceea ce a spus ÎPS Ierotheos – nu e acolo ABSOLUT NICI O „scăpare”! Deci eu nu vorbesc din sentimente, din ceea ce simt, ci din ceea ce știu.
Oricum, Raluca, te rog să fii foarte sigură cu nu am nimic cu tine. Cu episcopul femeie a fost într-adevăr o ironie – o răutate – dar accentul era pe distanța dintre un Episcop – o femeie. Oricum, deplasată replica mea. NU te supăra pe mine, ci gândește-te la ce ți-am scris.
Gânduri bune și Doamne ajută!
„Atunci când cineva nu mai are argumente într-o discuție, trece la atac și la jigniri!, – argumentele țin de ce a scris omul acela, de ce declarat, de poziția sa etc. Acestea înseamnă să vorbești pe argumente, nu că „de ce de ce a venit„, „de ce a slujit”, „de ce s-a lăsat folosit” – care nu sunt argumente, ci altceva…
1. Domnule redactor, eu am invocat textul unui Canon. Cand l-au alcatuit, Parintii au stiut de ce . Cine a tradat o data, va trada si a doua si a saptea oara
2.Ma frate Tihoane, nu mai da drumul la atata prostie. Arunci o lumina nefavorabila asupra calugarilor vrednici si a preotilor. Nu te mai baga unde nu-ti fierbe oala. Ma gandesc ca ai ani buni de manastire in spate. Atat ai invatat tu in acesti ani? Nu-i suficient ca nu te-ajuta mintea, trebuie sa te si pronunti anapoda in chestiuni de care nu ai habar.
Nici vorba de a contesta vreun Canon, insa lupta in care ne-am bagat noi, parca a fost prin invocarea Canonului 15, I-II C-nopol. Prin urmare, ne tinem tot de acest canon in eventualitatea minunata a intoarcerii vreunui ierarh.
Pe ierom. Tihon l-am scutit sa mai zica prostii de-amu inainte. Are unde, facebook-ul ii permite sa debiteze infinit.
Raspunsul la intrebarea din titlu ar trebui sa fie foarte simplu: reluarea pomenirii se face in sec 2 de la retragerea semnaturilor de pe documentele cretane.Nu trebuie invocat altceva. Ce motiv a stat la baza incetarii pomenirii, acelasi trebuie sa stea si la baza reluarii pomenirii, altfel se face schisma.
Este daca vreti, ca un exercitiu simplu de matematica: 1+2=3, iar daca o luam invers 3-2=1, adica se ajunge cu exactitate unde eram inainte de Creta.
Celelalte greseli precum CMB, calendarul nou sunt alte lupte ce trebuie abordate separat.
Nu este suficientă retragerea semnăturilor din Creta, sunt mult mai multe de îndreptat cum ar fi ieșirea din organizații oculte precum c.m.b și c.e.b
Așa și celelalte neparticipare în Creta cu excepția Georgiei sunt in erezii nu pina la gat ci cu 7 metri deasupra capului, bine metaforic vorbind 7 m, adică cu altele cuvinte nici nu aveau nevoie de Creta sa asi pună în aplicare rătăcirile
„În vremurile noastre vedem că mulţi fii credincioşi ai Bisericii noastre, monahi şi mireni, din păcate, s-au desprins de Ea, din pricina filo-unioniştilor[ecumenistilor – n.n.]. Cred că nu este deloc bine să ne despărţim de Biserică de fiecare dată când Patriarhul greşeşte, ci fiecare are datoria şi obligaţia de a protesta şi de a lupta după puterile sale în sânul Bisericii. A întrerupe pomenirea Patriarhului, a te desprinde şi a crea propria Biserică, şi a continua să vorbeşti de rău pe patriarh cred că este un lucru iraţional.
Dacă pentru o abatere sau alta a patriarhilor ne despărţim şi facem propriile noastre biserici – să ne ferească Dumnezeu! – îi vom întrece chiar şi pe protestanţi. Uşor se desparte cineva, însă greu se întoarce. Din nefericire, avem multe „biserici” în vremea noastră. Ele au fost create fie de grupuri mari, fie chiar şi de către o persoană. Deoarece s-a întâmplat ca în chilia lor să existe biserică (mă refer la cele ce se petrec în Sfântul Munte), unii au crezut că pot să facă şi propria lor Biserică independentă[4]. Dacă filo-unioniştii[ecumenistii – n.n.] dau prima lovitură Bisericii, aceştia menţionaţi mai sus dau a doua lovitură.
Să ne rugăm ca Dumnezeu să ne lumineze pe toţi, şi pe Patriarhul nostru PF Atenegora, pentru ca mai întâi să se facă unirea acestor „biserici”, să se restabilească liniştea în rândul tuturor ortodocşilor scandalizaţi, pacea şi dragostea duhovnicească între Bisericile Ortodoxe Răsăritene, şi după aceea să se ia în atenţie şi unirea cu celelalte confesiuni, dacă şi întrucât doresc cu sinceritate să îmbrăţişeze învăţătura ortodoxă.
Aş vrea să mai spun că există şi o a treia grupare în Biserica noastră. Sunt acei fraţi care rămân fii credincioşi ai Ei, dar care nu au o înţelegere duhovnicească între ei. Sunt preocupaţi cu a face critică unul altuia, iar nu pentru binele luptei în general. Se urmăresc unul pe altul (mai mult decât pe propriul sine) spre a vedea ce va spune sau ce va scrie celălalt, ca pe urmă să-l lovească fără milă. ”
Sfântul Cuvios Paisie Aghioritul
Foarte frumos și plin de revelație cuvânt! Slavă lui Dumnezeu și mulțumiri calde pentru acest citat! Sfântul Cuvios Paisie să ne apere veșnic pe toți!
Hai sa-l vorbim de bine pe domnul Daniel Ciobotea. El este: Cel bun, cel drept, cel mare, cel viteaz. Si cel eretic. Este bine? Crezi ca daca cineva intra intr-o biserica este si in Biserica? Te-nseli, nene Cretanii romani sunt in afara Sfintei Biserici Ortodoxe tocmai pentru ca sunt eretici. Au atacat Sfintele Dogme, incalaca Sfintele Canoane, se insotesc cu hulitorii lui Dumnezeu, ai Maicii Domnului, cu vrajamsii Sfintilor nostri, cu vrajmasii Crucii lui Hristos iar pe preotii adevarati ii prigonesc Nimeni nu poate face o alta biserica in locul celei intemeiate de Mantuitorul. Cei care s-au separat de ierarhii eretici prin nepomenire s-au silit sa izbaveasca Biserica de schisme si dezbinari. Mergeti, nene, si va uniti maine cu sectarii si toti ereticii lumii si veti vedea unde veti ajunge. Pe noi lasati-ne in pace, ca orice-ati face din, Biserica lui Hristos nu ne clintim
Dumnezeu nu va lumineaza pana nu veti alunga intunecimile diavolului din voi.
Daca citatul este intr-adevar din Sfantul Paisie Aghioritul, indica-ne si sursa, nene. Si oricum el se referea la alte vremuri, nu la ce traim noi acum. Mai lasa-ne cu intoxicarile tale gretoase.
o scrisoare trimisa unui ziar grec (Orthodoxos Typos) de catre Cuviosul Paisie Aghioritul in 1969, provocata de tulburarile aduse in Biserica Greciei si in manastirile athonite de compromisurile grave facute de Patriarhul Athenagoras cu Biserica Romano-Catolica.
„Mai lasa-ne cu intoxicarile tale gretoase” vorbele unui Sfant q.e.d..
O situație absolut similară cu care o trăim noi acum (ba chiar cu mult mai gravă) aflăm în perioada boșevică, odată cu apariția în Rusia a așa numitei „biserici vii” (biserica oficială a URSS).
Ca nu cumva să cădem în greșeală, e nevoie să mergem pe calea bătătorită a Sfinților, nu după capul nostru, pentru că și cei mai bine intenționați și sinceri putem cădea în greșeală, clerici sau mireni. Unde găsim resursa aceasta?
Cel mai clar în scrierile Cuviosului Serafim Rose; plus câteva scrieri a Sfinților Ioan Maximovici și Luca al Crimeii. Mai sunt și alte resurse cu siguranță, dar eu le prezint pe cele pe care le știu, în ordinea importanței și întinderii tratării acestui subiect:
– Ieromonah Damaschin, „Viata si lucrarile Parintelui Serafim Rose”, Editura Sophia, 2005, 992 pag (subiectul este tratat foarte pe larg, cu mulțime de citate și argumentări ale Sfinților Părinți)
– Parintele Serafim Rose, „Scrieri”, Editura Sophia, 2009 (1032 pag)
Consider că pentru zilele noastre și numai aceste două cărți citate mai sus, dacă ar fi citite, cu rugăciune, alături de Sfânta Scriptură, ar fi de ajuns pentru mântuire și spre paza oricărui tip de cădere; dar numai să avem răbdare să le citim…
Mai găsim informații și în
Parintele Serafim Rose, Pr. Gherman Podmosenski, „Fericitul Ioan Maximovici. Viata si minunile”, Editura Sophia, 2006;
Parintele Serafim Rose, „Semnele sfarsitului lumii”, Editura Egumenița, 2004;
Parintele Serafim Rose, „Mai aproape de Dumnezeu”, Editura Egumenița, 2003;
Sfântul Arhiepiscop Luca, Chirurgul fără de arginţi, Editura Egumenița
Citatul Sfântului Paisie este una de o valoare universală (atât în timp, cât și în spațiu). Nu se referă doar la un moment anume. NU ne e teamă oare că am putea face un păcat împotriva Sfântului Duh (vocea Sfinților)?
Nu știu, cine a laudă pe Preafericitul Daniel aici?
Citatul Sfântului Paisie nu e spre lauda a vreunui patriarh (din orice timp ar fi dânsul), ci spre păzirea credincioșilor dintotdeauna! Asta e miza cuvântului respectiv: protejarea credincioșilor! De asta nu suntem noi în stare, dacă vorbim cu genul de expresii „intoxicări gretoase”. De „intunecimile diavolului” nu știm noi cine și cine nu a scăpat și nici dintr-un post pe internet nu ne putem da seama. Iar mie personal îmi tremură sincer degetele pe taste, ca nu cumva să mă pricopsesc cu vre-un blestem preoțesc, din cauza unei simple tastări, așa cum au pățit unii. Și nu e normal așa ceva. Ajungem să ne fie frică de preoți, în loc să avem curajul să ne deschidem, chiar dacă greșim. NU e normal!
Știm de un căugăr mai simplu din Pateric care în dialog cu un necredincios, dintr-o înțelegere proastă a smereniei și fugii de polemică, se leapădă de Hristos printr-o simplă tăcere. Dar cum a fost primit el de părintele său? Cu expresii de „mergeți, nene. și vă uniți cu…”? Eu sper că nu trebuie să îmi fie teamă să vorbesc cu Sfinția voastră (și nu e nici o ironie, pt. că știu cât de ușor se lipesc blestemele clericilor – motiv pentru care de acum înainte eu personal o să evit încrucișarea cu Sfinția vostră, cu toate că știu că comentariul Sfinției voastre nu mi-a fost adresat mie).
Fratele a citat dintr-un Sfânt. Și nu a citat într-un mod viclean, ci chiar la obiect! Și m-am folosit foarte mult. Iar eu unul n-am înțeles sub nici o formă că trebuie să ridic osanale Patriarhului nostru,ci doar să fiu cu foarte mare băgare de seamă. Dar am înțeles aceasta probabil pt. că nu am alungat „intunecimile diavolului” din mine, că altfel aș fi avut un altfel de răspuns. Oricum, îmbrățișarea acestui citat nu înseamnă absolut deloc ceea ce insinuați Sfinția voastră în comentariul pe care l-ați scris – și cred că sunteți singurul dintre cititorii acestui portal care a înțeles asta din el. Și sper că poziția mea este clar înțeleasă din comentariile mele anterioare.
Eu zic ca retragerea semnaturilor si anularea caterisirilor ar fi suficiente pentru reluarea pomenirii, nu insa si pentru cedarea luptei impotriva ecumenismului, astfel ca atunci va fi timpul si mai prielnic in care am putea catehiza poporul(nemaiavand comuniune cu erezia), astfel ca de ar mai aparea o astfel de situatie, atunci reactia poporului sa fie una propmta si informata, astfel incat fiind siliti de popor ori sa renunte la erezie, ori sa renunte la episcopie. Si chiar daca nu ar fi cazul sa fie suficient de multi sa forteze episcopul, totusi prin numarul crescut se va face o problema mult mai mare in Biserica, si ceilalti vor vedea.
Iertati!
Domnule redactor,
Va rog daca nu cer prea mult puteti sa dati o definitie la schisma fiindca eu nu inteleg ce vreti sa spuneti prin acest cuvant. Am cititi si la editorialul acela cu „Sava lavriotul a cazut in schisma” si nici acolo nu m-am lamurit cum este cu acest concept.
Va multumesc.
iesirea si izolarea de Biserica
Dupa parerea mea ierarhia noastra ,in veci nu se va intoarce.Cati ani au stat ascunsi si acum cand au iesit ,sa se pocaiasca.Pai care este lucrarea lor…Lucrarea intunericului.Nu s au adunat unul cate unul,pana au format un clan.Cum sa si retraga semnaturile,suntem naivi.A inceput prigoana ,de care nevorbesc Sfintii Parinti. Prigoana impotriva Ortodoxiei.Ar vrea sa ne scoata inafara Bisericii,dar nu vor putea.
Intr un comentariu de mai sus se arata pe cat de simplu,pe atat de clar:,,cel ce a tradat odata Biserica,o va mai trada si a doua oara”;eu vad astfel lucrurile:odata ce o persoana ia decizia de a deveni preot,trebuie sa stie unele lucruri esentiale cum ar fi:neclintirea in fata ecumenismului si a ecumenistilor,credinta in existenta Tatalui Ceresc,credinta in cuvintele,invataturile si exemplele de viata date de Sfintii parinti si alte lucruri la fel de importante;odata ce un preot s a dat de partea tradatorilor este clar ca el nu are ce cauta acolo;el ori nu stie invataturile Sfintilor Parinti,ori nu crede in existenta Tatalui Ceresc.
Ar fi suficient ca cei mici(preoti,calugari,maici)sa fie uniti Intr un cuget si sa nu pomeneasca pe cei mari(episcopi,arhiepiscopi s.a.)care au tradat Biserica si atunci si ar da seama cei mari ca gresesc flagrant in ceea ce fac si poate atunci ar renunta la persecutarea celor ce stau neclintiti in aceste vremuri tulburi.
Concluzia:slujitorii ce au tradat Biserica numai au ce cauta acolo fiindca au facut o in deplina cunostinta;iar daca nu au facut o in deplina cunostinta iar nu au ce cauta acolo fiindca ei nu cred intr o singura Biserica,ei nu cred in existenta lui Dumnezeu si implicit a iadului.
Daca gresesc,cer iertare celor ce sunt vizati in acest comentariu.