Câțu cere Bisericii să se implice în campania de vaccinare. Bănescu, proaspăt vaccinat, își reafirmă obediența

Author:

Coronavirus/ Bănescu: Vaccinarea trebuie să fie un act profilactic  responsabil şi în totală cunoştinţă de cauză | AGERPRES • Actualizează  lumea.

Vă invităm să ne urmăriți pe o altă pagină de Facebook, căci cea veche este inutilă fiind obturată de algoritmii lui Zuckerberg. Noua pagină poate fi accesată AICI.

Florin Cîțu cere ca Biserica Ortodoxă Română să se implice în campania de informare cu privire la vaccin. El susține că informația trebuie să ajungă la toți oamenii, mai ales la cei din mediul rural.

”Fac un apel la toţi politicienii, la coaliţia de guvernare, la primarii aleşi, la consilierii locali, la preşedinţii de consilii judeţene – să meargă şi să facă campanie sau să prezinte campania de vaccinare, datele, toţi românii, să se ştie despre, să aibă informaţiile la zi în ceea ce priveşte campania de vaccinare. Mai mult, este nevoie, şi am spus-o şi la întâlnirea cu cultele, şi mi s-au dat asigurări, dar vreau să spun şi aici public, este nevoie de o implicare a Bisericii în această campanie de vaccinare, mai ales în mediul rural”, a declarat Florin Cîţu.

Purtătorul de cuvânt al Patriarhiei Române, Vasile Bănescu, a anunțat luni că s-a vaccinat împotriva Covid-19 și că susține „în mod ferm” implicarea preoților în informarea credincioșilor cu privire la campania de imunizare.

„Ajutorul Bisericii există şi se traduce prin transmiterea din partea clericilor spre credincioşi a informaţiilor cuprinse în broşura oficială pe care toate cultele religioase au primit-o în ianuarie de la Secretariatul de Stat pentru Culte. Conţinutul acestei broşuri despre vaccin e cunoscut de preoţi. Ei îl comunică credincioşilor. Aşa au fost rugaţi. Clericii pot transmite informaţiile despre vaccinarea ‘gratuită, sigură şi voluntară’ aşa cum reies acestea dintr-un document asumat de cele mai înalte autorităţi medicale din România şi Europa. Este ceea ce pot face acum reprezentanţii cultelor, care, fără excepţie, sunt favorabile vaccinării. (…)În calitatea temporară de persoană publică, îi îndemn personal pe cei ce încă ezită, să se informeze cât mai atent și din surse sigure cu privire la beneficiile vaccinului și, în urma consultării cu medicul de familie, sa ia decizia cea mai bună pentru sănătatea lor și a celor dragi. Eu am ales să o fac, vaccinându-mă”, a transmis Vasile Bănescu,purtătorul de cuvânt al Patriarhiei Române.

26 thoughts on “Câțu cere Bisericii să se implice în campania de vaccinare. Bănescu, proaspăt vaccinat, își reafirmă obediența”

  1. Dezorientarea diabolica si la varful BOR – E bine ca se dau in vileag din timp sa stim pe cine are baza antihristul cand va guverna. Trebuia sa-l ia si pe scamatorul Necula ca sa ne explice cum e cu celulele de la fetusi avortati. Semnele sunt peste tot, iar aceste reptile se ung zi de zi cu toate alifiile …
    Una este sa creada in propria-i ticalosie ca tamaduirea poate veni de la un ser satanic si infinit mai GRAVA este fatarnicia criminala de a impinge turma in ghearele lupilor ! Sa-si aduca aminte de avertismentul cu bolovanul legat de gat dat de Mantuitor.

  2. Cred ca ar trebui boicotate bisericile unde preotii poarta masca, in timpul slujbelor, impun mastile enoriasilor si fac propaganda vaccinarii ! Astfel de preoti L-au crucifiat, de mult, inca o data, pe Mintuitor…acum, doar isi dau arama pe fata. Cit despre clica din fruntea BOR, se tie ca sint niste iude, apostoli ai antihristului ! Sa ne stringem in jurul preotilor adevarati, care demasca toata aceasta farsa, care marturisesc adevarata credinta, care sint gata de jertfa…acestia sint cei care nu isi vor abandona turma, in vremurile crunte care ne astepta !
    Sa ne intareasca Dumnezeu, caci fara EL, nu vom trece dincolo de aceste timpuri
    Doamne Iisuse Hristoase, iarta-ne si indura-te de noi !

    1. Atata vreme cat salariile lor sunt platite din bugetul de „stat”, pe foarte putini clerici vom vedea vorbind impotriva satanei.

    2. Unde mergeam eu la Biserică preoții baga lingurițe le în spirt după ce împărtășesc oamenii. Nu știu dacă s au vaccinat. Dar în orice caz purtau botnițe și întrerupeau Liturghia spunând oamenilor :Purtati masca corect. Dacă vreți scriu și denumirea parohiei, e în București.

      1. Din pacate cam la fel se intampla si la penticostali, unde merg eu (dar multe lucruri nu prea ma mai mira la ei). Desi nu era cerut de lege, eram obligati sa ne „spalam” pe maini cu dezinfectant desi slujbele se tineau in curte. Daca am intrebat mai in gluma pe cineva de la ordine daca e obligatoriu, mi-a aruncat o privire de… parca vroiam sa-i mitraliez pe toti, eram eu super-contagiat si venisem sa omor, iar el, ‘nea asta de la ordine, parca mai avea putin si ma lua la bataie!! (ce fratietate desavarsita!)
        Trebuia sa ma dau cu gel de-ala lipicios pe maini (ca sa vada astia de la ordine, conducerea etc.), apoi sa merg la toaleta si sa ma spal cu sapun ca sa nu raman cu mainile lipicioase.
        Bineinteles MA ASTEPT de la ei sa ne impuna vaccinarea, mai ales acum ca a spus tovarasul prim ministru ca „trebuie”, iar penticostalii se dovedesc tare obedienti, insa oamenilor mai mult decat lui Dumnezeu!!
        Concluzia: indiferent de denominatiune, oamenii dezamagesc.

  3. Pur si simplu ajungi sa te crucesti, vazand ce oameni pastoresc azi, BOR! Ajung sa cred ca pt ei(si aici ma refer la ierarhia BOR, cu niste mici exceptii), modelul suprem de urmat nu mai este Hristos, ci Papa Francisc, caruia se pare ca vor sa ii cedeze inclusiv Biserica, ca deh au primit ordinul pe unitate, pe cand erau tineri si finantati din afara ca sa isi faca doctoratele la Institutele teologice din Vest, pt ecumenismul total!

    1. Am auzit din diferite discutii ca la acele studii din vest au si fost drogati si filmati in ipostaze scandaloase pentru ca mai apoi, cabala satanista sa-i cheme la ordin… Lucrarea antihristului a fost pregatita cu multa vreme inainte.

    2. Aaa…, si inca un lucru: individul asta, Banescu nu trebuie criticat prea mult, pt ca el nu are nici in clin nici in maneca cu spiritualitatea ortodoxa, nefiind nici macar preot, el fiind doar un om de mass-media, ce filozofeaza si jongleaza cu notiuni de teologie ortodoxa! Pai, ascultati-i in inregistrari pe Ilie Cleopa, Arsenie Papacioc, Iustin Parvu, Constantin Galeriu, Sofian Boghiu si cititi-l pe Dumitru Staniloaie si o sa vedeti acolo ce-nseamna spiritualitate ortodoxa, nu gandire „banesciana” eretica!

      1. Țepeș, ma bucur ca ai cultură in credința ortodoxa, dar spune ce le-ai pregătit intrusilor in Bisericile ortodoxe si mai ales masonilor, transformati si in preoti, ca se gasesc in toate partidele, si in toate functiile adminstrative… Restul stii tu Țepeș

    1. ”Vai de cei ce numesc răul bine şi binele rău, care spun că întunericul este lumină şi lumina întuneric, care dau amărăciunea în loc de dulceaţă şi dulceaţa în loc de amărăciune!”

      Isaia 5:20

      Iar în privința implicării clerului în campania de vaccinare, este dezamăgitoare, însă nu surprinzătoare pentru cei care conțin ce spune profeția apocalipsă:
      ”22 Şi nu se va mai auzi în tine nici sunet de alăute, nici cântece din instrumente, nici cântători din fluiere, nici cântători din trâmbiţe; nu se va mai găsi la tine niciun meşter în vreun meşteşug oarecare. Nu se va mai auzi în tine vuietul morii.
      23 Lumina lămpii nu va mai lumina în tine şi nu se va mai auzi în tine glasul mirelui şi al miresei, pentru că negustorii tăi erau mai-marii pământului, pentru că toate neamurile au fost amăgite de vrăjitoria (FARMAKEIA) ta
      24 şi pentru că acolo a fost găsit sângele prorocilor şi al sfinţilor şi al tuturor celor ce au fost înjunghiaţi pe pământ.”

      FARMAKEIA este un cuvânt din care derivă cuvântul românesc FARMACIE. Deci prin farmakeia vor fi amăgiți și rușii, și americanii, și românii, și orice alt popor de pe fața pământului. Vei fi amăgit și tu???

  4. Adevărata Biserică se va întoarce in catacombe, ca in primele trei secole. Cealaltă „biserică”, va fi condusă de statul satanic.
    Suntem aproape la sfârșitul apocalipsei.
    Doamne ajută!

  5. Cel mai mare risc e acela ca mulți credincioși să-și pună în pericol mântuirea, făcându-se părtași la păcate strigătoare la cer, dar și sănătatea fizică. Acest om nu este reprezentativ pentru Biserică, mai mult smintesc clericii (inclusiv ierarhii – nu chiar puțini) care efectiv învață a se lua vaccinul. Unii chiar impun (vezi cazul Episcopiei Dunării de Jos). În plus Bănescu spune clar: biserica cu b mic susține vaccinarea apostata.

    „Bănescu a explicat că implicarea Bisericii în campania de vaccinare va consta în transmiterea de către clerici a informațiilor din broșura „Vaccinarea împotriva COVID-19 în România. Gratuită. Voluntară. Sigură” – broșura conține minciuni, dezinformări și e foarte periculoasă mai ales dpdv duhovnicesc, dar și trupesc (explozie de boli autoimune, dar și altele)! Implicarea Bisericii ar trebui să se axeze pe adevăr (semnalat de o pleiada de savanți naționali și internaționali și jurnaliști – implicit de R3media) , nu „în transmiterea de către clerici a informațiilor din broșura” apostata și mincinoasă.

    Pesemne că Dumnezeu a „obligat” producătorii sa folosească linii celulare de fetuși avortați (copii omorâți în pântecele mamei), tocmai ca și cei mai simpli și necunoscători drept-credincioși să se ferească de vaccinurile „binefăcătoare” (aceasta ar fi fost imperativ chiar dacă vaccinurile ar fi fost eficiente). Cine minimalizează această idee, să citească viața Sfântului Teodor și despre originea colivei.

    Lucrurile sunt destul de clare, dar se pare că vor veni ispite și mai viclene. Fractura, despărțirea apelor, se va produce – cândva – oricum, dar de vină vor fi apostații din conducere și frații mincinoși. Unii vor cădea din melancolie și atașament emoțional față de păstori si frați apostati, devenind astfel niște veritabili „avocați ai diavolului”. Alții din idolatrie față de episcopi, duhovnici sau față de partea superficială a Bisericii și a unor idealuri „bisericești” cu titul lumești. Viclenia vrăjmașului este teribilă…

    Nu trebuie să iasă nimeni din biserică – și cu toate că cei care păstrează credința ar fi îndreptățiți să se îngrădească de dânșii, ei se vor delimita de cei drep-credinciosi, arătându-i cu degetul, calomniindu-i (numindu-i, așa cum pe alocuri deja se întâmplă, dușmani ai credinței, milei, dragostei creștine și binelui comun) și la sfârșit chiar prigonindu-i, vânându-i și vânzându-i, dându-i pe mâna prigonitorului. Totul în numele păcii și grijii pentru aproapele. Bineînțeles, strâmbate, false și nedumnezeiești.

    Noi rămânem în Biserică și mărturisim, iar falsa biserică (apostată) va fi aceea care ne va scuipa – slavă Domnului – dintr-insa. Așa spun profețiile. Noi trebuie să ne păstrăm credința – adică pe Hristos – cu dinții. Noi să nu ieșim din Biserica lui Hristos, ci să stăm tari, mărturisind la locul nostru, acceptând această teribilă și adânc dureroasă trădare (impotriva lui Hristos și a noastră) din partea celor „asemenea mie, căpetenia mea şi cunoscutul meu, care împreună cu mine te-ai îndulcit de mâncări, în casa lui Dumnezeu am umblat în acelaşi gând!” (Psalmi 54, 15)

    Biserica este acolo unde este Adevărul! Ea se poate concentra la nevoie chiar și într-un singur om (v. Părintele Arsenie Papacioc, citând mari Sfinți). De aceea, fiecare dintre noi este extrem de responsabili față de starea Bisericii. Lucrul acesta nu se mai învață de mult în școlile teologice sau de la amvon, ci se propovăduiește o „sfântă” iresponsabilitate, o „ascultare” tâmpă – tipică lenesilor, ignorantilor și analfabeților funcționali (oameni fără duh sau cu duh puțin).

    Dumnezeu să ne lumineze conducătorii și păstorii (bisericești) – cât se mai poate, dar și pe fiecare dintre noi, căci nu se știe cine va cădea și cine va sta sau cum se va termina totul (viața Mărturisitorului Părinte Gheorghe Calciu-Dumitreasa este mai mult decât grăitoare și actuală, din toate punctele de vedere).

    Am scris pentru că îmi pasă. Nu am nici un gând rău față de domnul Bănescu, dar îmi e milă de frați și frică de Dumnezeu dacă tac. Sunt supărat (întristat) pentru frații care se smintesc și se pierd. Nu urăsc pe nimeni, nici pe domnul Bănescu – nici pe alții ca el, dar sunt supărat pe dansul și pe ceilalți care smintesc, așa cum mă supăr chiar și pe o rudă apropiată care îmi învață prietenul, soția, copilul, de rău.

    Dumnezeu să ne miluiască cum știe, pe toți, și pe cei care stau, și pe cei care cad. Repet, până la sfârșit nimeni nu știe cum se va afla, oricine am fi, există riscul de a cădea. Dar adevărul – sabie cu două tăișuri – trebuie spus.

    Completare: cu toate că sunt nedreptăți și trădări strigătoare la cer, să ne ferim cu tot dinadinsul de ură. Râvnă, nu ură; împotrivire, nu revoltă! Dumnezeu este cu noi!

    “Ne asteapta evenimente, dar nu vor dura mult. Pe cat s-a vatamat Ortodoxia prin comunism, pe atat se va vatama si acum.

    Dumnezeu stie ca un anumit lucru va face asa, insa omul il face din lipsa lui de minte. Nu Dumnezeu a dat porunca, ci vede pana unde va ajunge rautatea oamenilor si ca parerea lor nu se va schimba. Nicidecum ca asa a randuit Dumnezeu.” Sfântul Paisie Aghioritul

    “Lumea și diavolul împing Biserica spre încercări atât de înfricoșătoare, încât s-ar putea să vină ziua în care toți episcopii de pe pământ să intre în părtășie cu ereticii. Ce vor face atunci credincioșii? Ce vor face acei puțini la număr care vor avea dârzenia de a nu urma mulțimilor (maselor), de a nu-și urma rudele, semenii și concetățenii? Atunci toți credincioșii vor trebui să înțeleagă faptul că Biserica nu este acolo unde pare a fi. Liturghiile vor continua să fie slujite, iar bisericile vor fi pline de oameni, însă Biserica nu va avea nici o legătură cu acele biserici ori cu acei preoți sau credincioși. BISERICA ESTE ACOLO UNDE ESTE ADEVĂRUL. Credincioșii sunt aceia care continuă tradiția neîntreruptă a Ortodoxiei, acea lucrare a Duhului Sfânt. Preoții adevărați sunt aceia care gândesc, trăiesc și propovăduiesc așa cum au făcut-o Părinții și Sfinții Bisericii sau cel puțin nu-i tăgăduiesc în învățătura lor. Acolo unde această unitate de gândire și de viață nu există, este o amăgire să vorbim despre Biserică, chiar dacă toate semnele exterioare ar mărturisi aceasta.” ~ Apostazia și Antihristul. p 189. Editura Sophia 2014 (scrisă și alcătuită de ucenici credincioși ai Parintelui (Sfânt) Serafim Rose

    „Ortodoxia este poziția de mântuire. Nu vorbim despre trăirea creștină aici, ci despre adevărul creștin pe care trebuie să-l respectăm. Ortodoxia nu este un titlu ci este un ADEVĂR.” (Sfântul) Părinte Arsenie Papacioc

    „Dar vine ceasul şi acum este, când adevăraţii închinători se vor închina Tatălui în duh şi în adevăr, că şi Tatăl astfel de închinători îşi doreşte.” Ioan 4, 23

    „Copii, este ceasul de pe urmă, şi precum aţi auzit că vine antihrist, iar acum mulţi antihrişti s-au arătat; de aici cunoaştem noi că este ceasul de pe urmă. Dintre noi au ieşit, dar nu erau de-ai noştri, căci de-ar fi fost de-ai noştri, ar fi rămas cu noi; ci ca să se arate că nu sunt toţi de-ai noştri, de aceea au ieşit.” 1 Ioan 2,18-19

    „Şi i-a binecuvântat Simeon şi a zis către Maria, mama Lui: Iată, Acesta este pus spre căderea şi spre ridicarea multora din Israel şi ca un semn care va stârni împotriviri.” Luca 2, 34

    1. ”Pesemne că Dumnezeu a „obligat” producătorii sa folosească linii celulare de fetuși avortați (copii omorâți în pântecele mamei), tocmai ca și cei mai simpli și necunoscători drept-credincioși să se ferească de vaccinurile „binefăcătoare”

      Mi se pare o hulă ce ai zis tu. Dumnezeu nu pune pa oameni să facă păcate. Dumnezeu a îngăduit ceva ce unii vroiau să facă. Explicația ai dat-o chiar tu mai jos:

      ”Dumnezeu stie ca un anumit lucru va face asa, insa omul il face din lipsa lui de minte. Nu Dumnezeu a dat porunca, ci vede pana unde va ajunge rautatea oamenilor si ca parerea lor nu se va schimba. Nicidecum ca asa a randuit Dumnezeu.” Sfântul Paisie Aghioritul

      1. Felicitări pentru acrivie, dar mai ales pentru că vă preocupă adevărul.

        Totuși, trebuie un pic mai multă atenție (luare aminte când citim, eventual facem și o Sfântă Cruce), textul luat ca întreg și în lumina aceasta înțeles. Rumegam un pic textul, îl citim măcar de două, trei ori (așa m-au învățat și duhovnicii, dar și mai mulți profesori de istorie și română).

        Mă refeream la multiplele exemple din Istoria Bisericii și Viețile Sfinților când Cuvioșii sau chiar Însuși Dumnezeu legau câte un vrăjmaș, silindu-l să își descopere singur planurile malefice, cursele și minciunile.

        De aceea am pus cuvântul „obligat” între ghilimelele și tot de aceea, mai jos, am postat și citatul din Profeția Sfântului Paisie Aghioritul – ca să fie clar că nu de la Dumnezeu sunt acestea, dar îl obligă pe vrăjmașul și pe… vrăjmași – în păcatul pe care ei oricum îl fac și l-ar face – să pună „stegulețe” duhovnicești „de avertizare” spre luminarea, ferirea și îngrădirea față de cursele foarte viclene ale celui rău, pe oițele cuvântatoare a lui Hristos. Această „obligare” nu e nicidecum îndemnare la păcat – așa cum fals ați interpretat, ci dimpotrivă: o binecuvântare, o descoperire și un avertisment ferm pentru dreptcredinciosi, dar și pentru oricine are un pic de conștiință. Mulți din urmă vor fi cei dintâi și invers. Așa că să avem grijă mare: oricine poate cădea, greul de-abia începe. Viclenia și cursa aceasta firavă pesemne că e doar la început.

        Precizez că vă urmăresc – de ceva timp – cu mare interes comentariile și traducerile (sper să nu vă confund).

        Cu stimă, îmbrățișări în Hristos!

  6. Iosefina Pascal denunță ILEGALITATEA implicării preoților în campania de vaccinare

    Read more: https://ro.sputnik.md/society/20210405/34274564/Iosefina-Pascal-denun-ILEGALITATEA-implicrii-preoilor-n-campania-de-vaccinare.html

    Cum a fost încălcată legea 95/2006 de nu știu câte ori de la începerea campaniei de vaccinare în România:
    Implicarea PREOȚILOR în campania de INFORMARE în scopul promovării vaccinării nu este doar inoportună, ci și ilegală, întrucât scrie foarte clar că doar PERSONALUL CALIFICAT poate face astfel de recomandări. În plus, doar Ministerul Sănătății poate desfășura campanii de INFORMARE și de VACCINARE, împreună cu companiile producătoare. Astfel, preoții, medicii, influencerii, actorii și artiștii, se subtituie autorităților competențe să demareze astfel de campanii.
    Campanii care, oricum, sunt profund ilegale din perspectiva bunei informări a beneficiarului, conform legii 95/2006.
    Totodată, trebuie să observăm dubla măsură: Preoții se pot implică în campania de informare și pot îndrumă oamenii să se vaccineze, fără să aibă competențele medicale în acest sens, în timp ce MEDICII care au semnat acea scrisoare deschisă în care critică inclusiv campania de vaccinare, precum și restricțiile implementate de guvernanți, sunt etichetați drept “incompetenți” și se cere retragerea dreptului de practică al acestora.
    Ca să nu mai spun că, în cazul BOR, entitate autonomă conform Constitutiei, se poate vorbi chiar despre șantaj, atât prin îngrădirea ilegală a dreptului de practică religioasă, cât și prin tăierea cu peste 80% a finanțării acesteia, dar e alta discutie…
    Apropo, ați văzut datele actualizate cu privire la reacțiile adverse, decesele, și eficacitatea vaccinurilor împotriva sars-cov-2, așa cum prevede legea? NU. Nu avem nici măcar datele preliminare în transparență.

  7. Preotii si biserica au datoria sa indrume oamenii spre mantuire nu spre injekctare ! Mai avem biserica alaturi de oameni ?!

    1. Depinde ce înțelegi prin Biserica, nu biserică. Este o singură Biserica, cu”a”. Aceea care continua învățăturile Sfinților Parinti și este din ce în ce mai mica. Caut-o!

  8. Partea I-a

    „Il Țapo…”
    https://ortodoxinfo.ro/wp-content/uploads/2019/06/trio_ecumenist_papa_francisc_iohannis_patr_daniel.jpg

    Sursa: https://ortodoxinfo.ro/2019/06/02/vizita-papei-francisc-si-a-atins-scopul-unitatea-ceruta-in-1999-a-fost-deja-atinsa-mergem-spre-o-noua-biserica-opozantii-vor-fi-numiti-adepti-ai-culturii-urii-si-ai-dezbinarii/

    „…di tutti țapi”…

    https://i1.wp.com/constantinsavoiu.ro/upload/images/29_20120725113025.jpg

    https://i2.wp.com/constantinsavoiu.ro/upload/images/29_20130905110036.jpg

    https://i1.wp.com/constantinsavoiu.ro/upload/images/29_20120725113136.jpg

    https://i0.wp.com/constantinsavoiu.ro/upload/images/29_20120725113837.jpg

    https://i2.wp.com/constantinsavoiu.ro/upload/images/29_20120725113543.jpg

    Sursa: http://www.constantinsavoiu.ro/ via https://dogmaticaempirica.wordpress.com/2016/04/14/legaturile-patriarhiilor-cu-masoneria-azi-cazul-bartolomeu-constantin-savoiu/

    …”premiat pentru promovarea ecumenismului în plan național și internațional, Otopeni 10 septembrie 2016″

    https://youtube.com/watch?v=Ufn6YpZTt1I

    Partea a II-a

    „Felicitări partidului ASCOR-ist”
    (https://basilica.ro/parintele-patriarh-ii-felicita-pe-ascor-isti-pentru-activitati-starea-de-pandemie-poate-fi-inteleasa-si-ca-un-test/ via https://stiripesurse.ro/patriarhul-daniel-ii-felicita-pe-ascor-isti-pentru-activitati-starea-de-pandemie-poate-fi-
    inteleas_1723270.html):
    „[…]

    Starea de pandemie poate fi înțeleasă și ca un test sau o verificare a stării spirituale a oamenilor, mai ales a intensității iubirii lor față de Dumnezeu și față de semeni. În aceste vremuri, rugăciunea este izvor spiritual de pace și speranță, iar solidaritatea spirituală și materială cu cei aflați în suferință este izvor de curaj și bucurie. De aceea, este necesar să ne rugăm lui Dumnezeu pentru toate persoanele bolnave, dar și pentru medici și personalul sanitar, pentru voluntarii care îi ajută pe cei bolnavi și pe cei aflați în izolare, precum și pentru toți cei ce lucrează cu devotament pentru sănătatea și binele persoanelor afectate într-un fel sau altul de această pandemie.

    În acest context, vă felicităm pentru organizarea Campaniilor Naționale de Donare de Sânge „Uniți pentru Viață”, în luna martie 2021, luna PRO VIAȚĂ, venind în întâmpinarea celor care au nevoie de ajutor. Toate activitățile în care sunteți implicați ne arată că frumusețea cea mai mare este bunătatea sufletului iubitor de Dumnezeu și de semeni, în familie, în biserică, în școală și în lumea întreagă. În această privință, Biserica noastră încurajează tinerii să devină mâinile iubirii lui Hristos pentru oameni, adică să inițieze proiecte și programe spirituale și sociale, care să vină în întâmpinarea
    nevoilor concrete ale comunităților locale.

    […]”

    Partea a III-a

    „Ei se rugară, se sfătuiră și… se premiară”
    (https://basilica.ro/parintele-patriarh-s-a-bucurat-de-vizita-ascor-recomanda-tot-mai-multa-comunicare-si-comuniune-intre-filiale/ via https://stiripesurse.ro/preafericitul-parinte-daniel-a-fost-vizitat-de-ascor-la-resedinta-patriarhala_1726190.html)
    „[…]

    https://basilica.ro/wp-content/uploads/2021/04/MSP_3734-890×592.jpg

    https://basilica.ro/wp-content/uploads/2021/04/MSP_3721-890×592.jpg

    https://basilica.ro/wp-content/uploads/2021/04/MSP_3624-890×592.jpg

    https://basilica.ro/wp-content/uploads/2021/04/MSP_3663-890×592.jpg

    https://basilica.ro/wp-content/uploads/2021/04/MSP_3649-890×592.jpg

    https://basilica.ro/wp-content/uploads/2021/04/MSP_3680-890×592.jpg

    https://basilica.ro/wp-content/uploads/2021/04/MSP_3702-890×592.jpg

    https://basilica.ro/wp-content/uploads/2021/04/MSP_3709-890×592.jpg

    https://basilica.ro/wp-content/uploads/2021/04/MSP_3675-890×592.jpg

    https://basilica.ro/wp-content/uploads/2021/04/MSP_3695-890×592.jpg

    https://basilica.ro/wp-content/uploads/2021/04/MSP_3670-890×592.jpg

    https://basilica.ro/wp-content/uploads/2021/04/MSP_3635-890×592.jpg

    https://basilica.ro/wp-content/uploads/2021/04/MSP_3714-890×592.jpg

    https://basilica.ro/wp-content/uploads/2021/04/MSP_3640-890×592.jpg

    https://basilica.ro/wp-content/uploads/2021/04/MSP_3654-890×592.jpg

    https://basilica.ro/wp-content/uploads/2021/04/MSP_3629-890×592.jpg

    https://basilica.ro/wp-content/uploads/2021/04/MSP_3684-890×592.jpg

    https://basilica.ro/wp-content/uploads/2021/04/MSP_3694-890×592.jpg

    https://basilica.ro/wp-content/uploads/2021/04/MSP_3565-890×592.jpg

    […]”

    Partea a IV-a

    Invitație la conferința „Dimensiunea Filocalică a Operei lui Dostoievski”
    (https://basilica.ro/ascor-pr-gheorghe-holbea-va-vorbi-despre-dimensiunea-filocalica-a-operei-lui-dostoievski/ via https://stiripesurse.ro/parintele-gheorghe-holbea-este-invitatul-primei-conferinte-organizate-de-ascor_1728290.html):
    „[…]

    https://basilica.ro/wp-content/uploads/2021/04/AGB_6379.jpg

    […] luni, 12 aprilie 2021, despre „Dimensiunea filocalică a operei lui Dostoievski”.

    Evenimentul se va desfăşura online şi are loc în contextul aniversării bicentenarului nașterii scriitorului creștin rus Feodor Mihailovici Dostoievski (1821-1881).

    Transmisiunea va fi LIVE pe paginile de facebook ASCOR București, Trinitas TV, Agenţia de ştiri Basilica, Doxologia, pe pagina de youtube ASCOR București, dar și difuzată la Radio Trinitas.

    […]”

    doar că…

    Partea a V-a

    …Dostoievski a gândit eretic

    Dostoievski între anii 1863-1864 a scris (http://dostoevskiy-lit.ru/dostoevskiy/public/zk-ii-zapisnaya-knizhka-1863-1864.htm ; http://litnasledstvo.ru/site/book/id/55):

    (Citatul 1:)
    „Натура бога прямо противоположна натуре человека. Человек по великому результату науки, идет от многораз-личия к Синтезу, от фактов к обобщению их и познанию. А натура бога другая. Это полный синтез всего бытия,18 саморассматривающий себя в многоразличии, в Анализе.

    și:

    (Citatul 2:)
    Христос весь вошел в человечество, и человек стремится преобразиться в я Христа как в свой идеал. Достигнув этого, он ясно увидит, что и все, достигавшие на земле этой же цели, вошли в состав его окончательной натуры, то есть в Христа. (Синтетическая натура Христа изумительна. Ведь это натура бога, значит, Христос есть отражение бога на земле.)”

    Citatul 1

    Traducerea Google Translate în limba engleză a citatului 1 este:
    „The nature of God is directly opposite to the nature of man. A person, according to the great result of science, goes from diversity to Synthesis, from facts to their generalization and cognition. But the nature of God is different. It is a complete synthesis of all being, 18 self-examining itself in diversity, in Analysis.

    Traducerea Google Translate în limba română a citatului 1 este:
    „Natura lui Dumnezeu este direct opusă naturii omului. O persoană, conform marelui rezultat al științei, trece de la diversitate la Sinteză, de la fapte la generalizarea și cunoașterea lor. Dar natura lui Dumnezeu este diferită. Este o sinteză completă a tuturor ființelor, 18 autoexaminându-se în diversitate, în analiză.

    Traducerea Yandex Translate în limba engleză a citatului 1 este:
    „The nature of God is directly opposite to that of man. Man, by the great result of science, goes from multiplicity to Synthesis, from facts to their generalization and cognition. But God’s nature is different. It is a complete synthesis of the whole of being, 18 self-examining itself in multiplicity, in Analysis.”

    Traducerea Yandex Translate în limba română a citatului 1 este:
    „Natura lui dumnezeu chiar opusul natură a omului. Un om pe marele rezultat de știință, este vorba de многораз-личия la Sinteza, de la fapte la generalizarea lor și cunoașterea. Iar natura lui dumnezeu este altul. Este plin de sinteza a întregii existențe, 18 саморассматривающий sine многоразличии, în Analiză.

    Din traducerile aproximative ale primului citat dostoievskian reiese un dumnezeu creat și pantheism, deci Dostoevsky, la momentul redactării citatului 1, era pantheist și credea într-un dumnezeu creat.

    Dostoevsky scriind despre natura lui Dumnezeu îl contrazice pe Sfântul Ioan Damaschin care, în «Dogmatica» sa, în «CARTEA ÎNTÂI», «Capitolul IV», «Despre ființa lui Dumnezeu. Ființa lui Dumnezeu este necuprinsă cu mintea» scrie (https://ia800500.us.archive.org/BookReader/BookReaderImages.php?zip=/12/items/Sfantul_Ioan_Damaschin-Dogmatica/Sfantul_Ioan_Damaschin-Dogmatica_jp2.zip&file=Sfantul_Ioan_Damaschin-Dogmatica_jp2/Sfantul_Ioan_Damaschin-Dogmatica_0013.jp2&id=Sfantul_Ioan_Damaschin-Dogmatica):

    «Prin urmare, este evident că există Dumnezeu. Ființa și natura Lui, însă, este cu totul incomprehensibilă și incognoscibilă. Este evident că Dumnezeu este necorporal. Căci, cum ar avea corp ceea ce este infinit, nemărginit, fără de formă, impalpabil, nevăzut, simplu și necompus? Cum ar fi neschimbător, dacă ar fi mărginit și pasibil? Cum ar fi impasibil ceea ce este compus din elemente și ceea ce se descompune iarăși în aceleaşi elemente? Căci compunerea este principiul luptei; lupta, principiul dezbinării; dezbinarea, principiul descompunerii; iar descompunerea este cu totul străină lui Dumnezeu.»

    și (https://ia800500.us.archive.org/BookReader/BookReaderImages.php?zip=/12/items/Sfantul_Ioan_Damaschin-Dogmatica/Sfantul_Ioan_Damaschin-Dogmatica_jp2.zip&file=Sfantul_Ioan_Damaschin-Dogmatica_jp2/Sfantul_Ioan_Damaschin-Dogmatica_0014.jp2&id=Sfantul_Ioan_Damaschin-Dogmatica):

    «Dar este mult mai potrivit să vorbim despre ființa lui Dumnezeu făcând abstracție de toate existențele, căci Dumnezeu nu face parte din existențe. Asta nu înseamnă că Dumnezeu nu există, ci că el este mai presus de toate existențele și mai presus de însăși existența. Şi dacă cunoştințele sunt în legătură cu existențele, urmează că ceea ce este mai presus de cunoştință va fi negreşit și mai presus de existenţă, și din contră, ceea ce este mai presus de existență, va fi și mai presus de cunoştință.

    Prin urmare, Dumnezeirea este infinită și incomprehensibilă. Şi numai aceasta putem înțelege cu privire la ființa sa, anume nemărginirea şi incomprehensibilitatea Sa. Toate câte le spunem în chip afirmativ cu privire la Dumnezeu nu indică natura Lui, ci cele în legătură cu natura Sa. Chiar dacă vom spune că Dumnezeu este bun, că este drept, că este înțelept, sau orice altceva, nu indicăm natura lui Dumnezeu, ci pe acelea în legătură cu natura Lui. Sunt unele, însă, care se spun în chip afirmativ cu privire la Dumnezeu, care au o putere de negație covârșitoare; de pildă când spunem că Dumnezeu este întuneric, nu înțelegem că Dumnezeu este întuneric, ci înțelegem că nu este lumină, ci ceva mai presus de lumină; și când zicem că este lumină, înțelegem că nu este întuneric.»

    Citatul 2

    Traducerea Google Translate în limba engleză a citatului 2 este:
    Christ all entered humanity, and man seeks to be transformed into the self of Christ as his ideal. Having achieved this, he will clearly see that everyone who achieved the same goal on earth became part of him final nature, that is, in Christ. (The synthetic nature of Christ is amazing. After all, this is the nature of God, which means that Christ is a reflection of God on earth.)”

    Traducerea Google Translate în limba română a citatului 2 este:
    Hristos a intrat cu toții în omenire, iar omul caută să fie transformat în sinele lui Hristos ca ideal al său. După ce a realizat acest lucru, el va vedea clar că toți cei care au atins același scop pe pământ au devenit parte din el natura finală, adică în Hristos. (Natura sintetică a lui Hristos este uimitoare. La urma urmei, aceasta este natura lui Dumnezeu, ceea ce înseamnă că Hristos este reflectarea lui Dumnezeu pe pământ.)”

    Traducerea Yandex Translate în limba engleză a citatului 2 este:
    Christ has completely entered into humanity, and man strives to transform himself into the Christ self as his ideal. Having achieved this, he will clearly see that all those who have achieved the same goal on earth have become part of his ultimate nature ,that is, in Christ. (Christ’s synthetic nature is amazing. After all, this is the nature of God, so Christ is a reflection of God on earth.)”

    Traducerea Yandex Translate în limba română a citatului 2 este:
    Hristos tot a intrat omenirea, și omul este transformat în voi Hristos, ca în idealul său. Ajungând la acest lucru, se vede clar, că și tot достигавшие pe pământ în același scop, au intrat în componența sa finală de natură, adică în Hristos. (Sintetică natura lui Hristos grozavă. La urma urmei, aceasta este natura lui dumnezeu, înseamnă că Hristos este o reflectare a lui dumnezeu pe pământ.)”

    Din traducerile aproximative ale celui de al doilea citat dostoievskian reiese că Dostoievski era monofizit, traducerile aproximative ale celui de-al doilea citat descriind erezia monofizită legată de specia Hristos, combătută de Sfântul Ioan Damaschin, în «Dogmatica» sa, în «CARTEA A TREIA», «CAPITOLUL III, Despre cele două firi contra monofiziților», scrie (https://ia800500.us.archive.org/BookReader/BookReaderImages.php?zip=/12/items/Sfantul_Ioan_Damaschin-Dogmatica/Sfantul_Ioan_Damaschin-Dogmatica_jp2.zip&file=Sfantul_Ioan_Damaschin-Dogmatica_jp2/Sfantul_Ioan_Damaschin-Dogmatica_0084.jp2&id=Sfantul_Ioan_Damaschin-Dogmatica ; https://ia800500.us.archive.org/BookReader/BookReaderImages.php?zip=/12/items/Sfantul_Ioan_Damaschin-Dogmatica/Sfantul_Ioan_Damaschin-Dogmatica_jp2.zip&file=Sfantul_Ioan_Damaschin-Dogmatica_jp2/Sfantul_Ioan_Damaschin-Dogmatica_0085.jp2&id=Sfantul_Ioan_Damaschin-Dogmatica)

    «Ceea ce face ca ereticii să rătăcească este faptul că ei identifică noțiunea de fire și ipostasă. Când spunem că oamenii au o singură fire, trebuie să se știe că nu spunem aceasta referindu-ne la definiția sufletului și a corpului, căci este cu neputință să spunem că sufletul și corpul comparate unul cu altul sunt de o fire. Dar pentru că ipostasele oamenilor sunt foarte multe, toți primesc aceeași definiție a firii, căci toți sunt compuși din suflet și corp, toți participă firii sufletului și posedă ființa corpului și o specie comună. Spunem o singură fire a ipostaselor celor multe și diferite. Cu toate acestea fiecare ipostasă are două firi, este compusă din două firi, adică din suflet și corp.
    Cu privire la Domnul nostru Iisus Hristos nu se poate admite o specie comună. Căci nici nu a fost, nici nu este, nici nu va fi cândva un alt Hristos din Dumnezeire și omenire, în Dumnezeire și omenire, acelaşi și Dumnezeu desăvârșit şi om desăvârșit. Prin urmare nu se poate vorbi cu privire la Domnul nostru Iisus Hristos de o singură fire compusă din Dumnezeire și omenire, după cum se poate vorbi cu privire la individ (om) de o singură fire compusă din trup și suflet. Aici este un individ. Hristos, însă, nu este un individ și nici nu există specia Hristos, după cum există specia om. Pentru aceea spunem că unirea s-a făcut din două firi desăvârșite, din cea omenească și cea dumnezeiască; ele nu s-au amestecat, nici nu s-au confundat, nici nu s-au combinat, după cum au zis urgisitul de Dumnezeu Dioscur284, Eutihie285 și Sever286 şi ceata lor blestemată; și nici nu s-au unit printr-o unire personală sau morală sau printr-o unire de demnitate sau de voință sau de cinste sau de nume sau de bunăvoință, după cum au spus urâtorul de Dumnezeu Nestorie, Diodor287, Teodor al Mopsuestiei288 și adunarea lor cea diavolească; ci prin unire, adică după ipostasă, fără schimbare, fără confundare, fără prefacere, fără împărțire și fără depărtare. Mărturisim o singură ipostasă în două firi desăvârșite a Fiului lui Dumnezeu întrupat. Afirmăm că Dumnezeirea și omenirea au aceeași ipostasă și mărturisim că după unire se păstrează în el cele două firi. Nu aşezăm pe fiecare din firi deosebit și separat, ci unite una cu alta într-o singură ipostasă compusă. Spunem că unirea este substanțială, adică reală și nu imaginară. Iar când spunem substanțială nu înțelegem că cele două firi au dat naştere unei firi compuse, ci că sunt unite una cu alta în chip real într-o singură ipostasă compusă a Fiului lui Dumnezeu și stabilim că se păstrează deosebirea lor substanțială. Ceea ce este creat a rămas creat, iar ceea ce este necreat a rămas necreat; ceea ce este muritor a rămas muritor, iar ceea ce este nemuritor a rămas nemuritor; ceea ce este circumscris a rămas circumscris, iar ceea ce este necircumscris a rămas necircumscris; ceea ce este văzut a rămas văzut, iar ceea ce este nevăzut a rămas nevăzut. Unul străluceşte prin minuni, iar celălalt s-a supus ocărilor.

    […]

    284 Dioscur, patriarhul Alexandriei de la 444 – 451, a fost unul din cei mai înverşunaţi apărători ai lui Eutihie (+ după 451).

    285 Eutihie, arhimandritul unei mănăstiri de lângă Constantinopole, mort după 451, a fost scânteia care a dezlănțuit monofizitismul. Punctele doctrinale ale sale se reduceau la următoarele două: a) Hristos nu este deoființă cu noi; b) după unire n-a avut decât o singură fire.

    286 Sever, episcopul monofizit al Antiohiei, mort dupa 530, a fost cel mai subtil şi cel mai bun teolog monofizit, înverşunarea cu care combate hotărârile sinodului de la Calcedon (451) şi le justifică prin aceea că doctrina sa este identică cu doctrina Sfântului Chiril al Alexandriei (+ 444).

    287 Diodor, episcopul Tarsului, mort înainte de 378, a fost întemeietorul şcolii exegetice din Antiohia. Din pricina doctrinei sale hristologice poate fi socotit, după cum spune Sf. Chirii al Alexandriei, drept izvorul ereziei nestoriene.

    288 Teodor, episcopul Mopsuestiei, a trăit în sec. IV. Despre Teodor să se vadă: D Fecioru, op. cit., nota 3, p. 184.

    […]»

  9. 1. Mărturisirile nu se fac niciodată sub pseudonim.

    2. Nu am auzit până acum ca Feodor Dostoievski să fi avut alunecări eretice de la dogma ortodoxă. Istoricii bisericești s-au pus de acord: a fost un mare mărturisitor, trăitor și vizionar ortodox. Dacă a avut cumva erori – dar eu nu am auzit sau citit – Biserica le-a trecut cu vederea (precum în cazul lui Tertulian sau Fericitul Augustin, două dintre zecile de exemple. Altora nu le-a trecut cu vederea – precum Origen sau Evagrie Ponticul; dar chiar și în cazul acestora din urmă, Biserica a binecuvântat a fi studiate, citite și urmate o pleiadă de scrieri ale lor).

    Orișicum, citatul lui Dostoievski l-ați inteles greșit. Necunoscand limba rusa și bazandu-va pe traducători virtuali (a. i.)?! În chestiuni dogmatice?! Dați verdicte… teologice, față de un adormit, riscând să stricați cinstea unui drept, în urma unor traduceri bajbaite de pe internet?! Doamne ferește!

    În plus, chiar și cu precara traducere, e ca și cum te-ai sminti de următorul verset: „Eu am zis: „Dumnezei sunteţi şi toţi fii ai Celui Preaînalt”. (bănuiesc ca știți de unde e citatul; dacă nu, vă salvează tot… idolul internet, google).

    Câte ore, zile, ani și câte pagini ați studiat despre monofizism, ca să vă dați cu părerea obiectiv, în cunoștință de cauză? (s-au scris tomuri, direct de Sfântul Duh, prin Sfinții Părinți – cărora le transpirau mâinile și sufletele până să scrie ceva!).

    În plus, din câte știu, Dostoievski a murit în 1881. Scrierea la care faceți referire spuneți ca e din 1864. Deci diferență de 17 ani. Vă dați seama? I-ati citit întreaga opera, mai ales cea ulterioară, spre a fi sigur și a vă asigura că n-ați înțeles greșit? Că totuși vorbim despre un adormit, care nu mai are posibilitatea de a se apăra. Cunoașteți ce învață teologia ortodoxă despre stricarea cinstei cuiva pe nedrept sau din neștiința și ignoranță, mai ales când e vorba de un adormit (mai ales unul care e cinstit de Biserica lui Hristos cel puțin ca un drept și mărturisitor).

    Vă pot da pe loc zeci de exemple, ale unor citate scoase din context ale Sfinților Părinți, din care poate reieși orice. Și chiar dacă ar fi avut eroarea respectivă, ați verificat dacă nu cumva a repudiat-o până la sfârșitul vieții? Știți cine i-a fost duhovnic lui Dostoievski, cel care l-a ghidat dogmatic și moral și din cuvântul căruia scriitorul n-a ieșit niciodată până la sfârșitul vieții? Vă las pe dumneavoastră singur să aflați…

    Altă întrebare: ați citit – în format fizic – opera integrală a oricărui Sfânt ortodox dintotdeauna? Sau orice Istorie Bisericească din secolul al III-lea până astăzi? Sau învățătura de credință ortodoxă. Sau orice catehism, oricât de mic? În format fizic? Întreb de curiozitate, că este o specie de „teologi”, „apologeti”, plini de citate, dar fără MĂCAR O CARTE CITITĂ INTEGRAL (iar pentru fiecare erezie Sfinții Părinți au scris tratate întregi, tomuri voluminoase; ca să numai zic că pentru a înțelege un Sfânt, dar și orice scriitor, inclusiv lumesc, trebuie să îi parcurgi pe cât posibil viața pe larg, dar și întreaga opera – asta dacă știi să citești, că celor simpli, dar curați, nu li se cere așa ceva). Recomand, asa, pentru un mic început bun, cel puțin Ieromonah Serafim Rose, capitolul „Locul Fericitului Augustin în Biserica Ortodoxă”, din cartea „Scrieri”, Editura Sophia, 2009; precum întreaga carte „Viața și lucrările Parintelui Serafim Rose”, aceeași editură, 2005.

    Precum ecumenistii se cred mai plini de dragoste decât Însuși Dumnezeu, așa supercorectii – inculți ai Duhului, dar și ai Istoriei Bisericii și dogmelor sale – se cred mai drepți decât Însuși Acesta. Două fețe diametral opuse, dar în fapt al aceleiași „monede” duhovnicești. Doamne ferește.

    3. Cu toate că prezintă anumite adevăruri crunte și dureroase, asocierile de mai sus nu au nici o noimă, duc în iluzoriu lupta dogmatică pentru adevăr.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

X