Ereticii greco-catolici din Ucraina revendică mănăstirea Lavra de la Poceaev

Author:

Vă invităm să ne urmăriți pe o altă pagină de Facebook, căci cea veche este inutilă fiind obturată de algoritmii lui Zuckerberg. Noua pagină poate fi accesată AICI.

Monahii BUGC și funcționarii din administrația din Ternopil cred că contractul cu BOUkr privind Lavra de la Poceaev ar trebui să fie reziliat, deoarece aceasta ar aparține BUGC.

Pe 2 februarie 2023, monahii bazilieni au transmis președintelui consiliului regional din Ternopil o scrisoare din partea conducătorului uniunilor, cerând „returnarea” Lavrei de la Poceaev Confesiunii Ucrainene Greco-Catolice (BUGC). Despre acest lucru a fost raportat pe pagina de Facebook a provinciei Preasfântului Mântuitor a părinților bazilieni din Ucraina.

În comunicat se afirmă că monahii mănăstirii au acceptat în mod voluntar unitatea cu Roma și că din 1712 până în 1831 sfântul locaș a aparținut Confesiunii Uniate Greco-Catolice, fiind transferat ulterior la ortodocși prin forță.

Bazilienii au transmis președintelui consiliului regional o scrisoare din partea conducătorului Confesiunii Greco Catolice Ucrainene, în care se cere restituirea Lavrei către proprietarii de drept.

„Poporul ucrainean și bisericile din Ucraina ar trebui să caute ceea ce ne unește și nu ceea ce ne separă, în căutarea triumfului adevărului. Ar fi potrivit să se rezilieze contractul de închiriere a rezervației cu actualul chiriaș, încheiat pentru perioada până în anul 2054, și să se restituie clădirile locașului de cult proprietarilor de drept, aceia care au construit zidurile și au dat impulsul principal al dezvoltării mănăstirii”, declară Confesiunea Ucraineană Greco-Catolică.

Președintele administrației regionale de stat din Ternopil a promis că va iniția transferul Lavrei de la Poceaev în subordinea așa numitei BOaU, însă conflictul între BUGC și BOaU pentru controlul asupra mănăstirii continuă.

One thought on “Ereticii greco-catolici din Ucraina revendică mănăstirea Lavra de la Poceaev”

  1. Decat ziduri frumoase dar fara duh, mai bine o coliba in padure, plina de harul sfant.
    Aceeasi situatie ca la cucerirea Costantinopolelui, in Sf. Sofia deja avusese loc o slujba comuna cu catolicii pana sa intre sultanul calare. Pana la urma ce-i mai important, zidul sau mantuirea?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

X