X

Bătaie de joc: Plafonarea RCA s-a făcut la tarife majorate cu 300%

Vă invităm să ne urmăriți pe o altă pagină de Facebook, căci cea veche este inutilă fiind obturată de algoritmii lui Zuckerberg. Noua pagină poate fi accesată AICI.

Reprezentanții păgubiților RCA atrag atenția că plafonarea tarifelor RCA, pe care Guvernul a anunțat-o într-un proiect de hotărâre, se va face la prețuri majorate cu 300% și că o plafonare reală ar trebui să se facă la nivelul de dinaintea falimentului City Insurance.  Totodată, aceștia semnalează faptul că proiectul de hotărâre inițiat de ASF restrânge, abuziv și ilegal, drepturile păgubiților RCA.

Ultimele propuneri ale ASF pentru plafonarea tarifelor RCA sunt o adevărată bătaie de joc la adresa șoferilor români. Practic, plafonarea se va face la tarife majorate cu 300%, atenționează președintele Asociației Păgubiților RCA, Leonard Munteanu.

”Dacă se vrea o plafonare în beneficiul consumatorului RCA, să se plafoneze prețurile la nivelul perioadei de dinaintea falimentului City Insurance, pentru că, după falimentul City, prețurile polițelor RCA au crescut cu 300%. Nu plafonezi la nivelul lunii februarie 2023 și nici la nivelul lunii martie 2022. Degeaba spun asigurătorii că nu vor rezista pe piață la tarifele din martie 2022, pentru că, cu 7 luni de zile înainte de retragerea autorizării lui City, ei funcționau foarte bine. Înțeleg, a venit inflația, 16% declarată în România. Păi să scumpească polițele cu 16%, nu cu 300%”, ne-a declarat Leonard Munteanu, președintele Asociației Păgubiților RCA. Totodată, acesta arată că limitările din proiectul de Hotărâre de Guvern inițiat de ASF sunt niște restrângeri ale drepturilor păgubiților RCA, drepturi conferite de Legea 132/2017, sub pretextul că vor o plafonare a tarifelor.

”Pentru o firmă de rent-a-car care acordă autoturism la schimb unui păgubit RCA, urmând apoi să se lupte cu asigurătorul să-și recupereze banii de la asigurător, nu este deloc ușor, pentru că în 99% din cazuri ajungi în instanță ca să-ți recuperezi banii. Acum te limitează la maximum 30 de zile și au trecut ei în proiect că se poate prelungi cu aprobarea asigurătorului. Păi când vreodată asigurătorul o să prelungească? Apoi se folosește un termen care este un nonsens. Reprezentanță rent-a-car, când vorbesc despre tariful mediu al închirierii mașinilor. Care este reprezentanța rent-a-car în România? Avem noi așa ceva? Fiecare asigurător va plăti cât va dori, iar noi, păgubiții și reprezentanți păgubiților, vom intra într-o zonă litigioasă, care ne va duce în instanță, ceea ce înseamnă un an și jumătate, doi ani de procese”, ne-a precizat președintele Asociației Păgubiților RCA, Leonard Munteanu.

Scumpirea RCA-ului, cauzată de prețurile la energie!

Potrivit expunerii de motive a proiectului de hotărâre de Guvern, majorarea tarifelor RCA și practicarea unor tarife comparabile atât la încheierea contractelor RCA anuale, cât și a celor subanuale, precum și suprapunerea acestor practici cu politica majorității asigurătorilor de a nu oferi plata în rate la comercializarea contractelor RCA au apărut în contextul unei creșteri ample a prețurilor la energie și materii prime înregistrate la nivelul economiei naționale. Prețurile insuportabile ale polițelor RCA pot conduce la nerespectarea obligației legale de a achiziționa o asigurare RCA și de a menține valabilitatea acesteia pe toată perioada înmatriculării/înregistrării vehiculului, se arată în proiectul de act normativ. ”Consecințele vor fi imposibilitatea acoperirii riscului la care sunt supuși ceilalți participanți la trafic, în cazul în care vehiculele neasigurate ies în trafic, scăderea gradului de cuprindere în asigurare a parcului național auto, cu încălcarea obligațiilor ce îi revin României din aplicarea legislației europene, precum și creșterea nevoii de finanțare a Fondului național de protecție ca urmare a obligației acestuia de a acoperi prejudiciile produse terțelor persoane prin intermediul unor vehicule neasigurate”, se precizează în proiect.

Euroins vorbește despre faliment

Într-o încercare de a alimenta confuzia, Euroins a transmis, într-un comunicat, că Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) a dispus prin Decizia nr. 262/17.03.2023 retragerea autorizației de funcționare a Societății de Asigurare – Reasigurare EUROINS Romania S.A. și promovarea cererii de deschidere a procedurii de faliment, în temeiul prevederilor legale aplicabile. ”Euroins nu este, oficial, nici în insolvență, cu atât mai puțin în faliment. Singura sancțiune pe care o are Euroins astăzi este retragerea autorizației de vânzare a polițelor de asigurare. În rest, nu s-a deschis procedura de insolvență și nici cea de faliment”, ne spune președintele Asociației Păgubiților RCA, Leonard Munteanu.

Reclame

Sistemul vrea să ne reducă la tăcere! Sprijiniți OrtodoxINFO!

Ne străduim să menținem viu acest site și să vă punem la dispoziție informații care să facă lumină în provocările pe care le trăim. Activitatea independentă a OrtodoxINFO funcționează strict cu ajutorul cititorilor, din acest motiv vă cerem acum ajutorul. Ne puteți sprijini printr-o donație bancară sau prin PayPal, completând formularul de mai jos.



Mulțumim celor care ne-au ajutat până acum!

2 comentarii

  1. Aici in State, asigurarea auto obligatorie e una din cele mai mari mafii. Incet incet mafia asigurarilor s-a instalat si in Romania.
    Doamne scapa-ne de mafia vestului si a estului!

Dă-i un răspuns lui Unul Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button