SECULARIZARE: Patriarhia Română admite frica unora de îmbolnăvire prin împărtășirea din Sfântul Potir cu lingurița comună

Author:

Image result for impartasanie

Vă invităm să ne urmăriți pe o altă pagină de Facebook, căci cea veche este inutilă fiind obturată de algoritmii lui Zuckerberg. Noua pagină poate fi accesată AICI.

În contextul îngrijorării provocate de creșterea, inclusiv în România, a riscului de contaminare cu coronavirusul Covid–19, Patriarhia Română face apel la respectarea cu strictețe a tuturor măsurilor transmise de Ministerul Sănătății și de celelalte autorități abilitate (spălarea riguroasă a mâinilor și a feței cu apă și săpun, acoperirea gurii și a nasului în caz de tuse și strănut, dezinfectarea obiectelor și suprafețelor frecvent utilizate etc.).

În acelaşi context temporar, din punct de vedere liturgic și duhovnicesc, Patriarhia Română face următoarele recomandări:

  • Persoanele care manifestă simptomele de gripă de orice fel şi simptomele de coronavirus, descrise de autoritățile medicale, sunt sfătuite să evite în acele zile locurile aglomerate, inclusiv spațiul bisericii, pentru a nu-i expune și pe alții la o posibilă îmbolnăvire. În acest timp, persoanele respective pot asculta Sfânta Liturghie difuzată de Radio Trinitas și TRINITAS TV;
  • Persoanele care au teama de îmbolnăvire prin împărtășirea din Sfântul Potir cu lingurița comună pot cere preotului, în mod excepţional, împărtășirea, în orice moment al zilei, din Sfânta Euharistie pentru bolnavi, care le poate fi oferită într-o linguriță adusă de acasă și folosită exclusiv în acest scop, de o singură persoană (o firimitură din Sfânta Euharistie este pusă într-o linguriţă cu vin);
  • Menționăm că în Biserică Sfânta Împărtășanie se pregătește și se administrează totdeauna în condiții de igienă totală, iar icoanele sunt frecvent igienizate. Cei care se tem în această perioadă de îmbolnăvire pot evita temporar sărutarea icoanelor din biserică, însă pot săruta icoanele din propria casă;
  • Persoanelor care nu se pot împărtăși pentru că sunt deja bolnave li se recomandă să guste acasă din Agheasma Mare, primită de la biserică în ziua de Bobotează.

Toate cele precizate mai sus constituie măsuri excepţionale temporare, fiind îngăduite de Biserica Ortodoxă Română, ca adaptare în situaţie de epidemie.

Biserica Ortodoxă Română îi îndeamnă pe toți credincioșii săi la rugăciune, calm şi speranţă, solidaritate și responsabilitate, cerându-I Milostivului Dumnezeu ocrotirea și binecuvântarea Sa, deoarece, în primă şi ultimă instanţă, El este Doctorul sufletelor şi al trupurilor noastre, iar sănătatea, viaţa şi mântuirea sunt darurile Sale, pe care noi însă trebuie să le cultivăm cu credinţă, speranţă şi iubire.

Biroul de Presă al Patriarhiei Române

Citiți și: Nordul Italiei: Papistașii își suspenda activitatea de frica coronavirusului

37 thoughts on “SECULARIZARE: Patriarhia Română admite frica unora de îmbolnăvire prin împărtășirea din Sfântul Potir cu lingurița comună”

  1. Doamne ajuta,

    Doar duh lumesc poarta comunicatul acesta.

    Din Sfanta Impartasanie nu se imbolnaveste nimeni. De mii de ani, nimeni nu s-a imbolnavit dar vin ei mari specialisti sa ne zica ce si cum.

    Ce credinta au ei oare daca cred ca insui facatorul cerulului si al pamantului al tuturor celor vazute si nevazute care se afla la propriu in potir , s-ar lasa biruit de niscai boala.?

    Dar de vreeme ce sunt in cardasie cu cei ce sunt cu totul atei si satanisti, ce pretentie sa avem , ca doar „nu-i voie sa-i lezezi pe necredinciosi cu adevarul” .

    Mare si mult spurcat comunicatul de fata.

    Osebiti-va de ei ca astia nu au credinta . Cum sa le mai spunem ortodocsi?

    1. Sunt de acord cu tine. Cum sa te imbolnavesti cand acolo este sangele si trupul Domnului?. Cum sa-ti fie frica ca te imbolnavesti cand iei Sfanta Impartasanie. Unde este credinta?. Chiar atat de jos coboram duhovniceste?

      1. Pai,tocmai asta NU PRICEP ,CEI ENORM DE MULTI…acolo NU-I Hristos….fiindca acolo ii ,,biserica” oamenilor.Ei in creta 16 AU ANULAT cap 9 din CREZ…au LEGIFERAT ca ei si TOTI care le da ascultare lor,adica TAC si-i pomenesc,sunt in CMB=RAMURI cu celelalte SECTE….POFTIM…..6……… Biserica Ortodoxă ACCEPTĂ DENUMIREA ISTORICĂ A ALTOR BISERICI şi confesiuni creştine eterodoxe, fără a fi în comuniune cu ele, dar crede că RELAŢIILE EI CU ACESTEA trebuie să se sprijine pe clarificarea, cât mai repede şi cât mai obiectiv posibil, a întregii lor eclesiologii şi, în special, A ÎNVĂŢĂTURII LOR GENERALE DESPRE TAINE, HAR, PREOŢIE ŞI SUCCESIUNE APOSTOLICĂ………
        8…… Desigur, purtând dialoguri cu CEILALŢI CREŞTINI, BISERICA ORTODOXĂ….. nădăjduieşte că SFÂNTUL DUH, care constituie întreagă instituţia Bisericii(stihira vecerniei Rusaliilor), va plini PE CELE CU LIPSĂ (rugăciune la hirotonie). În acest sens, în relaţiile sale cu ansamblul lumii creştine……….
        9. Dialogurile teologice bilaterale actuale, anunţate de către Conferinţele panortodoxe, sunt expresia HOTĂRÂRII UNANIME A TUTUROR Preasfintelor Biserici Ortodoxe locale……………..
        10……… BISERICA SAU ACELE BISERICI trebuie SĂ COMUNICE ÎN SCRIS REFUZUL LOR Patriarhului Ecumenic şi tuturor Bisericilor Ortodoxe, potrivit practicii panortodoxe……
        16….. Unul din principalele organisme ale Mişcării Ecumenice contemporane ESTE CONSILIUL MONDIAL AL BISERICILOR (CMB)….. CMB ESTE UN ORGANISM intercreştin structurat, în pofida faptului că nu REUNEŞTE ÎN CADRUL SĂU TOATE BISERICILE ŞI CONFESIUNILE CREŞTINE ETERODOXE…….
        17. BISERICILE ORTODOXE LOCALE, membre ale CMB, participă pe deplin şi ÎN MOD EGAL la organismul Consiliului Mondial al Bisericilor………….
        19. BISERICILE ORTODOXE MEMBRE consideră drept o condiţie sine qua non PENTRU PARTICIPAREA LA CMB respectarea articolului fundamental al Constituţiei CMB…….Ele (BISERICILE ORTODOXE MEMBRE ALE CMB n. tr.) au convingerea profundă că premisele eclesiologice ale Declaraţiei de la Toronto (1950), intitulată „BISERICA, BISERICILE ŞI CONSILIUL MONDIAL AL BISERICILOR SUNT DE O IMPORTANŢĂ CAPITALĂ pentru participarea ortodoxă la acest Consiliu.
        22. BISERICA ORTODOXĂ CONDAMNĂ orice tentativă de dezbinare a unităţii Bisericii, din partea unor persoane individuale sau a unor grupuri, SUB PRETEXTUL PĂSTRĂRII sau a unei presupuse apărări a ORTODOXIEI AUTENTICE….. Relatiile Bisericii Ortodoxe cu lumea crestina (Creta 2016)
        P.S.Deci DOMNII astia vorbesc CLAR si in NUMELE TUTUROR,ca ei NU cred intr-o singura Biserica Apostolica si Soborniceasca,ci…intr-o ,,biserica;; formata din mai multe RAMURI=SECTE,precum spun la pctul 6 si care le RECUNOASTE ca ar AVEA….Taine,har,preotie…etc….Iertati-ma!

      2. @Marius

        Asa-i omule, din Sfanta Impartasanie nu te poti imbolnavi…dar doar daca e ADVARATA Sfanta Impartasanie…adica Slujba de Sf Liturghie a fost slujita de adevarati preoti si episcopi…heheheh…
        Doar ca masonii lui danila stiu f bine ce au facut in Creta…stiu f bine ca ei numai sunt nici preoti si nici episcopi ci niste cazaturi care s-au lepadat de crestinism…si ca atare la ei nu se mai poate vorbi de ADEVARATA Sf Liturghie ei fiind eretici.
        Deci, pe scurt , spaima lor este acuma ca nu cumva lumea sa se ” prinda” ca ei nu pot avea Sfanta Impartasanie si asta sa fie UNICA explicatie in caz ca se imbolnaveste careva din mana lor.
        Si ca atare, diavolul, care nu doreste sa fie demascat ( inca) le-a soptit la ureche slugilor sale ( preotii ecumenisti si pseudoepiscopilor) sa fie oleaca igienici. Acuma ai inteles de ce le e lor teama de fapt? CA SE „PRINDE” PROSTIMEA CA EI SUNT INCAPABILI SA AIBE Sfanta Impartasanie…si de aia se imbolnaveste lumea …si daca lumea se imbolnaveste incepe sa puna intrebari ( cam cum se intreaba lumea prin unele parti de ce Agheasma cutarui preot s-a imputit)…Si lor e e frica f tare de lumea care se trezeste…si o sa-i vada asa cum sunt…niste impostori in haine arhieresti.

    2. M am gândit că i mai bine cu păhăruțu – cu lingurița fiecare – nu merge ca să bagi atâtea linguriți în potir. Dar cu păhăruțul și protul pune la fiecare din potir . Mai degrabă așa. Și Mântuitorul a dat la ucenici în pahare.

  2. Ba nu, ați greșit! Atunci când nu ții dreapta credință, o încurci. E valabil pentru acești clerici apostati și cei ce îi urmează pe ei…

        1. Problema e că e cu mult mai mult decât smintitor gestul Patriarhiei. Au necinstit pe Dumnezeu şi numele Lui între necredincioşi şi au tagaduit puterea Lui.

          Dar gestul PS Ignatie e unul care ne mai da un pic de curaj si speranta…

  3. Pai daca nu mai au har e normal sa te imbolnavesti ,nu mai e Sfanta Impartasanie la ei acceptand comuniunea cu sectele si cu cei care fac crucea invers.

  4. Arsenie Boca: „Vine un timp, și e foarte aproape, când toți preoții vor repara bisericile iar alții vor construi altele noi, dar nelucrând ei la sufletul omului, vor rămâne bisericile goale, cucuvelele vor cânta în ele”.

    Virusul incoronat va duce probabil la inchiderea bisericilor.

    Se inchide si Mecca: Arabia Saudită interzice accesul pelerinilor străini în ţară, din cauza coronavirusului
    https://www.digi24.ro/stiri/externe/mapamond/arabia-saudita-interzice-accesul-pelerinilor-straini-in-tara-din-cauza-coronavirusului-1267198

  5. Primii romani prigoriti sunt din Prigoria
    Zona roşie a României: Localnicii din Prigoria, comuna primului român diagnosticat cu virusul COVID-19, sunt baricadaţi în case Uliţe goale, străzi păzite de poliţie, scolile au fost închise.
    https://www.mediafax.ro/coronavirus/zona-rosie-a-romaniei-localnicii-din-prigoria-comuna-primului-roman-diagnosticat-cu-covid-19-sunt-baricadati-in-case-de-teama-coronavirusului-18900678
    Prigoria este numele unei pasari migratoare cu zone rosii pe corp. Denumirea provine de la verbul „a se prigori”, care înseamnă „a se expune la dogoarea soarelui”
    https://ro.wikipedia.org/wiki/Prigorie#Etimologie_%C8%99i_denumiri
    PRIGORÍ, prigoresc: A se expune la dogoarea focului sau a soarelui; a se încălzi prea tare. Fig. A fi chinuit, torturat de ceva, a se frământa
    https://dexonline.ro/definitie/prigori

    Incepe prigorirea!

  6. Fratilor, Sfanta Biserica, este mireasa lui Hristos, nimic nu se poate intampla rau in Sfanta Biserica ortodoxa, Conditia sa slujeasca preoții cu har.. Ortodoxi. Nu catolici, sectanti sau Masoni.. Aviz la Sfanta Biserica Silvestru, dupa moartea Parintelui Galeriu, a Slujit Parintele Prof DrCristian Galeriu, Este o valoare deOm nepotul Marelui Parinte Prof Dr. GALERIU CONSTANTIN, mai tarziu, acum cativa ani, a aparut un preot Mason, care ameninta si sperie credinciosii, ca-i afuriseste… Eu i-am zis sa citeasca bine Biblia si mai ales Corinteni1 cu cap. 13.Dragostea si bunurile ei.. El se lauda ca are pile la Daniel Patriarhul. Așa ca este bine sa – l informati pe PreaFericitul, ca mai se gasesc si altfel de specimene in Sfanta Biserica a lui Iisus Hristos.

  7. Vai de capul BOR, or sa ajunga sa dezinfecteze Sfintele Icoane fiindca asa scrie la lege!
    In clipa cand vor dezinfecta o Sfanta Icoana, una singura… s-a terminat cu ei!

  8. Coronavirus: Primul jurnalist izolat
    Am deranjat… Sunt singurul care a primit această hârtie
    „Cu mine a fost și soția, nu mai zic că și copilul, dar ea fiind minoră a intrat în formularul nostru. Soția nu a primit nicio hârtie! Cu mine au mai fost două familii de prieteni, alte cinci persoane, în același avion, niciunul nu a primit hârtie să stea acasă. Sunt singurul din cei 200 de oameni din avion care a primit această hârtie. Asta e, am apărut la televizor și am vorbit despre lucrurile astea, ce am pățit, lucruri pe care nu trebuia să le spun în viziunea unora, am deranjat și ce au zis: Bucura, ia stai tu acasă două săptămâni.”
    „Cred că asta cu Coronavirusul e o găselniță. Eu nu am fost izolat că am venit din Italia, am fost izolat că am venit la B1.”
    https://www.dcnews.ro/coronavirus-primul-jurnalist-izolat-dezvaluiri-din-autoizolare-document-bomba_732554.html

    Asta este scopul „carantinei” si asta urmeaza sa se intample cu indezirabilii care nu canta pe ritmul muzicii.

  9. ,,Sfanta Euharistie este doar pt cei credinciosi!Daca te indoiesti ca te impartasesti cu Trupul si Sangele Lui Hristos si ti e frica de imbolnavire, nu meriti sa te apropii de potir!!!In potir e Viata care sfinteste si curateste toate pe cate le atinge.”

  10. Doamne ajuta !
    Iertati-mi nedumerirea dar ma intreb daca nu este aceasta APOSTAZIE ?!
    Inteleg ca sa fim indrumati ca, in cazul in care simtim ca ne-am imbolnavit (ne curge nasul, stranutam des, avem febra, tusim…), sa ramanem acasa sa ne rugam si sa bem aghiasma si sa mancam anafura. Dar sa mergem la Biserica cu lingurita de unica folosinta ca sa ce ? Sa ne prefacem ca avem credinta, sa primim in ea (in lingurita de unica folosinta, din plastic) un strop de vinut si o farama de paine ca sa ne amagim ca ne-am impartasit cu Sfintele Taine ale Domnului nostru Iisus Hristos! La aceasta ne indruma Conducerea BOR (caci nu pare a mai fi vorba de un Sobor de sfintiti parinti, ci o conducere a unei institutii ale statului [ sau, hai sa nu-i bagam neaparat direct in sistem, sa-i socotim ONG, cu presedinte, vicepresedinti si consiliu de conducere)! Ce repede au raspuns solicitarilor unui adjunct de ministru sa ia hotararea de “agiornamento” sa se treaca la impartasania cu lingurite din plastic de unica folosinta ! In felul acesta, tovarasii din conducerea BOR ne asigura ca intradevar ne va fi spre folos, spre sanatate, bucurie… Altfel riscam sa ne imbolnavim de CORONAVIRUS. Niciun cuvant de aparare a Credintei celei adevarate !
    Noaptea mintii !
    Daca gresesc, iertati-ma !

    1. „Inteleg ca sa fim indrumati ca, in cazul in care simtim ca ne-am imbolnavit (ne curge nasul, stranutam des, avem febra, tusim…), sa ramanem acasa sa ne rugam si sa bem aghiasma si sa mancam anafura.”
      Nici la Sfintele Slujbe nu trebuia spus asa. Cum sa zici ca te imbolnavesti daca mergi la Biserica ? Si la Sfintele Icoane tot asa: cum sa crezi ca te poti imbolnavi sarutand sfintele icoane ? Sfanta Impartasanie, Sfintele Slujbe, si Sfintele Icoane vindeca – daca ne invredniceste Domnul – nu imbolnavesc. Sfantul Ioan Gura de Aur a spus despre Sfintele Moaste ca orice fel de problema am avea, sa venim cu credinta si deja privind la ele vom dobandi odihna si bucurie.

  11. Cum te mai poti numi crestin daca tu nu crezi in insasi esenta credintei noastre ortodoxe stramosesti,si anume Sf Impartasanie cu Trupul si Sangele Celui rastignit si Inviat a treia zi?Multi suntem crestini cu numele, dar si mai putini cu fapta.Din pacate!!!!Doamne, apara ne si ne pazeste!

  12. Pacient: Mă simt bine, adică nu am avut niciodată nimic. Adică, nu am avut niciodată ceva, să mă simt rău.

    Reporter: Am înțeles. Adică nu ai nici febră, nicio problemă.

    Pacient: Nu am nimic. Nici febră, nici dureri în gât, nici dureri musculare.

    Reporter: Asta e bine. Urmezi vreun tratament acolo?

    Pacient: Au luat analizele. Au luat sângele. Atât. Momentan, nimic.

    Reporter: Nu faci un tratament anume, să îți dea pastile sau altceva.

    Pacient: Am luat o pastilă azi-dimineață sau nu știu exact acum cât timp. Nu am mâncat de ieri, de la ora 4.

    Reporter: Probabil te-ai speriat și foarte tare…

    Pacient: Da. Am fost speriat așa, de dimineață. Aseară am fost mai tare speriat. Dar eu nu am nimic, nu am nicio chestie.

    Reporter: Medicii ți-au explicat despre ce e vorba? Că nu e chiar atât de grav?

    Pacient: Da, da, da. Eu nici măcar nu am vorbit cu italianul acela. Doar l-am văzut, dar la o distanță de vreo 30 de metri. În rest, nu m-am apropiat de el, nu am vorbit cu el, nimic.

    Reporter: De-asta te-am și sunat, să spui tu ce s-a întâmplat. Lumea spune că tu l-ai atins, că ai intrat în contact cu el. E adevărat?

    Pacient: Nu l-am atins, nu am făcut absolut nimic. Nu s-a apropiat de mine. A fost la o distanță de 20-30 de metri.

    Reporter: Asta se întâmpla în hală?

    Pacient: Eu eram în hală, iar italianul era prin curte cu fratele meu, Ovidiu. Apoi au plecat la primărie. Nu știu pe unde s-au dus ei. Habar nu am. Eu am scos capul afară, l-am văzut pe italian, apoi el a plecat cu Ovidiu și nu l-am mai văzut nici în ziua de azi. Habar nu am. Acest italian stătea prin curte cu patronul meu, apoi nu l-am mai văzut.

    Reporter: Dar ai fost la vânătoare cu el?

    Pacient: Nu. Nu am fost absolut niciunde.

    Reporter: Dar care e discuția cu Germania. E posibil să fi luat virusul din Germania? Te-ai întâlnit cu cineva acolo?

    Pacient: Cu părinții iubitei mele. În rest, cu nimeni.

    Reporter: De la cine crezi tu că ai luat virusul? Cum crezi că s-a întâmplat?

    Pacient: Chiar nu știu.

    Reporter: Posibil de la șeful tău, cel care a stat cu italianul mai mult? Dar el a ieșit negativ.

    Pacient: Știu, dar chiar nu îmi dau seama de la ce e.

    Reporter: Nu știi de la cine.

    Pacient: Habar nu am. Mă gândesc și eu. Dacă de la Ovidiu, că a stat cu italianul. Eu l-am văzut de la 20 de metri. Chiar nu îmi dau seama cum e posibil chestia asta.

    Reporter: Prietena ta cum e?

    Pacient: E chiar ok. I-a făcut și analize.

    Reporter: Nu mai are nimeni?

    Pacient: De la mine din familie nu mai are nimeni.

    Reporter: Înțeleg că în cazul tău, tu doar porți virusul, nu s-a întâmplat să porți boala.

    Pacient: Până acum nu a venit doctorul la mine să îmi spună ce și cum. Doar ce văd la televizor. Ba că am așa, ba că am altceva.

    Reporter. Eu de asta te-am sunat. Să îți iau un punct de vedere. Să spui tu, ăsta e adevărul.

    Pacient: Exact, ăsta e adevărul. Că sunt și nervos. A fost cineva mare, de la Parlament și a zis că am fost eu cu italianul, că am făcut eu nu știu ce chef la Târgu-Jiu cu el. Aberează numai tâmpenii.

    Reporter: Ai fost la vreo nuntă, petrecere cu 30 de oameni?

    Pacient: Am fost la o petrecere. Vă zic și numărul exact. Am fost 2, 4, 6, 8, 10, 12 persoane am fost și am fost la ziua copilului patronului meu. Au fost vreo 12 pesoane și 4 copii mici. În rest, nu a fost nimeni. N-a fost niciun chef cu 30 de persoane. Italianul nu are nicio treabă cu chestia aia. Majoritatea au fost vecini.

    Reporter: Tu atât l-ai văzut, în hală? Părea bolnav?

    Pacient: Doar m-am uitat 3 secunde la el. Nu m-am uitat mai mult. L-am văzut acolo și nici nu l-am băgat în seama. Nu l-am luat în calcul. Eu eram cu treaba mea, ei erau cu treaba lor.

    Reporter: Dar cum au ajuns la tine? Cum au ajuns autoritățile la tine să te verifice?

    Pacient: M-a sunat patronul și mi-a spus că pe italian l-au găsit cu coronavirus. Și de la Ovidiu, i-a dat și numărul meu de telefon. Nu mai știu cine. A venit și mi-a luat și mie analizele. Mi-a făcut testul ăla, așa, tuturor celor care am lucrat acolo, din familie, din casă.

    Reporter: Tu crezi că e posibil să fi luat din Germania?

    Pacient: Asta chiar nu știu.

    Reporter: Ați mers cu mașina sau cu avionul?

    Pacient: Am plecat cu mașina și am luat avionul.

    Reporter: De la Munchen, de unde ați zburat?

    Pacient: Da, de la Munchen. Am aterizat la București.

    Reporter: Pe 18?

    Pacient: Da, nici nu mai știu exact.

    Reporter: Și, la o zi-două te-ai întâlnit și cu italianul.

    Pacient: Mi se pare că eu am venit pe 18, nici nu mai știu exact. Luni.

    Reporter: Transmite tu un mesaj către oamenii din comună, către autorități.

    Pacient: Să nu mai vorbească atât de mult. Că nu e așa cum pare.

    Reporter: Și celor de acasă?

    Pacient: Eu sunt bine aici, mă simt ok. Nu am niciun simptom. Vedeți că vorbesc cu dumneavoastră.

    Reporter: Foarte bine. Mă bucur că ești bine. Te aud în regulă.

  13. A duce un război împotriva Sfintei Împărtășanii înseamnă a lupta pe față cu Hristos și a-i lipsi pe creștini de mântuire. Desigur, masonii nu au au putere deplină cât timp există creștini autentici care au Duhul Sfânt. Le teamă de o eventuală înfrângere, le e teamă că poate coborî foc din cer peste ei. Și atunci promovează patimile și păcatele și ne îndepărtează de Dumnezeu pe noi prin pretinse modernisme!

    Cum să asculte ditamai Patriarhul României de Andrei Caramitru, un om nedus la biserică, un om care habar nu are ce e credința ortodoxă. Acum acesta jubilează că și-a impus punctul de vedere. Această situație e demnă de schițele lui Caragiale. Goe a triumfat! El, care era amenințat de repetenție, le numește ,,proaste” pe cucoane, vrea să pară deștept, vrea să corecteze, dar propune o altă formă greșită a cuvântului ,,marinar”. Goe reușit să-și impună punctul de vedere. Un punct de vedere greșit, dar acceptat ca fiind corect. Așadar, nu se zice nici ,,marinal”, nici ,,marinel”, ci ,,mariner”, domnule Goe modern!

    Domnul Goe a priceput că Sfânta Împărtășanie îmbolnăvește, iar mamițica a acceptat ideea! Goe habar n-are câți leproși a vindecat Iisus. E greu cu cititul ăsta! Mult mai comod este să aducă hule Duhului Sfânt. E ca și cum am susține că Iisus Hristos este un lepros! Goe ar trebui să fie corectat și încurajat să meargă pe drumul mântuirii, dar mamițica e prea ocupată să placă acestei lumi. Vai de cei prin care vine sminteala!

    Preotul trebuie lăsat să-și continue misiunea, indiferent ce ar fi. Prioritară este mântuirea!

  14. Voi va dati seama ce hula mare este aici ? E o hula mare sa zici ca te poti imbolnavi luand Sfanta Impartasanie. Dar exista o hula chiar mai mare care deriva de aici ! Ca sa „iei virusul” prin Sfanta Impartasanie, ar insemna ca mai intai virusul „l-a infectat” chiar pe Hristos !

    Oameni buni, va spun ceea ce simt, chiar daca este de o gravitate maxima. Desi sunt om pacatos, am simtit ca totul s-a terminat. Sa dea Dumnezeu sa ma insel, dar am simtit ca acesti clerici nu-l mai reprezinta pe Hristos !

    Acuma toata treaba este ce va face preotul. Daca va accepta lingurite separate, el pur si simplu nu-l mai reprezinta pe Hristos. E doar un fel de functionar. Nu mai avem ce cauta la un asemenea preot.

  15. Pe langa hulele la adresa lui Hristos mai este o problema, mai mica decat acele hule, dar tot foarte mare. Noi toti ne impartasim dintr-un potir si dintr-o lingura. Aceasta este expresia totala a comuniunii noastre fratesti. Chiar si pentru situatiile cand sunt foarte multi clerici tot nu s-a acceptat doua potire. Folosesc tot un Sfant Potir, dar mai mare.

    Singura exceptie este Sfanta Impartasanie pentru bolnavi, unde este de inteles ca este dificil sa iei Sfantul Potir cu tine, si exista pericolul sa scapi Sfanta Impartasanie pe jos – ceea ce face ca preotul respectiv sa nu mai aibe voie sa slujeasca. Chiar si asa, am vazut ca se mai ia si Sfantul Potir. Am vazut intr-o Sfanta Manastire um preotul ducea Sfantul Potir, iar inaintea lui mergea cu calugar cu o lumanare aprinsa in mana. Prin urmare, este de inteles ca se tine Sfanta Impartasanie intr-o sticluta, din considerente de operativitate.

    Dar ca sa accepti sa vina oamenii cu lingura lor, asta ar introduce o fractura in ceea ce ar trebui sa fie dragostea noastra intreolalta. „Eu cu lingura mea, tu cu lingura ta”.

  16. Si se mai pune o problema. Lingura aia … de unde o ia, din bazar ? Ia un set de linguri si furculite pentru mers la gratar, de unde va lua una ca sa mearga la impartasit ?

    Si dupa ce se impartaseste ce face cu ea ? Unde o pune ? Cum o tine ?

    Dar cum il cinstesti tu pe Dumnezeu venind la el cu o lingura de plastic ?

    Dar si cu o lingura de metal daca vii, cum compari tu lingura ta cu lingura de la Biserica, care poate e de argint sau de aur, si oricum este sfintita pentru acest scop, in randul Sfintelor Vase pentru Slujba ? Cu lingura din aia mananci mancare normala, dar ca sa iei merindele pentru viata de veci vii tot cu o lingura obisnuita ?

    Ar face bine acesti oameni sa-si vada de treaba lor si sa nu se bage in lucruri care ii depasesc.

    1. „Aha, care va să zică vine lumea cu lingurița de acasă ca să se împărtășească.. Foarte bine! Dar mai întâi aplicăm canoanele Sfintei Biserici, iată cum facem: tu vii, îmi aduci lingura, îi pui etichetă cu nume, o lași la mine. Trebuie să ți-o sfințesc, e clar? O lași la sfânta biserică. Buun. Duminica viitoare vii la biserică. Vrei să te împărtășești? Păi nu poți în timpul slujbei, că n-am eu timp să-ți caut lingura prin pungă, doar nu ești numai tu cu pretenții din astea, am o pungă întreagă. Așadar, eu îi împărtășesc în timpul slujbei pe cei fără aere din astea, oameni simpli, cum erau moșii și strămoșii lor. Buun, s-a terminat Sfânta Liturghie, hai și tu, fricosule, tu, ăla care te temi de viruși din Sfântul Potir! Ți-am gasit lingura, hopa, mare băiatul, gata, L-ai primit pe Hristos! Stai, unde fugi așa?? Așteaptă-i pe toți cei din grupul „simandicoșilor”, lingurile cui le lăsați? Nu vă mai trebuie de-acum? Bine, acum lingeți bine lingurile, să vă văd eu, să fiu sigur că nu rămâne vreo picătură din Sfântul Sânge pe ele.. Ce? Vreți să vi le ling eu? Da ce, s-a întâlnit hoțul cu prostul? Voi nu mâncați după alții și eu să ling după voi?? Eu ling după cei care mănâncă după alții. De cei care se îngrețoșează de frații lor și eu mă voi îngrețoșa! Bine, ați lins toți.. Acum vă aduc un lighenaș cu apă, ca să le și spălați. Le-ați spălat frumos? Hai, toți cu lingurile în pungă, ne mai trebuie, fiilor. Ce?? Vreți să le luați acasă?? Păi trebuie să rămână în Sfântul Altar, dacă nu, o luăm de la capăt, iar trebuie să le sfințesc! Ce?.. V-ați săturat, nu mai vreți să vă împărtășiți cu lingurile proprii? Păi bine, fraților, așa spuneți! Știam că-i greu, dar astea-s canoanele.. Păi degeaba Sfânta Biserică folosește o singură linguriță la Sfânta Liturghie?.. Mânca-v-ar raiul să vă mănânce! Vă pupă Părintele Sorin!”

      http://www.deinteres.ro/news/parintele_sorin_croitoru_fiecare_cu_lingura_lui_sunteti_siguri/2020-02-27-5178

  17. Atunci cand avem o boala, indiferent de natura ei, fie trupeasca, fie sufleteasca, ar trebui sa alergam cu totii in primul rand la Biserica, la Hristos, Cel care este Doctorul sufletelor si al trupurilor,nu sa golim bisericile, asa cum ne sfatuieste Patriarhul.Chiar si cand simtim ca nu mai avem nici o scapare, sa nu ne pierdem nadejdea, Hristos este singurul care ne mai poate ajuta!A sosit vremea cand oaia trebuie sa si simta pastorul, si sa actioneze in consecinta, ascultarea pana la moarte se face doar de Hristos si adevaratele Sale invataturi!

  18. Atunci cand avem o boala, indiferent de natura ei, fie trupeasca, fie sufleteasca, ar trebui sa alergam cu totii in primul rand la Biserica, la Hristos, Cel care este Doctorul sufletelor si al trupurilor,nu sa golim bisericile, asa cum ne sfatuieste Patriarhul.Chiar si cand simtim ca nu mai avem nici o scapare, sa nu ne pierdem nadejdea, Hristos este singurul care ne mai poate ajuta!A sosit vremea cand oaia trebuie sa si simta pastorul, si sa actioneze in consecinta, ascultarea pana la moarte se face doar de Hristos si adevaratele Sale invataturi!

  19. și eu am sperat același lucru că se vor trezi în al 12 lea ceas cei din Patriarhia Română dar se pare că au făcut-o lată cu acest comunicat blasfemiator la adresa PreaSfintei Treimi cea care ne da viața din Sfântul Potir și nu moarte .

  20. Inainte de a impartasi pe oameni, preotul spune: „Cu frica de Dumnezeu, cu credinta si cu dragoste,sa va apropiati !” Daca el nu crede ca Dumnezeu il poate proteja de boli, ce cauta la impartasit ?

    De asemenea, in rugaciunea de dinaintea Sfintei Impartasiri, preotul sau credinciosul spune despre Sfanta Impartasanie ca isi doreste sa fie „spre tamaduirea sufletului si a trupului”. Deci … cum vine el la impartasit, daca se teme ca se va imbolnavi de la Sfanta Impartasanie ? Cum vine el la Biserica daca se teme ca se va imbolnavi chiar acolo ?

  21. Exista un canon (canonul 101 al Sinodului Trulan ?) unde Sfintii Parinti au zis asa: cu privire la cei care veneau la Sfanta Impartasanie avand la ei un fel de „receptacule” pentru primit Sfanta Impartasanie … acestia sa fie opriti de la Impartasanie (afurisiti) si ei, si preotii care accepta asa ceva. Pentru ca ei, sub motiv de evlavie, puneau mai presus materia decat pe Cel aflat in Sfantul Potir.

  22. Si inca una: de doua mii de ani ortodocsii se impartasesc si nu a luat nimeni vreo boala impartasindu-se. Sa nu incerce „rezistentii” sa modifice randuielile bimilenare ale Bisericii.

    1. Va rog sa o luati in serios.Nu isi retrag public pseudoierarhii si pseudopatriarhul Daniel semnaturile de pe toate sinodului din Creta si daca toata populatia nu se va lepada de cauza pentru care va veni cumplit bataia lui Dumnezeu care este ECUMENISMUL si toti preotii din ascultarea acestui patriarh eretic,atunci vom vedea cu totii.Personal va spun ca vor urma epidemii dupa epidemii.Acum s-a inceput cu cea mai usoara.Vor urma acelea grele.Acum o sa inceteze.Apoi urmeaza cutremurele mari de tot si in lant,iar la vara-incendii la noi de proportii mari,ajutate de vanturi mari-INCEPUTE DIN SERBIA,de la Mehedinti,pana la Maramures,tot va fi ars si pustiu.Sa nu credeti ca veti reusi ceva cu cerbicia in ecumenism,sa nu credeti ca voi,cu ecumenismul va luptati cu Dumnezeu.Cu Dumnezeu nu e de gluma.Daca voi va imaginati ca va veti putea bate joc pana la infinit de crestinii ortodocsi care s-au ingradit de erezie si de preotii lui Hristos care au intrerupt pomenirea ierarhilor pe teritoriul Romaniei;daca va imaginati ca batjocura voastra la adresa crestinilor ortodocsi nepomenitori,ca rautatea ,calomniile,prigoana voastra fata de crestinii care s-au dezis prin neparticipare la slujbe unde slujesc preoti eretici dureaza pana la infinit,v-ati inselat.Exista semne ca Dumnezeu va sta impotriva si n-o sa mai apucati voi sa chinuiti mult timp acesti oameni pentru ca Dumnezeu care este aparatorul saracului si celui sarman si prigonit,va face curatenie,va curata locul de voi,va face dezinsectia si nu veti mai exista niciunul.Pe toti va va matura,deodata si nu veti mai apuca voi sa faceti raul la nesfarsit.Va va taia ca pe o coarda de vita -de-vie,ca pe iarba uscata,va va reteza cu totul si nici fir din cenusa voastra nu va mai ramane pe locul unde voi stati acum si creeati suferinte aproapelui!

  23. „Judecând după spiritul timpului şi după frământarea minţilor, suntem îndreptăţiţi să
    credem că edificiul Bisericii, care se clatină demult, se va cutremura straşnic şi repede.
    Nu are cine să-l susţină şi cine să se împotrivească. Măsurile întreprinse pentru
    susţinerea lui au fost împrumutate din stihiile lumii, vrăjmaşe Bisericii, şi mai curând vor accelera căderea ei, decât s-o oprească.”
    Aceste cuvinte sunt parcă copiate din realitatea zilelor noastre! Chiar acum noi suntem
    martorii acestei „cutremurări straşnice şi rapide.” Iar măsurile luate, într-adevăr, nu sunt nicidecum împrumutate de acolo de unde ar fi trebuit împrumutate – adică de pe
    tărâmul duhovnicesc, ci tot din aceleaşi „stihii ale lumii, vrăjmaşe Bisericii,” adică din
    sfera pasiunilor umane, care nu jinduiesc la cele dumnezeieşti, ci la cele omeneşti.
    Bineînţeles, astfel de măsuri nu numai că nu vor opri căderea Bisericii, ci mai degrabă o vor accelera.
    Unii vor zice: „Ascultaţi, ce tot vorbiţi, despre ce prăbuşire a Bisericii este vorba, când noi avem legământul hotărât al lui Hristos care spune: „Voi zidi Biserica Mea şi porţile iadului nu o vor birui” (Mt. 16,18). Foarte adevărat, cuvintele lui Hristos sunt fără îndoială de netăgăduit, însă nu se ştie de ce, uităm că prin aceste cuvinte Hristos nu arată hotarele Bisericii, pe care „porţile iadului nu o vor birui.” Nu se spune care anume Biserică va fi aceea: a Constantinopolelui, Rusă, Sârbă, Bulgară, Biserica Rusă din diasporă, sau oricare alta. Se spune simplu – „Biserica”, adică, până la sfârşitul veacului şi cea de A Doua Venire a lui Hristos, adevărata Biserică nu va dispare de pe faţa pământului, ci va subzista.
    Biserica va rămâne Biserică cu toate înaltele ei legăminte, împuterniciri şi drepturi
    binecuvântate ce-i aparţin, chiar şi în cazul, când în ea va rămâne un singur episcop şi
    minimum de credincioşi. Iar restul se va clătina şi va cădea, va fi „biruit de porţile
    iadului”, chiar dacă va continua să se numească „biserică”.
    Fragment din „Sarea ne pătrunde” – semnul apropierii sfârşitului – Arhiepiscopul Averchie Tausev

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

X