X

Arhiepiscopia Tomisului către primarul mun. Constanța, Vergil Chiţac: “Așa nu se mai poate! Nu vă mai bateți joc de noi! Nu faceți religie din economie”

În cadrul unei intervenţii la B1 TV, primarul municipiului Constanţa, Vergil Chiţac a precizat că va avea o discuţie foarte serioasă cu ÎPS Teodosie pe marginea organizării unui pelerinaj la mănăstirea Sf. Apostol Andrei, în ziua de  30 noiembrie.

“Am avut o discuţie cu ÎPS şi mi-a argumentat că, aşa acum omul are nevoie de mâncare fizică, are nevoie şi de hrană spirituală şi are dreptul la credinţă. Cred, însă, că regulile trebuie respectate. Voi avea o discuţie foarte serioasă pentru că nu putem expune lumea. Ne place, nu ne place, cred că şi Arhiepiscopia trebuie să respecte legea. Cu atât mai mult cu cât au fost mai multe fețe bisericești care s-au infectat, nu pot să înțeleg. Au avut atâtea exemple în rândul lor, ba chiar unii și-au pierdut și viața. (n.n. să nu care-cumva să auzim că și IPS Teodosie se infectează de covid-19, merge în spital și…)

Cred că până la urmă raţiunea va prima. Clerul are nevoie de credincioșii săi, dar în acelasi timp omul are un corp şi nu rezistă fizic în afara acestui corp şi trebuie să trăiască. Nu putem neglija viaţa.”, a declarat primarul Virgil Chiţac.

În cursul zilei de azi, Arhiepiscopia Tomisului  a venit cu următoarele precizări:

“Domnule primar,
Cu tot respectul, ceea ce spuneți dvs. nu este valabil în cazul unor simple decizii discriminatorii, nu legi, luate fără consultarea celor implicați.

A ignora nevoile spirituale ale comunității, sau a le trata discreționar față de cele materiale, este un semn al secularizării Statului, care pare că a uitat că Biserica poate fi partener de dialog. Constituția spune însă că Statul trebuie să fie neutru religios, nu religios, nu ateu, nu secularizat, nu laic.

Credincioșii noștri au stat destul în frig, în ploaie, în soare, sau oriunde li s-a indicat, în vreme ce alții au putut folosi confortabil metroul, mall-ul sau alte temple economice.
Așa nu se mai poate! Nu vă mai bateți joc de noi! Nu faceți religie din economie, luptându-vă cu cultele ca și cum v-ar fi dușmani, nu parteneri sociali.

Avem rugămintea de a fi consultați și noi atunci când se iau decizii care ne privesc.
Așa ar fi democratic.”, a precizat Biroul de presă al Arhiepiscopiei Tomisului.

Context

Tribunalul Constanța a respins miercuri cererea Arhiepiscopului Teodosie al Tomisului de anulare a deciziei prin care Comitetul Județean pentru Situații de Urgență Constanța a interzis organizarea unui pelerinaj religios cu ocazia sărbătoririi Sfântului Andrei (30 noiembrie), potrivit minutei de ședință. Decizia nu e definitivă și poate fi atacată cu apel.

CJSU Constanța a interzis evenimentul odată cu instaurarea carantinei în municipiu, după ce rată de infectare cu coronavirus a urcat la peste 6 cazuri la mia de locuitori.

ÎPS Teodosie i-a transmis premierului Ludovic Orban o scrisoare deschisă după ce miercuri polițiștii au amendat mai multe persoane care participau la o slujbă în interiorul unei biserici din Constanța, fără să poarte măști de protecție și să respecte distanțarea socială.

Arhiepiscopia Tomisului a catalogat intervenția polițiștilor drept un ”mare abuz” și i-a transmis premierului că autoritățile încalcă articolul 29 din Constituție care protejează ”drepturile credincioșilor ortodocși și ale clericilor de a se ruga”.

Știrile sunt sub cenzură! Sprijiniți OrtodoxINFO!

Guvernul nu dorește aflarea adevărului despre plandemia covid-19. Încercăm să menținem viu acest site și să vă punem la dispoziție informații care să facă lumină în cea mai mare provocare pe care o trăim. Jurnalismul independent al portalului OrtodoxINFO funcționează strict cu ajutorul cititorilor. Ne puteți sprijini printr-o donație bancară sau prin PayPal, completând formularul de mai jos.



Mulțumim celor care ne-au ajutat până acum!
Categorii
Anti-Biserică
cuvinte cheie

Articole asemănătoare



Vă rugăm să comentați decent, în duhul Ortodoxiei! Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. vă revine în exclusivitate.

18 comentarii

  1. Care ”legi” trebuie respectate, ba chitac ?
    Spune, ma, care legi si poate vei fi inteles ca esti ticalos la ordin !
    Iar daca nu poti sa spui meriti ca BOR sa te afuriseasca pina la moarte !

    1. Nicio grija; cu sau fara blestem, asta este deja damnat. S-a ridicat impotriva Legii Dumnezeului Atottiitorul si pt asta va suporta consecintele. Nu te joci cu Legea Celui Prea Inalt. Dumnezeu nu este o curva de care sa dispui cum ai chef. Si toti care fac ce face acest chitac, vor plati.

      1. Off topic @ Naavin
        Sf. Vasile, si nu numai el, si Sf. Ioan Gură de Aur are un cuvânt aspru despre eretici, dar se referă la ereticii din afara Bisericii. Noi nu avem preoți și ierarhi eretici , nu i-a condamnat nimeni (un sinod), ci îi putem acuza doar de încălcarea Sf. canoane. Chiar Sf. Vasile cel Mare, are într-o scrisoare (care este menționată si are putere in sf.canoane), o clasificare a celor care sunt eretici, schismatici si a celor care sunt departati de Biserica pe motive administrative. Problema noastră este că foarte ușor acuzăm BOR de erezie când vorbim doar de cazuri izolate (rugăciuni mixte, dialoguri sau semnături la Creta care nu au nici o valoare canonică, nu are validitate). Mereu, de-a lungul istoriei creștinismului, au fost momente de erezie si de dialog intetreligios (tentative de unire cu catolicii), iar Biserica (prin Sf.Parinti), le-a rezolvat cu înțelepciune și cu răbdare. Au durat chiar ani de zile propovăduirea ereziilor până la întrunirea unui sinod care să le condamne. De ex.,pe vremea Sf. Marcu Evghenicul, care a fost singurul care nu a semnat documentele unioniste, dar suficient ca să dea peste cap planul catolicilor, la un moment dat, îi primea pe catolici prin Mirungere si nu prin Botez, cu scopul de a-i aduce mai ușor la ortodoxie (o tactică plina de înțelepciune, iar Dumnezeu stie să primească o iconomie atunci când vremurile vitrege pentru ortodoxie le cer). Dar ce s-a întâmplat după trecerea la cele vesnice a Sf. Marcu, ierarhii unioniști au reluat din nou dialogul cu catolicii si chiar au slujit în catedrala Sf. Sofia chiar de ziua praznicului Sf. Spiridon, 12 dec. 1452. Insa, Dumnezeu, din marea Sa economie si înțelepciune, în următorul an ,1453, a lăsat să cada Constantinopolul în mana turcilor că sa salveze ortodoxia. Si mai sânt si alte exemple în istorie de iconomie si înțelepciune cum ar fi erezia lui Arie si a lui Macedonie. Unul hulea pe Fiul, celălalt pe Duhul Sfant. Si daca ne uitam cu atenție la canoanele date la primul Sinod Ecumenic de la Nicea din anul 325, vom observa că nu este nici un canon cu privire la reîntoarcerea arienolor în Biserica. De ce? Ca să înlesnească întoarcerea acestora cât mai ușor și mai repede, doar printr-un zapis (o semnătură ) ca se leapădă de erezia lui Arie. Si aceasta economie a continuat până la Sinodul 2 Ecumenic de la Constantinopol, din anul 381, când abia atunci arienii pe lângă macedonieni, au fost primiți doar prin Mirungere (iarasi o formă de iconomie, datorata faptului că mulți dintre aceștia erau botezati ortodox iar clericii lor savarseau botezul corect). Nici nu se putea altfel în acele vremuri, era nevoie de înlesnire si derogare de la acrivie ca să salvezi ortodoxia. Gândește-te ca Sf. Grigorie Teologul, când a preluat scaunul patriarhal al Constantinopolului, avea doar o singură biserică a dreptcredinciosilor, toate celelalte le-a dat împăratul Valent (care a și fost mustrat de Sg. Vasile cel Mare pentru nelegiuirea sa) arienilor, si vorbim de sute de biserici, poate chiar mai mult, dar atât de mare si puternica a fost lucrarea sfântului (prin iconomie, înlesnind cât mai ușor întoarcerea arienilor), încât la ieșirea de pe scaunul patriarhal, a lăsat doar o singură biserică arienilor. Lucrurile trebuie privite cu înțelegere și înțelepciune și în aceste vremuri. O schisma în Biserica ar fi catastrofală pentru noi ortodocsii, străinii de neam și de tara abia așteaptă acest lucru ca să te sfâșie si mai ușor. Tocmai acest lucru vrea BOR să evite, care poate ca lasa impresia în fața lumii( a celor care conduc fin umbra) ca urmează agenda ecumenista, dar în fapt, nimic concret nu s-au întâmplat până acum. Sa avem răbdare și multă rugăciune. Doamne ajuta.

        1. Ii condamna Dumnezeu, Sf. Scriptura si Sf. Canoane. De unde Sinod, daca toti sunt in erezie, doar nu s-or condamna ei pe ei…

          In fine, fa ce vrei, dar vezi ca pimenitorii sunt partasi la erezie-Sinodul ROCOR. Daca esti bine documentat/a, nu cred ca e necesar sa iti insir o lista cu linkuri spre ereziile iesite pe gurile lor, ca sa te convingi. Dar daca vrei, fac si asta 🙂

          1. Tot nu vrei sa pricepi că istoria bisericii ne arată cum sa ne raportam la aceste vremuri si nu părerile noastre sau a vreunui ierarh contează. ROCOR nu este sinod panortodox ca să poată anatemiza sinodul din creta. Ceea ce au făcut ei, condamnarea ,,ereziilor” din Creta, o putem considera ca o mărturisire si nimic mai mult, anatemele aruncate asupra documentelor din Creta au valoare și validitate la fel pe cât de invalid a fost acest sinod. Vorbești de preoții pomenitori ca sunt partasi la erezie (care nu există după cum ți-am arătat de multe ori, ci încalcari ale sf.canoane), dar nu vorbești nimic de preoții nepomenitori caterisiti care nu mai au drept de slujire. Îți amintesc din nou de Nestorie, la care Sf. Părinți de la Sinodul III Ecumenic i-au primit hirotoniile, nu si pe cele cu preoții reabilitati de nestorieni care au fost osândiți de Sf. Sinod (can.5). Iar canonul 3 ne arată lămurit că preoții opriți de la slujire de către Nestorie, Sf. Parinti au zis: ,,am îndreptățit si pe aceștia să-și dobândească (primească) din nou treapta proprie”. Rezultă deci că opririle de la slujire din vremea ereticului Nestorie au fost valide (vorbim de până la condamnarea de către Sinod).
            Iarasi vorbim de ,,erezii” si vedem ,,eretici” peste tot, dar la câte argumente s-au adus pentru prezenta harului în BOR (argumente mentionate chiar de unii din frațiile voastre care urmați pe nepomenitori), afla ca frăția ta te afli într-o mare erezie care este hula împotriva Duhului Sfânt. Păcat greu si grav care se iartă doar prin multă pocăință. Poate si de aceea Sf. Parinti de la Sinodul I Ecumenic au considerat hula lui Arie cu privirea la dumnezeirea Fiului mai mica, mai ușor iertătoare, primindu-i pe aceștia inapoi, fără canon, lucru ce nu s-a mai întâmplat și la Sinodul II Ecumenic când a aparut hula lui Macedonie împotriva Duhului Sfânt, bazandu-se pe cuvintele Mântuitorului din Sf. Scriptura: ,,De aceea vă zic:
            Orice păcat şi orice hulă se va ierta oamenilor, dar hula împotriva Duhului nu se va ierta. Celui care va zice cuvânt împotriva Fiului Omului, se va ierta lui; dar celui care va zice împotriva Duhului Sfânt, nu i se va ierta lui, nici în veacul acesta, nici în cel ce va să fie”. Dar mai spune si altceva în continuare: ,,Pui de vipere, cum puteţi să grăiţi cele bune, odată ce sunteţi răi? Căci din prisosul inimii grăieşte gura. Omul cel bun din comoara lui cea bună scoate afară cele bune, pe când omul cel rău, din comoara lui cea rea scoate afară cele rele. Vă spun că pentru orice cuvânt deşert, pe care-l vor rosti, oamenii vor da socoteală în ziua judecăţii. Căci din cuvintele tale vei fi găsit drept, şi din cuvintele tale vei fi osândit”. (Mt. 12/ 31-37).
            Fereste-te de eretici, nu le urma învatatura, nu le urma exemplul, dar nici nu-i osândi. Ca mult mai înțelept este sa ascultam de cuvintele Mântuitorului, spune părintele Cleopa, decât pe oameni, fie ei si sfinti, dar pentru că sunt oameni ei pot gresi uneori. Sau pot avea îndrăzneală la Dumnezeu, asa cum si Sfântul Nicolae, încalcand Sfintele Canoane, i-a dat o palmă lui Arie în fața sinodului. Noi nu ne putem mândri cu o asemenea îndrăzneală a sfinților, mai degrabă avem îndrăzneală pentru păcate. Si ce ne mai spune Mântuitorul în Sf. Scriptura despre învatatori si prooroci mincinoși:
            ,,Iar Iisus le-a zis: Luaţi aminte şi feriţi-vă de aluatul fariseilor şi al saducheilor….
            Dar Iisus, cunoscându-le gândul, a zis: Ce cugetaţi în voi înşivă, puţin credincioşilor, că n-aţi luat pâine?….Cum nu înţelegeţi că nu despre pâini v-am zis? Ci feriţi-vă de aluatul fariseilor şi al saducheilor….
            Atunci au înţeles că nu le-a spus să se ferească de aluatul pâinii, ci de învăţătura fariseilor şi a saducheilor”.(Mt. 16/ 6-12)
            Cine erau fariseii si saducheii? Învățători, preoti ai VT.
            Deci, să ne ferim de învățătura lor, nu sa-i judecăm.
            ,,Atunci a vorbit Iisus mulţimilor şi ucenicilor Săi, Zicând: Cărturarii şi fariseii au şezut în scaunul lui Moise; Deci toate câte vă vor zice vouă, faceţi-le şi păziţi-le; dar după faptele lor nu faceţi, că ei zic, dar nu fac”(Mt. 23/ 1-3)
            Asa să facem si noi, să ascultăm de preoți și de ierarhi, ca ne îndeamnă să păzim dreapta credință, să urmăm faptele iubirii crestine si toate celelalte de folos sufletului, iar dacă unii dintre ei mai participa la rugăciuni mixte sau mai zic vreo erezie, noi sa nu le urmăm exemplul nici să-i acuzăm si să-i judecăm.
            ,,Feriţi-vă de proorocii mincinoşi, care vin la voi în haine de oi, iar pe dinăuntru sunt lupi răpitori” (Mt. 7/15) (acestia sunt sectarii). Dar dacă suntem bine pregătiți duhovnicește si teologic putem sta de vorbă cu ei după îndemnul Sf. Apostol Pavel: ,,De omul eretic, după întâia şi a doua mustrare, depărtează-te”. Nu zice nimic insulte sau ai judeca. Dar Iacov ne mai spune ceva înțelept:
            ,,Cine este, între voi, înţelept şi priceput? Să arate, din buna-i purtare, faptele lui, în blândeţea înţelepciunii.
            Iar dacă aveţi râvnire amară şi zavistie, în inimile voastre, nu vă lăudaţi, nici nu minţiţi împotriva adevărului.
            Înţelepciunea aceasta nu vine de sus, ci este pământească, trupească, demonică. Deci, unde este pizmă şi zavistie, acolo este neorânduială şi orice lucru rău. Iar înţelepciunea cea de sus întâi este curată, apoi paşnică, îngăduitoare, ascultătoare, plină de milă şi de roade bune, neîndoielnică şi nefăţarnică. Şi roada dreptăţii se seamănă întru pace de cei ce lucrează pacea”. (Iacov 3/ 13-18)
            Si mai sunt si multe alte locuri din Sf. Scriptura unde ne vb.de prooroci mincinoși, antihristi s.a.m.d. (; Col. 2/ 8;
            I Tim. cap.4 si 6; II Tim. 3; 2 Petru 2; I Ioan 2/ 18…; ), dar, îți garantez ca nu depășesc mulțimea învățăturilor si îndemnurilor spre pocainta si înțelepciune.
            Mai bine ai cugeta frăția ta cum sa găsești un preot valid si antiecumenist la care să te spovedești, ca tot suntem în postul crăciunului, ca avem nevoie de curatirea sufletului și de iertare de păcate, ca multe le mai facem în acest spațiu virtual. Țin să reamintesc frătiei tale, ca acest spațiu virtual nu este locas al Duhului Sfânt, ci spațiu de manevre si manipulare foarte fina a demonilor. Si ei nu fac altceva decât să insufle duh de mândrie, slava deșartă, invidie, pizma, zavistie, dezbinare si multe alte gânduri nelegiuite. De vreme ce nu poți distinge adevărul lucrurilor cred că mai bine ar fi iei aminte si la aceste cuvintele ale Mântuitorului: ,,orb pe orb în groapă conduce”. Multa înțelepciune și Doamne ajuta.

        2. @LMS

          Nu cugeti cele dupa Dumnezeu.
          Rastalmacesti canoanele nepricepand duhul lor, pt ca te indreptatesti in erezie.
          La Creta tu zici ca nu era nimic grav. Dar sfintii zic ca a fost satanism.
          Dai selectiv canoane si vorbesti cu obraznice exemple ale Sf. Marcu Evghenicul .
          Asta zice Sf Marcu: Nicioda nu s-au indreptat cele ale Bisericii cu pogoramant.
          La creta sau adus inovatiile „ecumemenismului lucid” si sa omis voit condamnarea multiplelor faradelegi eretice.
          Ia citeste mai jos doua canoane care completeaza pliada pidalionului.

          7. Canonul 15 al Sinodului al Noualea din Constantinopol (861) :„Cei ce propovaduiesc public eresul sau îl învata în Biserici, sa fie îndepartati de comuniunea cu credinciosii si afurisiti, ca unii ce fac schisma si sfarâma unitatea Bisericii.”

          Hai ca ne invata bine ai nostri ca trebuie sa avem „Ecumenism lucid” sau sa primi pe antihrist papa in catedrala , ese ca e bine si se aliniază canoanelor?

          8. Din cuvântul Sinodului al VII-lea Ecumenic (Niceea, 787):„Sa nu faceti nici inovatie, nici omitere în Predania pe care am pazit-o cu evlavie pâna acum. Deoarece toti câti s-au pastrat înlauntrul Sfintei Biserici Universale, nu au primit nici adaosuri, nici omiteri. Si cu mare pedeapsa va fi condamnat cel ce va face fie adaugiri, fie omiteri.”

          Cum e Creta?

          Vezi-ti de treaba cu polologhia ta goala.

          Daca esti Antisistem ramai pe nisa aceea dar daca vrei sa teologhisesti , fa nevointa pt Adevar , nu martiriza tastatura.

          1. Frăția ta spune că răstălmăcesc canoanele dar ai omis să postezi tălmăcirea la cele două Canoane 3 si 5 ale Sinodului III Ecumenic. Zici ca:
            Canonul 15 al Sinodului al Noualea din Constantinopol (861) :„Cei ce propovaduiesc public eresul sau îl învata în Biserici, sa fie îndepartati de comuniunea cu credinciosii si afurisiti, ca unii ce fac schisma si sfarâma unitatea Bisericii.”
            Care dintre ierarhi învață public eresul sau îl propovăduiesc în Biserici? Si daca sunt, apoi aceea sunt câtiva si nu tot BOR. Voi îi condamnați si pe cei care nu au fost la Creta si nu au semnat nimic. Ziceți că pentru faptul că tac si nu fac tulburare așa cum faceți fratiile voastre sunt vinovați de erezie. Din cate mi-aduc aminte, în sinodul local care a avut loc imediat după Creta , ceilalți ierarhi ,,au luat cunoștință despre cele dezbătute la Creta urmând să se clarifice įntr-un sinod viitor temele cele mai controversate”. Desigur ca după voi sunt eretici. Tot nu vreți să pricepeți ca vorbim de încălcarea unor sfinte Canoane? Si apoi delegația noastră a cerut niște completări la articolul despre ,, biserici istorice”, cu privire la Sfintele Taine, tocmai ca să nu înțelegea poporul ca acestora li s-au recunoscut dreptul de biserici canonice. Dar poporul (o mică parte din popor ) trebuie să citească mai întâi Sf. Scriptura, să se intelepteasca, ca apoi să înțeleagă ceea ce citește. La fel si cu căsătoriile mixte, nu s-au legiferat asa cum sustineti voi, ci s-a lăsat la latitudinea episcopului să decidă un astfel de caz. Desigur că este o ,,tentativa” de încălcare a Sfintelor Canoane , ca lași această posibilitate episcopului de a incalca canonul 72 Trulan. Ziceti ca s-a ,,legiferat”
            ecumenismul, dialogul interreligios, sau ca vorbim de limbaj multiplu cu înțelesuri mai multe, da, sunt metode care nu ar trebui uzate de Biserica,
            ,,Ci cuvântul vostru să fie:
            Ceea ce este da, da; şi ceea ce este nu, nu; iar ce e mai mult decât acestea, de la cel rău este”.(Mt. 5/ 37),
            numai că nu s-a legiferat nimic (o spun a nu stiu cata oara), nu au fost prezente toate Bisericile ortodoxe, nu au semnat nici măcar toți ierarhii prezenți la sinod. Era suficient doar un singur ierarh care să nu semneze si sinodul să nu primească validitate, istoria ne-o dovedește din nou, dar nu avem minte că sa pricepem acest lucru.
            Evanghelia si Sfintele Canoane osândesc doar atunci când te prinde moartea nepocait sau ești condamnat de către un Sinod, asa ca nu mai veniți fratiile voastre cu texte care nu-si au rostul până la proba contrarie. ,,Căci n-a trimis Dumnezeu pe Fiul Sau în lume ca să judece lumea, ci ca să se mântuiască, prin El, lumea.
            (Ioan 3/ 17). Si daca Mantuitorul a fost prezent la Sinodul din Creta prin cei 33 de ierarhi care nu au semnat si a salvat ortodoxia, să avem nădejde că ne va salva si de acum înainte.
            Până atunci, să luăm aminte cu toții, si mic si mare, la Sfântul Ioan Botezatorul, care strigă de 2000 de ani: ,,S-a împlinit vremea si s-a apropiat împărăția lui Dumnezeu. Pocaiti-va si credeti în Evanghelie” (Marcu 1/ 25). La fel ne spune si Mantuitorul: ,, Pocaiti-va ca s-a apropiat împărăția cerurilor”. (Mt. 4/ 17).
            ,,Multi vor fi curatiti, albiti si lămuriti (în vremurile din urma n.n.), iar cei nelegiuiți se vor purta ca cei nelegiuiți; toți cei fără de lege nu vor pricepe, ci numai cei întelepti vor înțelege”. (Daniel 12/ 10).
            Tastatura mea nu va pati nimic oricât aș scrie, mai degrabă fratiile voastre vă simțiți martirizați pentru că nu aveți suficiente argumente ca să justificați întreruperea pomenirii. Repet, nu contest problemele din Biserica, pericolul ecumenismului si a dialogului interreligios, dar nu suntem la momentul în care să părăsim Biserica si sa facem schisma. Avem încă vreme de pocăință, doar bunăvoință si dispoziție să fie . Si daca ,,polologhia” mea este goala, lipsită de conținut, vizionați pe You tube: Mitropolitul Ierotheos Vlachos despre SINODUL DIN CRETA – raspuns în conferința de la Iași, 13 nov.2016.
            Vlădica Ierotheos a participat la creta, si a fost unul dintre cei 33 de ierarhi care s-a luptat pentru modificarea textelor si care nu a semnat. Cred că este mai înțelept să auzim părea celui care a participat si nu a celor care nu au participat.
            https://youtu.be/XXLLmq8M-dM
            Multa înțelepciune și Doamne ajuta.

        3. @LMS
          Argumente ????? Pai 2 dintre ele le-am spus anterior si nu ai luat aminte si nici nu vei putea pt ca gandesti politiceste .

          In fond nu ai explicat nimic, ba mai mult , ai confirmat ca acestia au gresit.
          Problema nu e la mine, pt ca eu stiu ca acest sinod este invalid.

          Ci este la Ierarhii apostati romani si ai altora care ii acorda valoare de sinod si-l recunosc si-l urmeaza , receptandul.

          Ceri argumente : cum e cu saptamana de rugaciune(spurcaciune) comuna , girata de patriarhie in toate mitropoliile, asta stimate sub incidenta caru-i canon cade dragule daca esti sincer? Dar nu are rost sa tot vezi argumente, ca le tratezi aidoma pildei lui Lazar si Bogatu nemilostiv.

          Si inca un aspect important pe care tot politiceste il tratezi, ascunzandu-te procedural cu legiferarea.

          Ierarhul si clericul indiferent de rang e icoana vie nu numai pt cel literat duhovniceste care face diferanta de nuanta intre sinod valid si invalid ci pentru intregul popor inclusiv credinciosii naimiti. Care toti se vor lua dupa pilda patriarhului. Oare canoanele ce spun de responsabilitatea aceasta?????

          Nu mai vreau sa iti scriu desi , rationamentul ma indeamna.

          Tu ai de lupta cu altele de ordin duhovnicesc ca sa poti deosebi duhurile. Repet nu de citire de informatie ai nevoie matale in momentul asta, ci sa deosebesti duhurile.

          Schisma nu fac pt ca nu am trecut la nici o apartenenta cultica paralela gen „slatioara” sau pe aiurea , ci raman ingradit de erezia si complicitatea ierarhilor. Ci mai mult recunosc si cinstesc , nu ca ar avea nevoie de netrebnica mea atentie,
          ierarhia tarilor neparticipante , ex: Bulgaria si altele.
          Sa fi sanatos.
          Sa te mantuiesti.

          1. Frăția ta încerci să driblezi frumos dar nu reușești să marchezi. Eu m-am referit la canoanele 3 si 5 de la Sinodul al III Ecumenic care ne lămuresc cu validitatea hirotonilor săvârșite de Nestorie si necesitatea unui canon care să-i repuna în drepturi pe preoții caterisiti de către acesta. Nu am făcut vreo referire la Pidalion , care înclină mult spre acrivie si mai putin spre iconomie, deși Sf. Nicodim Aghioritul este de acord si cu această cale întrebuințată de Biserica (istoria ne-a demonstrat-o de nenumărate ori). Poate de aceea Biserica întrebuințează mai mult canoanele lui Floca, care sunt mai flexibile, dar și acestea sunt încălcate de multe ori, nu numai de catre clerici ci si de catre mireni. ,,Nu dati crezare oricarui duh, ci cercati duhurile daca sunt de la Dumnezeu“ (I Ioan 4-1) nu se potrivește doar celor care Îl tăgăduiesc pe Hristos, ci se potrivesc si celor care urmează unor duhuri ca cel al mândriei si al trufiei. Acestia nu au nimic de castigat urmandu-i pe preoții caterisiti (afara faptului că preotul caterisit și-a acceptat pedeapsa cu smerenie si nu slujeste în continuare), si se observă din postările multora ca nu s-au mai spovedit de multa vreme, ce duh îi stăpânește si cat de bine sunt pregătiți duhovnicește si teologic. Eu nu am nimic de împărțit cu nimeni si toate câte le-am scris (cu citate din Sf. Scriptura ca să întărească cele spuse) au fost un scop, sa nu căutăm să facem si mai multa dezbinare între noi, să ne punem cu adevărat pe pocăință și lucrare duhovnicească, care ar trebui să fie atitudinea noastră față de aceste provocări ale secularismului, si ca nu trebuie să părăsim Biserica în acest moment. Numai Dumnezeu va putea să distrugă lucrarea ecumenismului si a satanei, si o spune Sf. Scriptura în mai multe locuri (nu mai postez versetele ca să nu fie obositor la citit, ci menționez doar locul unde poate fi găsit). Daniel, cap.7/ 11 si 26; cap.8/ 25; Matei cap. 24; II Tes. cap.2/ 8; Apoc. cap.14/ 8; cap. 17/ 14; cap. 18 si 19. Noi sa stam in Biserica, să ne ferim de erezii si sa împlinim poruncile Domnului. Nu crezi ca este mai înțelept așa? Multe bucurii și mântuire urez si eu frătiei tale. Doamne ajuta.

    2. Care”B.O.R”?CEA STATALA SA”AFURISEASCA”?DE CAND ARE VALID B.O.R. INAINTEA LUI DUMNEZEU DE A AFURISII PE CI EVA ANUME,DACA SI ACUMA SE AFLA IN STARE DE ERES?

  2. La mall și la păcănele nu se îmbolnăvește nimeni. Pe acolo nu circulă nici un virus, iar acolo se pot face pelerinaje in voie.
    DISCRIMINARE pe față! Unii sunt mai egali decât altii! Toti sataniștii impotriva Bisericii și impotriva lui Dumnezeu.
    Dar Dumnezeu este cu cei care îl caută și se roagă Lui! Neputincioși sunt toți cei care sunt impotriva lui Dumnezeu! Înalt Prea Sfințite Teodosie să vă ocrotească Domnul cu puterea și cu harul Său și să vă dea putere să mărturisiți in continuare dreapta credință călcată în picioare! (Se pare că sunteți singurul ierarh care mărturisește și își apără turma).
    PS: Nu este niciun scandal din partea IPS Teodosie (așa cum scriu ziarele și media cumpărată și mituită)! Scandal fac mincinoșii care își bat joc de poporul ortodox, care este atât de cuminte și a respectat toate legile și toate recomandările încă de la începutul acestui episod cu boala lor mediatizată.

  3. ‘Cand oameni de nimic se ridica sus , nelegiuitii misuna pretutindeni’. …O!!! clasa politica ” vicleana si preacurvara” osanda vesnica apasa pe umerii tai … Scoala, fugi,iesi departeaza-te de Biserica …intra in turma de porci si aruncate in mare… nimeni si nimic nu o sa va scape de mania Domnului, care este cea mai crunta pedeapsa. Domnul si Maicuta Domnului sigur va mai asteapta sa va intoarceti la pocainta eu insa mi-am pierdut rabdarea .

  4. Care mantuire,care credinta? Poporul care isi pune in frunte aceasta ceafa de taur se mai poate numi credincios?Biserica Ortodoxa trebuie sa iasa din adormirea cu care a fost intoxicata de presa vanduta diavolului cu sondaje mincinoase care ii dadeau 80-90% incredere din care se pare ca nu s-a trezit complet.De asemenea ,Biserica Ortodoxa ar trebui sa excomunice din randurile sale anticristii botezati ortodocsi care injura ortodoxia si credinta stramoseasca in orice fel.Toate slugile grupurilor care de zeci de ani sapa la temelia Bisericii Ortodoxe Romane ,dupa o viata intreaga in tradare si destrabalare antiortodoxa ,au fost primiti in Biserica si ingropati crestineste in loc sa fie ingropati la marginea cimitirelor precum niste caini.Doctrina „intoarce si celalalt obraz” nu mai e de actualitate.Credinta se apara in primul rand cu sabia in vremuri de restriste precum cele de azi.Dar ce sa te faci cu calugarii care poarta masca peste ochi sau cu preotii din varf de munte care cearta putinii enoriasi care mai calca pragul Bisericii ca li se vede o nara de sub masca.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Reclamele sunt blocate

Te rog să ne susții, deblocând reclamele.