X

Încă o dată, autoritatea Bibliei este confirmată. Arheologii au găsit dovezi despre cucerirea babiloniană a Ierusalimului relatată în Vechiul Testament

Presa prea puțin va vorbi despre aceste descoperiri

Dovada cuceririi babiloniene a Ierusalimului a fost descoperită la o săpătură de pe muntele Sionului, unde Templul regelui Solomon a lui Dumnezeu a fost distrus.

Vă invităm să ne urmăriți pe o altă pagină de Facebook, căci cea veche este inutilă fiind obturată de algoritmii lui Zuckerberg. Noua pagină poate fi accesată AICI.

Arheologii care excavau pe muntele Sionului din Ierusalim au descoperit dovezi ale cuceririi babiloniene a orașului, care par să confirme relatarea biblică a distrugerii sale. 

Studenții de la Universitatea din Carolina de Nord au făcut descoperiri semnificative, inclusiv depozite de cenușă, vârfuri de săgeată și bucăți rupte de vase și lămpi. Cea mai surprinzătoare descoperire a fost însă un obiect de bijuterie, care pare a fi un ciuc sau cercei cu o porțiune superioară în formă de clopot, au spus cercetătorii.

Shimon Gibson, co-director al proiectului arheologic Mount Zion al universității, a declarat pentru CNN despre recuperarea pieselor rare de bijuterii că este pentru prima dată când arheologii au descoperit semne ale „elitelor”, care apar pentru a confirma descrierile biblice ale averii Ierusalimului înainte de cucerirea din 587-586 î.Hr.

Gibson a spus că bijuteria este o întâlnire rară pe locurile aflate în conflict, deoarece războinicii ar fi în mod normal să-l jefuiască și să o topească. Este un „indiciu clar al averii locuitorilor orașului în momentul asediului”, a spus el.

Un cercel sau ornament cu ciucuri din argint și aur, descoperit la Muntele Sionului.
Un cercel sau ornament cu ciucuri din argint și aur, descoperit la Muntele Sionului. Expediția arheologică Mt Zion / Rafi Lewis
Istoricul a spus că, deși obiectele izolate nu oferă dovezi concludente ale atacului babilonian, mixul unic de artefacte îi determină pe cercetători să creadă că au descoperit dovezi directe ale cuceririi.
“Pentru arheologi, un strat de cenușă poate însemna o serie de lucruri diferite”, a spus Gibson într-un comunicat .
O ilustrare a cuceririi babiloniene a Ierusalimului, de William Hole, 1846-1917.
O ilustrare a cuceririi babiloniene a Ierusalimului, de William Hole, 1846-1917. Club de cultură / Getty Images
Localizarea artefactelor însemna că cercetătorii au putut să excludă alte explicații pentru descoperiri.
„Știm unde a existat linia de fortificație antică, așa că știm că ne aflăm în interiorul orașului”, a spus Gibson.
Echipa a remarcat că capetele de săgeată recuperate, cunoscute sub denumirea de vârfuri de săgeată scitice, sunt „destul de obișnuite” în locurile de luptă din secolele VII și VI î.Hr., și erau cunoscute ca fiind folosite de războinicii babilonieni.
“Aceste dovezi indică cucerirea istorică a orașului de către Babilon, deoarece singura distrugere importantă pe care o avem în Ierusalim pentru această perioadă este cucerirea 587/586 î.Hr.”, a spus Gibson.
El a adăugat că artefactele din lut – care includ bucăți rupte de ceramică, porțiuni ale lămpilor înțepate tipice înalte ale perioadei și alte obiecte de uz casnic – au ajutat în continuare echipa să prezinte descoperirile.
„Este genul de pușcăria pe care te-ai aștepta să-l găsești într-o gospodărie ruptă în urma unei incursiuni sau a unei bătălii”, a spus el.
Un cap de săgeată scitic descoperit la sit, despre care se crede că datează din 587-586 î.Hr.
Un cap de săgeată scitic descoperit la sit, despre care se crede că datează din 587-586 î.Hr. Expediția arheologică Mt Zion / Virginia Withers
“Este foarte interesant să puteți săpa amprenta materială a oricărui eveniment istoric dat, și cu atât mai mult cu privire la un eveniment istoric important, cum ar fi asediul babilonian al Ierusalimului”, a declarat Rafi Lewis, co-director la proiect.
Descoperirile au o semnificație deosebită, deoarece aruncă lumină asupra unui eveniment definitoriu din istoria evreilor.
Cucerirea, condusă de regele neobabilonian Nabucodonosor II, se crede că ar fi dus la o pierdere semnificativă de viați când orașul a fost prăbușit. De asemenea, a dus la distrugerea Templului regelui Solomon – o poveste relatată în a doua (n.n. a patra) carte a regilor din Vechiul Testament.
Evreii ortodocși din întreaga lume comemorează evenimentul în fiecare an pe Tisha B’Av, o zi anuală de post și doliu, care anul acesta a avut loc duminică. Ziua, care este considerată cea mai tristă din calendarul evreiesc, marchează și distrugerea celui de-al doilea templu de către legiunile romane în jurul anului 70 d.Hr.
Relatarea din Vechiul testament a cuceririi Ierusalimului de către babilonieni:

1.Iar în anul al nouălea al domniei lui Sedechia, în luna a zecea, în ziua a zecea a lunii, a venit Nabucodonosor, regele Babilonului, cu toată oştirea sa asupra Ierusalimului şi l-a împresurat şi a făcut împrejurul lui întărituri.
2.Şi a stat cetatea împresurată până în anul al unsprezecelea al regelui Sedechia.
3.Iar în anul al unsprszecelea al regelui Sedechia, în ziua a noua a lunii a patra, era mare foamete în cetate şi poporul ţării nu mai avea pâine.
4.Atunci cetatea a fost luată şi toţi ostaşii au fugit noaptea pe calea porţilor care se aflau între două ziduri, lângă grădina regelui. Caldeii însă stăteau împrejurul cetăţii; şi a ieşit şi regele pe calea ce duce în câmpie.
5.Dar a alergat oştirea Caldeilor după rege şi l-au ajuns în şesul Ierihonului; iar oştirea lui a fugit toată de la el.
6.Şi au luat pe rege şi l-au dus la regele Babilonului, în Ribla, şi l-au supus judecăţii.
7.Şi au junghiat pe fiii regelui înaintea ochilor lui, iar lui Sedechia i-au scos ochii, l-au pus în lanţuri şi l-au dus la Babilon.
8.Iar în luna a cincea, în ziua a şaptea a lunii, adică în anul al nouăsprezecelea al lui Nabucodonosor, regele Babilonului, Nebuzaradan, căpetenia gărzii, slujitorul regelui Babilonului, a venit la Ierusalim
9.Şi a ars templul Domnului, casa regelui şi toate casele din Ierusalim; toate casele cele mari le-a ars cu foc.
10.Iar oştirea Caldeilor care era cu comandantul gărzii a dărâmat şi zidurile cele dimprejurul Ierusalimului.
11.Apoi Nebuzaradan, căpetenia gărzii, a strămutat la Babilon şi celălalt popor care mai rămăsese în Ierusalim, pe cei ce se predaseră regelui Babilonului şi rămăşiţa poporului de rând.
12.Numai puţini din poporul sărac al ţării au fost lăsaţi de căpetenia gărzii, să lucreze viile şi ogoarele.
13.Caldeii au stricat şi stâlpii cei de aramă care erau în templul Domnului, postamentele, marea cea de aramă din templul Domnului şi arama lor au dus-o în Babilon.
14.Căldările, lopeţile, cuţitele, lingurile şi toate vasele de aramă, care se întrebuinţau la slujbă, le-au luat.
15.Şi a mai luat căpetenia gărzii cădelniţele, cupele şi tot ce era de aur şi ce era de argint.
16.Au luat cei doi stâlpi, marea şi postamentele pe care le făcuse Solomon pentru templul Domnului. Arama din toate aceste lucruri nu se mai putea cântări.
17.Un singur stâlp era înalt de optsprezece coţi; coroana lui era de aramă şi înălţimea ei era de trei coţi; pereţii ei şi împletiturile dimprejurul ei, toate erau de aramă. Asemenea era şi al doilea stâlp cu coroana lui.
18.Apoi a mai luat căpetenia gărzii pe Seraia arhiereul, pe Ţefania, al doilea preot şi pe alţi trei care stăteau de strajă la prag.
19.Iar din cetate a luat un eunuc, care era căpetenie peste oşteni şi cinci oameni, care stăteau înaintea regelui şi care acum se aflau în cetate; pe căpetenia cea mare a oştirii, care înscria la oaste poporul şi şaizeci de oameni din poporul ţării, care se aflau în cetate.
20.Pe aceştia i-a luat Nebuzaradan, căpetenia gărzii şi i-a dus la regele Babilonului, în Ribla.
21.Iar regele Babilonului i-a lovit şi i-a ucis la Ribla, în ţinutul Hamat. Aşa a fost strămutat Iuda din ţara lui.
22.Iar peste poporul care a rămas în ţara Iudei şi pe care l-a lăsat Nabucodonosor, regele Babilonului, a pus căpetenie pe Ghedalia, fiul lui Ahican, fiul lui Şafan.
23.Când au auzit toate căpeteniile şi ostaşii lor că regele Babilonului a pus căpetenie pe Ghedalia, au venit la Ghedalia în Miţpa: Ismael, fiul lui Netania, Iohanan, fiul lui Careah, Seraia, fiul lui Tanhumet, din Netofa, şi Iaazania, fiul lui Maacati, ei împreună cu oamenii lor.
24.Şi a jurat Ghedalia acestora şi oamenilor lor şi le-a zis: “Nu vă temeri a fi supuşii Caldeilor. Aşezaţi-vă în ţara aceasta şi slujiţi regelui Babilonului şi va fi bine!”
25.Dar în luna a şaptea a venit Ismael, fiul lui Netania al lui Elişama din neamul regesc, cu zece oameni şi a lovit pe Ghedalia şi acesta a murit şi a lovit şi pe Iudeii Şi pe Caldeii care erau cu el în Miţpa.
26.Atunci s-a sculat tot poporul, de la mic până la mare, cu căpeteniile oştirii şi s-au dus în, Egipt, pentru că se temeau de Caldei.
27.În anul al treizeci şi şaptelea de la strămutarea lui Ioiachim, regele lui Iuda, în luna a douăsprezecea, în ziua a douăzeci şi şaptea a acestei luni, Evil-Merodac, regele Babilonului, în anul urcării sale pe tron, a scos pe Ioiachim, regele Iudei, din temniţă,
28.A vorbit cu el prietenos şi a pus tronul lui mai sus de tronurile regilor care erau la el în Babilon;
29.I-a schimbat hainele lui de temniţă şi Ioiachim a mâncat totdeauna la masa regelui, în toate zilele vierii lui.
30.Cele trebuitoare hranei lui i-au fost date neîncetat de rege, zi cu zi, cât a trăit el.

Reclame

Sistemul vrea să ne reducă la tăcere! Sprijiniți OrtodoxINFO!

Ne străduim să menținem viu acest site și să vă punem la dispoziție informații care să facă lumină în provocările pe care le trăim. Activitatea independentă a OrtodoxINFO funcționează strict cu ajutorul cititorilor, din acest motiv vă cerem acum ajutorul. Ne puteți sprijini printr-o donație bancară sau prin PayPal, completând formularul de mai jos.



Mulțumim celor care ne-au ajutat până acum!

2 comentarii

  1. Vârfuri de săgeată scitice folosite de războinicii babilonieni, pe baza carora a fost datat asediul Ierusalimului de catre babilonieni?! Alt articol pe aceeasi tema spune ca scitii erau askenazi nomazi prin Europa!?
    O cautare pe google arata ca vârfurile de săgeată scitice, sunt „destul de obișnuite” la babilonienii din secolele VII și VI î.Hr.” doar in acest articol, care a aparut pe diverse siteuri incepand cu data de 11 august.
    https://www.google.com/search?q=Scythian+arrowheads+babylon&client=firefox-b-d&ei=Ku5aXai4NPHKmwW9063IBw&start=20&sa=N&ved=0ahUKEwio9ZXly4_kAhVx5aYKHb1pC3k4ChDy0wMIiAE&biw=1400&bih=936
    The arrowheads helped determined the date of the Babylonian Siege were Scythian, which meant that they had three triangular fins, and a hollow socket. The “Scythian Type” came from the Scythians which were Ashkenaz, which were a nomadic tribe of Europeans.
    https://bibleshishak.weebly.com/babylonian-siege-arrowheads.html#

Dă-i un răspuns lui GHEORGHE Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button