Structura sistemului de învățământ va fi modificată, potrivit propunerii făcute vineri de ministrul Educației Ecaterina Andronescu. Prima schimbare va fi redenumirea clasei pregătitoare. Aceasta se va numi ”clasa întâi”.
”Clasa întâi este aici ceea ce este azi clasa pregătitoare. Asta pentru că în mentalul colectiv a intrat din păcate cu clasa zero. Ceea ce este total greșit, cum să fie un copil clasa zero?”, a motivat Andronescu propunerea de redenumire a clasei pregătitoare.
Schema prezentată ca propunere de ministrul Educației arată că nu va mai exista o clasă pregătitoare, ci elevii intră direct, de la grădiniță, în clasa întâi, la vârsta de 6 ani.
Clasele din ciclul primar clasic vor fi I-III, urmând ca la clasa a IV-a elevii să aibă în continuare învățător, dar și profesori.
”La clasa a 5-a vom introduce și profesori, la limbile străine. Vom avea și o evaluare pentru că am stabilit niște competențe și trebuie să le și verificăm”, a declarat Ecaterina Andronescu.
Evaluările Naționale noi sunt propuse să aibă loc la clasa a III-a (actuala clasă a II-a) și la clasa a VI-a (actuala clasă a V-a). În prezent Evaluările Naționale au loc la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a.
Clasa a IX-a trece la gimnaziu, prin redenumirea claselor, iar o altă noutate ar fi apariția unui consilier de carieră în schema de la clasele VII-IX.
Evaluarea Națională de la clasa a VIII-a va deveni Evaluarea Națională de la clasa a IX-a.
”Cei care nu fac față la Evaluarea Națională propunem să facă un an suplimentar. Nu înseamnă un an de repetenție, neapărat, ci să nu lăsăm pe nimeni să treacă mai departe de acest nivel fără compețentele necesare”, potrivit Ecaterina Andronescu.
Schimbarea domnilor ,bucuria nebunilor
Cele mai multe experimente gen „Menghele”s-au facut cu invatamantul.Pe timpul comunismului,inafara chestiilor politice,invatamantul era foarte bun.Pacat!
Total de acord. Continuturile erau clare si bine structurate. Nu trebuia schimbat mare lucru, decat inlocuirea textelor propagandistice comuniste cu texte din opere literare cu adevarat valoroase. La istorie, mai ales cea a secolului XX, erau de facut mai multe modificari – in sensul de a prezenta istoria reala. In rest … matematica, fizica, chimia, biologia, geografia – este acelasi continut. De ce trebuie predat acum mai alambicat? Ce rost are introducerea unor pseudo-discipline de tipul educatie civica sau educatie tehnologica? Ce educatie tehnologica este aceea in care de fapt nu inveti sa faci nimic?
Pe vremea aceea se facea scoala si sambata, cand aveam, de obicei, orele de lucru manual – adevarata educatie tehnologica, dupa mine.
Aceste ore se faceau cu cate doua clase – care erau separate pe fete si baieti – fetele invatau sa coase, sa tricoteze, sa croseteze, iar baietii faceau lucruri practice precum traforaj, tamplarie.
La fel sportul – se facea cu cate doua clase – in care un profesor facea numai cu fetele si altul numai cu baietii. Asa am prins eu scoala, ultimii ani de liceu fiind primii doi de dupa revolutie.
Femeia asta ar trebui sa iese la pensie, ca incepe sa debiteze numai porcarii. Ma abtin, ca sa nu zic si altele.
Alte experimente în învățământ? Nu ajunge faptul că nu se învață nimic, doar obediență?
Pai, asta e obiectivul scolii seculare-obedienta totala fata de sistem-guvern-imparat-Antihrist.