Danemarca, susținută de alte 10 țări ale Uniunii Europene, a cerut interzicerea, la nivel european, a vehiculelor diesel și pe benzină până în 2040, pentru a combate schimbările climatice, relatează Euronews.
UE își propune să reducă emisiile de carbon cu 40% până în 2030, în timp ce Comisia Europeană intenționează să le reducă la zero până în 2050, pentru a ajuta la oprirea încălzirii globale.
„Trebuie să recunoaștem că suntem presați de timp”, a declarat ministrul danez al Climei și Energiei, Dan Jorgensen, după reuniune.
El a spus că interzicerea autoturismelor diesel și pe benzină va determina Comisia să propună eliminarea treptată a vehiculelor cu combustibil fosil din bloc în următoarele două decenii.
În octombrie 2018 guvernul danez a anunțat că va interzice vânzarea tuturor mașinilor cu combustibil fosili până în 2030, dar ulterior a renunțat la idee, deoarece acest lucru ar fi încălcat regulile UE.
Jorgensen a spus că, dacă UE va fi de acord cu privire la o interdicție la nivelul întregii uniuni, ar fi bine dacă fiecare dintre țări ar putea să pună în aplicare o astfel de măsură. „Planul A ar fi acela de a adopta o interdicție europeană”, a spus el.
Totuși, Lituania, Letonia, Slovenia, Bulgaria și alte câteva țări au sugerat că trebuie făcut mai mult pentru a opri vânzările de autovehicule second-hand din Europa de Vest către Est.
Jorgensen a spus că este important ca producătorii de automobile să fie informați în privința direcțiilor de politică ale blocului pe termen lung și că următorul pas al Danemarcei a fost formarea unei alianțe cu cele 10 state membre care susțin propunerea sa. „Atunci cred că vor urma și alții”, a spus el.
Ne străduim să menținem viu acest site și să vă punem la dispoziție informații care să facă lumină în provocările pe care le trăim. Activitatea independentă a OrtodoxINFO funcționează strict cu ajutorul cititorilor, din acest motiv vă cerem acum sprijinul. Ne puteți sprijini printr-o donație bancară sau prin PayPal, completând formularul de mai jos.
Să ne lase cu minciunile lor ordinare! Nu dioxidul de carbon poluează!
Oare autonomia de mers ar fi singura problema cu aceste masini? Tesla deja este renumita pentru faptul ca isi spioneaza la maxim posesorul (cam asta fac toate lucrurile „smart”: smart-phone, smart-frigider etc.).
Danemarca nu produce autovehicule, asa ca poate sa vina cu orice fel de aberatii, dar daca stranuta Germania, Danearca face gripa si ajunge la spital.
Apoi, daca pentru scumpirea benzinei, Franta a fost zguduita de vestele galbene, ce ar putea merge rau daca se interzic autovehiculele ne electrice? Vor neaparat sa declanseze o revolutie si un haos global?