X

Cât a ajuns „plinul” la mașina electrică. Încărcarea nu mai este profitabilă nici acasă, nici la stațiile publice

Vă invităm să ne urmăriți pe o altă pagină de Facebook, căci cea veche este inutilă fiind obturată de algoritmii lui Zuckerberg. Noua pagină poate fi accesată AICI.

Odată cu scumpirile din energie, trecerea la mobilitate verde nu mai este la fel de profitabilă pentru proprietarii de mașini electrice, indiferent unde încarcă.  Acasă, riscă să consume mai mult decât este statul dispus să subvenționeze, iar, la stațiile publice, tarifele au crescut atât de mult încât șoferii de electrice ajung să plătească aproape la fel ca cei care conduc mașini convenționale. 

Anda Niculae conduce o mașină full electrică de mai bine de un an. Cel mai des o încarcă acasă, iar asta îi crește consumul până la 500 de kwh pe lună. Anda Niculae: „Am o factură de 1.250 de lei la prima vedere. Enorm… este greu de suportat pentru orice salariu. Mașina electrică este foarte convenabilă, tariful nu e convenabil”. Odată cu scumpirea energiei, drumurile lungi au ajuns costisitoare pentru orice șofer.     O mașină electrică va consuma pentru 1.000 km aproximativ 190 kWh.

Pentru aceeași distanță, o mașină clasică va consuma, în funcție de combustibil, aproximativ 70 litri de benzină, respectiv 60 de litri de motorină. Tradus în bani, șoferii de mașini verzi care vor încărca la stațiile publice vor scoate din buzunar peste 470 de lei, la fel ca cei care merg cu o mașină pe diesel sau benzină. Doar cei care își încarcă acasă vor ieși mai ieftin. Însă riscă să nu se mai încadreze în plafonul subvenționat de stat. Chiar și așa, ministrul Mediului tot ține partea mașinilor electrice. Tanczos Barna, ministrul Mediului: „Când o gospodărie depășește pragul de 255 de kwh consumați ajunge la un preț de aproximativ 2 lei și la acest preț încă este în pragul de rentabilitate inclusiv mașina electrică”.

O altă problemă sunt stațiile de încărcare. Pe lângă că sunt puține, ele încarcă extrem de încet.

Doar unul dintre șapte puncte de încărcare este „fast charge”. Asta înseamnă că la peste 80% dintre prize trebuie să stai cel puțin 5-7 ore pentru a încărca mașina de la aproape 0%, la 100%. Christoph Bucher, producător stații de încărcare: „Acum, România deține cam 0,2% din stațiile de încărcare publice ale Europei. Comparativ cu Germania care are 20% dintre stațiile de încărcare”.   Țări precum Olanda, Luxemburg, Germania, Portugalia și Suedia au cele mai multe stații de încărcare. Țările cu cele mai puține stații sunt Lituania, Cipru, Grecia, Estonia și Polonia.

Reclame

Sistemul vrea să ne reducă la tăcere! Sprijiniți OrtodoxINFO!

Ne străduim să menținem viu acest site și să vă punem la dispoziție informații care să facă lumină în provocările pe care le trăim. Activitatea independentă a OrtodoxINFO funcționează strict cu ajutorul cititorilor, din acest motiv vă cerem acum ajutorul. Ne puteți sprijini printr-o donație bancară sau prin PayPal, completând formularul de mai jos.



Mulțumim celor care ne-au ajutat până acum!

Un comentariu

  1. Calcule eronate din rea voință sau alte interese?
    Eu am o Dacie Spring cu care merg cca. 250-270 km în oraș cu 27 Kw.
    Asta înseamna că am nevoie de 108 Kw pentru 1000 de km.
    La prețul plafonat de 0,8 lei per kw, mă costă 86,4 lei.
    Cum e în raport cu 470 lei?
    Când faceți o analiză, nu mai comparați mere cu pere…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button