X

Și totuşi, se importă petrol masiv din Rusia! Nu se justifică preţurile aberante din benzinării

Vă invităm să ne urmăriți pe o altă pagină de Facebook, căci cea veche este inutilă fiind obturată de algoritmii lui Zuckerberg. Noua pagină poate fi accesată AICI.

Luați niște petrol rusesc, amestecați-l cu altul și gata.  Potrivit lui Javier Bias, expertul Bloomberg în materii prime, mai multe companii europene, cu Shell în pole position, s-au dedat acestor trucuri, scrie presa italiană.

Țițeiul rusesc ajunge în Letonia, se alcătuiește un amestec de 49% țiței rusesc și 51% țiței din altă țară, iar barilul nu mai este rusesc și automat, nu este supus sancțiunilor și limitărilor. În acest fel, rafinăriile salvează şi capra și varza. Opinia publică nu are ce să obiecteze, se respectă sancţiunile impuse de SUA, Canada și Marea Britanie (primele două în vigoare de la sfârșitul lunii aprilie, cea a Londrei la sfârșitul lui 2022) și se câştigă bani buni de pe urma țițeiului rusesc, care în prezent este vândut pe piețe la preţuri mai mici. Teoretic şi la nivel declarativ achizițiile din Rusia scad, în timp ce în realitate cresc, sau în orice caz rămân constante.

În cazul Shell (prima companie petrolieră privată din lume), explică Bias, pentru a permite comercializarea noului amestec, compania a schimbat așa-zișii termeni și condiții generale ale contractelor sale.

Noua formulare este următoarea: „Mărfurile sunt considerate a fi de origine rusă dacă sunt produse în Rusia, sau dacă 50%, sau mai mult din conținutul lor (în volum) este constituit din material produs în Rusia”. Și nimic de spus, amestecul are loc dincolo de granița rusă. La polul opus, compania franceză Total și cea spaniolă Repsol au declarat în mod explicit că mărfurile care conțin măcar o parte din petrolul rus nu trebuie achiziționate.

Întrebat de IlFattoquotidiano.it, grupul Eni reiterează că a „suspendat semnarea de noi contracte legate de achiziționarea de țiței din Rusia. Și în orice caz, va funcționa cu respectarea deplină a dispozițiilor instituțiilor europene și naționale”, fără a da totuși alte indicații privind problema amestecurilor.

Pe piața petrolului, comercianții șoptesc despre un „amestec leton” folosit în principal pentru a produce motorină. În mod obișnuit, încărcătura cu țiței rusesc pleacă din portul Primorsk, lângă Sankt Petersburg, și ajunge în Ventspils, un port din Letonia care găzduiește un terminal petrolier mare care are o capacitate amplă de stocare. Şi unde se face amestecul.

Povestea este cu atât mai stranie cu cât Letonia, Lituania și Estonia, spre deosebire de celelalte țări din UE, au anunțat oprirea importurilor de hidrocarburi rusești.

Proceduri similare au loc și în Țările de Jos, sau în largul mării, cu transferuri de la navă la navă. Aceste tehnici amintesc de cele folosite în trecut pentru a introduce pe piață țițeiul iranian sau venezuelean, ambele fiind supuse sancțiunilor. În aceste cazuri, marfa era numită „amestec din Malaezia” sau „amestec din Singapore”, deoarece încărcăturile erau folosite mai ales în Orientul Îndepărtat. Luna trecută, Shell și-a cerut scuze în mod public pentru că a cumpărat un transport de un milion de barili din Rusia vândut de compania multinaţională Trafigura.

Prețul barilului de petrol scade, dar nu se întâmplă același lucru cu prețul combustibililor din benzinării, rămânând ca tot oamenii de rând să plătească pentru specula mafiei petroliere în cârdășie cu cea politică!

Reclame

Sistemul vrea să ne reducă la tăcere! Sprijiniți OrtodoxINFO!

Ne străduim să menținem viu acest site și să vă punem la dispoziție informații care să facă lumină în provocările pe care le trăim. Activitatea independentă a OrtodoxINFO funcționează strict cu ajutorul cititorilor, din acest motiv vă cerem acum ajutorul. Ne puteți sprijini printr-o donație bancară sau prin PayPal, completând formularul de mai jos.



Mulțumim celor care ne-au ajutat până acum!

2 comentarii

  1. Se observa si din avion, doar orb sa nu fii, ca atunci cand petrolul creste, pretul carburantilor explodeaza, iar atunci cand acesta scade(chiar si drastic), pretul carburantilor(si mai ales al motorinei, care este baza functionarii transportului intr-o Economie) ramane pe loc! Practic, avem un Cartel total in domeniul carburantilor, ce nu poate exista decat intr-o Colonie de ultima spetza, condusa de slugi nevertebrate care nu se ating nici cu o floare de profitul banditesc al marilor corporatii straine! Este evident faptul ca, in Romania de la inceputul anului, pretul carburantilor nu mai are nici o legatura cu pretul petrolului, iar in ritmul asta de crestere, vom ajunge in curand cu cei mai scumpi carburanti din Europa, intr-o tara cu un PIB pe cap de locuitor aflat pe ultimele locuri!
    Ceea ce face astazi cartelul benzinarilor straini din Romania, cu acordul autoritatilor vandute, este JAF la drumul mare!! Desigur ca, atat guvernantii tradatori cat si marile corporatii straine isi pot permite aceasta atitudine sfidatoare la adresa romanilor, si datorita comportamentului a celor mai multi dintre ei, de „iobagi legati de pamant”! In scurt timp(probabil in toamna) vom avea distrugerea completa a Economiei, falimentul populatiei si al firmelor romanesti si posibile revolte dure de strada! Totul face parte din scenariul si regia Marii Resetari!

Dă-i un răspuns lui Andrei Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button