O conferinta internationala organizata la Cluj propune combaterea stresului la elevi si profesori prin meditatie transcedentala, inainte si dupa orele de curs.
„Aceasta conferinta, cea mai mare din Romania si prima de acest gen organizata in Sud-Estul Europei, este dedicata combaterii stresului in domeniul educatiei, atat in randul profesorilor, cat si in randul elevilor. Este prima incercare de a pune elevul si profesorul in prim-planul procesului educational. Pana acum, autoritatile din Romania au vorbit doar despre cati bani se aloca, ce si cum sa se predea si aproape deloc despre cum sa se simta mai bine, mai impliniti, mai fericiti, atat profesorii, cat si elevii. O minte stresata este o minte care nu poate invata, care nu poate crea, care nu este libera. Profesorii sunt suprasolicitati emotional, adesea si fizic. Conferinta reprezinta primul pas spre a produce o schimbare in sistemul de educatie din Romania si isi propune lansarea unor proiecte pilot menite sa reduca stresul in scoli, cu scopul de a creste dorinta de invatare in randul elevilor si a bucuriei de a preda in randul profesorilor”, a declarat Nicolae Stoian, organizatorul conferintei internationale „Educatie fara stres – integritate, compasiune, generozitate”.
La conferinta organizata la Cluj participa zeci de profesori, consilieri scolari si parinti din Romania, Portugalia, Marea Britanie si SUA.
„Stiinta ne-a ajutat foarte mult sa vedem cum functioneaza creierul nostru si s-a observat ca, atunci cand vrem sa luam o pauza, meditam sau ne rugam sau pur si simplu stam in tacere si reflectam, toate aceste lucruri creeaza un spatiu care aduce linistea si putem sa ne uitam la provocarile zilnice dintr-o alta perspectiva. Mintea noastra devine mai calma, mai linistita. In clase se poate introduce, de exemplu, un minut de reflectie la sfarsitul orei, cand toti elevii se linistesc si raman cu gandul la ceea ce au invatat, plecand din sala de clasa cu ceva pentru ei, sau o perioada de liniste de 10-15 minute la nivelul intregii scoli, la finalul orelor”, a declarat, la randul sau Simona Baciu, fondatorul scolii Transylvania College.
In cadrul conferintei au fost analizate si rezultatele a doua proiecte cofinantate de UE, intitulate „Europe” si „Friends”, la care au participat aproximativ 2.000 de elevi, cadre didactice si parinti din Anglia, Belgia, Italia, Olanda, Portugalia si Suedia
„In cadrul acestor proiecte a fost introdusa in scoli o perioada de liniste de 10-15 minute, inaintea orelor de clasa si dupa ore, in care, cine doreste, poate practica o tehnica naturala psihofiziologica de relaxare profunda, numita meditatie transcendentala, si cine nu, doar sta linistit. Rezultatele par surprinzatoare, iar aceste pauze speciale au readus armonia in scoala. Profesorii si elevii au relatii mai bune, dorinta de invatare a sporit, elevii sunt mai creativi, violenta in scoala a fost redusa semnificativ, iar fenomenul de suprasolicitare in randul profesorilor a inregistrat scaderi importante”, arata studiile.
Conferinta „Educatie fara stres – integritate, compasiune, generozitate” este organizata de Fundatia Transylvania College, Fundatia David Lynch, Asociatia de Meditatie Transcendentala, Fundatia Leaders si Asociatia Manute Pricepute.
Ne străduim să menținem viu acest site și să vă punem la dispoziție informații care să facă lumină în provocările pe care le trăim. Activitatea independentă a OrtodoxINFO funcționează strict cu ajutorul cititorilor, din acest motiv vă cerem acum sprijinul. Ne puteți sprijini printr-o donație bancară sau prin PayPal, completând formularul de mai jos.
O perioada de liniste de 10-15 minute este absolut imposibila pentru elevii de azi loviti de ADHD si alte napaste nemaiauzite in vremurile parintilor si bunicilor lor, asa ca meditația asta transcendentală nu poate avea succes decat daca li se permite sa tina smartphoneul in mana. Fara smartphone nu au cum sa transceanda realitatea plictisitoare din jurul lor.
Deja o parte din elevi merg la scoala epuizati de sex sau de nopti nedormite din cauza jocurilor pe calculator ori a internetului. Cea mai mare sursă de stres sunt profesorii care le mai cer să și învete câte ceva! Să ungă școlile cu slănină, să le mănânce câinii! Poate că așa scapă bieții copii de stres! Sau să desființeze școala!
Observ că magazinele se pregătesc pentru sărbătoare drăcească Haloween mai mult ca oricând. Te doare mintea când vezi ce măști infricosătoare s-au creat pentru bietii copii! Acestea nu sunt o sursă de stres? Dacă sunt profitabile și le cumpără fraierii, firește că nu…
Iată aici o scrisoare a unui copil cu privire la Haloveen:
ps://parohia-pescara.it/evenimente/activitati-cu-tinerii/scrisoarea-unui-copil-cu-privire-la-halloween-201
Nici o știință nu poate cunoaște mintea unui om, în schimb pot forma credința că! E doar o altă vrăjelă.
Meditatia transcedentala este pur si simplu o tehnica fara conotatie religioasa, asa este practicata in sute de scoli din Marea Britanie, 600 de scoli din America Latina…. si cam in toata lumea. In America Latina a fost introdusa de catre parintele Mejia, catolic, pentru salvarea copiilor din Columbia expusi drogurilor de pe la varsta de 12 ani. In orfelinate, in zone cu saracie extrema. Este o tehnica care mareste fara efort inteligenta si concentrarea, subliniez fara efort. Dupa o perioada de cativa ani, parintele Mejia a constatat ca din copiii gasiti intr-un orfelinat mai traia doar unu, care urmase si o facultate si reusise sa iasa din acel mediu…. si era singurul practicant de meditatie transcedentala. NU ca a fost o minune, a fost schimbarea acelui fel de a trai. Nimeni nu zice ca nu exista beneficii ale rugaciunii, ba chiar exista si inca multe . Dar trebuie sa crezi ca sa te rogi. Aici este doar o tehnica si nu trebuie sa crezi in nimic in mod special, insa ea isi face treaba.