X

Ieromonah Savatie Baștovoi: În Sinodul BOR se mai află turnători care au trimis în temniţele comuniste oameni. De aceea nu se vrea canonizarea Sfinților din închisori

La şedinţa Sinodului Bisericii Ortodoxe Ruse din 23 iunie 2008 au fost trecuţi în Sinaxar trei nume noi: episcopul Ioasaf de Cistopolsk, preotul Anatolie din Ioşkar-Olinsk şi egumenul Serghie din Moscova. Toţi trei au fost victime ale represiunilor regimului comunist-ateu. Cei trei noi martiri au fost adăugaţi listei de 1701 (o mie şapte sute unu) noi-mucenici ucişi de comunişti.

Vă invităm să ne urmăriți pe o altă pagină de Facebook, căci cea veche este inutilă fiind obturată de algoritmii lui Zuckerberg. Noua pagină poate fi accesată AICI.

Noii sfinţi martiri ai Rusiei au fost canonizaţi în mai multe rînduri, fiecare după numele său, lista rămînînd deschisă. Procedura adoptată de Biserica Rusă e simplă: din listele KGB-ului, direct în calendar. Adică toţi cei ucişi care figurează în arhive şi a căror credinţă în Hristos poate fi dovedită (ceea ce în cazul episcopilor, preoţilor şi monahilor e de la sine înţeleasă) sînt consideraţi mucenici. Astfel, calendarul Bisericii Ruse are pentru fiecare zi din an, pe lîngă sfinţii tradiţionali, şi cîţiva noi-mucenici. Aceştia sînt pomeniţi de preot la otpust ca o mărturisire de netăgăduit a legăturii dintre martirii contemporani cu martirii dintotdeauna ai Bisericii.

Zilele acestea a plecat la Domnul unul din cei care au mărturisit în faţa Occidentului calvarul la care au fost supuşi creştinii în Uniunea Sovietică, marele om care a fost şi rămîne Alexandr Soljeniţîn. Disidentul rus, care, întîmplător, este laureat al premiului Nobel pentru literatură, a afirmat că în lagărele de concentrare din România au fost practicate metode de tortură mai cumplite decît în Rusia. Cu toate acestea, dincolo de mărturiile clare de sfinţenie ale multor personalităţi condamnate şi ucise în temniţele comuniste pentru Hristos, ierarhii din BOR nu doar că nu recurg la canonizarea lor, ci se cunosc cazuri cînd au ordonat sabotarea lansărilor de carte consacrate noilor martiri români. De asemenea, există ierarhi care se scandalizează în faţa preoţilor evlavioşi care păstrează la loc de cinste sfintele moaşte, unele dintre ele izvorîtoare de mir, ale celor ucişi în închisori.

Există cel puţin două motive pentru care martirii din vremea comunistă nu vor putea fi canonizaţi în România. Mai întîi, pentru că mulţi dintre ei (şi aici ne referim în primul rînd la clerici şi monahi) au fost condamnaţi şi ucişi la sesizarea unor ierarhi care încă mai fac parte din Sinod, aşa cum reiese din dosarele Securităţii publicate pînă acum. Cel de al doilea motiv ţine de legislaţia în vigoare a Statului Român. Există o lege, aprobată în 2002 de condamnabila faţă politică Ion Iliescu, legată de chestiunea Holocaustului şi cultul personalităţilor considerate, prin această lege, vinovate de crime împotriva evreilor. Potrivit acestei legi, orice persoană care cinsteşte memoria unui fost legionar îşi poate atrage o pedeapsă cuprinsă între şase luni şi cinci ani de închisoare. Se înţelege de la sine de ce Sinodul BOR nu poate să canonizeze martirii închisorilor care, în marea lor parte, au fost legionari sau au avut simpatii legionare. Numai în România era posibil ca zecile de mii de victime ale genocidului orchestrat de evrei precum Teohari Georgescu (Baruh Tescovici) şi Ana Pauker să fie declaraţi criminali de război, iar toţi cei care vor îndrăzni vreodată să le răscolească memoria să fie urmăriţi penal.

Ca unul care compătimesc suferinţele la care au fost supuşi evreii de-a lungul timpului, mai ales în perioada expansiunii fasciste, condamnînd totodată orice formă de represiune fizică a oricărui om, indiferent de naţionalitatea şi credinţa sa, îmi exprim totodată perplexitatea în faţa acestei legi paradoxale şi nedrepte faţă de creştinii ucişi în închisorile din România.

Sfîntul Sinod al BOR trebuie să ceară revederea acestei legi şi disculparea martirilor ucişi în temniţele comuniste, în vederea canonizării. Slava lor oricum nu poate fi ascunsă, căci orice ocară sau nedreptate îndreptată împotriva lor nu-i face decît să strălucească şi mai mult.

Reclame

Sistemul vrea să ne reducă la tăcere! Sprijiniți OrtodoxINFO!

Ne străduim să menținem viu acest site și să vă punem la dispoziție informații care să facă lumină în provocările pe care le trăim. Activitatea independentă a OrtodoxINFO funcționează strict cu ajutorul cititorilor, din acest motiv vă cerem acum ajutorul. Ne puteți sprijini printr-o donație bancară sau prin PayPal, completând formularul de mai jos.



Mulțumim celor care ne-au ajutat până acum!

14 comentarii

  1. Majoritatea membrilor sinodului trebuie aprobată de politicieni, după legile actuale. Deci sinodul e la fel de “sfânt” ca politicienii din senat, parlament, etc.

    1. Nu cred asa ceva.
      Nu cred ca membrii Sfantului Sinod sunt numiti sau alesi de politicieni .
      Cred ca e o minciuna aruncata de dvs. ca sa mai creada cate un fraier si sa arunce cu laturi.
      Nu ca unii membrii n-ar merita…

    2. SECTIUNEA I
      Organisme centrale deliberative
      A. Sfântul Sinod
      Art. 11 – Sfântul Sinod este cea mai înaltã autoritate a Bisericii
      Ortodoxe Române, în toate domeniile ei de activitate.
      Art. 12 – (1) Sfântul Sinod se compune din: Patriarh si toti
      mitropolitii, arhiepiscopii, episcopii eparhioti, episcopii-vicari
      patriarhali, episcopii-vicari si arhiereii-vicari în functiune. Ierarhii
      în functie au îndatorirea de a-si desfãsura activitatea în cooperare
      sinodalã, supunându-se hotãrârilor Sfântului Sinod si prevederilor
      prezentului Statut. De asemenea, ierarhii retrasi din functie au
      îndatorirea de a pãstra disciplina canonicã sinodalã.
      STATUTUL PENTRU ORGANIZAREA SI FUNC}IONAREA BISERICII ORTODOXE ROMÂNE 19
      (2) Presedintele Sfântului Sinod este Patriarhul. În lipsa
      Patriarhului, presedinte al Sfântului Sinod este, în ordine, mitropolitul Moldovei si Bucovinei, mitropolitul Ardealului, mitropolitul Clujului, Albei, Crisanei si Maramuresului, mitropolitul
      Olteniei, mitropolitul Banatului, ceilalþi mitropoliti, arhiepiscopi
      sau episcopi în conformitate cu ordinea canonicã a eparhiilor din
      Patriarhia Românã (diptice).
      (3) Secretarul Sfântului Sinod este unul dintre episcopii-vicari
      patriarhali desemnat de plenul acestuia, la propunerea Patriarhului.

      https://patriarhia.ro/images/documente/statutul_bor.pdf

  2. Va felicit!!! Unul din cele mai bune articole scrise aici! …poate ca cel mai bun! Adevarul trebuie sa fie spus iar argumentele aduse pun mai mult decat punctul pe I. Patriarhia va trebui sa-si asume odata pt.totdeauna responsabilitatea canonizarii sfintilor inchisorilor din regimul comunist. Nu se va putea eschiva la nesfarsit ! Se rusineaza cumva de sfintii ei? Inseamna ca se rusineaza de insusi Hristos, Dumnezeul nostru. Iar cine se rusineaza de Hristos si EL se va rusina de ei/ea!!! Nu au putere? Oooo, ba cum sa nu!!! Patriarhia noastra are “in spate” puterea tuturor romanilor ortodoxi iar acestia sunt milioane la numar. Datorita acestor sfinti martiri putem noi astazi merge mai departe, ca tara si neam! Pana cand sa ne mai batem joc de ei? Istoria ne va judeca! Copiii nostri ne vor judeca! Domnul nostru Iisus Hristos a spus raspicat” Indrazniti, eu am biruit lumea!” Si cum am mai spus, Argumentele in favoarea canonizarii sunt zdrobitoare! Iar Patriarhia stie asta. Ce mai asteptam?…..Sa ne ajute bunul Dumnezeu si Maica Domnului ca lucrul acesta sa se intample! Amin!

  3. Cei care ii urasc nu au cum sa-i canonizeze. Canonizarea lor va veni ca urmare a innoirii BOR-ului. Cununile celor vrednici sunt pe drum deja.

    1. Nu contesta nimeni dintre cei normali sfintenia marturisitorilor din inchisori, numai ca normalitatea va trebui sa se introneze candva si in BOR. Asa ca vantul de primavara(schimbare) a inceput deja sa bata in BOR odata cu declansarea isteriei. Pana nu se va instala normalitatea, isteria nu ne va slabi, n-are cum. Incet-incet se va arata vita uscata ce trebuie taiata si aruncata in foc, si asta in toate domeniile. Orice greu va fi urmat de ceva bun. Deci cand va disparea isteria va fi bine cu adevatat si la noi. Dar dupa cum vedem, lumea habar n-are ca trebuie sa-si schimbe modul de a fi(trai). Asta inseamna ca normalitatea n-a aparut. Nu-mi doresc greul, dar nici Iadul pentru noi toti. Asadar nu-i greu de intrezarit ce va urma ca sa se poata instala normalitatea. A milita pentru asezarea normalitatii este echivalent cu a lupta pentru apararea adevarului, ceea ce nu se mai imtampla azi in BOR. Azi apararea scaunelor a luat locul apararii adevarului, adica clerul s-a lipit de Mamona, cei mai multi din rsndul clerului renuntand in mod indirect la Dumnezeu. Si, ca niste orbi, majoritatea romanilor se intreaba de ce a venit isteria(greul) aceasta peste noi. Asta denota ca nu se cunosc pe ei insisi si nu cunosc nici voia lui Dumnezeu.
      Va fi greu de iesit din isterie din moment ce oamenii nu imteleg ca trebuie sa se indrepte(pocaiasca). Insa noi nadajduim ca mila Domnului ne va scoate si din acest cuptor. Cati si cand? Doar Bunul Dumnezeu stie cand, pe cine si de ce. Totusi, bine este sa ne gaseasca indreptati(pocaiti).

  4. “Soluții omenești nu sunt”, înseamnă și ca, sa nu mai avem nici o așteptare de la “cei mari”. Toți sunt vânduti. Eu nu mai cred într-o revigorare a bisericii văzute. “Biserica” oficiala va merge din cădere în cădere, asa cum până acum a mers din trădare în trădare. O parte din “episcopii” din “Sfântul Sinod” au fost trădătorii fraților lor în pușcăriile comuniste. Cum va imaginați ca unii au fost martirizati, iar alții, după ieșire, au ajuns “episcopi”?! Andrei Andreicut are cunoștință oare de lucrurile acestea?! Biserica văzută va fi din ce în ce mai mica. Am mai multa încredere în profeții decât în șoapte viclene.. Ne așteaptă martiriul, sa nu ne automintim!

    1. Am o parere total diferita: IN BISERICA VAZUTA SE DA O LUPTA, SI EXISTA MULTI CLERICI -PREOTI, IERAHI – VREDNICI !
      TOATA LUMEA POATE GRESI, DAR PANA IN CEASUL MORTII EXISTA POSIBILITATEA CADERII SI RIDICARII !

      CAT TIMP LUPTA ESTE IN PLINA DESFASURARE SA NE FERIM A JUDECA !
      SA LUPTAM IN BISERICA, ALATURI DE CEI VREDNICI !

  5. Declaratia parintelui pune in lumoina nefavorabila pe Mitropolitil Petru de Balti, reprezentant legitim al romanilor ortodocsi din Basarabia.
    B.O.R. este acuzata pe nedrept: legile antilegionare (date de Ilici Iliescu si de Crin Antonescu) si institutl Wisel nu permit canonizarea lui Valeriu Gafencu, Iustin Parvu, Ilie Lacatusu.

    CRESTINESTE, NU NE PUTEM DA CU PRESUPUSUL, PANA LA JUDECATA DA APOI, CAND TOATE CATTILE VOR FOI DESCHISE !

    PS: Trebuie stiut, ca IPS Bartolomeu Anania, a fost acuzat de securistul evreu tradator de tara, ca a fost colaborator al securitatii. IERARHUL (FOST DETINUT POLITIC) A MARTURISIT CA A FOST CEA MAI GREA CRUCE DE PURTAT IN VIATA DINTRE TOATE PE CARE LE-A AVUT DE DUS !

    PS: BISERICA ORTODOXA ROMANA, VA PURTA SI ACEASTA INFRICOSETOARE CRUCE A ACUZATIILOR NEDOVEDITE, PUSA DE UN REPREZENTANT AL BISERICII ‘SORA’ RUSA !
    CNSAS-ul l-a dovedit pe Nicolae Corneanu; nu a gasit nimic in cazul Bartoloneu Anania – exista o carte cu interogatoriile a fost supus. Ramna sa vedem ce va oferi viitorul.

  6. Parintele ieromonah ar trebui sa stie ca in Romania spre deosebire de Rusia, exista un inceput de prigoana anticrestina. Inchidera bisericilor, oprirea Sfintei Impartasanii, amenintari, atacuri murdare in presa.
    De ani de zile se urmareste provocarea Bisericii, pt a exista pretexte legale pt o persecutie generalizata.

    In aceste vremuri oamenii se vor imparti in doua categorii: Simon Cirineanul care l-a ajutat pe Hristos la purtarea crucii, si sluga care l-a lovit cu pama peste fata.
    Despre indemnul de a-l urma pe Simon Cirineanul cititi in Ambigua, sfatului Sf Maxim Marturisitorul.

    “Să stăm bine, să stăm cu frică, să luam aminte!”

  7. Biserica Ortodoxa Rusa incalca teritoriul canonic al Bisericii Ortodoxe Romane in Basarabia, asa ca Savatie sa ne scuteasca cu lectiile de Ortodoxie. Ca pana una alta, Rusia e singura tara ortodoxa unde mai sunt inca in picioare statui ale lui Lenin, parintele bolsevismului.

  8. Si, totusi, sunt doua fraze care se cam bat cap in cap :
    1. Există cel puţin două motive pentru care martirii din vremea comunistă nu vor putea fi canonizaţi în România. Mai întîi, pentru că mulţi dintre ei (şi aici ne referim în primul rînd la clerici şi monahi) au fost condamnaţi şi ucişi LA SESIZAREA UNOR IERARHI CARE INCA MAI FAC PARTE DIN SINOD, aşa cum reiese din dosarele Securităţii publicate pînă acum ………………………….
    2. SFANTUL SINOD AL BOR trebuie să ceară revederea acestei legi şi disculparea martirilor ucişi în temniţele comuniste, în vederea canonizării. ………………….
    …. Sa ma ierte Dumnezeu, dar automat imi vine intrebarea – Cine sa cearea revederea legii, taman cei sub care a putut sa apara fara probleme o astfel de lege ??? Poate doar daca se va schimba componenta SINODULUI …

Dă-i un răspuns lui Baltag Lica Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button